ANTYWIARA - macyfonka
Poezja » Wiersze » ANTYWIARA
A A A
Bóg to starzec pijany,
Co obija się o nieba ściany.
Plącze sny i ludzkie marzenia,
A sam nie ma nic do powiedzenia.
Karmiąc nadzieją nas,
Kradnie tylko czas.
Stworzył sobie teatr lalek,
Nakazuje, kontroluje,
I nikogo nie szanuje!
Tylko dewotki,
(Jeszcze) wierzą zaślepione,
Że przez Ciebie zostały stworzone.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
macyfonka · dnia 03.11.2008 20:21 · Czytań: 2536 · Średnia ocena: 2,22 · Komentarzy: 28
Komentarze
Miladora dnia 03.11.2008 21:43 Ocena: Słabe
macyfonka, to brzmi jak dziecinna wyliczanka... prawie ene, due, rabe... takie dobrałaś rymy, a przecież pointa jest dobra i dla niej może warto by było przeredagować ten wiersz... ;)
macyfonka dnia 03.11.2008 22:00
Dziękuję za radę, ale nie skorzystam ;) To mój wiersz i nie będę nic na siłę poprawiać... No chyba, że błędy ;)

Pozdrawiam :)
Alicja Wysocka dnia 03.11.2008 23:59
Czyli nie ma co gadać :)
macyfonka dnia 04.11.2008 09:34
Nie o to chodzi, żebyście się nie wypowiadali! Dla Miladory to zabrzmiało jak wyliczanka no i oki, czy z tego powodu mam zmieniać text? Mam się dopasowywać? To mój wiersz i wybaczcie, ale nie będę go zmieniać... Ale chętnie wysłucham co inni mają do powiedzenia ;)
zapomin dnia 04.11.2008 09:59 Ocena: Słabe
gdyby tak zadbać o mniej banalne rymy... Nie ma co ich bronić, są częstochowskie i nie świadczą dobrze o warsztacie. To samo dotyczy szyku wyrazów - przestawny, sztuczny. Rzeczywicie trochę pobrzmiewa "pałką-zapałką-dwoma kijami". naiwny styl w zestawieniu z obrazoburczą tematyką i postawą buntu, wręcz wyszydzenia adresata powstaje absurd. Chyba, że chodziło o wyśmianie ateistów. Ale aż taki kontrast to też niezbyt porywający zabieg stylistyczny.
plato dnia 04.11.2008 10:26
ja niestety za zapominem (tak to sie odmienia?), bo dobrze gada
pierdziel dnia 04.11.2008 18:26
Ten (wiersz?) pisany pod wpływem, nie jest manifestem, a jedynie taką gównianą zagrywką bez akompaniamentu. Czasem warto się zastanowić nad istnieniem Wszechrzeczy, a nie bredzić.
macyfonka dnia 04.11.2008 21:03
2.6.1. Komentarze nie mogą obrażać autora utworu oraz osób postronnych. - ale jak widać, nie wszystkich to dotyczy...
valdens dnia 04.11.2008 23:01 Ocena: Przeciętne
macyfonko, musisz się liczyć z tym, kiedy publikujesz teksty kontrowersyjne. W katolickim kraju piszesz, że Bóg jest pijakiem, złodziejem, który nikogo nie szanuje i liczysz na to, że każdy Ci przytaknie i pogłaska po główce?

Druga sprawa, że pierdziel nikogo nie obraża. Porównuje wiersz do gównianej zagrywki, nie podoba mu się, uważa, że to brednie... i ma do tego prawo. Mówi o tekscie.
zapomin dnia 04.11.2008 23:26 Ocena: Słabe
Katolicyzm nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o tekst.
Valdens ma jednak rację: komentarz Pierdziela jest dosadny, ale dotyczy wiersza, a nie autorki.
Broń tekstu, jeśli uważasz, że masz argumenty. Choć tak naprawdę tekst powinien bronić się sam. W tomiku żaden wydawca nie dodaje miniaturowego autora, który patrzy na minę czytelnika i - gdy ten się krzywi - woła: "co kręcisz nosem, to dobry tekst".
Miladora dnia 04.11.2008 23:43 Ocena: Słabe
Brawo, zapomin.
Zgadzam się, że katolicyzm nie ma tu nic do rzeczy!
Macyfonka zaprezentowała nam Swojego Boga, a ja nie pytałam, jaką wiarę ten Jej Bóg wyznaje, tylko oceniłam tekst i zakończenie.
Czy dewotki, to musi być od razu katolicyzm? Dewotki, fanatycy i głupcy są wszędzie. Ubolewam, że tak wygląda Bóg Macyfonki, nie ma dziewczyna szczęścia, albo nie dokonała właściwego wyboru...
Coś Wam zacytuję - Paragraf 22 (J.Heller)
"- Ale ty przecież nie wierzysz w Boga!
- Tak, ale Bóg w którego nie wierzę jest Bogiem dobrym, sprawiedliwym i miłosiernym, a nie złym i głupim, o jakim ty mówisz..." (tak to chyba było...)
Ja osobiście wolę patrzeć na to w ten sposób (abstrahując od wiary).
A na zakończenie dodam, że dziwię się osobom, które obrażają się za krytykę swojego utworu - to świadczy o niedojrzałości.
Nie dorosłeś do krytyki, to nie publikuj, autorze...
macyfonka dnia 05.11.2008 09:18
NIE CHCESZ NIE CZYTA!!!
macyfonka dnia 05.11.2008 09:21
NIE CZYTAJ*
ginger dnia 05.11.2008 09:33
Hej, Słońce, nie krzycz tak - wszyscy Cię słyszą. Opublikowałaś tekst - nie możesz liczyć na same pozytywne opinie. Trochę dystansu. Jak nie chcesz, żeby ktoś Cię czytał, to chowaj wiersze do szuflady ;)
PS Komentarze możesz edytować ;)
Shadowex dnia 05.11.2008 10:42 Ocena: Świetne!
Nie przejmuj się!!! Każdy ma swoje zdanie. Każdy ma swój punkt widzenia i nie podpasujesz się pod niego. Ważne żeby pisać dla siebie !
Dla mnie się podoba.
valdens dnia 05.11.2008 14:05 Ocena: Przeciętne
Miladora, według mnie macyfonka nie pozostawiła aż tak szerokiego pola do interpretacji. Nic nie wskazuje na to, żeby mówiła o innym Bogu, zwłaszcza, że to "starzec", mieszkający w "niebie", karmiący nas "nadzieją", a "dewotki" "wierzą", że jest "stworzycielem".

Ale po co się zastanaiwiać? Zapytajmy samej autorki: macyfonka, jakiego Boga miałaś na myśli?
alleluja con dnia 05.11.2008 14:24 Ocena: Przeciętne
Warto czasem słuchać rad i opinii piszących na portalu, bo duża ich część (np. ci nade mną) wiedzą o czym piszą, nie krytykują dla samej krytyki. W kontekście publikowania swoich wierszy w takim miejscu, gdzie każdy ma prawo do opinii i autorzy po to właśnie umieszczają teksty, Twoje "nie chcesz nie czytaj" brzmi troszkę absurdalnie i zabawnie.
Co do wiersza zgadzam się niestety z Miladorą i Zapominem.
Tomi dnia 05.11.2008 15:11 Ocena: Przeciętne
Zbyt dokładne, wymuszone rymy nie są dobrym rozwiązaniem. Nadmiernie absorbują uwagę czytelnika, skutecznie odciągając od tematu. A temat, cóż powiedzieć, ciężki. Podjęłaś go, nakreśliłaś obraz , według mojej oceny, zbyt pretensjonalny, wręcz krzyczący(wykrzyknik) i pełen rozgoryczenia.
lina_91 dnia 05.11.2008 15:16 Ocena: Przeciętne
Ale masakra. Histeria prawie jak pod slynnym wierszem Szymqa (czterowersowa rymowanka o szkolnym dzwonku) i jak niemal pod kazdym tekstem Julii Nowak. Nie bede sie powtarzac, choc zgadzam sie z pierdzielem. I wcale nie dlatego, ze jestem wierzaca. Nie wierzysz, nie wierz, kij z Toba. Puenta dobra, rozbawia, jednak calosc - ni mniej ni wiecej - czestochowska.
tequila dnia 05.11.2008 20:44 Ocena: Dobre
"Czas skończyć z takimi
Praktykami – skarży się lokator
własnościowego życia – czekam co dzień,
a On nie raczy się zjawić,
fachowiec od siedmiu boleści; wszyskto
paczy się, pęka, psuje,
a On nie przyjdzie, chociaż sam zawinił
w swoim czasie
wszystkie możliwe usterki;
zapytuję, jak długo można się modlić na klęczkach,
chodzi w końcu o zwykłą
rzetelność; na początku było słowo
honoru, że przyjdzie i naprawi,
a teraz tylko domaganie się kolejnych zaliczek;

i jak On chce, żebym w Niego wierzył,
ten niesolidny rzemieślnik
bujający w obłokach;

czas skończyć z takim spoglądaniem z góry
na człowieka,

czy On sobie wyobraża, że jest moim Panem?"

Stanisław Barańczak
Może nie ma tu "pijaków" itd., ale... każdy ma czasem własne pretensje do Niego.
Osobiście w ostatniej linijce bym napisała "Ciebie" i kropkę na końcu postawiła.
macyfonka dnia 05.11.2008 20:50
Tequila - masz racje, już poprawiłam :) Dzięki za miłe słowa, chociaż jedna osoba widzi w tym wierszu coś więcej... ;)
Miladora dnia 05.11.2008 21:02 Ocena: Słabe
Valdens, ja po prostu przez chwilę wyobraziłam sobie, że Autorka publikuje ten wiersz w krajach islamskich...
Jak myślisz, co oni by w tym ujrzeli?
Wystarczy przypomnieć sobie Szatańskie wersety...B)
valdens dnia 05.11.2008 21:06 Ocena: Przeciętne
"Ciebie" jest nieporozumieniem w tym kontekscie. Jeśli już piszesz o tym Bogu takie słowa, to małe "c" jest bardziej na miejscu. Wielkie "C" jest tchórzliwe i przekreśla przekaz.
macyfonka dnia 06.11.2008 10:56
A ja przez chwilę myślałam, że ten portal jest naprawdę dobry... A co do wiersza, widzę, że dobrze się bawicie. Nieważne. Wiersz powstał po śm. mego Taty i zwątpiłam w istnienie Boga... No ale przecież to nie wiersz tylko gówno, więc po co wyjaśniać, po co się wgłębiać... Miłej zabawy.
zapomin dnia 06.11.2008 11:18 Ocena: Słabe
Czasem ból jest taki, że nawet we wlasnym wierszu boli. Ale czytelnik nie wie i nie musi wiedzieć wszystkiego. Dla nas to tylko wiersz - dla ciebie część emocji zwiazanych z odejściem Taty. Możemy być Twoimi przyjaciółmi, ale póki co jesteśmy jedynie czytelnikami. Dlatego nie przyjmujesz cierpkich uwag. I ja to rozumiem.
Zważ jednak, że nikt nie wypowiada się po to żeby Ci dokuczyć, tylko ucziwie ocenić tekst, który Ty postanowilaś poddać ocenie. MIałaś świadomość, że będzie oceniany?
Przed publikacją trzeba się zastanowić nad pytaniem: piszę dlatego, że chcę się podzielić z innymi, czy piszę dla siebie, by jakoś poradzić sobie z trudnymi emocjami? Jeśli bardziej to drugie, to takich tekstów nie podawaj ocenie innych, bo jesli będzie negatywna, zawsze zaboli.
Głowa do góry i więcej dystansu :)
Pozdrawiam
bosski_diabel dnia 06.11.2008 12:17 Ocena: Przeciętne
pierwsze.PP jest naprawdę dobrym przyjaznym portalem i po pierwszej publikacji nie ocenisz go wlaściwie.ludzie są przyjaźni.są tez krytyczni bo to taki portal, nie ma adoracji jest krytyka
czasami ostra ale zazwyczaj merytoryczna.

macyfonko, nie zabieralem głosu tylko śledzilem, wiersz Twój jest z gatunku kłótni z Panem Bogiem i myśl zawarta jest godna uwagi i dyskusji, jest tylko pewne ale...dyskusji a nie kłócenia się.
Myślę, że kazdy stracił kogoś bliskiego, każdy pewnie mial pretensje do Boga i pytal, dlaczego? Doswiadczylem to bardzo mocno i rozumiem targajacy Cie ból.
Przeklinasz Boga...Twoja sprawa, tylko jedno Ci powiem,Ty go praktycznie nie odrzuciłaś, nie twierdzisz, że Go ni ma, pogniewałaś się...i tu jest racja po Twojej stronie, ale tylko na dziś.

teraz wiersz ja też myślę, że jeśli już to to naprawdę warto nad nim popracować bo jest nad czym:) pozdrawiam :)
lina_91 dnia 06.11.2008 12:23 Ocena: Przeciętne
Gniew to nie argument, ze tak odkrywczo stwierdze... A dobrze o tym wiem. Z doswiadczenia.
Miladora dnia 06.11.2008 12:39 Ocena: Słabe
Odnośnie - Ciebie, albo ciebie (mowa o Bogu)
Myślę, że skoro zaczynasz wiersz bezosobowo, to zakończenie lepiej brzmiało by - Niego, albo niego. (że przez niego zostały stworzone...)
To stwarza wtedy pewien dystans, łatwiejszy do przełknięcia...
Nie chcesz zmieniać wiersza, to nie zmieniaj... po prostu napisz drugi na ten temat i porównaj... ;)
PS.Wcale się dobrze nie bawimy, nie bawimy się w ogóle...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty