Wstęp do książki lub książeczki - agaszum
Proza » Obyczajowe » Wstęp do książki lub książeczki
A A A
Trochę mi odbija jak wypiję. Ściągam z siebie różne rzeczy. Ostatnio ściągnęłam rajstopy i spódnicę. Pamiętam, że ktoś mi je siłą z powrotem założył. Jednego jestem pewna, z mojej strony nie było w tym żadnego podtekstu erotycznego. Po prostu rzeczy po pijanemu mnie uwierają. Dlatego je ściągam. Ale ludzie nic nie dają sobie wytłumaczyć. Potraktowali mnie jak zwykłego pijaka. Imprezy ogólnie są gówniane, chyba że człowiek się urżnie. Zawsze jest to magiczne piętnaście minut, kiedy myślę na wysokich obrotach i wszystko układa się w sensowną całość. Dopóki nie zacznę rzygać. Znam kształty i wymiary muszli klozetowych u wszystkich swoich kolegów i koleżanek z klasy. Rzygać do umywalki to wstyd i brak dobrego wychowania. Piję na umór na wszystkich szkolnych imprezach ale zamierzam z tym skończyć. Upijam się głównie wódką bo to oszczędza czas. W zasadzie nie pozwalam się dymać po pijanemu. Mam siedemnaście lat i regularne stosunki płciowe od dwóch lat z jednym partnerem. Umiem grać na pianinie i szydełkować. Mam na imię Agata. Ta książka jest między innymi o mnie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
agaszum · dnia 28.10.2008 21:36 · Czytań: 1259 · Średnia ocena: 2,54 · Komentarzy: 20
Komentarze
SzalonaJulka dnia 28.10.2008 21:46
ciekawe co to będzie za książka po takim wstępie?
ginger dnia 28.10.2008 22:04 Ocena: Bardzo dobre
Krótko i treściwie. Tak lubię.
Miladora dnia 28.10.2008 22:49 Ocena: Przeciętne
A ja mam nadzieję, że to nie pochodzi z autopsji...
Na razie za mało, żeby ocenić. ;)
Tomi dnia 28.10.2008 23:01 Ocena: Dobre
Cytat:
Jednego jestem pewna, nie było w tym z mojej strony żadnego podtekstu erotycznego.


zabrzmi lepiej: Jednego jestem pewna, z mojej strony nie było w tym żadnego podtekstu erotycznego.

Treść dosadna, ale często właśnie takie teksty robią wrażenie. Czekam na pierwszy rozdział, mając jednocześnie nadzieję, że nie będzie jedynie opisem spotkania z muszlą klozetową;)

aaa... zauważyłem dopiero kategorię, hmm, erotyczne? rozumiem, że całość ma być erotyczna, bo we wstępie erotyka nieco zmarginalizowana
dwa_warkocze dnia 28.10.2008 23:53 Ocena: Słabe
Mam nicka dwa_warkocze, x lat, nie upijam się, żeby nie spędzić całego następnego dnia na rzyganiu. Dużo za to czytam, także w necie, zastanawiam się więc, jaki ma sens publikowanie 15 linijek, z których najciekawsze rzygania właśnie dotyczą; czynność ta w praktyce, owszem, absorbująca jest bardzo, znacznie mniej za to, kiedy o niej się czyta.
Tekst wywarł na mnie wrażenie fragmentu bloga, w którym kolejna nastolatka pisze, jaka to buntownicza jest i jak łamie konwencje (chodzenia w spódnicy bądź w spodniach na przykład). Jako samodzielne opowiadanko (a tak zostało przecież opublikowane) dla mnie jest do niczego.
gabstone dnia 29.10.2008 00:01 Ocena: Słabe
Rewelacja żadna, szczerze mówiąc. Taki tam sobie nic nie mówiący tekścik. Jeśli to ma być miniatura to wolę ginger, lub Jack'a the Nipper'a. Jeśli na podstawie tego chcesz książkę pisać to myślę, że nie ma o czym. Jedna już taka jest, "Heroina", od samego czytania można się porzygać. A i jeszcze interpunkcja Ci siada na maksa, popraw.
milla dnia 29.10.2008 06:53
Jeśli chciałaś zaszokować, to pomysł chybiony, przynajmniej jeśli chodzi o mnie. pierwsze parę zdań wyrzucone z siebie, nieco suche. druga część już lepsza. ae zważywszy Twój wiek, o ile jest ten tekst rzeczywiście o Tobie, nieźle.
KenG dnia 29.10.2008 08:24 Ocena: Bardzo dobre
Milla - nie zawsze narrator jest tożsamy z autorem. Wystarczyło tylko jedno małe kliknięcie, żeby się przekonać ile lat ma Agaszum :)
Powtórzę za innymi, że tekst robi wrażenie i budzi ciekawość. Mam nadzieję, że niedługo wrzucisz coś więcej, żebyśmy się przekonali co też twoja 17-tka zadziała ;) Mnie się podoba, bo mi się nie podoba... Twoja bohaterka ;)
milla dnia 29.10.2008 09:55
o mea culpa, KenG. ludzie tak rzadko podają swój wiek, że po protstu tam nie zaglądam:) Cóż, prostujemy comment. No to ,jak na wiek, to styl nie zachwyca, ale od czegoś trzeba zacząć. a skoro kategoria erotyczne (moja niezbyt luba), to poczekajmy na resztę. ocene cofam
valdens dnia 29.10.2008 10:34 Ocena: Przeciętne
Hm. Też nie jestem w stanie za dużo powiedzieć. Wszystko zeleży od tego, co będzie się działo później. Bo jeśli fabuła ma się opierać na łajdaczeniu się nastolatki i to ma być całym przesłaniem, to lepiej sobie odpuść. Zbyt wiele takich pozycji na rynku. Niewielkie szanse na prześcignięcie konkurencji w szokowaniu, brutalności i wulgaryzmach, a duże szanse, by wyszło żałośnie.
Reasumując: jeśli masz pomysł na treść, która usprawiedliwia literackie łajdactwo, to jestem za. Jeśli sztuka dla sztuki - przeciw.
Usunięty dnia 29.10.2008 13:03 Ocena: Dobre
"Potraktowali mnie jak zwykłego pijaka" -> nie lepiej "jak zwykłą pijaczkę"? rodzaj żeński lepiej tu brzmi tym bardziej, że takie słowo jest w słowniku języka polskiego.
Poza tym to faktycznie przypomina blog. Jeśli książka będzie tak treściwa i zwięzła jak wstęp to będzie dość krótka, czego wcale nie uważam za wadę. Ogólnie za mało tekstu na ocenę ale można "na kredyt" dać "dobry".
Miladora dnia 31.10.2008 13:03 Ocena: Przeciętne
A ja w ogóle zmieniłabym podtekst erotyczny na - nie było w tym żadnej zachęty (nie łamie rytmu)
Po pijanemu rzeczy mnie uwierają (przestaw na taki szyk zdania)
Ludzie nie nic, tylko niczego nie rozumieją...
A poza tym dbaj o konsekwencję psychologiczną i logikę.
Jeżeli Agata żyje od dwóch lat z jednym partnerem, w ZASADZIE nie daje się dymać po pijanemu, a poza tym chleje na umór, to taka stałość uczuciowa nie jest całkiem wiarygodna... (bo stałość uczuciowa świadczy o pewnej dojrzałości).
I gdzie, do diabła, jest wtedy jej chłopak, dlaczego nie reaguje???
Na razie przeciętne...
Usunięty dnia 03.11.2008 08:22 Ocena: Dobre
Miladora: To na razie wstęp do książki. Może wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania znajdą się późniejszych rozdziałach? Poza tym jeśli nawet zadajesz logiczne pytania to przecież rzeczywistość i realia książki tworzy autor. Te zasady moralne, które obowiązują w Twoim świecie, mogą być zupełnie inne w świecie bohaterki, "wywrócone do góry nogami" lub "mocno zdeformowane".
Poza tym może chłopak jest jeszcze gorszy...;)
marlip dnia 03.11.2008 21:41 Ocena: Przeciętne
Jestem ciekawy co nastąpi później, ale nie za bardzo chciałbym czytać o jakiś pijatykach i tym podobnych. Mam nadzieję, że fabuła dalszej części będzie zajmująca, a wstęp ma służyć tylko zszokowaniu i pobudzeniu ciekawości.
DamianMorfeusz dnia 04.11.2008 22:57
Było coś tam o nimfomance, jakiś blog w internecie, gdzie na kompie mam plik z tym tekstem. Przypomniał mi się jakoś. Może dlatego, że to jedyny blog, jaki czytałem.
Błędy, które mi się w oczy rzuciły, zostały wymienione przez szanownych czytelników powyżej, pytania o ZASADNICZO nie zdradzającej faceta upijającej się i rzygającej małolaty już padły, to ja dodam od siebie tylko to, że czekam na ciąg dalszy. I to nie dlatego, że mnie bohaterka i jej rzyganie zaciekawiło, jakieś jej problemy, czy chora głowa. Zastanawiam się tylko, jak zrobisz z tego dobry i dłuższy kawałek prozy. Jestem z natury realnym optymistą, dlatego czekam na dalszą część.
Apple dnia 10.11.2008 22:04 Ocena: Dobre
a mnie rozśmieszyło i będę czekać na dalszą część.
Jaga dnia 10.11.2008 22:33 Ocena: Dobre
Dobry pomysł! Zdanie "Po prostu rzeczy po pijanemu mnie uwierają" naprawdę mnie rozbawiło:) Szydełkowanie i pianino pięknie wkomponowują się, tworząc kontrast z drugim wcieleniem Agaty;-) Początek bardzo dobry, potem trochę chaotycznie. Rażący brak przecinków! Zmieniłabym "pijaka" na "pijaczkę".
Pioro dnia 11.11.2008 13:10 Ocena: Przeciętne
Szczerze pisząc-mnie się nie podoba.
Pomysł dobry, ale brakuje mi dojrzałych, dobrze przemyślanych zdań,
pewnej harmonii.
Tekst można rozbudować i skupić się przy okazji na emocjach, uczuciach.
Jacenty dnia 12.11.2008 11:31 Ocena: Dobre
Zgrabnie sie czyta, szybko.... budzi nadzieję na coś więcej ale dopiero po tym więce, będzie mozna stwierdzić, czy to sympatyczny wypadek przy pracy, czy rewelacja... powodzenia....
zapomin dnia 19.11.2008 16:12
jesli to jest intro do świata przedstawionego, to ja wychodzę. Nie tęsknię za takimi obrazkami.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:74
Najnowszy:wrodinam