Kwestia wiary - macyfonka
Poezja » Wiersze » Kwestia wiary
A A A
Dlaczego Anioły umierają?
Porcelanowe skrzydła rozbijają...
Kurwa, mamy takie czasy,
że nawet Bóg zabija dla kasy.
Kolejny Anioł leci w dół,
myśląc, że złapał rękę Boga,
a to Judasza była noga!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
macyfonka · dnia 10.11.2008 15:33 · Czytań: 1039 · Średnia ocena: 1,93 · Komentarzy: 30
Komentarze
pierdziel dnia 10.11.2008 15:36 Ocena: Słabe
A skąd ja kurwa mam wiedzieć, że to prawda?
zapomin dnia 10.11.2008 15:48
smutno, dramatycznie smutno. Nastrój się udało zbudować.
Nadal drażnią mnie rymy (których nazwę znasz).
Kolejny Anioł leci w dół - a dla tego sierotki zabrakło pary, nie rymuje się z niczym. Ale nie widzę uzasadnienia strukturalnego dla braku rymu. Można by tak np urwać na końcu i brak wersu, brak rymu stałby się środkiem stylistycznym. Tu wygląda jak niedoróbka.
Działaj dalej, pozdrawiam :)
julusia10p dnia 10.11.2008 16:04 Ocena: Słabe
Obużul mnie ten wiersz i zdenerwowal!
Bóg zabija dla kasy? i przed słowem Bóg kurde kilka wyrazów wcześniej "kurwa", ja powiem więc tak... Chyba kogoś tu po***rypało!
Napisz może Bóg=szatan? Chyba naprawdę chrześcijanką nie jesteś! Skala w dół jest za mała!
SzalonaJulka dnia 10.11.2008 16:14 Ocena: Przeciętne
z wszystkich dotychczas zamieszczanych przez Ciebie tekstów ten mnie wreszcie czymś zaintrygował. Wreszcie coś nie całkiem wprost, jakaś maleńka choć wieloznaczność.
Pewnie miałaś jakieś bardziej obrazoburcze wizje, ale dla mnie to tekst o rozbiciu porcelanowej figurki aniołka - tez się można solidnie zezłościć i pobluźnić nawet.
macyfonka dnia 10.11.2008 16:18
Nick na P...mówi sam za siebie ;) Tego komentować nie trzeba...
macyfonka dnia 10.11.2008 16:28
Ps... thx nie jest ani słaby, ani przeciętny - wzbudza zbyt wiele emocji... gdyby był tak bardzo do dupy, to przeszlibyście obojętnie, a jednak tego nie zrobiliście. Pozdrawiam :)
valdens dnia 10.11.2008 16:39 Ocena: Przeciętne
To nie jest dobry wyznacznik, macyfonko. Ukrzyżowana żaba, na wystawie we Włoszech, też wzbudziła wielkie zainteresowanie i emocje. Świeża kupa w słoiku także...
zapomin dnia 10.11.2008 16:40
Zostałem źle zrozumiany. Choć nie oceniłem tego wiersza uważam, że jest słaby. Mam belferskie zapędy i dlatego sie produkuję również pod nieudanymi wierszami.
Ale skoro sam fakt wpisu autorka uważa za wyraz podziwu, to chyba jednak przy następnym wierszu nie zostawię swojego śladu. Chcesz tak?
pierdziel dnia 10.11.2008 16:42 Ocena: Słabe
Macy, tytuł mnie zaintrygował, a poza tym nic. Taki temat należałoby ubrać w odpowiednie szaty i użyć kolorowych nici, a nie biało-czarnych.
nie pisz o Pierdzielu, lecz zawartości tego badziewia, które niczym nie prowokuje. aby wywołać zamierzony efekt, trzeba czymś zaskoczyć.
czy anioły mają skrzydła? jakie mamy czasy każdy widzieć i wiedzieć powinien, ale co ma do tego wiara? mogę wierzyć lub nie i to niczego nie usprawiedliwia, jeśli tak stwierdzę.:sleep:
Carista666 dnia 10.11.2008 17:06 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
nawet Bóg zabija dla kasy.
Kolejny Anioł leci w dół,


ej co z Wami jest? przcież to jest dobre. nie potraficie doszukac się sarkazmu?
pierdziel dnia 10.11.2008 17:57 Ocena: Słabe
sarkazmu w umiarkowanej formie, że się wtrącę. dobre to by mogło być, gdyby nie ów uniwersalizm zamierzony, a raczej wydumany przez peela. pzdr.
macyfonka dnia 10.11.2008 20:01

Carista666 - chociaż jedna osoba, która nie czyta wszystkiego dosłownie!!! :) Miło... :)

P. pomine...

zapomin - o Tobie nic nie wspominałam, bo nie czułam takiej potrzeby ;) Tam nie było rymu bo nie wsadzam wszędzie rymów na siłę... Piszę tak jak czuję...a propo tego, co napisałeś... Stwierdziłam tylko, że skoro moje wiersze wywołują takie poruszenie to chyba musi coś w nich być. Ale jeśli ktoś mnie obraża, to o tym piszę i mówię zawsze głośno - nie życzę sobie czegos takiego, bo nie ilość wpisów się liczy!!! Nie wiem czy zrozumiałeś o co mi chodzi... ;)

valdens - bardzo Cię proszę nie porównuj mojej twórczości do gówna... Bo już coś Ci napisałam na ten temat...

Pozdrawiam i prosze o więcej dystansu do mojej twórczości, bo trochę się zapędzacie w ocenach. To czy wierzę, czy nie to moja sprawa. Tylko szkoda, że wszystko odczytujecie dosłownie...
macyfonka dnia 10.11.2008 20:05
A propo komentarza julusia10p 'Chyba naprawdę chrześcijanką nie jesteś!' - rozumiem, że nigdy nie miałaś wątpliwości... od małego chodzisz do kościoła i stosujesz się do wszystkich przykazań... Twoja sprawa. Ja napisalam to po pewnych wydarzeniach, a to w co wierzę to już moja indywidualna spr.

Upss zapomniałam jeszcze o SzalonejJulce ;) dziękuję za to, że umiesz się wczytać :) Choć też niedokońca, ale każdy interpretuje wiersz na swój sposób. Pod warunkiem, że nie bierze wszystkiego dosłownie.....
dwa_warkocze dnia 10.11.2008 20:12 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Kurwa, mamy takie czasy,
że nawet Bóg zabija dla kasy.


To mogłabyś w tekście jakiejś piosenki wykorzystać. Tylko rytm popraw.

Kolejny Anioł leci w dół,
myśląc, że złapał rękę Boga,
a to Judasza była noga!

To jest niegłupie i trochę zabawne, jakbyś popracowała nad ciekawszą formą zapisu, to coś by z tego mogło być.

Cytat:

Dlaczego Anioły umierają?
Porcelanowe skrzydła rozbijają...


A to - żenada.

Jest w tym tekście pomysł, teraz zrób tak, żeby to wiersz był.


p.s. z ciekawości zajrzałam do komentarza valdensa, zdziwiona, odkąd on taki nieuprzejmy jest :)- i macyfonko powiem Ci, że powinnaś jego komentarz przeczytać jeszcze raz. Tym razem ze zrozumieniem.
Usunięty dnia 10.11.2008 20:13 Ocena: Słabe
Jeśli miało poruszyć, to mnie nie poruszyło. Jeśli wyciąć ten wulgaryzm to co zostanie? Ano niewiele poezji. Sarkazm? Bo "Bóg zabija dla kasy"? 3 pary rymów gramatycznych i "dziwna" reakcja autorki na komentarze (+ sztandarowe dla początkujących "piszę tak jak czuję";).
Wierszyk słabiutki, "kontrowersji" nie wywołuje, ziewnięcie i owszem.
Shadowex dnia 10.11.2008 20:13 Ocena: Bardzo dobre
A może to nie ma być wiersz, tylko taka ulotna myśl? Nie wszystko musi być wierszem ;) Dla mnie się podoba, jest w tym coś.
macyfonka dnia 10.11.2008 20:18
Ziewnięcie, wiesz ja raczej nie sięgam po wiersze, poezje, książki itd które mnie nudzą. I jeszcze jedno, Ciebie dziwi moja reakcja, a mnie fakt, że ludzie czytają, coś co ich nudzi i niby nieciekawi... Interesujący sposób myślenia :confused:
Usunięty dnia 10.11.2008 20:22 Ocena: Słabe
:lol: To mnie rozbawiłaś powalającym tekstem osób zaczynających pisać :lol: oj biedna opuszczona logika... :lol:
Miladora dnia 10.11.2008 20:26
"kurwa - taka jest natura
że wszyscy łapią się
za pióra"
:lol:
zapomin dnia 10.11.2008 20:41
sporo złych emocji to jest w powyższej wymianie myśli. Sporo gniewu, hardości... Brak pokory nie jest dobrym doradcą.
Tomi dnia 10.11.2008 23:37 Ocena: Przeciętne
heh, a jak napiszę: zajebisty wiersz! , to wtedy będę fajnym i miłym chłopcem?
Poklepywanie po ramieniu i obtaczanie w miodziku jest z całą pewnością miłe i przyjemne. Rodzi się tylko pytanie - komu i czemu to ma służyć?
DamianMorfeusz dnia 10.11.2008 23:50
To jaki jest tekst - nudny czy ciekawy - można ocenić dopiero po jego przeczytaniu, prawda?
Tu małe zaciekawienie miałem, ale bardziej rozmowami pod tekstem :D
macyfonka dnia 11.11.2008 09:45
Widzę, że tu każde słowo zostaje przekręcone...
macyfonka dnia 11.11.2008 09:47
Tomi - po co te złośliwości? Nie lubie wazeliny! Szczerość, a złośliwe uwagi to dwie różne rzeczy!
Usunięty dnia 11.11.2008 10:13 Ocena: Słabe
Cytat:
Widzę, że tu każde słowo zostaje przekręcone...

Taaa... dla przykładu popatrz co Ci napisał valdens na temat wzbudzania zainteresowania przez kontrowersje (i wyciągania z tego wniosku, że "się podoba" ):
Cytat:
To nie jest dobry wyznacznik, macyfonko. Ukrzyżowana żaba, na wystawie we Włoszech, też wzbudziła wielkie zainteresowanie i emocje. Świeża kupa w słoiku także...

i zobaczmy jak "zrozumiałaś" te słowa:
Cytat:
bardzo Cię proszę nie porównuj mojej twórczości do gówna... Bo już coś Ci napisałam na ten temat

I kto tu przekręca "każde" słowo?

Uwierz lub nie, tutaj wszyscy są szczerzy, złośliwych uwag nie uświadczysz.
milla dnia 11.11.2008 10:58 Ocena: Słabe
MAcyfonko, jestem zszokowana. Jeśli faktycznie uważasz, że ilość komentarzy jest wyznacznikiem dobrego tekstu...
POza tym, jesli sądzisz, że już zgłębiłaś warsztat, masz talent, to może spróbuj szczęścia gdzie indziej, tzn gazety, tomik poetycki.
trochę pokory; wrzucasz tekst na portal, to licz się z tym ,ze ludzie napiszą Ci, co o nim myślą i niekoniecznie będzie to słodzenie. Krytyka jest po to, żeby pisać lepiej i lepiej. Nie ma co na nią i na komentujących się obrażać:)
Nie znam się na poezji, ale mogę powiedzieć, że wiersz jest najzwyczajniej w świecie bardzo słaby.
WholeTruth dnia 11.11.2008 13:35 Ocena: Słabe
widzę, że chciałaś coś pokazać. zszokować i przyciągnąć. no troszkę Ci sie udało. ale wiersz jest słaby. te rymy...:rol:
i moje kochane Anioły... :(
nie podoba mi się ten 'wiersz'.
pozdrawiam. Whole
Apple dnia 11.11.2008 13:43 Ocena: Słabe
kwestia wiary śmieszna, ale niestety do séant
msh dnia 11.11.2008 19:26 Ocena: Słabe
rany, jak można skopać taki fajny tekst??? przepraszam, ale gdyby nie rymy, które niczego nie wnoszą, byłoby nieźle, a tak... wyszło jak wyszło... pozdrawiam . msh
Blood_Lady dnia 11.11.2008 23:08 Ocena: Bardzo dobre
A mnie się podoba:D
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty