Nie mam nic - Opheliac
Poezja » Wiersze » Nie mam nic
A A A

 

małe miasta pamiętam dokładniej
niż wielkich ludzi.
 
zaszywam się w tej dziurze, obok twoich
piersi. nad nami, nad ranami
 
zrywa się wiatr, zrywa kwiaty -
ale od snów się nie umiera.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Opheliac · dnia 18.08.2015 19:56 · Czytań: 706 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 20
Komentarze
Usunięty dnia 18.08.2015 20:00 Ocena: Dobre
nad i nad... i to się troszkę rymuje jeszcze... zrywa i zrywa... skoro ja dostaję opieprz za jedną parę powtórzeń w dłuższym wierszu to czemu ty masz nie dostać za dwie pary w tak krótkim? No więc, opieprzam cię... POWTÓRZENIA!
No i to by było na tyle z tych miłych rzeczy, podoba mi się za to ostatni wers.
Pozdrawiam.
Robert Zoi dnia 18.08.2015 21:07
troszkę przypudrować nosek temu wierszowi i może iść na randkę ;)
czekam na cd. o umieraniu we śnie lub nie ;)

pozdrawiam
Ofelio
faith dnia 18.08.2015 21:23
Ależ nam tutaj zaserwowałaś tekst Ophelio:) Zacznę od końca, czyli od pointy. Pięknie podkreśla oniryczny klimat całości... Wszystko jest jakby niedosłowne. Rozumiem, że powtórzenia, które zastosowałaś są zamierzone i mi one nie przeszkadzają.

Ale mam dylemat, co do wyrazów kursywą. I o ile "niż" potrafię sobie jakoś wytłumaczyć, bo czuć tutaj pewną dwuznaczność. "Niż" nie tylko jako przyimek, ale również zjawisko... atmosferyczne, czy może bardziej, w tym przypadku, demograficzne. Za to "dziury" nie umiem, już tak wyjaśnić, choć się głowiłam ;)

To, co teraz napiszę, nie jest może sugestią, a jedynie ukazaniem pewnej myśli, która mi się nasunęła, bo widzę, że też lubisz takie zabawy znaczeniami.

Cytat:
pier­si. nad nami, nad ra­na­mi


Gdybyś zdrobniła ostatni wyraz tego wersu, powstałaby kolejna dwuznaczność ;)

Pozdrawiam!
ghost--writer dnia 18.08.2015 21:45 Ocena: Świetne!
Pięknie tutaj.
Muszę przyznać, że czytając komentarz faith w pierwszej chwili nie wiedziałem, o co chodzi z tym zdrobnieniem, bo za pierwszym razem przeczytałem "nad ranami" jako ciekawą l.mn. okresu zaraz po wschodzie słońca. Jeżeli chodzi o "dziurę" to przyszło mi na myśl, że obok piersi adresat ma dziurę, w której plka się zaszywa, co tłumaczyłoby kursywę i "nad ranami".

Tak sobie to ujrzałem :)
Alicja225 dnia 18.08.2015 22:32
Jak dla mnie trudny wiersz, aczkolwiek angażujący umysł. Zmusza do analizowania tych krótkich, ale mówiących wiele, słów.
Komentarz faith bardzo mnie zaintrygował - ciekawa, nieszablonowa interpretacja - na to bym, nie wpadła :) Fajnie by było, gdyby autor uchylił nam tutaj rąbka tajemnicy, czyżby ktoś zbliżył się choć częściowo w swoim odbiorze do tego, co było zamierzone :)
wodniczka dnia 18.08.2015 22:49 Ocena: Świetne!
bardzo delikatnie poprzeplatałaś. Bardzo mi się ten wiersz podoba. Urzekł mnie w swój specyficzny sposób sposób.

-na tak!!!
- pozdrawiam!!!
clockworklukis dnia 19.08.2015 08:30 Ocena: Świetne!
Co do powtórzeń, w obydwu przypadkach są one użyte z rozmysłem i znaczą co innego, więc będę ich bronił! :) Opheliac, bardzo ładny wiersz, porusza wyobraźnię, a szczególnie ostatnie wersy otwierają jakiś poetycki świat, dla mnie wrażenie trochę podobne do haiku. A i jeszcze co do dziury, odebrałem to podobnie do ghosta, jest to dziura między piersiami, czyli w sercu.
Pozdrawiam.
introwerka dnia 19.08.2015 19:22 Ocena: Świetne!
Kolejny przepiękny tekst na granicy jawy i snu, pełen (nie)zwykłych wieloznaczności i intrygujących obrazów. Bardzo na tak! :)

Cytat:
od snów się nie umie­ra

Przypomniała mi się piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=MO2bExu2tGE

Serdeczności :)
Opheliac dnia 19.08.2015 22:39
Dark, Dark, Dark, lubię Twoje komentarze. :p Wiem, że tekst krótki i powtórzeń powinno unikać się jak ognia, ale tym razem są celowe. Bardzo się cieszę, że zaglądasz! :)
Robercie, któż wie, kto wie, pomyśli się o tym ciągu dalszym. :) Dziękuję za komentarz!
Faith, co do "dziury" powiem tylko, że nie oznacza ona jedynie pustkowia (powiedzmy wprost - tzw. zadupia ;)). Natomiast co do dwuznaczności - chodzi Ci, by zrobić "nad ran(k)ami"? Bo tak było w zamyśle, ale przyznam, że w końcu zrezygnowałam - nie chciałam przedobrzać tak w krótkim tekście, to po pierwsze, poza tym chciałam jednak, żeby wybrzmiewało mocno i konkretnie "nad ranami".
Strasznie mnie cieszą Twoje rozległe komentarze z analizą, dziękuję stokrotnie! :)
Ghost, dobry duchu ;) Interesująca interpretacja, a co więcej bardzo, bardzo bliska. Cieszy mnie Twój odbiór i komentarz. :)
Alicjo, bardzo dziękuję za trudny wiersz, aczkolwiek angażujący umysł. A co do interpretacji, to ta czytelnika jest zawsze najważniejsza. ;) Cieszę się z Twoich odwiedzin, tym bardziej, że chyba pierwszy raz Cię u siebie widzę. ;)
Wodniczkoo, bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz! :)
Clock, dziękuję za popracie co do powtórzeń i za komentarz ogólnie. Bardzo trafnie z tym sercem. ;)
IntroWerko, łooł, z Claptonem, dzięki za podrzucenie linka, lubię ten kawałek. Dziękuję za odwiedziny, komentarz!
faith dnia 20.08.2015 08:05
Zdaję sobie sprawę, że jest tam ukryte coś więcej. Interpretacja poprzedników przywiodła mi na myśl teledysk: https://www.youtube.com/watch?v=HAXvkbOzK6E
Tak chodziło mi o ranki, ale jak napisałam, to nawet nie sugestia, jedynie wzmianka. Rozumiem, że w końcu zdecydowałaś się na ranami, bo to mniej narzucające się, a jak zauważył Ghost, również kojarzy się dwuznacznie. Także dobry wybór ;)

Pozdrawiam!
Lilah dnia 20.08.2015 09:28
Z podobasiem, Opheliac. :)
"od snów się nie umiera" - świetne!.:)
Kushi dnia 20.08.2015 18:21 Ocena: Świetne!
Tytuł skojarzył mi się od razu z tą piosenką https://www.youtube.com/watch?v=FxYw0XPEoKE - jakoś tak, po prostu ;)
Cytat:
za­szy­wam się w tej dziu­rze, obok two­ich
pier­si. nad nami, nad ra­na­mi
- to mi się podoba, bo tak sobie to rozumuję troszkę podwójnie: jako spokojną, szczęśliwą pobudkę obok ukochanej osoby, a także jako próbę podmiotu lirycznego pozostania w związku z drugą osobą pomimo cierpień i przeciwności, które niesie ze sobą życie...
Warto było zajrzeć :)
Uśmiech zostawiam :)
Opheliac dnia 20.08.2015 22:01
Faith, dziękuję za ponowne zaglądnięcie i za link. :)
Lilah, cieszy mnie Twoja opinia, dzięki, że wpadasz!
Kushi, hah, rozszyfrowałaś mnie, trafiając w samo sedno! :p Ostatnio bardzo często słucham tej piosenki i przyznam, od dawna nosiłam się z zamiarem napisania czegoś z takim tytułem, coś mi po głowie chodziło, no i coś wyszło. Dziękuję za podzielenie się interpretacją i za to, że zaglądnęłaś, bardzo!
Bozena B dnia 20.08.2015 22:15
Wybierałam się niemal jak sójka za morze, przychodziłam, odchodziłam i tak w kółko.

Nie rozpiszę się dziś, piękny jest i tak wieloznaczny, że zawiódł mnie w niezmierzoną kosmiczną przestrzeń nawet i na wyspy z dala od całego zgiełku tego świata i w góry, na mało uczęszczane szlaki. We wszystkie te miejsca, gdzie jest spokój, cisza i ktoś przy kim można się czuć bezpiecznie ;)

Piękny, aż czuję, jak wiruje w głowie wiersz i cały wszechświat wraz z nim.

Pozdrowienia
Ula dnia 21.08.2015 08:52 Ocena: Świetne!
Opheliac,
Piękny i intrygujący wiersz.
Pozdrawiam :)
Opheliac dnia 21.08.2015 21:42
Bożenko, Ulu, bardzo dziękuję za komentarze i za czytanie!
Hallam dnia 22.08.2015 17:35
piękna miniatura, po prostu świetny. Pozdrawiam ( :
Opheliac dnia 22.08.2015 17:57
Hallamie, dziękuję za krótką acz treściwą opinię, cieszy Twoje czytanie. ;)
ApisTaur dnia 23.08.2015 20:10 Ocena: Świetne!
w przebudzeniach śniących
zmartwychwstałe sny
przemijają zapomnieniem
w pustych zakamarkach
świadomości

serdecznie pozdrawiam
Opheliac dnia 24.08.2015 21:47
A no tak to jest z tymi snami. Apisie, dziękuję za bezcenne komentarze! ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty