Kronikarz - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Kronikarz
A A A

 

 
budzę się z wczorajszym zmęczeniem
za oknem klucz powracających dziwek
pełne męskiego spełnienia
będą wywabiać z siebie noc
rozgrzeszając się po-rannym snem
 
dzwon z pobliskiego wybija
z głowy resztki myśli
już czas odświeżyć 
tak dobrze znane ślady
jeszcze tylko wtłoczę w siebie
zabójczą dawkę kofeiny
będę zapisywał nią kolejne
strony powszedniości
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 22.08.2015 20:20 · Czytań: 537 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Bozena B dnia 22.08.2015 20:36
Witaj

Niezły tekst, choć generalnie wolę nieco zawoalowane teksty. Niemniej podoba mi się, ładnie i zgrabnie poprowadzony. Druga strofka w ogóle jest bardzo ładna, aż widzi się tę scenkę z życia. Rysuje się bardzo wyraźnie, że ma się wrażenie, że jest się tym kimś z wiersza, że aż czuje się każdy fragmencik ciała, ból głowy nawet. I jeszcze ten zapach porannej kawy. Coś pięknego ;)

Zakończyłabym ją jednak na stronach. Ostatni wers nieco psuje, powiedziałabym, że nawet bardziej niż nieco.

No i może nieco inaczej poukładałabym wersy, ale to w sumie drobiazgi.

Pozdrowienia
wodniczka dnia 22.08.2015 21:35 Ocena: Świetne!
Bardzo ciekawie - każdy wers niesie ze sobą kolejną dawkę emocji. Dużo prawdy - szczególnie w pierwszej - bardzo dobrze zarysowany - przemawiający. Dla całości na tak.

pozdrawiam
Opheliac dnia 22.08.2015 21:44
Również wyrzuciłabym "mojej codzienności", kończąc na "stronach". Także to "zmywanie z siebie nocy" wydaje mi się jakieś znajome. Wgl tak widzę ten naprawdę dobry tekst:

budzę się z wczorajszym zmęczeniem
za oknem klucz powracających dziwek

dzwon z pobliskiego wybija
z głowy resztki myśli
już czas odświeżyć
tak dobrze znane ślady
jeszcze tylko wtłoczę w siebie
zabójczą dawkę kofeiny
będę zapisywał nią kolejne strony
wodniczka dnia 22.08.2015 23:30 Ocena: Świetne!
jak już coś to wyrzucać jedynie ''mojej'' - codzienność - moim zdaniem - skromnym jest tu ważna i to bardzo ważna. Bez niej zakończenie wydaje się być urwane. :).

To tak na marginesie :D. Żeby podyskutować :D
faith dnia 23.08.2015 11:25
A ja nie lubię dopowiedzeń, uważam, że odbiorca sam, nawet podświadomie potrafi sobie dokończyć zawieszoną przez Autora myśl. Dlatego zgadzam się z Bożeną i Ophelią, co do końcówki. Codzienność nie dość, że oklepana to w dodatku stawiając ją w końcówce staje się jeszcze bardziej zużyta.
Ale to jedyne, co mi przeszkadza w tym wierszu. Reszta jest bardzo ciekawa, szczególnie to zastosowanie myślnika w ostatnim wersie pierwszej strofy rozszerza znaczenie wyrazu, a nawet trochę go zmienia i nie chodzi mi tu bynajmniej o słowo rany, żebyśmy się źle nie zrozumieli, bo nie tak myślę trzeba to odbierać, ale o to, że ten sen następuje już po minięciu poranka, co myślnik ładnie podkreśla. Naprawdę świetnie wprowadzasz w klimat. Czytelnik wchodzi w ten obrazek jak nóż w masło. Przynajmniej ja tak właśnie weszłam :)

Pozdrawiam!
skroplami dnia 23.08.2015 14:03 Ocena: Świetne!
Codzienność jest zagadką, tu niedopowiedziana :).
Autor widzi kto za oknem chodzi.
Cisza czy pragnie dopełnić czy zazdrość ciszą temat przytłacza.
Też dobrze dla wiersza :).
Druga zwrotka w powyższym temacie daje do myślenia.
Bo kobieta jak mężczyzna ma pragnienia :). Oczywiście, odwrotnie bardziej pasuje i nic w treści nie psuje, do podszewki może sięga.
Pytanie, pytania, same się rodzą a odpowiedzi wśród nas można poszukać.
ApisTaur dnia 23.08.2015 18:49
Bozena B Wielkie dzięki za pochylenie się nad tekstem. Jestem wdzięczny za uwagi i wskazówki. Zastosowałem zmiany, które mnie satysfakcjonują, a były niezbędne.
Pozdrawiam sedecznie.:)

wodniczka
Cóż innego mógłbym rzec, jak tylko - Wielkie dzięki, za ocenę i wpis.:)
Pozdrawiam cieplutko.:)

faith
Cóż, tak ciężko jest dziś znaleźć "nietknięte" słowa, które zadowolą wysublimowaną wrażliwość. Zgadzam się z uwagami, więć zastosowałem rozwiązanie, które(według mnie), będą rozwiązaniem kompromisowym.
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.:)

skroplami W pewnym momencie, życie przestaje być niespodzianką, a staje się rutyną. Kiedy już nie szukasz sensu, lecz motywacji do życia, znaczy to że masz z górki.
Tak trudno znaleźć odpowiedzi na pytania, na które tak niedawno znaliśmy odpowiedzi.
Dziękuję i pozdrawiam.:)
Miroslaw Niepamietny dnia 23.08.2015 22:04 Ocena: Świetne!
Jak dla mnie - super. Każdy kawałek nakreśla inną wizję, inne emocje. Ten wiersz to sztuka...
Pozdrawiam.
ApisTaur dnia 25.08.2015 13:24
Miroslaw Niepamietny Dzięki za wpis i ocenę. Serdecznie pozdrawiam.:-)
Lilah dnia 25.08.2015 15:36
Cytat:
za oknem klucz po­wra­ca­ją­cych dzi­wek

Może wracały z placu jak u p. Szymborskiej -

Notzą w Metzu na platzu
tłum ladacznitz na katzu.(metzyja)

Tak mi się skojarzyło :)
ApisTaur dnia 26.08.2015 07:01
Lilah A widzisz, może wracały z platzu.:) Dzięki za obecność i wpis.:)
Pozdrawiam ciepło.:)
ajw dnia 28.08.2015 22:51 Ocena: Świetne!
Jestem pod wrażeniem. Bardzo udany tekst. Jest w nim wiele ciekawych momentów. Pozdrawiam serdecznie. Tak trzymaj! :)
ApisTaur dnia 29.08.2015 14:33
ajw Dziękuję Ci pięknie za ocenę i pozytywny wpis. Jako że jestem nieco "wykluczony" przez chorobę, tym bardziej mi miło, że moje bywanie nie jest bezowocne i może się podobać.

Pozdrawiam serdecznie :)
HrabiaCosel2 dnia 09.09.2015 11:58 Ocena: Świetne!
Bardzo udany pełen emocji wiersz☺
ApisTaur dnia 12.09.2015 15:49
HrabiaCosel2 Wielkie dzięki za czytanie i pozytywną ocenę wiersza.
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty