Apokalipsa - czyli Bóg gra z nami w kulki - Krzysztof T Dabrowski
Proza » Humoreska » Apokalipsa - czyli Bóg gra z nami w kulki
A A A
Roku pańskiego 2012 dnia grudnia dwunastego był piękny zimowy ranek,oczywiście nie dla tych co w piątek zabalowali.
No dworze było bezwietrznie. Słońce przyjemnie muskało a przed blokiem nie było ani jednego nawalonego dresa. Brrr na myśl o tych ogolonych na łyso przypadkach, potwierdzacjących prawdziwość teorii Darwina, aż wzdrygnęła się z obrzydzenia.

W tak pięknych okolicznościach przyrody niemalże siedemdziesięcioletnia Stefania Kaczyńska postanowiła wyjść z pieskiem na spacer. Niestety, chodnik przypominał lodowisko. Mało brakowało a przypłaciłaby ten fakt bolesnym upadkiem.

- Znowu ten gnój Wierzejski pochlał i zapomniał posypać chodnik.
Psina, sporych rozmiarów buldog, szczeknął ochryple przyznając jej rację. Odpięła smycz by bidulek mógł opróżnić kiszki na trawnik, tudzież chodnik.

W tym samym czasie Eulalia raźnym krokiem maszerowała do sklepu; Al dziarsko dokazywał ze swą studentką Miguellą a profesor Miyagi prowadził doświadczenie mające doprowadzić do polepszenia galaretowatości galarety. Nikt nie zdawał sobie sprawy z tego że już wkrótce...

Kaczyńska dobrnęła ostrożnie do miejsca gdzie dało się już w miarę normalnie poruszać. Przystanęła i jęła podziwiać malowniczą panoramę, usłanej śniegiem, ulicy IVRP.

Zapadła dziwna cisza, wszystko jakby zamarło w bezruchu, nawet buldog Kaczyńskiej zastygł w oczekiwaniu. Niebo na wschodzie szybko pociemniało. Chmury rozstąpiły się ujawniając straszliwą prawdę. Stefania zatrwożona padła na kolana z modlitwą na ustach.

I cień ogromny okolicę spowił mrokiem. I grzmot potężny lud grzeszny ogłuszył. Bloki się przewracać poczęły a oceany wystąpiły z brzegów. Oto kres ludzkości nastąpił!

Jednym z niewielu mających nieco lepszy widok na cała sytuację był Andrzej Giertych pilot awionetki. Chwilę przed śmiercią ujrzał ogromny kij bilardowy zstępujący z niebios, który z niewiarygodną siłą uderzył w centrum Łodzi.

Ziemia zaczęła się błyskawicznie oddalać. Zniknęła. Chwilę później zarówno pilot jak i samolot przestali istnieć.

Rozpędzona planeta odbiła się o bandę drogi mlecznej i niestety nie wpadła do czarnej dziury. Bóg przegrał. Szatan był zdecydowanie mistrzem w tej konkurencji.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Krzysztof T Dabrowski · dnia 25.01.2007 00:19 · Czytań: 800 · Średnia ocena: 1,4 · Komentarzy: 6
Komentarze
paniscus dnia 25.01.2007 00:26 Ocena: Przeciętne
Nie podobało mi się.
Zakręcone opowiadanie dla zakręconych ludzi? Chyba pokręconych.
Nie widzę w tym tekście nic śmiesznego. Spodziewałem się jakiejś ironii, sarkazmu z prawdziwego zdarzenia. Nic takiego tu nie zauważyłem. No, oprócz próby ośmieszenia rządu.
Jedynie co to podobała mi się ta ulica IVRP, jak Kaczyńska popatrzyła na te "piękne widoki". To było coś co przykuło moją uwagę. Nic więcej.
Język i styl opowiadania też pozostawia dużo do życzenia.
Cha! Cha! Cha! zaśmiałbym się, wykrzywiając przy tym dziwnie twarz.
Jak dla mnie tylko przeciętnie.

pozdrawiam paniscus.
Wiktor Orzel dnia 25.01.2007 21:11 Ocena: Przeciętne
próbowałeś stworzyć coś oryginalnego, ale najwyraźniej Ci nie wyszło. Ironia jest przeciętna, nie widzę tutaj również nic śmiesznego. Następnym razem postaraj się bardziej :]
Satis-Verborum dnia 25.01.2007 22:57 Ocena: Słabe
Miało być śmiesznie, politycznie a wyszło koszmarnie. Popełniasz ogromne błędy stylistyczne... Powinienes nad tym popracować <no chyba, że to specjalnie> Poza tym jak moi poprzednicy stwierdzam, że tekst w ogole mnie nie rozsmieszył... dla mnie był wręcz niesmaczny. Daję ocene "słaby", bo niepodobało mi się.
olajla dnia 21.05.2008 14:29 Ocena: Słabe
absolutnie to opowiadanie nie powinno się znaleźć w dziale "komedia"... kiepskie, ale nie łam się;) tylko spróbuj czegoś innego.
Geridorf dnia 11.06.2008 12:28 Ocena: Słabe
Jak dla mnie mało ciekawe, dziwne i odstraszające. Ale może takie właśnie ma być?
DamianMorfeusz dnia 06.07.2008 12:39
Jedyne, co jest tu ciekawe, to sama wizja Boga, grającego w bilard z Szatanem Ziemią zamiast bili. I fakt, że życie toczy się normalnie, a tu nagle - bam - koniec.
A tak - szkoda słów na te słowa ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty