Bałwochwalstwo - akamodo
Poezja » Wiersze » Bałwochwalstwo
A A A
Od autora: Witam. Debiut a właściwie sprawdzian dla mnie: umiem czy nie umiem, ile we mnie poetyckiego zacięcia a ile buty grafomana... Znam odpowiedź, ale nie chcę już pisać do szuflady.
Pozdrawiam ewentualnych Czytelników.

tyle wydarzyło się, że nic nie pamiętam. taniec
między pigułkami a piwem trwa. kurz między palcami, żaden afrodyzjak.
mary senne jak z Edgara Allana Poe. nieśmiesznie.

nie mrugam już, nie daję znaków życia.
jeszcze ktoś uwierzy. może boleć, a ja wolę mieć kulę u nogi,
czuć brzemię krzyża. choć jestem prostak

odbieram swobodę ruchu.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akamodo · dnia 29.10.2015 06:44 · Czytań: 529 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 9
Komentarze
skroplami dnia 29.10.2015 13:32 Ocena: Bardzo dobre
Sposób pisania i słowa oddają temat, szarość zniechęcenia i dziurę w całym :).
Suma, można się poczuć jak autor :).
Ponieważ suma oddaje atmosferę a jednocześnie atmosfera mnie odrzuca (co jest na plus dla autora potrafiącego tak oddać), tylko bdb.
akamodo dnia 29.10.2015 18:37
Dziękuję skroplami :) Przede wszystkim za empatię.
Opheliac dnia 29.10.2015 18:43
Dobry debiut, a nawet lepiej niż dobry. Mam tylko kilka uwag technicznych:

Cytat:
tyle wydarzyło się

tyle SIĘ wydarzyło

Cytat:
między pigułkami a piwem trwa. kurz między palcami

Powtórzenie. W dodatku takie, z którego trudno wybrnąć. "Taniec między pigułkami a..." jest interesujący i szkoda go zmieniać. Zastąpienie synonimami "pośród" lub "wśród" brzmiałoby trochę sztucznie, dziwnie; nie pasują. "Kurz między palcami" też trudno inaczej ująć, przynajmniej nie mam pomysłu. Hm, nie wiem, może potrzebne jest to powtórzenie...

Cytat:
nieśmiesznie.

nie mrugam już, nie daję znaków życia.

Tutaj już ewidentnie za dużo tego "nie". Osobiście zrezygnowałabym zupełnie z frazy "nie mrugam już". Może tak:
brak znaków życia.
jeszcze ktoś uwierzy. (...)


Cytat:
choć jestem prostak

odbieram swobodę ruchu.

Przecinek po słowie "prostak".


Masz ciekawy styl. Jest dobrze i już czekam na Twoje kolejne teksty. :)
faith dnia 29.10.2015 19:45
Witaj Akamodo :)

Ten styl to zdecydowanie moja bajka. Prosto, nieco dekadencko i tajemniczo. W takich klimatach jest mi bardzo dobrze :)
Prócz tego, że mi się podoba, jest też kilka spraw, nad którymi można byłoby podyskutować.
Drobiazgi, ale myślę, że warto się zastanowić.
Ophelia wspomniała o powtórzeniach. Rzeczywiście, trudno je wyeliminować tak by zachować kontekst i uniknąć sztuczności. Ale ja uważam, że gdybyś nieco pourywał tekst pierwszej strofy, robiąc z niego migawki, którymi i tak już w pewnym sensie jest, owo powtórzenie wyszłoby wierszowi nawet na dobre i stało się zamierzone.

Cytat:
tyle wy­da­rzy­ło się, że nic nie pa­mię­tam. ta­niec
mię­dzy pi­guł­ka­mi a piwem. kurz mię­dzy pal­ca­mi, żaden afro­dy­zjak.
mary senne jak z Ed­ga­ra Al­la­na Poe. nie­śmiesz­nie.


Wystarczy wyeliminować jeden czasownik określający czas teraźniejszy.

Druga sprawa, która mi nieco przeszkodziła to rym:
Cytat:
jesz­cze ktoś uwie­rzy. może boleć, a ja wolę mieć kulę u nogi,

Niepotrzebnie wytrąca z rytmu. A myślę, że jeśli można się go łatwo pozbyć to dlaczego nie.

Za to pointa smakowicie dwuznaczna. Palce lizać.
Na pewno będę wpadać, jeśli zostaniesz tu na dłużej ;)

Pozdrawiam!
clockworklukis dnia 31.10.2015 20:46
Technicznie wiersz na wysokim poziomie, więc nie, nie jesteś grafomanem. Jednakże treść jest dla mnie mdła i niczym nie zatrzymująca. Czekam na następne twoje wiersze, chętnie je poczytam i pokomentuję :)
Pozdrawiam
akamodo dnia 01.11.2015 00:19
Opheliac, bardzo dziękuję za uwagi. O takie sprawy mi chodziło. Jak wybrnąć z powtórzeń? Da się na pewno. Przemyślę. Jeszcze raz dzięki.

Witaj faith :) I Tobie serdeczne dzięki za wskazanie błędów. Wezmę je pod uwagę.
Pozdrawiam :)

clockworklukis Dzięki. Czy nie jestem grafomanem jeszcze się okaże :) A co do treści... cóż... to tylko moje myśli...
Pozdrowienia.
ajw dnia 01.11.2015 13:47 Ocena: Świetne!
Bardzo dobrze, że nie piszesz do szuflady, bo tu jest najlepsze miejsce dla takich utworów. Bardzo mi się podoba. Powiem, ze jak na debiut to za dobry. Dla mnie świetny :)
akamodo dnia 02.11.2015 11:17
ajw Serdeczne dzięki za Twoje słowa. Mam nadzieję, że reszta moich wierszy również przypadnie Ci do gustu :) A jeśli nie, liczę na konstruktywną krytykę.
Pozdrawiam serdecznie.
Wiolin dnia 03.11.2015 23:27
Akamodo.

Ładne żniwo zebrałeś...i ja życzę Tobie na później wielu pełnych, wierszowych kłosów. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty