Rewolwer - Frank
Proza » Miniatura » Rewolwer
A A A
Lampa nieśmiało zapalała się, aż w końcu rozjarzyła pełnym, białym światłem. Czarnoskóry mężczyzna w białym garniturze złączył koniuszki palców i pilnie studiował wzrokiem chłopaka siedzącego po drugiej stronie biurka. Hala była prawie całkowicie pusta. Jej właściciel powoli wyciągnął cygaro i leniwym ruchem zapalił jego końcówkę. Woń tytoniu zawisła w powietrzu.
- I co? Chciałbyś tu trafić, czyż nie?
- Ta... To znaczy... Tak jest, proszę pana.
- Tak... Ale widzę tutaj jeden, drobny problem...
- Jaki, jeśli wolno spytać?
- Jesteś złym człowiekiem, panie Peterson... Złym człowiekiem...
- Jak... Jak to?
Ubrany w garnitur mężczyzna nie odpowiedział tylko sięgnął do szuflady. Srebrny rewolwer błysnął w jego dłoni. Położył go na stole.
- Lecz masz wybór. Zdecyduj mądrze.
Peterson spojrzał prosto w oczy swemu rozmówcy. Dostał szansę. Słowa odbijały mu się w głowie. Jesteś złym człowiekiem, panie Peterson... Podniósł pistolet. Złym człowiekiem.
Przyłożył lufę do swej skroni. "Masz wybór". Błyskawicznie wymierzył i strzelił. Kula jak w zwolnionym tempie wyleciała z rewolweru i wirując, w ułamku sekundy pokonała dystans między ludźmi. Czaszka roztrzaskała się, mózg zmieszany z krwią zbrukał halę. Czarnoskóry człowiek wypuścił cygaro z ręki i powoli, jakby nigdzie mu nie było spieszno, osunął się w fotelu. Chłopak wstał, odłożył broń i skierował się w stronę wyjścia. Będąc przy drzwiach odwrócił się do ciała.
- Tak, jestem złym człowiekiem. Ale ty za to jesteś padliną.
Drzwi hali zamknęły się z hukiem. Lampa pękła i zgasła.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Frank · dnia 26.10.2008 15:53 · Czytań: 781 · Średnia ocena: 2,38 · Komentarzy: 13
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
ginger dnia 26.10.2008 16:06 Ocena: Dobre
Konkretnie. Chciałabym się dowiedzieć czegoś więcej o bohaterach, dlaczego ten strzał, dlaczego mężczyzna w garniturze w ogóle dał mu rewolwer... Wygląda to troszkę jak akapit wycięty z większej całości. Ale napisany dobrze.
Do poprawienia krzaczki i ogonki ;)
Frank dnia 26.10.2008 16:26
A faktycznie, wkradły się krzaki. Niestety taki mam niedorobiony styl, że każda moja miniaturka wygląda jak coś, co nie ma początku ani końca, tylko jest fragmentem. Takie moje chore teksty ;)

Pozdrawiam
Tomi dnia 26.10.2008 19:30 Ocena: Dobre
szansę
halę
Przedstawiona w tekście sytuacja jest dość nietypowa. Jako czytelnik chciałbym wiedzieć coś więcej. Cóż to za wybór: zabić siebie, czy tego naprzeciwko? Hmm... Aż się prosi o jakąś podpowiedź, jakiś szczegół.:)
fantasja dnia 26.10.2008 20:44 Ocena: Słabe
tekst jest jak pospolity...może nie łajdak ale szubrawiec, niby niczym się nie wyróżnia z podobnych sobie, ale tego i owego zaintryguje, a to pozbawiając portfela, lub złym spojrzeniem, albo niby przypadkiem potrąci przechodnia który właśnie z ręką ociekającą krwią spieszy do punktu z prośbą o udzielenie pierwszej pomocy, nie odpuści też słabej kobiecie która przed tygodniem poroniła "znakomity" tekst.
dodać należy iż szubrawiec ów na litość i rozgrzeszenie zasługuje w oczach osoby duchownej, kapłana. No cóż daleka mi droga do świętości.
pani jeziora dnia 26.10.2008 20:54 Ocena: Dobre
no cóż Franku, (a może Saszo?) znam juz trochę Twój styl i jedno musze przyznać przedmówcom - popraw ogonki Mendo ;p

zgadzam się, ze w dłuższym tekście mogłoby być to całkiem fajne opowiadanie. Miniaturka jest niezła, ale postaraj sie rozwinąć profile osobowe bohaterów, bo "mężczyzna w garniturze" dystansuje tekst od odbiorcy ;)

mam nadzieję, ze rozumiesz, a jak nie, to Ci to wytłumacze gdzieś koło sali 25 w eLOtarnym ;p
Tyler Durden dnia 26.10.2008 21:53 Ocena: Przeciętne
Kto wie, co by było jakbyś to rozwinął... Bo nawet jako fragment czegoś dużego jest mało zachęcające. Miałeś jakiś pomysł i koniecznie chciałeś napisać i wrzucić. No ale, co czytelnik ma z tym zrobić? Przeczytać, przeczytałem, ale co z tego? Trzeba się bardziej postarać. Przeciętnie.
pani jeziora dnia 26.10.2008 22:24 Ocena: Dobre
to jest pierwszy tekst tego autora, troche wyrozumiałości ;p ;)
fantasja dnia 26.10.2008 22:36 Ocena: Słabe
Cytat:
to jest pierwszy tekst tego autora, troche wyrozumiałości

nasza wyrozumiałość nie ma granic, bo oto krytycznie mówimy, dla kitu nie ma ciepłych słów i nawet spowiedź tu się nie przyda, smoły nam trzeba , gorącej smoły nie kitu!
Miladora dnia 26.10.2008 23:27 Ocena: Słabe
Całkowicie zawieszona w próżni historyjka, bez jakiegokolwiek uzasadnienia psychologicznego, chyba, że autor zastosował chwyt -
A teraz łamcie sobie głowy, skurczybyki, na temat: co autor chciał przez to powiedzieć".
I TO MU SIĘ UDAŁO! :smilewinkgrin:
zapomin dnia 26.10.2008 23:34 Ocena: Bardzo dobre
Ale styl masz, gościu, niezły. Naprawdę dobry. Oceniono już treść, a ja daję bdb za styl.
Frank dnia 27.10.2008 19:18
Dzięki za komentarze zarówno przychylne jak i te nieco mniej (ukłon w stronę Fantasji). Ogonki i przecinki to moi wrogowie od urodzenia ale staram się nad nimi panować. Taki małe ogłoszenie może... Jakoś tak się składa, że gdy coś mi przejdzie przez myśl to po prostu o tym piszę. I naprawdę rzadko się zdarza, żeby było to coś dłuższego z jakimś rozwinięciem. Może w najbliższym czasie coś dłuższego wrzucę, tymczasem "koxam styl" (albo chociaż próbuję) jak to czasem mówią.

Pozdrawiam! I dziękuje za odzew i słowa krytyki.

Frank

Ach... Mart, już nie bądź dla mnie taka dobra. trochę po łapach każdy musi dostać, nie?
Jack the Nipper dnia 27.10.2008 20:18 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Jej właściciel powoli wyciągnął cygaro i leniwym ruchem zapalił jego końcówkę.


Gryzie mi się bliskośc tych wyrazów.

Jest tu coś, co mi się nie podoba. Przeskakujesz bardzo swobodnie od "pan", przez "ty", do "Peterson" na "chłopak" kończąc. W tak krótkim tekście sprawia to, że widzę cztery różne postacie zamiast jednej. To wprowadza chaos.
pani jeziora dnia 29.10.2008 17:32 Ocena: Dobre
Cytat:
Ach... Mart, już nie bądź dla mnie taka dobra. trochę po łapach każdy musi dostać, nie?


zaraz tak oficjalnie, z imienia... pozostańmy przy Pani Jeziora, lub jesli wolisz, to może byc "Nimfo" ;)

musi sie dostac po lapkach?
mówisz - masz xD

< cwaniak >
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty