cudowny świat - aleksander81
Poezja » Wiersze » cudowny świat
A A A

 

miałem być świadkiem wielu cudów

spisanie tego leksykonu diabelskich paktów
zajęłoby mnóstwo straconego czasu
którego nie mieli oczekujący
na te szatańskie sztuczki
sprzedawane za grosz przyzwoitości
przez podróżnych kuglarzy znachorów czarownice
w tajemniczych miejscach
darowane obietnice mistyfikatorów
czy fortele przydrożnych magików

codziennie otrzepuję się z samotności
odzierającej z kolorów oczo-
doły wykopane na cedrowe skrzynie
zalewane hektolitrami promilo-płynów
by wrócić do pierwszego jaki widziałem

cudu narodzin

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
aleksander81 · dnia 03.07.2015 20:34 · Czytań: 2233 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 11
Komentarze
mike17 dnia 03.07.2015 21:04
Co rzuca się w oko, to przepych słowa.
Aleks, to nie wada, to jest tu solą tego kawałka.
Piękna polszczyzna nie od wczoraj bardzo na mnie działa, a w tych wersach dałeś prawdziwy popis, jak należy stosować nasz ukochany język.
Nie bawić się w zbitki słowne, w słowny "szczękościsk", a radośnie korzystać z języka polskiego, by wydobyć zeń to, co lśni.

I Tobie się to udało.
Utwór jest pokazem wartości słowa.
Jakości i smaczków.

Nawet czasem mniej patrzę na temat, ale fajna polszczyzna zawsze robi na mnie wrażenie, no i klasa w pisaniu, też, bo to się czuję, autor, który do końca "wyczuł" swój utwór poda go w formie skończonej, wykwintnej.
aleksander81 dnia 03.07.2015 21:22
prosiłem co prawda o wycofanie tego tekstu tudzież uiszczenie poprawek redakcję, ale chyba nie dało rady tego zrobić, więc teraz wklejam ostateczną wersję. ale dzięki Mike za piękne słowa, tym razem ja:-) i pozytywne odczucia, pozdrawiam serdecznie:-)

Aleks...
amsa dnia 04.07.2015 09:15
aleksander81 - a wiesz, podoba mi się takie nagromadzenie środków poetyckich, skojarzeń i metafor, wcale nie wydaje się przez to wiersz przeładowany, owszem jest nieco ciężki w nagromadzonym ładunku emocjonalnym, ale trudno spodziewać się lekkości przy takim obrazie. A przecież pierwszy i ostatni wers nadaje środkowi subtelnego sarkazmu i podziwu dla puenty.

Pozdrawiam

B)

Cytat:
któ­re­go nie mieli ocze­ku­ją­cy na te sza­tań­skie sztucz­ki
- to jedyny wers, który w moim odczuciu jest zbyt przeładowany, bardziej to proza niż poezja.
Miroslaw Niepamietny dnia 04.07.2015 13:11 Ocena: Bardzo dobre
Smutno, ale przyjemnie. Moje klimaty. Nie wiem, jak było przed zmianami, ale uważam, że utwór godny zatrzymania się i refleksji. Ostatni wers rozładowuje tragizm utworu.
Mnie się podoba.
Antek dnia 05.07.2015 03:39
ta, przegiąłeś. napakowałeś dynamitem, podpaliłeś lont i dupa. bywa:) strzała
faith dnia 05.07.2015 07:52
Dobrze mi się czytało ten wiersz mimo nagromadzenia słów. Jest płynnie i myślę, że taka poezja też ma swój urok, który mi przypadł do gustu akurat w tym wydaniu. Podoba mi się np. w jaki sposób użyłeś sformułowania za grosz przyzwoitości, wytarty slogan nieco się przez to odkurzył i nabrał ciekawego znaczenia. Końcówka jest oczyszczeniem, nabraniem dystansu do świata, który znamy już jako dorośli. Pozwala zrozumieć, że w prostych rzeczach jest najwięcej piękna i prawdy. Tak sobie pozwoliłam odczytać ten wiersz.

Pozdrawiam!
aleksander81 dnia 05.07.2015 19:35
amsa - wielkie dzięki za miłe słowa, cieszy Twoje podobanie, pierwszy wers i tytuł rzeczywiście jest sarkazmem, natomiast ostatni jednak miał dawać małą nadzieję i przypominać, że największym cudem świata jest życie, choć niektórzy o tym zapominają. co do wersu, któremu zarzuciłaś prozę, zastanowię się nad nim. pozdrwóki serdeczne :)

Miroslaw Niepamietny - wielkie dzięki za ślad i odbiór, cieszę się, że zatrzymuje, pozdrawiam serdecznie

Antek - ja przegiąłem...? myślę, że nie bardziej niż Ci, przez których codziennie życie tracą tysiące ludzi, nie rzadko przez błąd czy głupotę innych, brak profesjonalizmu czy niekompetencje. ale dzięki za zajrzenie i ślad, pozdrawiam serdecznie

faith - ładnie napisałaś, cieszę się z takiego odbioru, trochę inny, ale niedaleki od tego co napisałem, ostatni wers jest nadzieją dla wszystkich, zaczynając od cudu zaczynasz nieźle, prawda? ale nie wszyscy pamiętają o tym, że życie jest cudem, każde życie, nie tylko moje ale i Twoje faith :) przez błąd lekarzy zmarł mi ojciec, przez niedopatrzenie położnej przyjaciele stracili dziecko, a inni w domu starają się podtrzymywać przy życiu roślinę, sami zabijamy te cudy, a powinniśmy je chronić, pozdrawiam serdecznie :)

Aleks...
wodniczka dnia 05.07.2015 19:54
nie lubię czytać opowiadanych w ten sposób wierszy :)

jestem na nie:)

pozdrawiam
aleksander81 dnia 05.07.2015 19:59
wodniczka - dogodzić wszystkim się nie da ;) za to wszystkich wkur... to już żaden problem ;) nie wszystko dla wszystkich, szanuję i pozdrawiam serdecznie :)

Aleks...
Bozena B dnia 05.02.2016 23:10
Witaj

Jakoś ten wiersz mnie ominął, a w każdym razie nie pamiętam go. Może czas zamazał wspomnienia, a jaskrawe barwy przybladły. Nie wiem. Podoba mi się i intryguje, wiersz jak próba zasymilowania się lub chęć powrotu. Rozczarowania przeplatane są cudami. Cud narodzin jest chyba największym z możliwych ziemskich cudów, o ile nie w całym wszechświecie ;)

Pozostawiam starym zwyczajem na pamiątkę ze strony głównej:

Wiersz jakby na jednym wydechu, słodko-gorzki. Można powiedzieć, że jest w nim wszystko, gorycz, żal, rozczarowanie, ironia, ale i nadzieja, oczekiwanie. Mówi się, że trzeba żyć tak, jakby jutra miało nie być. Że czas leczy rany. Może się jednak okazać, że nie ma go aż tyle, a obietnice nam dane są puste, jak okna opuszczonej kamienicy.

Pozdrowienia
aleksander81 dnia 06.02.2016 19:41
Bozena B - mogę tylko powiedzieć sówko wow i hóó hóó;-) to wyróżnienie spadło na mnie jak grom z jasnego, i nie boli a łechce bardziej. dziękuję za piękne słowa, pamiątka trafia do platynowej szuflady, forever. ładnie ujęłaś "wiersz jak próba zasymilowania się lub chęć powrotu", przycelowałaś tym idealnie. w to samo miejsce, z tym samym bagażem, spojrzeniem itp., itd., niewykonalne. kłaniając się nisko, pozdrawiam serdecznie:-)

Aleks...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:70
Najnowszy:wrodinam