Elfia Łączka - swistakos
Proza » Miniatura » Elfia Łączka
A A A
Od autora: Takie codzienne przemyślenia. :)

Codziennie ją widzę, mijam dokładnie po kilometrze przymusowej codziennej przechadzki.

 Jest, widzę cie. To ty, Elfia Łąko. Wyglądasz tak niepozornie, mała grupka niskich drobnych, białych kwiatków zagubiona wśród trawy, nad tobą szumi leśna głusza. Drzewa, ogromne potężne olbrzymy w porównaniu z niewielkimi rozmiarami i kruchością zebranych kwiatków. Czasami podczas wielkiego wiatru ich korony chwieją się targane podmuchami, a na dole zagubione białe roślinki spokojnie rosną skryte przed Wielkim Wiatrem wśród zielonych, z dnia na dzień coraz bardziej wybujałych traw.

 Dlaczego zyskała taką nazwę? Za każdym razem, jak obok niej przechodzę, mam nieodparte wrażenie, że wśród drobnych żyjątek przebywających we wnętrzu tej białej kwietnej wyspy coś dodatkowego polatuje. Przyjrzawszy się bliżej zawsze spostrzegam małe elfy polatujące nad nią na swych przezroczystych na pozór delikatnych, a jednak tak mocnych skrzydełkach. Widać jak intensywnie coś robią. To znaczy nie zawsze pracują, wręcz przeciwnie, najczęściej po prostu zajmuje je różnego rodzaju bawienie się. Nawet do tego, co zwykle nazywa się pracą one podchodzą jak do dobrej zabawy. W żadną pogodę dobry humor ich nie opuszcza. Choćby nawet padało na te drobne główki i tak są zadowolone. Perlisty elfi śmiech bardzo często polatuje w górę nad kwietną powierzchnią. Od jego słuchania przechodzącemu człowiekowi robi się tak lekko na sercu, ma nieodparte uczucie jakby miał za chwilę polecieć w górę i też zanosić serdeczny śmiech nie wiadomo dokąd, gdzieś tam w dal.

 Tak sobie to wyobrażam. W rzeczywistości codziennie idę leśną drogą wysypaną drobnymi kamyczkami w celu jej utwardzenia wprost do miejsca przeznaczenia. Po prostu z rana chodzę do pracy, a popołudniową porą wracam z niej.

 W lesie bynajmniej nie jest cicho, wręcz przeciwnie, w zaroślach od czasu do czasu słychać pojedyncze szelesty i intensywny śpiew ptaków. Najgłośniej brzmią melodyjne trele kosów, niewielkich czarnych ptaków, których samce mają charakterystyczny intensywnie pomarańczowy dziób. Inne ptactwo także nie milczy, ich głosy tworzą jedyny w swoim rodzaju niepowtarzalny ptasi koncert. Bardzo lubię go słuchać, zwłaszcza rano, kiedy to odgłosy ludzi nie zakłócają jego brzmienia. O tej porze tylko nieliczni przechodzą z psami wyprowadzanymi na spacer, niektórzy biegają. Na szczęście jedni i drudzy raczej się nie odzywają. Ci od psów pewnie ze względu na to, ze są jeszcze nieco zaspani, a biegającym wysiłek fizyczny przez pewien czas zabiera mowę.

 Wracając spotykam wielu ludzi idących na spacer, najczęściej są to matki z dziećmi w wózkach lub starsze osoby. One to idą sobie, rozmawiają, czasem siadają na przydrożnych ławeczkach, by dłuższą lub krótszą chwilę sobie odpocząć. I tak chyba spędzają większość swego wolnego czasu. Nazywam to aktywnym wypoczynkiem w różnym wydaniu.

 No i nie można zapomnieć o rowerzystach. Z rana kilka osób mija mnie prawdopodobnie w rowerowej drodze do pracy, popołudniu zaś jadą dla rozrywki, zdarza się, że nawet całe rodziny, lub większe czy mniejsze grupy cyklistów.

Tak jest, gdy sprzyja pogoda. Kiedy pada deszcz, to najczęściej tą trasą idę tylko ja pod nieprzemakalną kopułą czarnego parasola patrząc na padające z nieba mokre krople. Nie to żebym koniecznie chciał iść w taką pogodę, ale najczęściej przymus to sprawia. Przecież do pracy trzeba chodzić, no i codziennie z niej wracać.

Z całego piękna mijanej przyrody i tak najbardziej w pamięć mi zapadła ta mała kępka kwiatków, którą nazwałem Elfią Łączką, ona tak jakoś szczególnie skłania mnie do włączenia wyobraźni.  

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
swistakos · dnia 18.05.2015 16:22 · Czytań: 620 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 2
Komentarze
esere dnia 29.04.2016 16:37 Ocena: Dobre
Swistakos!

Jaka szkoda, że pod tym tekstem nie ma żadnego komentarza. Aż smutno mi się zrobiło :( .
Uroczy tekst, bardzo obrazowy. Fajnie, że masz takie spostrzeżenia, dotyczące przyrody. W końcu to ona nas otacza i potrafi być zaiste magiczna. Podoba mi się taka miniaturka. Nie zauważyłam też jakiś szczególnych uchybień językowych. Może są jakieś drobne błędy, ale co tam! Najważniejsze, że dobrze się to czyta!

Pozdrawiam.
swistakos dnia 29.04.2016 23:32
Dziękuję, że zajrzałaś do tej miniaturki. A teren elfiej łączki mijam codziennie idąc do pracy. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty