gwiazdy gasną w milczeniu - ApisTaur
Poezja » Wiersze » gwiazdy gasną w milczeniu
A A A

 

od kiedy osierociłaś 
szczotkę do włosów 
chemia między nami 
stała się udręką
czas w ampułkach
płynął kropla po kropli
topiąc resztki nadziei
 
przestałem liczyć oddechy

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 22.06.2015 04:34 · Czytań: 412 · Średnia ocena: 4,77 · Komentarzy: 17
Komentarze
mede_a dnia 22.06.2015 06:22 Ocena: Świetne!
Niesamowite, a początek genialny:

Cytat:
od kiedy osie­ro­ci­łaś
szczot­kę do wło­sów
che­mia mię­dzy nami
stała się udrę­ką


Równie udany zabieg z czasem płynącym jak z kroplówki. Wstrzasająca puenta. Swietny wiersz, Apisie. Mam nadzieję, że nie wyrosły z osobistych doświadczeń. Pozdrawiam.
Miroslaw Niepamietny dnia 22.06.2015 06:58 Ocena: Świetne!
Witaj Apisie.
Jak zawsze w sedno. Kojarzy mi się z osobą zżeraną przez nowotwór (pewnie źle, ale próbowałem) :)
Cóż, nie będe się wywewnętrzniał - bomba.
ApisTaur dnia 22.06.2015 08:06
mede_a Dziękuję za pochwałę wiersza. To zdarzenie z mojej młodości, była kimś więcej niż koleżanką, podświadomie wiedzieliśmy o swoich uczuciach, choć nigdy nie padły słowa wyznań, niestety. Pierwszy raz o tym piszę, i ostatni.
Serdecznie pozdrawiam.

Miroslaw Niepamietny
Dzięki za wpis i ocenę. Dobrze odczytałeś treść wiersza.
Ciepło pozdrawiam.
bemik dnia 22.06.2015 12:34 Ocena: Świetne!
Koszmarnie prawdziwe. Otarłam się o to, dlatego ten wiersz szarpnął mną straszliwie.
Usunięty dnia 22.06.2015 14:43 Ocena: Świetne!
Przedstawiłeś w tym krótkim utworze sens rozstania, ach życie, życie, ze słów biją emocje. Dawno u Ciebie nie byłem, i muszę nadrobić zaległości ;) Nie wyszedłeś z formy wręcz pniesz się ku górze

Pozdrawiam ;)
faith dnia 22.06.2015 19:36 Ocena: Świetne!
Apisie, wstrząsający wiersz, od początku do końca... Budzący dreszcze. Tak krótko, a tyle bólu i treści... Niesamowicie Ci się to udało.
Chowam wiersz do zapamiętania...

Pozdrawiam!
Ananke dnia 22.06.2015 19:38 Ocena: Bardzo dobre
o tak wstrząsający, Apisie jesteś mistrzem pisania wierszy w tych klimatach, ta szczotka jest tak wymowna... bije po oczach
Opheliac dnia 22.06.2015 19:42
"bezlitosny czas" i "resztki sensu" nieco mi psują ten całkiem dobry wiersz, ale pewnie tak musiało być. Cóż, jednak warto było zajrzeć. :)
al-szamanka dnia 22.06.2015 20:14 Ocena: Świetne!
Przeczytałam parokrotnie i za każdym razem wyłapywałam coś nowego.
A wszystko robiło wrażenie.
Być może także dlatego, że pewien etap w moim życiu mogłabym opisać podobnie.
Z tym, że Ty napisałeś to tak, że aż szczypie pod skórą.

Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 22.06.2015 21:24 Ocena: Bardzo dobre
Mocny wiersz Apisie... nie pozostaje mi nic innego, jak dać ocenę i odejść.
Pozdrawiam, dark_kid.
ajw dnia 22.06.2015 22:15 Ocena: Świetne!
Czasami mnie zadziwiasz, szczególnie w krótkich formach. Przyszłam, przeczytałam, zapłakałam. Ta asceza słowna niesamowicie oddziałuje na czytelnika, szczególnie takiego, który zetknął się z problemem. Mam ciary.

Jest mocno, a jednak delikatnie. Myślę, że rozumiesz o co mi chodzi. Pozdrawiam ciepło..
kamyczek dnia 23.06.2015 00:32 Ocena: Świetne!
O wierszu powiem w trzech słowach - esencjonalnie, przeszywająco, prawdziwie.
Podoba mi się.

Pozdrawiam.
Antek dnia 23.06.2015 02:15 Ocena: Bardzo dobre
pierwsze cztery i ostatnia. reszta - za Opheliac - niemniej, wali po deklu i to zdrowo. Jak dla mnie, jest niezły. Powalczysz jeszcze czy z racji - wiadomo czego - odpuszczasz? choć co tu jeszcze dodać:( strzałka
ApisTaur dnia 23.06.2015 07:16
bemik Dziękuję za czytanie i emocjonalny wpis. Pozdrawiam

Apollo1 Wielkie dzięki że znów zawitałeś pod wierszem. Mam nadzieje ze wena mnie nie opuści.Pozdrawiam

faith Miło czytać wpis o Twoich odczuciach. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Ananke Bardzo Ci dziękuję że jesteś, bądź mi więc i odwiedzaj. Ciepło pozdrawiam.

[bOpheliac][/b] Miło gościć pod wierszem z radą. Nie wiem czy moje poprawki są satysfakcjonujące, ale już nie chcę zbytnio ingerować. Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam.

al_szamanka Witam Cię serdecznie pod wierszem i bardzo dziękuję za pozytywny odbiór. Jak zwykle miło Cię widzieć. Pozdrawiam.

dark_kid A mi nie pozostaje nic innego, jak pięknie Ci podziękować. Pozdrowionka.

ajw Bardzo dobrze Cię rozumiem. Długo nosiłem się z napisaniem tego wiersza. Nie chciałem popadać w przesadną emanację, a jednocześnie chciałem oddać tragizm sytuacji, której byłem świadkiem, a która zawsze we mnie będzie tkwić. Bardzo Ci dziękuję że jesteś. Serdecznie pozdrawiam.

kamyczek Niezwykle, serdecznie, z wdzięcznością Ci dziękuję. Pozdrawiam ciepło.

Antek Tak, wiem, może teraz lepiej. Dzięki Wilku, że zawitałeś ze słowem pod wierszem.
Miło było Cię gościć. Pozdrawiam.
Ula dnia 23.06.2015 17:06 Ocena: Świetne!
Apise,
Aż trudno mi cokolwiek napisać o tym wierszu, czytam go emocjami. A jest ich w nim wiele, pomimo krótkiej formy.
Pozdrawiam
mike17 dnia 23.06.2015 17:16 Ocena: Świetne!
Takie kawałki walą mnie po deklu, mocno, wyraziście, tak, że to uderzenie pamiętam jeszcze długo, a mam baaardzo dobrą pamięć, jestem wrażliwcem.
Zbyt wiele w życiu straciłem (bliskich osób, z rodziny, kumpli), żebym nie odnalazł się w tym utworze.
Nie wiem, co powiedzieć, czuję te wersy, intuicja podpowiada, że...
To już drugi dziś wiersz o smutnej sztuce tracenia.
Bo nasze życie to wieczne ubywanie.
Ascetycznie, aczkolwiek bardzo dobitnie oddałeś to, co było treścią tego utworu.
Porusza, więcej nie będę gadać.
ApisTaur dnia 23.06.2015 20:58
Ula Dziękuję za podzielenie się wrażeniami, które wywołał wiersz. Co prawda jest bardzo oszczędny, ale tkwił we mnie od dawna. Pozdrawiam

mike17 Wystarczająco dużo powiedziałeś, bym mógł podziękować Ci za ocenę i wyczerpujący wpis.
Wielkie dzięki Ci za to.
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty