Dzień z życia profesjonalnego stalkera - clockworklukis
Proza » Miniatura » Dzień z życia profesjonalnego stalkera
A A A
Od autora: Miłej lektury :)

Jak tak siedzieliśmy w tramwaju — on naprzeciwko mnie, po drugiej stronie wagonu — myślałem akurat, że coś bym zjadł. I zobaczyłem, że ma naprawdę ładne rysy twarzy, delikatne, ale takie... z jajem. No może nie, ale był przystojny i bardzo przystojnie zerkał do telefonu, ukrywając się tajemniczo pod czarną grzywą.

Nagle zaczął wyjmować spomiędzy nóg powoli, ostrożnie, z ociąganiem: fullcap, niedorzecznie kolorowy.

Idę w takim razie dalej z moim wzrokiem,  węszę, obserwuję.. I zobaczyłem drugiego! Tak szybko jak tamten zniknął, pojawił się drugi, przystojniejszy, jeszcze bardziej urokliwie spogląda w okno niż tamten w telefon. Już podejrzliwie patrzę, czy aby czegoś zaraz nie wyjmie, czymś mnie nie odrzuci, nie obrzydzi, czy nie wyjmie deskorolki, albo, co gorsza, nie okaże się, że nosi dresy, obwisłe, prawie szurające po ziemi, wieśniackie...

Wysiadł, ale kroczył w kierunku wyjścia dziwnie kołysząc się na boki, na ugiętych kolanach, jak małpa z osiedla. W sumie to wychodzi na to samo.

Więc dalej już zajmowałem się tylko światem za oknem.

***

Jak już sobie go upatrzyłem, od razu go osaczyłem swoim wzrokiem. A tylko by spróbował odwrócić się ode mnie, to nic nie dało. Bo ja ciągle go nękałem, byleby odwzajemnił spojrzenie. Skręcił trochę, przeszedł w drugą stronę, to ja z lewej i z prawej otaczałem go bystrym, lecz dyskretnym (?) wzrokiem.

Spojrzał się!      

A więc wiem już, kiedy, gdzie i z kim ma wykłady, o której godzinie przychodzi na uczelnię, o której wychodzi. A robi tak codziennie, wchodzi, trochę stoi pod salą, wychodzi. Jakby nic poza tym. I je, rozmawia, chodzi, istnieje, a wciąż nie spogląda.

***

— A tak właściwie to co z tym twoim?

— Z moim chłopakiem? Ciągle go obserwuję.

— Aha...

— Wiesz, nie żeby coś, ale to jest zawsze coś zajmującego. Nie mamy wspólnych znajomych, to nawet nie mogę go zaprosić, ale pracuję nad tym...

...w sumie nic dziwnego,  to jest śmieszne, ale taki mam nawyk. Trzeba przecież gdzieś podziać te oczy, to zainteresowanie.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
clockworklukis · dnia 08.10.2015 05:59 · Czytań: 468 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 5
Komentarze
skroplami dnia 09.10.2015 17:51 Ocena: Świetne!
Witam.
Po przeczytaniu zajrzałem do innych części prozy, dotarłem do poezji.
Nie wiem "co" lepsze :).
Proza ma coś w sobie, otwarta a niewyraźna pozwala jak poezja w domysłach błądzić.
Dobrze się czyta. Wśród tu czytanych dla mnie jesteś w pierwszej trójce, pod względem
prozy :). Poezja, czołówka :).
Nie wiem "co" lepiej piszesz :(.
Pisz jedno i drugie :) a gdyby coś... to nie odchodź od prozy.
Przedziwna, prosta, łapie za serce i ciało :).
Za powyższe, choć temat mnie odrzuca z powodu domysłów, i za całość Twej prozy, 6.
clockworklukis dnia 09.10.2015 21:37
Skroplami, oznaczam, że pomogłeś, bo tak jest. Akurat miałem rezygnować z pisania prozy, bo trudno mi było skoncentrować się na pisaniu wprawek prozatorskich i jednoczesnej pracy nad wierszami. Twój komentarz jednak zmotywował mnie do dalszego pisania :) Dziękuję, niezmiernie się cieszę, że tak odbierasz to, co sobie pisuję.
Pozdrawiam!!
skroplami dnia 10.10.2015 16:49 Ocena: Świetne!
Cieszę się że będziesz pisał, też, prozę :).
Nie zrezygnowałbyś, wróciłbyś kiedyś. No, mam 50% pewności :).
Trzymam kciuki za przyszłe pisanie.
Dobra Cobra dnia 11.10.2015 16:38
Szkoda, że to takie krótkie, wyjęte z jakiejś akcji, a czytelnik nie wie, oj nie wie, o co chodzić może bohaterowi, jak i Autorowi.


clockworklukis,

Może w ramach wprawek najpierw obmyślić jakąś sprawną akcję, nakreślić libretto, pododawać szczegółów i ziuuuuuuu. ???



Cytat:
Idę w takim razie dalej z moim wzrokiem, węszę, obserwuję.. I
Idę w takim razie dalej z moim wzrokiem, węszę, obserwuję... I (niepotrzebna spacja, brak wielokropka, zamiast jest dwu kropek :)


Pozdrawiam, ufając, że dalej będziesz brnął/brnęłą w zajefajną prozę. Wiadomo: to nie to samo, co boska proaza, ale ileż nowych możliwości nam daje!


Pozdrawiam,

DoCo
Heisenberg dnia 11.10.2015 17:37
Podpisuję się pod komentarzem wyżej, licząc, że coś "niewprawkowego" Twojego autorstwa też kiedyś przeczytam - czekam na to od dawna jak na Brudne Serca w Wigilię ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty