definicja zmiany - amsa
Poezja » Wiersze » definicja zmiany
A A A

 

wojna, śmierć – narodziny
cierpienie, bezradność – troska
podstęp, zdrada – przyjaźń
kłamstwo, nieufność – szczerość
wina, kara – miłosierdzie
krzywda, odrzucenie – współczucie
pogarda, gniew – szacunek
ambicja, złość – pokora
upokorzenie, samotność – życzliwość
nienawiść, oszczerstwo – miłość
wiele uczuć zabija bezgłośnie
wystarczy jedno by nas uratować  

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
amsa · dnia 16.06.2015 20:20 · Czytań: 475 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Miroslaw Niepamietny dnia 16.06.2015 21:48 Ocena: Dobre
Witaj.
Ja chcę gęgawę z powrotem. Tamto fajne - to trochę ble.
Może inaczej, sens to ma i to nawet ciekawy, ale bardziej przypomina wyliczankę - zabawę w przeciwieństwa. Nie podoba mi się forma zapisu.
Wymieniłaś chyba wszystkie moje wady i zalety :D (oczywiście żartuję).
Pozdrawiam ciepło.
amsa dnia 16.06.2015 22:33
Miroslawie - dziękuję za wizytę. Wiem, że to nie jest dobry wiersz, być może nawet trudno go tak nazwać, lecz owa wyliczanka, jak słusznie zauważyłeś, jest grą przeciwieństw i taki był mój zamysł. Być może forma zapisu poprawiłaby odbiór, ale przyznam, że w tej kwestii to jestem noga od krzesła :(. Miło mi jednak, że gęgawę zapamiętałeś :).

Pozdrawiam serdecznie

B)
wodniczka dnia 17.06.2015 00:20 Ocena: Bardzo dobre
Niestety - dobre pokoleniowe spojrzenie. Niestety. Takie mamy czasy. Jedno to za dużo wysiłku - ale nie ma problemu z kilkoma negatywnymi.
Może czegoś mi zabrakło - ale daję bdb - za poruszenie problemu - i za puentę, która ma w sobie dużo prawdy - tak unikanej i odrzucanej.

Serdeczności!!!
amsa dnia 17.06.2015 09:35
wodniczko - dziękuję za przychylność, i zdaję sobie sprawę, że ocena jest naciągana:-) ze względu na temat, dlatego mnie bardzo cieszy Twój komentarz, bo skupiłaś się na treści, a nie wykonaniu.
Dziękuję:-)

Pozdrawiam

B)
alkestis dnia 17.06.2015 11:38
Rozumiem to tak: wszystkie słowa po prawej stronie są lekarstwem na te z lewej. Niby banalne - ale w dzisiejszym narcystycznym świecie - bardzo ożywcze. Pozdrawiam!

a
amsa dnia 17.06.2015 12:30
Alkestis - w obecnym świecie bardziej się ceni negatywne zachowania, mówią o nich - asertywne. Wg mnie więcej odwagi wymaga być dobrym, uprzejmym, okazywać szacunek innym, nie uważać się za lepszego od innych, wszak wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Niewielu rozumie, że negatywne emocje niszczą przede wszystkim nas samych. Bardzo dobrze zrozumiałaś. Dziękuję za wizytę.

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 17.06.2015 18:16
Wiersz widzę w kategorii czegoś a la experyment, gdzie czytacz musi odkryć ukryte znaczenia, a słowa tu użyte to morze znaczeniowe, więc jest się nad czym głowić.
A że wyliczanka, a ileż to wierszy zbudowano na podobnym bajerze?
I jakoś się przebiły.
Po mojemu tekst tylko z pozoru nieco niedopracowany - trzeba przysiąść i każdy wers przeżuć - wtenczas wyjdzie to, co miało wyjść.

:)
amsa dnia 17.06.2015 18:43
Mike17 - :), cóż mam powiedzieć, dzięki piękne. A wiesz, że byłam bardzo ciekawa Twojego komentarza:)...

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 17.06.2015 20:09
Miło mi, Amsiu, pozdrawiam i do następnego :)
mede_a dnia 18.06.2015 19:09
Amso - wielką wartością Twojego wiersza jest to, że nie da się go "przelecieć", że ta pozorna wyliczankowość zmusza do przystanięcia, zamyslenia się nad znaczeniem przywołanych uczuć, nad ustawieniem ich w takim a nie innym towarzystwie, co ostatecznie jawi się bardzo spójnie.
Pozdrawiam.
amsa dnia 18.06.2015 20:32
Mede_o - miałam cichą nadzieję, że do mnie zajrzysz i zostawisz ślad. Dziękuję za przychylność i, jak zwykle, właściwie odczytanie zamysłu. Zastanawiałam się nawet, czy nie "ubrać" słów w dodatki, ale ostatecznie doszłam do wniosku, że taka forma zestawienia będzie najlepsza. Masz całkowicie rację, przeciwstawne słowa nie są przypadkowe.

Bardzo Ci dziękuję.

Pozdrawiam

B)
Figiel dnia 18.06.2015 21:11
Amso, smutne to. Więcej tu złych emocji, niż dobrych, bo każdej parze negatywu odpowiada tylko jeden przeciwważny pozytyw. Ale z drugiej strony, jedna czysta emocja ma moc znoszenia kilku złych i w tym kontekście absolutnie podpisuję się pod puentą, tylko... jakoś łatwiej dziś o zło niż dobro, więcej tej śmierci emocjonalnej niż ratunku. W kontekście Twojego wiersza przypomniały mi się słowa Eisnteina: "Nie ma pojęcia zimna, zimno jest brakiem ciepła; nie ma pojęcia ciemności, ciemność jest brakiem światła". Może więc zło, to z lewej strony wiersza nie jest " samodzielne", może to zwyczajnie "brak dobra" i odpowiedź na ten niedosyt.
Zmusiłaś do zadumy..
Pozdrawiam serdecznie:)
amsa dnia 18.06.2015 21:26
Figiel - bardzo dziękuję. Samą prawdę powiadasz, bo niestety nasz świat dąży do ułatwień, ale to nie znaczy równocześnie, że do ulepszenia. Jakkolwiek Einstein był mądrym człowiekiem, nie mogę się zgodzić z tym twierdzeniem. Jest zło i jest dobro, od nas zależy którego będzie więcej. To nasz wybór.

Pozdrawiam serdecznie.

B)
ajw dnia 19.06.2015 13:21
Ja bym widziała ten tekst nie jako wiersz, ale fotoreportaż, chociaż reportaż nie jest tu własciwym wyrazem. Brakuje mi słów, ale myślę, ze wiesz o co mi chodzi. W kazdym wersie trzy zdjęcia opatrzone komentarzem pozornie do siebie nie pasują, a jednak ..). Myslę, ze nie chciałaś nam zaserwować czegoś płynnego, tylko coś, co będzie zatrzymywało, zmuszało do refleksji, jątrzyło.. I w takiej formie ci się to udało :) Trudno zostawić ocenę, wiec dam sobie spokój.
amsa dnia 19.06.2015 15:51
Ajw - o, bardzo interesująca propozycja, niestety (z tym, że nie przyszło mi to na myśl), nie wstawiamy obrazów:). Wiem, metafory, środki poetyckie itd. Myślałam o nich, ale zrezygnowałam, bo chodziło mi właśnie o:
Cytat:
co będzie zatrzymywało, zmuszało do refleksji, jątrzyło.
.
Skoro się udało, a tak to wygląda, osiągnęłam cel.

Bardzo Ci dziękuję za wizytę.

Pozdrawiam

B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty