kochaj mnie zanim drzewa zaczną rdzewieć - ajw
Poezja » Wiersze » kochaj mnie zanim drzewa zaczną rdzewieć
A A A

 

lubię czerwcowe słońce. w przesmykach
między źdźbłami śledzi mnie, gdy opadam
na dno, topiąc się w trawie.
 
w uszach szumi wolność i sosnowy las,  
gdzieś w oddali morze, a może wcale nie.
 
liczę kukania, lecz nadal czuję się młoda.
w uśmiechu rozkwita jaśmin, na ustach
czereśnie nabrzmiewają słodyczą,
pękając pod twoimi.
 
kiedy miękka głębia zagląda nam w oczy
dzień chowa się w mroku, ja w ciepłych dłoniach.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 15.06.2015 20:29 · Czytań: 462 · Średnia ocena: 4,91 · Komentarzy: 24
Komentarze
Dobra Cobra dnia 15.06.2015 20:43 Ocena: Świetne!
Dziś poezja leśna! Jak zwykle z miłością w tle. Co się nieustannie czytelnikom podoba:)


Słodkie i ujmujące.


Byłem tu,

DoCo
Kushi dnia 15.06.2015 20:48 Ocena: Świetne!
Ajwu kochana to jest przepiękne.
Ten wiersz lśni wszystkimi kolorami tęczy:)
Zaczarowałaś:)
Urzeczona pozdrawiam wieczornie:)
Miroslaw Niepamietny dnia 15.06.2015 21:23 Ocena: Świetne!
Straszny wiersz... Mówi mi o tym, jaki już stary jestem...
A tak w ogóle... znowu mi smutno. Ja sobie przez ten portal w głowę palnę :p Co wracam wesoły z pracy, siadam, i znów mi smutno... Melancholijnie się robi...
Ocenę muszę wydać straszną, innej mi sumienie nie pozwala...
Ula dnia 15.06.2015 21:27
Ajw,
czerwcowe słonce, szum morza i piękna puenta... rozmarzyłam się :)
Pozdrawiam :)
Antek dnia 15.06.2015 23:29 Ocena: Świetne!
Cytat:
mięk­ka głę­bia


rymnęło się

do momentu dojścia do dwu-wersu byłem zachwycony. te ciepłe dłonie jakoś mi nie pasują - jakieś takie - tylko informuję o swoich odczuciach:) i ten rym. he he. i tak zamaksiam:) pzdr
wodniczka dnia 15.06.2015 23:36
U Ciebie mam jakieś ''zboczenie'' i nie piszę tego, by sobie popisać ale znów dopowiedziałam sobie prędzej niż przeczytałam :D. Możesz mi nie wierzyć;). I tylko tak podzielę się z Tobą...
w ciepłych kapciach:) na koniec.. widocznie uznałam przedmiot ważniejszy od podmiotu wyrażającego się w chęci bliskości z drugą osobą. ech.

Bardzo podoba mi się tytuł.
Smutno - bardzo-aż nadto - zanadto i wszystkie inne:)

Pozdrawiam serdecznie i wiecznie młodą duszą;)
mistrzx dnia 16.06.2015 00:08 Ocena: Bardzo dobre
Ładny erotyk - taki leśmianowski trochę. Lekko płyniesz owocowo-leśnymi skojarzeniami. Dość prosto (dzięki temu niepretensjonalnie), ale bez popadania w banał. Zdecydowanie na plus.
mede_a dnia 16.06.2015 05:53 Ocena: Świetne!
Uwielbiam zanurzyć się w Twój wiersz po czubek głowy, zatonąć w słowach, które kołysza zmysły aż do ciar na skórze.
Ajw - jesteś WIELKA.
Opheliac dnia 16.06.2015 11:08
Cytat:
kiedy miękka głębia zagląda nam w oczy
dzień chowa się w mroku, ja w ciepłych dłoniach.

Ręki sobie uciąć nie dam, ale nie wiem czy po "oczy" nie powinno być przecinka...


Biorę, jednak bez ostatnich dwóch wersów (nie, nie, to nie ma nic wspólnego z ewentualnie (!) brakującym przecinkiem :p). Raz że ta "głębia", dwa "ciepłe dłonie"... Hm, z jednej strony widzę, że to klamra, że rzeczywiście spójnie zamyka wiersz, to co w nim opisujesz. Z drugiej strony, jak doszłam do tego momentu, poczułam rozczarowanie. Tak więc, będę sobie ten wiersz czytać bez ostatniej strofy. Poza tym, jak zwykle - świetny tytuł!
liathia dnia 16.06.2015 12:08
Twoje wiersze mają barwy spotkań, niewypowiedzianych miejsc, splotów.
Z przyjemnością poczytałam.
gaga26111 dnia 16.06.2015 14:51 Ocena: Świetne!
Cudny nastrój. Sama przyjemność znaleźć się w takim obrazku. Zapamiętam na pewno fragment o kukaniu, ale reszta też jest bardzo dobra. Co do tytułu bardzo ładny, pomyślałam tylko, że zamiast kochaj pasowało by też (może lepiej) pokochaj. Taka aluzja do starzenia się. Jak już kocha, to nawet jeśli "drzewa" zaczną rdzewieć, to ten niewymowny "on" powinien się zachwycał tym rdzawym kolorem. Bo to brzmi dla mnie tak, jakby miał kochać tylko do pewnego momentu, jakby ona tego chciała - do pewnego momentu. A tak jeśli ją pokocha, to nie jest powiedziane do kiedy, ale od kiedy. Pozdrawiam :)
skroplami dnia 16.06.2015 15:08 Ocena: Świetne!
M. Niepamiętny :(, przestań bo się zastrzelę ;(.
Dobra, masz czarny humor zamisat szalika, straszną ocenę postawiłeś :).
Nic nie dodam, całość powyżej.
Za M.N. daję straszną :(.
Lilah dnia 16.06.2015 15:59 Ocena: Świetne!
Lekko, letnio (nie w znaczeniu średnio, Boże broń), dla mnie doskonale.
A tytuł - nie zwyczajnie, np.: kochaj mnie zanim nadejdzie jesień, a zanim drzewa zaczną rdzewieć- cudeńko.

Serdeczności :)
ajw dnia 16.06.2015 19:36
DoCo - cieszę się, że znowu Cię widzę i że jest też Twój nowy tekst, który zamierzam odwiedzić jak tylko złapię chwilę oddechu, czyli dzisiaj późnym wieczorem :)
Kushi - fajnie, że wpadł Ci w oko :)
Mirek - nie odbieraj go w ten sposób. Starość to stan umysłu, a nie PESEL ;)
Ula - mam nadzieję, że będziesz trwać długo w rozmarzeniu, bo to fajny, relaksujący stan :)
Antku - dzięki za zwrócenie uwagi. Przemyślę co z tym fantem zrobić :)
wodniczko - kurczę piórko nie cierpię ciepłych kapci, ja prawie zawsze ciepłonoga i bosonoga. Raczej w japonkach popylam - po domu rzecz jasna jesli o zimę chodzi ;)
mistrzx- bardzo fajnie, ze tak to odczuwasz :)
mede_o kochana - mam tylko 160cm wzrostu ;)
Opheliac czytaj jak chcesz, a ja pomyślę co zrobić, żeby było lepiej :)
liathia - bardzo ładnie powiedziane. Dziękuję :)
gaga - dobrze odgadłaś - powinien kochać (nie pokochać) "do pewnego momentu". Peelka jest trochę dziwna. Lubi jesienią odfruwać ;)
skroplami - raczej do Mirka pisałeś, wiec nie wiem co Ci powiedzieć. Może dzieki za zaglądnięcie :)
Lilah- cieszę sie, ze Ci sie podoba :)
wodniczka dnia 16.06.2015 19:48
:D. No widzisz:D. Ja też bosanoga ale jak ciepło:D
amsa dnia 16.06.2015 22:43
Ajw - lekkość z jaką piszesz zachwyca. Jesteś malarzem pejzaży duszy, tyle że zamiast palety barw używasz słów. I mimo że ów wiersz jest obrazem sielanki, to przecież jest w nim głębia i jakiś smutek, czy raczej nostalgia. Nie za stratą, bo jej tu nie widzę, raczej tęsknota za tym co trwa, ale musi przeminąć. Gdzieś napisałaś, że po prostu siadasz sobie i piszesz, ot tak i już :). Poczułam się czerwcowo i ciepło.

Pozdrawiam

B)
faith dnia 16.06.2015 22:45 Ocena: Świetne!
Smaczek niesamowity z tego wiersza, Ajw. Miłośnie, bardzo subtelnie i, jak to u Ciebie zazwyczaj bywa - do granic kobieco. Nie może mi się więc nie podobać ten wiersz. Powiem więcej, podoba mi się bardzo :) Każdy wers i strofa, zaczynając od tytułu, który sam w sobie jest przepiękny i jakże wymowny :)
Cud malina po prostu:)
Nie omieszkam zostawić oceny, bo oceniać takie wiersze to sama przyjemność :)

Pozdrawiam!
ajw dnia 17.06.2015 12:23
amsiu - przede wszystkim dziękuję za tak piękny komentarz, a co do tego smutku w tle, to rzeczywiście - mimo chwilowej sielanki jest świadomość, że nic nie trwa wiecznie :)

faith - cud malina komentarz. Dzięki :)
passi dnia 17.06.2015 20:41
jak lekko, delikatnie, tak zwyczajnie niezwyczajny ten wiersz . :)
ajw dnia 18.06.2015 11:49
passi - miło, że weszłaś w klimat :)
skroplami dnia 18.06.2015 21:58 Ocena: Świetne!
nie ajw, pod Twoim wierszem tylko do Ciebie
M.N. "drutem łącznikowym" >:)
Wiersz ma straszna ocenę pt "świetny" :), zgodną z jego straszną skalą ocen ;), spójrz na odniesienia M.N. na temat wiersza, mam podobne odczucia :)
ok, dodam od siebie, kochaj i pisz :)
wiem, nic nie muszę dodawać, kochasz i piszesz i więcej jeszcze
masz czucie i odczucia szerokie jak horyzont/y z różnych miejsc :)
marukja dnia 20.06.2015 13:21
Pięknie u Ciebie, ajw. Pachnąco i pogodnie. Aż się rozmarzyłam :)
Najbardziej podobają mi się pękające czereśnie i podwójne morz/że ;)
Pozdrawiam ciepło!
mike17 dnia 20.06.2015 14:39 Ocena: Świetne!
Jak Ty to robisz, że zawsze, powtarzam, zawsze, a mógłby być przeca jakiś wyjątek, jakiś tekst słabszy, odnajduję w świecie, który opisujesz niby martwą literą, lecz to uczucia i zmysły kreślą te wersy, więc i litera żyje, pulsuje i promieniuje lirycznym pięknem.
To, świat, w którym kocham :)
Gdybym miał na poważnie pisać wiersze, uczyłbym się u Ciebie, bo w tej miłosnej materii nie masz dla mnie równej sobie - wiem, co gadam, znam od lat twoją Sztukę i niezmiernie jej sekunduję, a cała moja rodzina czytała i pochwaliła twoje tomiki, chciałem w tym komencie jakoś podsumować te kilka lat, bo widzę, że jest cudowny constans, że trzymasz twardo stery swojej poezji, a ja mam ciągle niedosyt :)

Kolejny świetny tekst, jakże na czasie, bo lato czule już pieści zakochanych, jakże mi bliski.

:)
ajw dnia 20.06.2015 17:03
miku - Kiedyś ktoś powiedział, że poezja płynie mi w żyłach jak krew i potrzeba tylko impulsu, by wypłynęła na światło dzienne. Było to bardzo miłe, ale nie wierzyłam, że moje pisanie można nazwać poezją. I niech tak zostanie. Szalenie miłe są Twoje słowa, ale ja wiem, że uczymy sie całe życie :) Buziaki.

marukjo - czereśnie maja w sobie coś erotycznego :)

skroplami - rozumiem :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty