róż - marukja
Poezja » Wiersze » róż
A A A

 

dziś zamykam się w tobie
a fale wyrzucają coraz więcej
małż otwartych w potrzasku

to będzie wolny dzień
i jeszcze szybciej przylepisz się
do słów rozsypanych na marginesie
pozbieram je gdy wrócę na bosych 
stopach i półoddechu

morze nie będzie spokojne
rozklei nas i skropli
chwilę wcześniej
zakwitasz

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marukja · dnia 01.05.2015 07:47 · Czytań: 652 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 14
Komentarze
Usunięty dnia 01.05.2015 08:43 Ocena: Świetne!
Hej Marukjo ciekawy tekst Ci wyszedł, taki metaforyczny przez duże M. Mi się podoba. Można go wielorako interpretować. Ja jednak uważam że traktuje on o miłości w stanie potrzasku. Miłość ach ta miłość, najgorszy narkotyk na świecie, zgubniejszy niż heroina czy dopalacze. Każdy przez to przechodzi. W Twoim wierszu wyczuwam smutek iroztargnienie. Fajny solidny wiersz świadczący o dobrym przygotowaniu i opanowaniu języka. Jestem na tak ;)!!!!!!

Pozdro ;)
introwerka dnia 01.05.2015 14:03 Ocena: Świetne!
Marukjo,

zgodzę się z Apollem: to świetny wiersz, delikatny, acz z niepokojącym klimatem. "Małże otwarte w potrzasku" - świetna gra słów, do tego skojarzyły mi się z tytułem "Oczy szeroko zamknięte" :) Również tytuł dopełnia niepokojącej aury, zwłaszcza w połączeniu z pointą (niepełna róża?) i "słowami rozsypanymi na marginesie".

Pozdrawiam serdecznie :)
marukja dnia 01.05.2015 15:58
Apollo, bardzo ciekawa interpretacja. Dziękuję, że wpadłeś z dobrym słowem.
Pozdrawiam serdecznie:)

Introwerko, dziękuję za inspirujący komentarz. Cieszę się bardzo z Twoich odwiedzin. :) Rzeczywiście puenta ma nawiązywać do tytułu, jako po prostu palety kolorystycznej, a może róży w rodzaju męskim? ;)
Pozdrawiam ciepło!
ajw dnia 01.05.2015 17:57 Ocena: Świetne!
marukjo, zawsze z przyjemnością zaglądam do Twoich wierszy, bo wydaje mi się, ze nadajemy na tych samych falach (morskich) ;) Wyobraź sobie, ze w poczekalni jest mój wiersz, który ukaze się lada moment, gdzie też mam takie rozchylone muszle i morze .. ;) Zapewne obydwie tęsknimy już za wakacjami ?;)

A wiersz - jak zwykle - bardzo kobiecy, subtelny i pełen barwnych metafor, tworzących opowieść o dwojgu bliskich sobie. Dla mnie jednak kończy się na tym:

Cytat:
morze nie bę­dzie spo­koj­ne
roz­klei nas i skro­pli


reszta jest dla mnie zbedna, ale to tylko moje skromne zdanie. Pozdrawiam cieplutko i z uśmiechem :)
mike17 dnia 01.05.2015 18:35 Ocena: Świetne!
Czasem zastanawiam się nad tym, czy istnieją słowa, zwroty, coś, co może wyrazić kochanie i potrzebę bliskości bez mówienia tego "wprost" - oczywiście w życiu to rzecz oczywista, ale w poezji już niekoniecznie, a zatem grając magią poszczególnych słów jesteśmy w stanie oddać wiele, może nawet wszystko, korzystając z rekwizytów, kojarzących się "dobrze" z owym miłosnym przesłaniem.
Morze bardzo tu pasuje.
Każdy, kto choć raz odbył nocny spacer uśpioną plażą, kto poczuł na niej może coś "więcej" z łatwością odnajdzie się w tym kawałku, bo nadmorskiego kochania nic nie zstąpi, no chyba tylko moje "nadjeziorowe", gdzie można poczuć to samo, tyle że wody mniej :)

Budujesz swoją poezję konsekwentnie i z zamysłem.
Patrząc na efekt, domyślam się, ile Cię to musiało kosztować :)
Jak dla mnie coś, co mógłbym czytać codziennie, bo lubię pewien poziom.
A jako miłośnik naszego morza tym bardziej odnajduję się tutaj, no i swoje własne kochanie.

Never have I enjoyed myself more, good woman :)
marukja dnia 02.05.2015 13:32
Ajw, dziękuję za odwiedziny. Cieszy mnie Twój ciepły odbiór, bardzo.
Jeśli chodzi o puentę, to jednak dla mnie bez ostatnich wersów wiersz nie byłby kompletny.
Na pewno zajrzę do Twojego morza, bo i Twoje wiersze są mi bardzo bliskie. :) Buziaki!

Mike, powiem krótko: dla takiego komentarza warto było napisać ten wiersz. Naprawdę, wyczułeś doskonale klimat, jaki próbowałam tu stworzyć. I cieszę się ogromnie, że widzisz tu pozytywny wymiar miłości. Tak, morze potrafi być magiczne, jeziora również :)
Dziękuję za obecność, good man. Pozdrowienia!
ajw dnia 02.05.2015 15:16 Ocena: Świetne!
marukjo miła - a może lepiej: chwilę wcześniej zakwitniesz? Szczerze mówiąc to ta zmiana czasu u Ciebie w końcówce mnie tak wytrąca, ale moze masz w tym swój ukryty cel? Buziaki.

Sorki za upierdliwość ;)
marukja dnia 03.05.2015 11:29
Ajw, wiem, że zmiana czasu może tu wytrącać, ale chodziło mi o takie przeplatanie przeszłych chwil z przyszłymi. ;) Dzięki, że zajrzałaś raz jeszcze, pozdrowienia!
Zola111 dnia 04.05.2015 00:26
Przechodzisz z czasu teraźniejszego do wizji przyszłości. I konsekwentnie zostawiłabym pointę w czasie przyszłym:

zakwitniesz

Poza tym wiersz mi się bardzo podoba. Tytuł prowadzi do skojarzeń erotycznych, który to motyw pięknie ujmujesz w metaforach. Lubię tak.

Serdeczności i buziaki,

z.
gaga26111 dnia 04.05.2015 11:01
Niepokój poplątany z miłosnymi uniesieniami. Relacja jak na morskich na falach. Niby przyjemnie, ale do końca jest jakaś tajemnica. Erotyzm czai się między wersami. Przemycasz go za pomocą nie zawsze do końca jasnych skojarzeń. Tytuł ciekawie się łączy z całością, która pokazuje część ciałka na końcu, zakwitając wstydliwie na różowo :)
Pozdrawiam :)
marukja dnia 04.05.2015 15:44
Zolu, pięknie dziękuję za komentarz. Zastanowię się nad sugestią, choć przyznam, że przeszłość wyrażona jeszcze przez wcześniej pasuje mi bardzo, wyraża też pewien proces - zakończony. Ale pomyślę jeszcze :)
Buziaki!

Gaga, miło, że wpadłaś. Cieszę się, że wiersz roztoczył tajemniczą aurę. Fajnie zinterpretowałaś też puentę :) Dziękuję serdecznie, pozdrowienia!
wodniczka dnia 13.05.2015 13:33 Ocena: Świetne!
Bardzo lirycznie. Tak spokojnie w kołysaniu fal. Zaburzam się. :).
Pozdrawiam
marukja dnia 13.05.2015 13:50
Wodniczko, bardzo cieszą mnie Twoje odwiedziny z zanurzeniem :)
Pozdrawiam serdecznie!
wodniczka dnia 13.05.2015 13:52 Ocena: Świetne!
no tak - oczywiście z zanurzeniem a nie zaburzeniem :).

Pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty