czerwona niteczka - faith
Poezja » Wiersze » czerwona niteczka
A A A

śnieg zasypał ślady za oknem
gdzie jesteś leśny chłopczyku
już noc
 
z nudów ceruję wróblom powieki 
ich skrzydła jak wykarczowane drzewa
leżą obok 
 
zastanawiam się od jak dawna tu śpię
czy wciąż pachniesz porankami
nakrapianymi karminem
 
ciepło ptaków spływa mi po nadgarstkach

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 30.12.2015 20:00 · Czytań: 818 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 21
Komentarze
Lilah dnia 30.12.2015 21:29
Bardzo ładnie, faith, zwłaszcza to:

Cytat:
z nudów ce­ru­ję wró­blom po­wie­ki
ich skrzy­dła jak wy­kar­czo­wa­ne drze­wa
leżą obok

Serdecznie :)
BeNeK dnia 31.12.2015 00:38
gdzie jesteś puchowy śniegu
już zima
;)
Bardzo mi się podoba twój wiersz, jest pełen lekkości (może ptaki wciąż na skrzydłach go noszą?)
Pozdrawiam ;)
irys8486 dnia 31.12.2015 09:59 Ocena: Świetne!
lekkość jak płatki śniegu, bije od Ciebie empatia. wiersz jest cudny :)
ajw dnia 31.12.2015 10:09 Ocena: Świetne!
Rzeczywiście, jest w tym wierszu delikatność i lekkość (jak zauważył irys). Piękne metafory. Podoba mi się całość, oprócz tego 'mi' w ostatnim wersie. Wydaje się, że bez niego wiersz by nie zubożał, a zyskał :) No ale to tylko mnie sie może tak wydawać.
faith dnia 31.12.2015 10:20
BeNeK napisał:
jest pełen lekkości (może ptaki wciąż na skrzydłach go noszą?)


Benku, mam nadzieję, że niosą:) Cieszę, się że spodobał Ci się wiersz.

Irysku, śniegu brak w tym roku, więc niech ten tekst będzie choć jego namiastką... Dziękuję za komplementy :)

Ajw, sama się zastanawiam nad owym "mi", jak zwykle jednak, na razie zostawię do "przestygnięcia" i pomyślę jeszcze. Chciałam by był delikatny, więc cieszę się, że właśnie tak go odbierasz :)

Wszystkim Wam ogromne dzięki za czytanie i słowa zostawione pod wierszem.
Uściski, f.
gaga26111 dnia 31.12.2015 12:08
Fantastyczny wiersz:) metafory takie ze hej ho:) druga strofa i juz do konca podobaja mi sie najbardziej. No moze tez bez tego "mi". Lekko i zwinnie obrazujesz. A Tytuł laczy sie z puenta. Pozdrawiam:)
faith dnia 31.12.2015 12:25
Gabrysiu, pomyślę nad Twoją radą, bo jak wspomniałam wcześniej, już się zastanawiałam nad tym, ale dam sobie czas i zobaczę, co z tego będzie. Cieszę się natomiast, że mimo to, wiersz Ci się spodobał, ponieważ taka metaforyka i klimat ostatnio we mnie gości.

Uściski
introwerka dnia 31.12.2015 13:14 Ocena: Świetne!
Podoba mi się bardzo taka "delikatna drapieżność" Twojego wiersza, to niezwykłe współistnienie i przechodzenie w siebie łagodności i dzikości w naturze i w nas samych - jesteś mistrzynią w przenikaniu granic między tymi obszarami :) Ten wiersz dodatkowo skojarzył mi się z "Bajkami ludów Północy", które czytałam jako dziecko, z równie niepokojąco-intrygującą atmosferą :)

Pozdrawiam serdecznie :)
voytek72 dnia 31.12.2015 16:36 Ocena: Świetne!
Taki wiersz w punkt. Czyli wszystko gra i buczy - jak mawia mój Tata :)
faith dnia 31.12.2015 18:12
Introwerko, pięknie nazwałaś to co chciałam oddać i cieszę się, że wyczułaś współistnienie tych dwóch przeciwieństw. Chciałam osadzić ten wiersz gdzieś na granicach właśnie. Między snem, a jawą, tam gdzie kończą się ścieżki a zaczyna las. Dla mnie samej jest to tekst bardzo odczuwalny i głęboko związany z tym, co siedzi gdzieś we mnie ostatnio. "Bajek ludów Północy" nie czytałam, ale zaintrygowałaś mnie tym tytułem jako fankę wszelkiego rodzaju baśni. Dobrze, że zajrzałaś :)

Voytku, skoro gra i podoba się, to pozostaje mi tylko się cieszyć, co też czynię :)

Pozdrawiam Was gorąco i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
introwerka dnia 31.12.2015 18:36 Ocena: Świetne!
Faith,

bardzo się cieszę, jeśli udało mi się odgadnąć Twój zamysł :)

Dziękuję serdecznie za życzenia, ściskam i również życzę Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku! :)
skroplami dnia 02.01.2016 13:56 Ocena: Świetne!
"Mi" odbieram jak wyznanie dosłowności ;).
Co Ty robisz tym ptakom ;).
Całość, hm, zamiast oceny życzenia.
Niech wiersze jak ten, żyją w Tobie i nam fruną z Ciebie, w przyszłym roku też
faith dnia 02.01.2016 14:06
Skroplami, jak Ty to robisz, że zawsze odgadniesz moje intencje? ;) Dobrze to odebrałes, chciałam podkreślić przynależność, dlatego tak ciężo jest mi zrezygnować z tego zaimka. Wciąż jeszcze czekam aż wiersz zakiełkuje we mnie na tyle, by móc myśleć o nim chłodno i dopiero wprowadzać ewewntualne poprawki.

Ptaki, szczególnie wróble są pewnym symbolem, małego codziennego piękna, które nas otacza, a które nie zawsze dostrzegamy. A dla mnie osobiście są źródłem niekończącej się inspiracji, z której wciąż czerpię.

Dziękuję Ci ślicznie za te życzenia i Tobie wzajemnie życzę samych dobrych chwil w tym, jak i w każdym następnym roku, oby był twórczy :)
skroplami dnia 02.01.2016 14:16 Ocena: Świetne!
Faith, dzięki, przydadzą się dobre chwile :).
Dwa słowa. Ad piękno wokoło i pod nogami a my ślepcy, niestety - w większości..
Fakt, coś tam dostrzegałem kiedyś.
Jednak pewnego razu stanąłem przed zdjęciem nastoletniej dziewczyny, w jednej z wałbrzyskich bibliotek. Nie mogłem się ruszyć. Na zdjęciu kamień, kwiat, śmieci, horyzont. Kwiat z kamieniem, przedziwność, i piękno bijące ze śmietnika. Miejsce znałem wcześniej, z mojego miasta. I wiem więcej dzięki tej imiennej a bezimiennej dziś dziewczynie, warto wolniej iść i patrzeć, by dostrzec i zachwyt poczuć.
Masz mnóstwo foto podobnych w swych wierszach :).
Pozdrawiam.
faith dnia 02.01.2016 14:20
Wiec niech to zwolnienie kroku towarzyszy nam, by przeoczenia zdrarzały się jak najrzadziej. Czasami takie z pozoru nieistotne chwile, jak ta o której napisałeś zostają w nas gdzieś głęboko.

Serdeczności :)
Aronia23 dnia 04.10.2016 20:36 Ocena: Bardzo dobre
faith, dobry wieczór. Jak miło poczytać już wieczorową, październikową porą Twój wiersz. "Czerwona niteczka" - zdrobnienie w tytule, kojarzy się z baśnią, niekoniecznie o Kapturku. Choć kapturek chroni przed zimnem. Tutaj chroni dom, w którym peelka dokonuje cudów. Los ptaków - okropny, ale może będą i zadowolone, bo wszystkie dostaną elementy czerwone i żadnego stado nie odrzuci. To mi się podoba, ta sprawiedliwość. Aby ptaki mogły zamknąć powieki na noc i choć zmarznięte zasnąć.
"gdzie jesteś leśny chłopczyku
już noc...". Te wersy nie bardzo dla mnie zrozumiałe, ale może chodzi o chochlika? Dobrego, oczywiście. Trochę zaintrygowało mnie to, iż czerwona niteczka i praca to wynik nudy, a nie przekonań, że tak należy. Jednak lepszy rydz niż nic. Mam mieszane uczucia, jeszcze pewnie wrócę. Dopiszę. Spokojnej nocy A23
faith dnia 05.10.2016 20:20
Dobry wieczór, Aronio :)

A mi miło Cię gościć w tę październikową pluchę. Szczególnie, że zawitałaś tu z tak ciekawą interpretacją. Podoba mi się.
Chciałam w nim ująć pewną atmosferę oczekiwania i tęsknoty, stąd ta nuda. Peelka wyczekuje kogoś, kto wyszedł już jakiś czas temu i powinien dawno wrócić. Jednak nie pojawia się, a jego ślady zdążył zatrzeć śnieg. Jak więc wróci, skoro droga zaczyna niknąć pod zimnym puchem? Niepokoi ją to. Jednak wciąż czeka, nie wiadomo do końca, czy jeszcze na jawie, czy już we śnie.
Aronia23 napisała:
"Czerwona niteczka" - zdrobnienie w tytule, kojarzy się z baśnią, niekoniecznie o Kapturku.

Uwielbiam tę baśń :) Zresztą, jak wiele innych i myślę, że Twoje skojarzenie jej tutaj jak najbardziej na miejscu :)

Dziękuję Ci, Kochana, że wciąż zaglądasz i zaszczycasz mnie komentarzami. Cenne to dla mnie bardzo.

Ściskam serdecznie!
Nalka31 dnia 05.10.2016 21:10
Takie wiersze na dobranoc Faith, to jak łyżeczka miodu z odrobiną dziegciu. Jest spokój, jest liryka i ciepło, a jednocześnie smutek i oczekiwanie. Trochę bolesne, bo długie i nie wiadomo kiedy się skończy. Każdy zostawił inny ślad, bo każde czytanie jest inne. Ja już ten wiersz czytałam bodajże przedwczoraj, jakoś ranną porą, Odbiór klimatu był zupełnie inny. A co do bajek, to mnie bardziej kojarzy się z bajką Andersena "Czerwone trzewiczki" https://www.youtube.com/watch?v=SC6OpaepSi4 Może przez ten kolor. I może dlatego też i Introwerka skojarzyła sobie z baśniami północnych krain.

Pozdrawiam. :)
faith dnia 05.10.2016 21:22
Nalko, cieszę się, że zajrzałaś ponownie i zdecydowałaś się zostawić ślad :)
Nalka31 napisała:
to jak łyżeczka miodu z odrobiną dziegciu

To sobie zabiorę w szczególnie miejsce, bo określa doskonale odczucia, które chciałam wywołać.

Nalka31 napisała:
A co do bajek, to mnie bardziej kojarzy się z bajką Andersena "Czerwone trzewiczki"

Znam tę bajkę bardzo dobrze i nawet kiedyś zdecydowałam się popełnić wiersz inspirowany właśnie "Czerwonymi trzewiczkami" - http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/53423/gdy-trafisz-do-domku-pod-lasem

Masz rację, na nasz odbiór wpływa wiele różnych czynników, choćby tak z pozoru trywialnych jak pora dnia. Każde czytanie może być inne, wnosić i pokazywać coraz to nowe rzeczy, w zależności od nastroju... Bardzo lubię te zmiany i odkrycia :)

Ogromnie się cieszę, że przybyłaś pod ten wiersz :)

Pozdrawiam wietrznie!
Aronia23 dnia 06.10.2016 00:13 Ocena: Bardzo dobre
faith, jak ja Cię lubię, to heh. Bardzo dużo mi w ogóle daje pobyt na PP, ze względu na moją sytuację. Ale o tym, innym razem. Nalko, mnie skojarzyło się z "Czerwonymi trzewikami", ale tamta baśń jest bardzo okrutna. Pozdrawiam. A23
faith dnia 06.10.2016 09:32
Aronia23 napisała:
faith, jak ja Cię lubię, to heh.

Aronijko, z wzajemnością :)

Pozdrawiam serdecznie!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:68
Najnowszy:wrodinam