gniazdozbiór - faith
Poezja » Wiersze » gniazdozbiór
A A A

 

bywa, że kolor rośnie pod powieką.
widzisz, powietrze już skrzy się za domem.
 
siądź ze mną, niech dzień skropi policzki,
wsiąknie bezgłośnie w sprane mankiety.
posłuchamy jak ziemia obradza. słowami
błogosławi ptaki do lotu.
 
gdy będziesz namaszczał drzewa, 
rozgniecionym w palcach jarzębinowym paciorkiem,
na nadgarstki założę zapach spadłych gruszek, 
jak najdroższą biżuterię.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 18.09.2015 07:09 · Czytań: 668 · Średnia ocena: 4,78 · Komentarzy: 24
Komentarze
Usunięty dnia 18.09.2015 07:48
kolejny Twój atmosferyczny wiersz;
mnóstwo kolorów, zapachów, migawek;
znów wiele sensów i interpretacji a każdy soczysty,
świeży, wyrazisty... intensywny;
"założę ci zapach spadłych gruszek,
jak najdroższą biżuterię.
" zabieram do ponoszenia :)
HrabiaCosel2 dnia 18.09.2015 10:50 Ocena: Świetne!
Niesamowicie cudowne są kolory, zapachy, klimaty jesieni
i taki jest twój wiersz, całym sobą go czuję. Świetnie ☺
ajw dnia 18.09.2015 10:57 Ocena: Świetne!
Urzekający, choć uważam, że ostatni wers 'jak najdroższą biżuterię' jest całkowicie zbyteczny. Przeczytaj, jak ładnie byłoby bez niego ..
faith dnia 18.09.2015 11:03
Hrabio von, znów jakoś tak wyszło, że przyroda się we mnie odzywa. Bardzo się cieszę, że odnajdujesz w nim sensy. Zabieraj co chcesz :)

HrabioCosel, miło mi, że wiersz daje się odczuć i działa na zmysły. Chciałam by taka był jego rola :)

Ajw, przyznam, że sama czytałam tę strofę na wiele różnych sposobów, wstawiając, wycinając, przestawiając. Ona nie jest jeszcze domknięta i wszelkie sugestie są mile widziane, więc bardzo Ci dziękuję, ciesząc się, że jednak jest coś do podobania ;)

Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję:)
Hallam dnia 18.09.2015 12:01
Świetna pointa z tymi gruszkami, fajnie to wymyśliłaś, całość jest przyjemna w odbiorze. Pozdrawiam serdecznie ( :


Cytat:
na nad­garst­ki za­ło­żę ci za­pach spa­dłych gru­szek,
jak naj­droż­szą bi­żu­te­rię.
skroplami dnia 18.09.2015 12:26 Ocena: Świetne!
Noooo.... co mam powiedzieć literami?
Inny a jakże podobny do "Przymorza" Stefanowicza (na portalu "go" przeczytałem).
Chociaż inne słowa podobne obrazy we wnętrzu się budzą :).
Pachnący wiersz :).
Ula dnia 18.09.2015 16:19
Faith,
Niezwykle klimatyczny, sensualny wiersz. Puenta piękna, choć usunęłabym
Cytat:
naj­droż­szą
.
Pozdrawiam serdecznie :)
marukja dnia 18.09.2015 18:39 Ocena: Bardzo dobre
Witaj faith,
piękny gniazdozbiór wyczarowałaś spod pióra :)
Urzekły mnie bardzo sprane mankiety i jarzębinowy paciorek.
Wiersz jest niezwykle obrazowy, do tego zapis bardzo fajny - zwłaszcza przenośnia na koniec drugiej zwrotki.
Mam małą sugestię, co do odchudzenia ostatniej zwrotki :)
Cytat:
aż pękną opusz­ki kciu­ków,na nad­garst­ki za­ło­żę ci za­pach spa­dłych gru­szek, 
- te miejsca są moim zdaniem zbędne.
Pobyłam z przyjemnością,
pozdrowienia!
introwerka dnia 18.09.2015 19:55 Ocena: Świetne!
Piękny tytuł zapowiada niezwykły wiersz, i taki właśnie jest: przepięknie sielankowy z mnóstwem smaków, zapachów, obrazów i dźwięków (niezwykłe: posłuchamy jak ziemia obradza!), aż ma się ochotę przytulić do drzewa, zapatrzeć w krajobraz, aż kolor wyrośnie pod powieką... Wiersz emanujący niezwykłą harmonią z samą sobą i z naturą, która wspaniale udziela się czytelnikowi :) Jedyna moja sugestia dotyczy pointy, która wydaje mi się odrobinę zbyt przeładowana, chyba, podobnie jak Ula, optowałabym za zabraniem: "najdroższą", ale oczywiście decyzja należy do Ciebie.

Pozdrawiam serdecznie :)
Miroslaw Niepamietny dnia 18.09.2015 21:05 Ocena: Świetne!
Kolorowo i bosko, co tu się rozwodzić :)
faith dnia 18.09.2015 21:07
Hallamie, kiedy zapachy same garną nam się w nozdrza wymyślenie czegoś takiego naprawdę nie jest trudne :) Bardzo się cieszę, że Ci się podoba.

Skroplami, zależało mi na na tym, by przy czytaniu obrazy same się nasuwały, więc Twoje słowa ogromnie mnie podbudowują :)

Ulu, obiecuję, że nad puentą się zastanowię, bo jak wspomniałam wcześniej, nie jest ona jeszcze domknięta. Piękne dzięki.

Markujo, jak wyżej, z pewnością zrobię coś z tą końcówką, choć przyznam, że kombinowałam i każde słowo jest mi bliskie, więc trudno będzie coś wymyślić. Dam jednak radę :) Bardzo mi miło, że Ci się podoba.

Introwerko, nieskromnie przyznam, że i mi tytuł się podoba;) Co jakiś czas wychodzą ze mnie te "sielanki", zastanawiam się jednak jak to będzie zimą, bo nie minął jeszcze okrągły rok odkąd na powrót zaczęłam pisać. Hmm... zobaczymy;)
Brakowało mi tego słowa, właśnie - pointa jest przeładowana. Zgadzam się z Tobą w 100%. Zajmę się tym na pewno.

Mirku, lepiej się nie rozwodzić ;) Cieszę się, że wpadłeś!


Dziękuję Wam Kochani za słowo i uwagi.
Pozdrawiam wieczorowo :)
BeNeK dnia 18.09.2015 22:07 Ocena: Świetne!
Takie wiersze można czytać w nieskończoność :) wielka artystka z ciebie, skoro umiesz w tak umiejętny sposób operować słowem. Gratuluję i zazdroszczę :)
Opheliac dnia 18.09.2015 22:10
Piękny tytuł, Faith. Uwielbiam takie tworzenie na podstawie jednego słowa - nowego, bardzo podobnie brzmiącego, ale nadającego nowe/dodatkowe znaczenia. Biżuteria w poincie mi osobiście odpowiada i jedyne, czego bym się pozbywała, to "najdroższą". Po prostu "jak/niczym biżuteria".
Bardzo nastrojowy. Tak jak przy kilku poprzednich - to, co mnie najbardziej ujmuje w Twoich tekstach, to ich nastrój.
faith dnia 19.09.2015 09:59
Benku, dziękuję Ci bardzo za tak budujący komentarz:) Staram się panować nad słowem, choć wychodzi mi to z różnym skutkiem. Każdy z nas tworzy swój własny klimat i oddaje nieco siebie, dlatego każde próby są warte uwagi. Dziękuję, że Ty poświęciłeś swoją moim słowom.

Ophelio, tytuł wpadł jakoś tak sam, może w przypływie inspiracji :) Tak jak już wspomniałam, ostatnia strofa jest w budowie. Nie wiem, czy będę ją jeszcze ruszać, ale na pewno się zastanowię.
Bardzo mnie cieszy, że nastrój dał się odczuć, to dla mnie wiele znaczy :)

Dziękuję Wam:)
gaga26111 dnia 19.09.2015 12:38 Ocena: Świetne!
nie pasuje mi słowo:słowami. i: spadłych. myślę że opadłych już brzmi lepiej. A "słowami" nie widzi mi się bo raczej odbieram wiersz jako błogą ciszę i słowa są tu zbędne by się zachwycać widokami zapachami kolorami dotykami. lubię u Ciebie takie synestezje. Silnie oddziałuje na mnie jarzebina o której sama często myślę ale jakoś nie miałam okazj użyć w tekście. Mam za to okazję patrzeć na nią przez okno i siedząc na schodach:) i puenta jest cudna. Dotyka mnie Twój wiersz niczym podmuch wiatru muskający buzię. Lubię taki klimat. Polityczne tematy są dla mnie dość ciężkostrawne i zdecydowanie wolę odprężający nastrój urodziwej natury:)Pozdrawiam:)
faith dnia 19.09.2015 14:29
Gabrysiu, co do słów, które wyszczególniłaś, kwestia gustu:) Ale cieszę, się, że odbierasz ten wiersz na swój własny sposób, o którym piszesz. Ja również uwielbiam jarzębinę, która nieodłącznie kojarzy się z początkiem jesieni, a to jest piękna pora w przyrodzie. Bardzo inspirująca, stąd tyle odniesień.

Dziękuję, że zajrzałaś i szczerze podzieliłaś się również tym, co Tobie zgrzyta :)

Ściskam!
Antek dnia 20.09.2015 15:05 Ocena: Bardzo dobre
podoba mi się, zatrzymało słowo obradza jak dla mnie to wisienka na tym torcie (subiektywne rzecz jasna). widzę, że posłuchałaś marakui, taaa fajnie to teraz wygląda. masz niezły, dobrze wypieczony wiersz, gratuluję:) i pozdrawiam
faith dnia 20.09.2015 18:17
Antku, miło Cię widzieć po przerwie:) W dodatku z takimi, dodającymi otuchy, słowami. Bardzo Ci dziękuję i cieszę się, że wypiek smakował :)

Pozdrawiam Cię gorąco!
Lilah dnia 20.09.2015 20:27
Tak jesiennie zabrzmiało, faith, i pięknie...

Pozdrawiam :)
faith dnia 21.09.2015 16:11
Lilu, jesień nastraja, stąd taki klimat :) Dziękuję, że zajrzałaś:)

Uściski!
Berenika dnia 21.09.2015 16:18
Cytat:
posłuchamy jak ziemia obradza. słowami
błogosławi ptaki do lotu.
- czytam wiersz i szukam w nim właśnie tego...

Dwa pierwsze wersy trzeciej strofy dawały nadzieję, że to znajdę, ale potem się gdzieś rozmyło i w zasadzie wiersz się zaraz skończył.
faith dnia 21.09.2015 16:25
Witaj Bereniko:)

Cóż, troszkę szkoda, że nie udało Ci się odszukać tego, co chciałaś znaleźć. Ale mam nadzieję, że mimo wszystko, wizyta nie była tak całkiem bezowocna.

Pozdrawiam serdecznie!
Borek707 dnia 22.09.2015 20:55
Bardzo efemerycznie, delikatnie, subtelnie. Jedynie muskasz znaczenia, słowa u Ciebie są jak akwarele, kolory kładziesz pastelowymi plamami i to jest piękne. Dużo ładnych nieoczywistości ;), atrybuty niby proste, ale w takiej konfiguracji ułożone, że prostota wiersza wydaje się prostotą szlachetną, wyrafinowaną. No i to wyważenie metafor i obrazów, ani za dużo, ani za mało - w sam raz. Kłaniam się.
faith dnia 22.09.2015 21:37
Borku, taka opinia to miód na serce. Bardzo mnie cieszy, że tak widzisz mój twór.


I ja się kłaniam w podzięce.
Miłego wieczoru:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty