piasek w oczach - ajw
Poezja » Wiersze » piasek w oczach
A A A

widnokrąg już nie płonie, rozświetlając pustkowie.
po zachodzie słońca niebo szybko stygnie, jak twoje oczy.

ciemność przesiąknięta smutkiem okrywa horyzont
i nasze twarze zbliżone na odległość oddechu.
wiatr osadza na ustach słony smak, gdy całujesz.

między nami pustynia, ciągłe wahania temperatury.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 27.02.2015 04:56 · Czytań: 533 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 20
Komentarze
zyga66 dnia 27.02.2015 09:10
To jest dobry wiersz, ale mocno przegadany, a niskończoność, go niszczy, pozwoliłem sobie na okrojenie, za co przepraszam.

widnokrąg już nie płonie
szybko gasząc odbicie

smutek przesiąka horyzont
- na odległość oddechu.

całujesz słony smak
- pod powiekami pustynia
ajw dnia 27.02.2015 10:07
zyga - ależ nie ma za co przepraszać. Chętnie słucham sugestii, szczególnie, że wiersz świeży i może się jeszcze nie uleżał ;)
introwerka dnia 27.02.2015 11:26 Ocena: Świetne!
A mnie się bardzo podoba rozbudowany opis, w ciekawy sposób rozwijający i poszerzający tytuł wiersza. Odbieram tekst jako bardzo plastyczny, przesycony nieuchwytnym niepokojem (jak powietrze przed burzą piaskową?), niezwykle sugestywny i nastrojowy. W ziarenku piasku zogniskowała się cała historia związku dwojga ludzi, nastrój chwili i szepty żywiołów. Klimatyczny, piękny wiersz.

Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 27.02.2015 11:32
introwerko - świetnie zinterpretowałaś wiersz, wyczuwając nawet niepokój. Brawo, potrafisz świetnie wczuć się w wersy, wyławiając nawet to, co pomiędzy nimi. Piasek potrafi być gorący, przyjemny, ale też przykry, gdy wpadnie do oka. A związek między ludźmi o podobnych temperamentach to jak pustynia pełna piasku i ciągłych zmian temperatury, gdzie amplitudy wariują :)
marukja dnia 27.02.2015 12:03
Ajw, po prostu pięknie! Każde słowo osadziłaś tu z ogromnym wyczuciem, prowadząc wiersz w swoim stylu, który zawsze urzeka mnie stonowaniem i dojrzałością.
Cytat:
nasze twa­rze zbli­żo­ne na od­le­głość od­de­chu.
Cytat:
łzy, które ucie­kły spod po­wiek.
- te momenty urzekły mnie prostotą i prawdą. Puenta - świetne dopełnienie całości!
Pozdrowienia :)
ajw dnia 27.02.2015 12:52
Dzięki, marukjo - miło czytać, bo za każdym razem jak wklejam wiersz zastanawia się, czy czasem Was nie zanudzam :)
Miladora dnia 27.02.2015 17:19
Jest wiele sposobów, za pomocą których można określić związek dwojga ludzi.
Tobie udało się tego dokonać w obrazowy i intrygujący sposób, Ajw.
Myślę, że każdy człowiek nosi w sobie jakąś pustynię - znaną tylko jemu.
Czy można wędrować po niej w dwójkę? I jak daleko?
Sporo myśli we mnie wzbudziłaś - i to dobrze.

Z dwoma uwagami tylko:
Cytat:
po za­cho­dzie słoń­ca niebo szyb­ko sty­gnie, jak twoje oczy.

Rozważ:
- po za­cho­dzie słoń­ca niebo sty­gnie jak twoje oczy. -
Myślę, że dookreślenie "szybko" nie jest tu potrzebne.

Cytat:
obej­mu­jesz wzro­kiem nie­skoń­czo­ność.

Nad tą "nieskończonością" też bym się zastanowiła, gdyż ona mówi jednocześnie i zbyt dużo, i zbyt mało. To już trochę wyświechtane słowo i może warto byłoby się pokusić o coś bardziej oryginalnego? Coś, co otworzyłoby szerszy, bardziej wymowny obraz?

Ale coraz bardziej podobają mi się Twoje wiersze.

Serdeczności :)
kamyczek dnia 27.02.2015 17:29
Ależ nie zanudzasz, ajw, wręcz przeciwnie - piszesz "dostępnym" językiem, obrazowo, ładnie budujesz klimat. Mnie się podoba. Już sam tytuł: piasek w oczach zapowiada, że nie będzie lekko, łatwo i przyjemnie - i nie jest, ale za to jest prawdziwie, jak w życiu: wiatr osa­dza na ustach słony smak, gdy ca­łu­jesz łzy, które ucie­kły spod po­wiek, a puenta mię­dzy nami pu­sty­nia, cią­głe wa­ha­nia tem­pe­ra­tu­ry utwierdza mnie w tym przekonaniu.
Jest pięknie. Jest ciekawie.

Serdeczności.
ajw dnia 27.02.2015 18:01
Milu - na pewno nad nieskończonością się zastanowię, ale

Cytat:
po za­cho­dzie słoń­ca niebo szyb­ko sty­gnie, jak twoje oczy.


muszę zostawić, bo może Twoje zdanie jest bardziej "ułożone" i lepiej brzmi, ale tu chodzi o treść. Na pustyni ciemność zapada tak szybko, jakby ktoś zgasił światło. Tak samo jest w tym związku. Jest światło i nagle zapada ciemność, a gorące, rozpalone oczy , a własciwie spojrzenie w jednej chwili stygnie. Rozumiesz o co chodzi?

kamyczku
- bardzo dziękuję za to, że przychodzisz i zostawiasz to swoje ciepełko :)
Miladora dnia 27.02.2015 18:53
ajw napisała:
Rozumiesz o co chodzi?

Oczywiście, że rozumiem. :)
Po zachodzie słońca niebo stygnie tak szybko jak twoje oczy.
Albo - twoje oczy stygną tak szybko, jak niebo po zachodzie słońca.
Ale ktoś, kto był tam lub czytał o pustyni, wie, że przejście z gorąca do zimna jest bardzo szybkie. Jakby w jednym momencie.
Dlatego wydawało mi się, że nie trzeba tego dopowiadać.
Chociaż to moje subiektywne odczucie, bo lubię niedopowiedzenia. :)
Zola111 dnia 28.02.2015 00:22
A mnie rażą sentymentalne tropy. To biały wiersz, śmiało możesz się obejść bez nich:

Cytat:
wid­no­krąg już nie pło­nie, roz­świe­tla­jąc pust­ko­wie.
po za­cho­dzie słoń­ca niebo szyb­ko sty­gnie, jak ty.

ciem­ność prze­siąk­nię­ta smut­kiem okry­wa ho­ry­zont
i nasze twa­rze zbli­żo­ne na od­le­głość od­de­chu.

wiatr osa­dza na ustach sól,
gdy ca­łu­jesz.

mię­dzy nami - pu­sty­nia,
cią­głe wa­ha­nia tem­pe­ra­tu­ry.


Gdyby mi wolno było poddać wiersz korekcie, tak by wyglądał.

Wiem, powiesz, że to już nie Twój styl. Zrozumiem :)

Wiersz i tak mi się podoba, jednak... Może przemyślisz oczy i łzy ?

Serdeczności,

z.
Antek dnia 28.02.2015 01:56
Cytat:
wid­no­krąg już nie pło­nie*, roz­świe­tla­jąc pust­ko­wie*.
po za­cho­dzie* słoń­ca niebo szyb­ko sty­gnie, jak twoje* oczy.


Cytat:
ciem­ność prze­siąk­nię­ta smut­kiem okry­wa ho­ry­zont
i nasze twa­rze zbli­żo­ne* na od­le­głość od­de­chu.


to gdybyś coś chciała zmieniać:)
Byłem na wycieczce w Tunezji, spaliśmy na Saharze. Egipskie ciemności. Przyznam, że i w Brazylii zmrok szybko zapada. Temperatura jednak nie zmienia się za bardzo. Pewnie Atlantyk nie pozwala:) średnio mi się podoba. ale podoba. pzdr
ajw dnia 02.03.2015 14:11
Milu - ja też lubię niedopowiedzenia. Dzięki za sugestie - przemyślę :)
Zolu - wycinam te powieki, bo rzeczywiście brzmi to zbyt pensjonarsko :) Dzięki.
Antek - czy tymi gwiazdeczkami oznaczyłeś słowa, które Ci się nie podobają?
Miladora dnia 02.03.2015 14:27
Cytat:
wid­no­krąg już nie pło­nie*, roz­świe­tla­jąc pust­ko­wie*.
po za­cho­dzie* słoń­ca niebo szyb­ko sty­gnie, jak twoje* oczy.

Jak sądzę, Antek zaznaczył gwiazdkami podobne końcówki - nie/wie/dzie.
Ponadto - pustkowie po zachodzie - tworzy rym.
Można dać "pustkowia" w razie czego.

:)
ajw dnia 02.03.2015 15:00
Dzięki za info, Milu. Ależ z Was szczególarze :) Ja w ogóle tego nie wyczuwam.
Miladora dnia 02.03.2015 15:02
ajw napisała:
Ja w ogóle tego nie wyczuwam.

Bo my, rymujący, mamy ucho do takich szczegółów. :)
Hallam dnia 02.03.2015 15:03
bardzo ładnie, może lepiej niebo zastyga ? no i super pointa. Pozdrawiam ( :
Nalka31 dnia 02.03.2015 15:15
Wiersz jest ciekawy Ajw. Przede wszystkim jednak jest pełen niepokoju i podszyty emocjami. Ja może mniej wymagająca od Mili i Zoli, więc po prostu smakuję, to co napisałaś. ;)

Pozdrawiam cieplutko. ;)
faith dnia 02.03.2015 19:42
Smutno i wietrzenie tutaj u Ciebie Ajw. Porządną dawkę emocji zawarłaś, w krótkim przecież, wierszu. Niby pustynia, a tyle się dzieje, tyle kolorów i odczuć. Choć, czy to na pewno pustynia? Czy słony smak na ustach jest spowodowany łzami, czy może wiatr przygnał jednak skądś zapach morza? Otwierasz pole do interpretacji. Uwielbiam to!

Pozdrawiam!
ajw dnia 02.03.2015 23:08
Milu - wiem, wiem. Cenię te Wasze zdolności (i do rymowania i wyczuwania) ;)
Hallam - oj, nie, bo to zupełnie inna para kaloszy, ale dzięki :)
Nalko - miło, że smakuje :)
Faith - tak, teraz jest to niedopowiedzenie i decyzja należy do czytelnika :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty