Skrobanki - Szczepan Gender
Poezja » Wiersze » Skrobanki
A A A

 

Skrobanki

 

 

Uczciwie przyznaję:

skrobię dwa razy w roku.

Większość członkiń rodziny, czy znajomych skrobie częściej.

Ja nie jestem taka światowa;

skrobię z okazji Wielkiej Nocy, oraz Bożego Narodzenia.

Do czysta.

Żadnych ciał obcych w te dni.

Najczęściej przed pójściem do Kościółka;

zwykłym pilniczkiem.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Szczepan Gender · dnia 24.03.2016 06:20 · Czytań: 943 · Średnia ocena: 3,33 · Komentarzy: 10
Komentarze
trawa1965 dnia 24.03.2016 18:09 Ocena: Słabe
Czy skrobanka to słowo- klucz? W poezji każde słowo może być kluczem, ale chyba tu nie za bardzo, zwłaszcza w połączeniu z metafizyką Świąt.

Twoje poglądy, o ile wiersz jest prawdziwy, są dużo radykalniejsze od moich. W utworze podskórnie wyczuwam atmosferę nienawiści.

To nie wiersz. To manifest.
Szczepan Gender dnia 25.03.2016 14:47
Witam. Dla mnie nienawiść wiąże się z doznanymi krzywdami, a poza tym ona odbiera rozsądek. Nie sądzę, abym kogokolwiek nienawidził. Prócz bękartów mahometa zwanych terrorystami. Rozumiem jednak, że wystarczy napisać kilka wersów o skrobaniu brudu spod paznokci, z okazji świąt Wielkanocnych, aby z automatu stać się piewcą mowy nienawiści, czy też atmosfery nienawiści. Rozumiałem to, za nim napisał pan swój komentarz. Czyli prowokacja. Prowokacja, to słowo klucz w mojej "wytwórczości". A to dlatego, że dziś w gruncie rzeczy - Polacy mogą bezpiecznie chyba tylko o pogodzie rozmawiać. Każdy inny temat, w każdym momencie może stać się przyczynkiem do atmosfery nienawiści. Osobiście nie rozumiem tego, jak można kogoś nienawidzić za poglądy, ale rozumiem że to jest obecnie standard. Cóż, ja zawsze byłem inny. To nie wiersz. To nie manifest. To kpina. To szyderstwo. To pogarda dla pewnego sposobu myślenia. A przecież to takie proste... Mój brzuch - moja sprawa. Tak samo jak mój paluszek, rączka itd... Jak zechcę to się pohuśtam na gałęzi. Można mnie poprosić - nie rób tego. Można mi próbować argumentować, ale to wszystko moja decyzja. Nie można mi zakazać robić co zechcę z moim ciałem. Usuwać, wycinać, co zechcę z mojego ciała. Nie istotne czy to rak, obcy, czy płód. Dlatego że to moje ciało i tylko moje ciało. I wcale nie jestem zwolennikiem skrobania, a wręcz przeciwnie. Oburza mnie tylko, że ktoś się może zamachnąć na moją suwerenność. Temat skrobania generalnie zupełnie mnie nie dotyczy, ale jak napisałem oburza mnie pewien sposób myślenia o drugim człowieku. Uderzający w jego autonomię. Dlatego tekst który pan skomentował jest zwyczajnym szyderstwem.
trawa1965 dnia 25.03.2016 14:59 Ocena: Słabe
Wie Pan, coś w tym jest. Ja jestem człowiekiem, który absolutnie nie angażuje się w religię. Dla mnie to zwykła mitologia i przyzwyczajenie, które, jak wiadomo, jest drugą naturą człowieka.

Moją religią jest przyroda.

Jeśli jest jak Pan mówi, proszę na tym portalu udowodnić, że jest Pan dobrym poetą. Bo to PORTAL PISARSKI, a nie światopoglądowy.
Szczepan Gender dnia 25.03.2016 15:18
trawa1965 napisał:
Jeśli jest jak Pan mówi, proszę na tym portalu udowodnić, że jest Pan dobrym poetą. Bo to PORTAL PISARSKI, a nie światopoglądowy.


To nie jest moja prywatna strona, a faktycznie PORTAL LITERACKI. Dlatego ja zawsze zwalam winę za publikację tekstów na redakcję portalu. Poetą także ani razu się nie nazwałem. A jeśli chodzi o kategorię w jakiej znalazł Pan tekst, to ja przeważnie mam z tym problem.
skroplami dnia 25.03.2016 16:37 Ocena: Świetne!
Rżący tekst :). No rżę :).
I nie wiem dlaczego ;(. Coś budzą słowa w człowieku i obrazy jakieś, przedziwne :).
Za do rżenia zbudzenie ;), maks.
P.S. Nie jestem katolikiem, i bywało, nienawidziłem.
Ad Bóg. Bóg nienawidzi i wprost to przekazuje. Czego, można się bardzo łatwo dowiedzieć sięgając do Biblii :).
Kilku "rzeczy" sprzecznych z jego nakazami. Nie będę podpowiadał.
Szczepan Gender dnia 25.03.2016 18:59
skroplami napisał:
Rżący tekst :). No rżę :).


Właśnie o to mi chodziło. O ten rechot. O to rżenie potępionych. Jak Pan lubi cięższy splaterek, to niech Pan rzuci okiem na "Kartoflankę".
esere dnia 21.04.2016 11:44
A ja się z Tobą, Szczepanie nie zgodzę. Nie ma autonomii, jeśli chodzi o życie. Jak ludzie chcą się pieprz*** bez konsekwencji, to niech się zabezpieczają. Tyle do tematu skrobanek.

Tekst wyśmienity, zwłaszcza końcowy wers.
Aronia23 dnia 21.04.2016 12:08 Ocena: Bardzo dobre
Brawo, Szczepanie. Ruszyłeś z kopyta. Widzisz, jak fajnie dostawać komplementy, bo samo zainteresowanie to już komplement. Wywołanie dyskusji na tzw. łamach - komplement, przynajmniej ja tak sądzę. Alęż się cieszę. Piszesz świetnie. Pozwól, że będę od Ciebie uczyć. Broń Boże, niczego nie splagiatuję. Ale o tym dobrze wiesz. Pozdrawiam i komplementuję. Tekst niesamowity i Twoja pierwsza riposta do Trawy też. Ty o skrobaniu brudu, a tu szukanie podtekstów. Ale tak to jest. Jesteś inteligentny i zdolny. Pokaż to wszystkim. Raz się uda, raz nie. Pa, Aronia23
Szczepan Gender dnia 21.04.2016 13:54
esere napisała:
A ja się z Tobą, Szczepanie nie zgodzę. Nie ma autonomii, jeśli chodzi o życie. Jak ludzie chcą się pieprz*** bez konsekwencji, to niech się zabezpieczają. Tyle do tematu skrobanek.

Zabezpieczanie się tak na marginesie również jest solą w oku naszych dobroczyńców. Nie znam przypadku skrobania się w mojej rodzinie, ani nawet wśród bliskich znajomych. Nie mam w rodzinie, ani wśród przyjaciół ginekologa, a sam jestem płci męskiej. Można więc powiedzieć, że mam o skrobance pojęcie jak świnia o gwiazdach. I doprawdy, jeśli odzywam się w tym temacie, to nie o samą skrobankę mi chodzi, ale o zamach na autonomię jednostki, która jest suwerennym i niepodległym bytem. Jeśli twierdzisz, że autonomia w tym zakresie nie istnieje, to się grubo mylisz. Koronnym przejawem autonomii jednostki jest jej decyzja o samobójstwie. Jeśli zaś o skrobanki chodzi, to kiedyś już próbowano wyeliminować tą kwestię. Otóż w średniowieczu, kiedy kościół posiadał ogromne latyfundia ziemskie i potrzebował wielu rąk do pracy, zastanawiano się, jak poprawić demografię. I kiedy okazało się, że przyczyna tkwi w działalności wiejskich akuszerek i znachorek, które opracowały metody spędzania płodów, między innymi przy pomocy wywarów piołunu, wówczas postanowiono się ich pozbyć. Wymyślono czarownice i wszystkie kobiety trudniące się tym procederem przesłuchiwano na okoliczność obcowania z demonami i palono. Taka jest geneza inkwizycji.
Dziś w samych Chinach wykonywanych jest ok 60 mln skrobanek rocznie, czyli bez mała tyle, co dwukrotna liczba mieszkańców Polski. Czyli więcej, niż było dorosłych ofiar II wojny światowej! Ale to nas jakby nie dotyczy, niczego nie zmienia w naszym pojmowaniu świata, ani nie wpływa na nasz osąd, bo Chińczycy to nie ludzie, prawda?

Aronia!

Trawa ma sporo racji, bo ja przecież jestem prowokatorem. Prowokuję do myślenia, dlatego że im mniej obłudy i hipokryzji, tym lepiej. Kwestia skrobanek jest spowita kłębami obłudy i hipokryzji, dlatego że tak naprawdę, to nie ma możliwości żeby realnie wyeliminować aborcję wśród Polek. Nie ma najmniej możliwości. Choćby dlatego, że wzdłuż polskich granic nie stoi mur jak chiński. Choćby dlatego, że płód można spędzić na dziesiątki tzw. "domowych sposobów", których z oczywistych względów wymieniać nie będę, ale ta wiedza jest w zasięgu kliknięcia.
Natomiast rozumiem, że w przypadku całkowitego zakazu skrobanek i wysokich zań kar, skrobać nie będą się przede wszystkim kobiety ubogie, niedouczone i żyjące w określonych enklawach środowiskowych - wylęgarniach "patriotycznego" i dziś pisowskiego elektoratu. I to jest cel strategiczny aktualnych pezzonovante - rozrost wiadomego elektoratu. W tym tkwi cała tajemnica kwestii aborcyjnej.
Aronia23 dnia 21.04.2016 16:45 Ocena: Bardzo dobre
Tak, zgadzam się. Kwitnie czarny rynek, że tak powiem, o tej kwestii. Kobiety będą chorować, umierać . Czasami płody będą okaleczone. Polska ma być wylęgarnią chyba. Ale politykować nie będę. Pa Szczepanie. P.S. Celem literatury jest i prowokacja. Pozwól, że zacytuję. "dlaczego czerwona władza albo czarna ma mnie za nic?. Narodami zawsze wstrząsają poeci, a nie szare masy, które nie widzą więcej niż kawał kiełbasy... ." To słowa z "Dnia świra". Dziękuję. Serdecznie pozdrawiam. A23. Przymierzam się do przeczytania innych Twoich opowiadań.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty