Takie tam o ... - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Takie tam o ...
A A A

 

kiedy cielęciem jest człowiek jeszcze 
pierwszą miłością otumaniony 
myśli że trafił już na najlepsze 
choć w głowie umysł nadal zielony 
w rozstaniu rozpacz jest ostateczna 
lecz się nie przejmuj córko lub synu 
zraniona miłość też nie jest wieczna 
 
amor magister często optimus 
 
porywy serca szaleństwo ciała 
mikstet emocji i brak rozsądku 
to w zakochanych tkwiąca wciąż strzała 
co nie ma końca ani początku 
lecz gdy przeminą najgorsze wiry 
wytrzymasz próby wody i ognia 
nie pożałujesz ni jednej chwili 
 
gdyż: amor vincit zazwyczaj omnia 
 
bowiem się zdarza nawet dość często 
miłość co nigdy zgasnąć nie zdoła 
może nie dawne wielkie szaleństwo 
lecz czuła troska odwzajemniona 
pielęgnuj zatem co między wami 
dopóki żyje ciągle ta sama 
dziś zasiejemy jutro zbieramy 
 
si vis amari pamiętaj ama
 
 
                                           amor magister optimus - miłość najlepszym nauczycielem 
                                                     amor vincit omnia -  miłość zwycięża wszystko 
                                                si vis amari, ama! - jeśli chcesz być kochanym, kochaj!

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 02.04.2015 08:54 · Czytań: 677 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
Usunięty dnia 02.04.2015 11:09 Ocena: Świetne!
Apis świetny wiersz o miłości, naprawdę świetnie to ująłeś. Miłość to narkotyk który otumania, zwłaszcza ta pierwsza, dziewicza. Ludzie nie widzą po za nią świata, ta druga osoba staje się dla nas całym światem i to jest piękne ale niesie ze sobą jedynie gorycz i cierpienie gdyż uczucia zmienne są i czas weryfikuje wszystko. Szaleństwo jakie nie sie ze sobą miłość niejedną osobę już zatraciło, super wiersz. Fajne są te łacińskie "wstawki". Wiersz jest rymowany i to bardzo dobrze wykonany, dobra robota, nie lubię rymów ale tutaj naprawdę Ci wyszło. Tak patrząc na Twoje pierwsze wiersze na PP a te dzisiejsze, niedawne to osiągniłeś DUŻY postę, więc gratuluje bardzo, zawsze do Viebie chętnie zaglądne. Nie spoczywaj tylko nam tutaj na laurach a pracuj dalej i publikuj jak najwięcej ;) ;) !!!!! Z przyjemnością dajè najlepszą ocenę.

Pozdro ;)
Usunięty dnia 02.04.2015 13:01
Ładnie to wygląda... wydaje mi się, że gdybyś zamiast łacińskich wstawek dał polskie to wyglądałoby lepiej. I byłby ten sam efekt. Miłość młodzieńcza... i na niej zakończyłeś. Na końcu dodałeś, że jest miłość wieczna. Apis - zawiodłam się. Od ciebie oczekiwałam czegoś więcej.
Doceniam fakt, że rymowany. Ale nie mogę dać ci dobrej oceny tylko dlatego, że są rymy i potencjał. Piszesz naprawdę dobre wiersze, ten niezbyt przypadł mi do gustu. Poczekam na inny.
Pozdro, dark_kid.
Zola111 dnia 02.04.2015 15:00 Ocena: Świetne!
Stworzyłeś piękny poetycki traktat o miłości, Taurusie. Bardzo mądry, z przesłaniem. Czasem trzeba uderzyć w wysoki ton. I cóż? Przymykam oko na inwersje. Treść bierze górę.

Serdeczności, buziaki,

z.
ApisTaur dnia 02.04.2015 16:31
Apollo1 Cóż, wypada mi tylko podziękować za Twój wpis i pozytywną opinię o moim pisaniu. Pozdrawiam:-)

dark_kid To tylko zabawa słowem i w ogóle pisaniem rymowanym. Zdaję sobie sprawę ze nie jest to wiekopomne dzieło, niemniej jednak i takie wiersze znajdują zwolenników. Niemożliwoscią jes zadowolenie każdego czytelnika. :-) Dzięki ze raczylaś pochylic się na tekstem.
Pozdrawiam

Zola111 Dzięki że do mnie zawitałaś, muszę się przyznać, że jakoś szczególnie nie przykładalem się do tego wiersza, ot prawie na kolanie pisany.
Pozdrowionka Zolko :-)
Antek dnia 02.04.2015 20:01
za Zolą. ładny, mądry traktat o miłości. nic dodać nic ująć:) Wesołego wszystkiego. Kurczaczków, zajączków, jajczątków i psikusa dyngusa. strzała
Miladora dnia 03.04.2015 14:56
Lubię zabawy słowne z użyciem obcojęzycznych cytatów, gdyż zastosowanie ich z sensem wymaga znacznie większych umiejętności, niż gdyby to były polskie pointy. :)
Tutaj łacina dobrze spełnia to zadanie. W końcu Rzymianie znali się na rzeczy, bo ich sentencje nadal są aktualne.

Ale:
Cytat:
kiedy cie­lę­ciem jest czło­wiek jesz­cze
pierw­szą mi­ło­ścią otu­ma­nio­ny
myśli że tra­fił już na naj­lep­sze
choć w gło­wie umysł jesz­cze zie­lo­ny

Może - nadal zielony?

Wracając jednak do cytatów - pierwszy ma 8 zgłosek ze średniówką 5/3, drugi 7 zgłosek 5/2, a trzeci 7 zgłosek, 5/2. Czyli rytmem odbiega pierwszy.
Można je ujednolicić, ale do rytmu 10/5/5 - jak pozostałe wersy w wierszu. Wtedy akcenty się zgadzają.
Na przykład:
- amor ma­gi­ster - często - opti­mus
- gdyż amor vin­cit - zazwyczaj - omnia
- si vis amari - pamiętaj - ama!

Ładne przesłanie, Apisku.

Buziaki wielkanocne. :)
ApisTaur dnia 03.04.2015 19:39
Antek Dzięki za czytanie Wilku. I Tobie wszystkiego czego tylko sobie...:-) Pozdrawiam:-)


Miladora Miluś, ech Ty moja liryczna księgowo ;), ok , nanoszę niezbędności.:-) Dzięki za wskazówki, postaram się by wprowadzić je jak najmniej boleśnie.:-)
Do znów Miluś.:-)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:35
Najnowszy:emilikaom