Historia Mikołajowa i nie t ylko - Bereno Acz
Kategoria Konkursowa » Konkurs "Bajka" » Historia Mikołajowa i nie t ylko
A A A
Świąteczna przygoda Kamila Krzemyk

Pewna dziewczynka mieszkała w domku niedaleko lasu. Miała długi, kręcone, ciemne włosy
i piękne, zielone oczy. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie okulary, które nosiła. To one sprawiały jej tyle przykrości! Czyniły to, że nikt nie chciał z nią rozmawiać a co dopiero przyjaźnić się... Kiedy zbliżały się zimowe święta i wszyscy w domu byli weseli, ona jedna siedziała obok choinki i płakała. To z wielkiego smutku. Myślała o tym, jak pięknie by było, gdyby miała przyjaciela, takiego jak wszyscy. Mogłaby się zwierzać, opowiadać o różnych sprawach, pytać i radzić, zaufać tej jednej osobie.
Wtedy weszła mama. Zobaczyła płaczącą Marysię i zmartwiła się, bo nie wiedziała, co się stało. Dziewczynka odpowiedziała, że nic, tylko przewróciła się i boli ją noga.
Mama wiedziała, że córka bardzo lubi pomagać w kuchni, dlatego poprosiła ją o pomoc w przygotowaniu wigilijnej kolacji.
Za oknami zaczęło się ściemniać i rodzina usiadła do stołu. Stały na nim wigilijne potrawy, w rogu pokoju błyskała kolorowymi światełkami przystrojona choinka. Wszyscy byli zadowoleni, na buzi Marysi wreszcie pojawił się uśmiech. Po wieczerzy pierwsza ruszyła szukać prezentu pod choinką. Otwarła duże, czerwone pudełko ze złotą kokardą i zobaczyła wymarzoną lalkę. Wzięła ją na ręce i poszła do swego pokoju. Bawiła się nią dłuższy czas, aż przyszła pora, gdy poczuła się senna. Szybko zrobiła wieczorna toaletę, założyła różową piżamę z niebieskimi słoniami na rękawach i położyła się do łóżka.
Nocą przebudziła się. Wydało jej się, że usłyszała szepty. Wstała, ubrała niebieskie pantofelki i podeszła do domku dla lalek, bo stamtąd dochodziły.
Wydawało jej się, że śni, ponieważ zobaczyła lalki rozmawiające ze sobą i poruszające się jak ludzie. Gdy zaświeciła światło, znieruchomiały, jakby nigdy nic się nie wydarzyło. Zaczęła mówić do nich, ale nie odpowiadały. Straciła nadzieję, że coś się wydarzy i smutna wracała do łóżka. Wtedy znów coś posłyszała. Odwróciła się i zobaczyła kalkę, która za nią szła. Lalka kazał jej się zatrzymać.
Marysia stanęła na środku pokoju ze zdziwioną miną. Lalka powiedziała, że jeśli już poznała ich sekret, to mogą jej zdradzić dalsze tajemnice ich sekretnego świata.
Opowiedziała o miejscu, w którym wszystkie zabawki żyją, poruszają i nie muszą się bać ludzi. Marysia nie mogła uwierzyć, że to prawda, że istniej taka kraina. Powiedziała Zuzi r11; tak nazwała lalkę, którą dziś dostała, że chciałaby zobaczy to miejsce, ale to pewno niemożliwe. Zuzia zaśmiała się i i zaproponowała wspólną wyprawę.
Marysi zrobiło się gorąco na myśl o takiej historii. Od razu się zgodziła, choć nie wiedziała, jak się tam dostaną. Wtedy Zuzia wyjęła z kieszonki medalionik w kształcie kwiatka z kolorowymi listkami. Potarła go i znalazły się w innym miejscu. Spacerowały tu wesołe, szczęśliwe zabawki, uśmiechnięte, zadowolone, koniki na biegunach mijały się w galopie, pajace wywijały fikołki, miśki tańczyły z kaczkami i osiołkiem, murzyńska orkiestra grała powitalnego marsza, aż klocki pokładały się ze śmiechu. Zuzia przedstawiła ją swoimi przyjaciołom i wszyscy chcieli od razu pokazać jej ich świat. Marysia tak dobrze tu się czuła, że mogłaby tu zostać na zawsze.
Pomyślała jednak o rodzicach, jak bardzo byliby smutni nie wiedząc, co się z nią stało.
Jak dobrze wychowana osoba podziękowała wszystkim za gościnę i towarzystwo, pożegnała się i obiecał, że jeszcze ich odwiedzi. Zabawki zaproponowały, żeby przychodziła do nich zawsze, gdy będzie samotna czy smutna. Zuzia potarła medalionik i błyskawicznie znalazły się w domu. Marysia czuła się naprawdę szczęśliwa, gdy poznała tyle istot, które na zawsze zostaną jej przyjaciółmi.
Od tej pory wie, że święta Bożego Narodzenia to czas, w którym spełniają się najskrytsze marzenia.

Kamila Krzemyk 30-722 Kraków Ul. Rybitwy 102 a Tel.012 653 14 09
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Bereno Acz · dnia 01.11.2008 14:15 · Czytań: 835 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty