z listów do kate. w pnączach, czyli kate domaga się słów - Esy Floresy
Poezja » Wiersze » z listów do kate. w pnączach, czyli kate domaga się słów
A A A

z listów do kate. w pnączach, czyli kate domaga się słów

 

 

właściwie to mam paskudny charakter, więc rzadko piszę. z obawy
o wzięcie mnie za lekarza czy kogoś, kim nie jestem.
 
nie żebym była głucha, ale czasem nie słyszę, jak wiją się pnącza,
tak głośno czuję we wnętrzu ścisk - wsłuchuję wtedy w mur, żeby nie
 
rozpadłe trzęsawiska we mnie, byłabym bardziej wylewna w potokach
słów, stąd te grifonaże. Teraz między nami słonie i żyrafy w ogródku,
 
ale gdyby tak linearnie okazało się życie,
gdzie dwa obce ciała na przeciwległych orbitach, to co by było?
 
zastanawiałaś się, kate?

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Esy Floresy · dnia 11.10.2015 20:00 · Czytań: 1259 · Średnia ocena: 4,86 · Komentarzy: 21
Komentarze
HrabiaCosel2 dnia 11.10.2015 21:35 Ocena: Świetne!
Długo musi się zastanawiać i może będziecie długo i szczęśliwie.
Bardzo wymowny wiersz. Super :)
Usunięty dnia 12.10.2015 09:05
Zastanawiałaś się, Kate przepiękna końcówka, dlatego szósteczka.
introwerka dnia 12.10.2015 15:47 Ocena: Świetne!
Pięknie u Ciebie, serwujesz podróż przez wszystkie epoki i wewnętrzne krajobrazy, których trzeba wysłuchać :) Grifonaż skojarzył mi się z powrotem do kultury obrazkowej (i jeszcze z tym, że każdy tekst jest przypisem do innego tekstu :) , a pointa:

Cytat:
ale gdyby tak li­ne­ar­nie oka­za­ło się życie,
gdzie dwa obce ciała na prze­ciw­le­głych or­bi­tach, to co by było?

za­sta­na­wia­łaś się, kate?

przypomniała mi urywek z Tracy Chapman:

"there is science fiction in the space between

you

and everybody"
("Telling stories" )

:)

Całość niezwykle poruszająca i intrygująca, zachęca do powrotu do poprzednich części cyklu :)

Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 12.10.2015 19:28 Ocena: Świetne!
Najbardziej trzecia i czwarta strofa :) Z checią przypomnę sobie poprzednie, bo troszkę Cię nie było. Pozdrawiam serdecznie :)
faith dnia 12.10.2015 19:36
Bardzo lubię takie historie... rozmowy... odśrodkowe. Opowiadasz bardzo cichutko, szeptem wchodzisz w uczucia Odbiorcy. Niczego nie narzucając, jedynie delikatnie prowadząc za rękę przez swój świat, który równie dobrze może okazać się światem każdego z nas. Ja jestem zauroczona, szczególnie zawieszoną w powietrzu pointą.

Pozdrawiam!
gaga26111 dnia 12.10.2015 20:29 Ocena: Świetne!
Milo poczytac wiersz autora niepojawiajacego sie na polkach na codzien. Bardzo mi się podoba. Słowa są przemyślane i poukładane swobodnie. Moze zwrot - zeby nie...bylabym. Jest mniej swobodny bo czesciej mowi sie chyba "gdyby" ale niepasowaloby a że mowi sie tak i tak nie widze problemu, ładnie wybrnelas :) tak samo uniknelas powtórzenia "sie" tutaj - jak wiją się pnącza ...
wsłuchuję wtedy w mur.
Jakbym już mocno chciala sie czepiac widze jeszcze opcje - wijących pnączy ... wsłuchuję się. Nie wiem jak brzmi bardziej naturalnie ale na pewno masz powod takiego użycia ktorego moge nie widziec.
Poza tym kojarzy mi sie pozytywnie bo z książka ktora obecnie czytam - Świat Zofii - J. Gaarder'a. Tam też jest dziewczynka dostająca kartki z filozoficznymi pytaniami. :)
Podoba mi się klimat wiersza, ale chyba jeszcze tu wpadne pomyśleć wiecej nad treścią :)
Pozdrawiam
Anastazja Sorpiszewska dnia 12.10.2015 21:32 Ocena: Świetne!
Zastanawiam się..
Fantastycznie budowana głebia.
bruliben dnia 12.10.2015 22:48 Ocena: Bardzo dobre
To dobrze mieć czym wypełniać pustkę. Bogactwo wewnętrzne jest bardzo wymowne w tym wierszu. Pozdrawiam,
Wiolin dnia 12.10.2015 23:23
Witaj Esko.

Pamiętam Twój pierwszy wiersz z tej serii - walczyłem wtedy ze zrozumieniem - ba nawet chyba skrytykowałem go. Dziś o wiele mi jaśniej. Być może, a nawet na pewno musimy dorosnąć do pewnych okoliczności, które pozwolą otworzyć drzwi wiersza. Dziś tak właśnie tak się stało. Wiersz szerokokątny w najlepszym rozmiarze... Pozdrawiam.
Esy Floresy dnia 13.10.2015 01:33
HrabiaCosel2, fajnie jest wierzyć w bajki i szczęśliwe zakończenia. ;)

Aszer, końcóweczka zaciesza, bo jak każdy, lubi czuć się pięknie :)

Werka, takie komentarze, aż się chce wyczytywać bez końca, a już skojarzenie z TC - miód dla moich oczu, bo o ile kojarzę ona sama pisze większość swoich tekstów i to jakich tekstów! :)

Ajw, trzecia i czwarta zacieszają najbardziej. Pozostałe z cyklu zacieszą, również, połechtane wzrokiem :)

Faith, wdzięcznam za odnajdywanie się, to jeden z piękniejszych komplementów dla wierszydła, jaki może się przydarzyć. Dyndająca pointa zaciesza. :)

Gaga26111, zacny komentarz, jeśli chodzi o umiejscowienie -się, to rozważałam oba rozwiązania i zdecydowałam się na obecne, ale nie wykluczone, że to jeszcze się zmieni. Jest jeszcze jedno miejsce, które mnie zastanawia i być może coś z tym zrobię, ale póki co nikt nie zauważył, więc hmm jeszcze pomyślę. Zapraszam do przetrawienia treści. :)

Anastazjo, onieśmiela mnie a jednocześnie cieszy tak wierny czytelnik jak Ty. :)

Bruliben, zbyt hermetycznie? A może tylko w oderwaniu... W każdym razie miło powitać w moich skromnych progach :)

Wiolinie, dobrze, że ktoś mój pierwszy jeszcze pamięta prócz mnie ;) Cieszę się, że tym razem jestem czytelna dla Ciebie bardziej. Moje drzwi zawsze otworem, tylko nie każdy chce wejść... :)

Dziękuję Wszystkim za ślady :)

Pozdrowienia.
Margareta dnia 13.10.2015 09:40 Ocena: Świetne!
hej,

całkiem przypadkowo wrzuciłam dziś wiersz do poczekalni o podobnej wymowie, ale przy Tobie jestem malutkim grafomańskim robaczkiem.;-) Jasne, że się podoba :) Niestety zwykle można się tylko pozastanawiać...

Pozdrawiam.:)
Esy Floresy dnia 13.10.2015 11:32
Margareto, póki jest się nad czym zastanawiać, póty jest ciekawie. Gdyby nie było już żadnych tajemnic, to co by było? Margareto? ;)

Dzięki za ślad widzialny dla mnie.

Pozdrowienia! :)
clockworklukis dnia 17.10.2015 18:28
Nie podoba mi się przejście między drugą a trzecią strofą, trochę mnie drażnią elipsy oraz takie dziury w zdaniach. Co do treści mam różne odczucia. Z jednej strony jest trochę wyzuta z emocji, ale z drugiej strony jest tym samym nostalgiczna i melancholijna. Nadal nie wiem, które odczucie dominuje :) Może muszę poczytać jeszcze potem, żeby się utwierdzić w przekonaniu. Pytania na końcu wiersza zgrabne i ładne, to na plus. Mam wrażenie, że nie jest ani całkowicie abstrakcyjny, ani przejrzysty, balansuje na krawędzi.
Pozdrawiam
Esy Floresy dnia 17.10.2015 19:19
Clockworklukis, zwróciłeś uwagę, na to co i mi haczy, niestety nie mam obecnie pomysłu, poza powtórzeniem 'żeby nie', co z tym zrobić, więc sobie jest na razie tak, jak mi wpadnie coś do głowy, to załatam tę dziurę. ;)
Swoją drogą, ciekawe jest Twoje czytanie, sama jestem zaintrygowana, co ostatecznie rozstrzygniesz... :)

Dzięki za słowa!

Pozdrowienia.
Hallam dnia 22.10.2015 23:32
świetny , wiersz, lekki , ciekawy i świeży, trochę humorystyczny. Pozdrawiam ( :
Esy Floresy dnia 23.10.2015 20:14
Zawsze zadziwia mnie, że co czytelnik to czytanie a czasem tak różne, jak Twoje, Hallamie i Clockworklukisa.

Dzięki za zajrzenie!

Pozdrowienia.
p dnia 23.10.2015 20:22
Bardzo mi się podoba przedstawiona sytuacja liryczna. Nie jestem tylko pewien, czy warto stosować te dziwactwa językowe:

Cytat:
wsłu­chu­ję wtedy w mur


(bez „się” w środku) oraz

Cytat:
ale gdyby tak li­ne­ar­nie oka­za­ło się życie,


(z „linearnie” zamiast „linearne”).
Esy Floresy dnia 23.10.2015 20:52
P, zastanowię się nad tym, co wskazałeś, choć w drugim przypadku wydaje się, że propozycja subtelnie, ale jednak, zmienia sens, a tego raczej nie chcę.

Dziękuję za słowa!

Pozdrowienia.
p dnia 23.10.2015 21:01
Oj, chodziło mi o przykład wyjaśniający, a nie o konkretne rozwiązanie - to należy do Ciebie.
Zachary Ann dnia 08.04.2016 12:09
Cytat:
wsłu­chu­ję wtedy w mur,


podobnie jak poprzednik. Mnie akurat wybiło.
Cytat:
żeby nie 
roz­pa­dłe trzę­sa­wi­ska we mnie, by­ła­bym bar­dziej wy­lew­na w po­to­kach
słów, stąd te gri­fo­na­że.


grifonaże klawe słowo, nie znałem wcześniej. Dźwięcznie łączy się z późniejszymi żyrafami Dobry fragment - sprytnie przemyślane.

Cześć i czołem.
Esy Floresy dnia 09.04.2016 20:02
Zachary,

dzięki za niespodziewane odwiedziny i słowa. :)

Pozdrowienia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty