Wyczekiwanie - notoco
Poezja » Wiersze » Wyczekiwanie
A A A
Od autora: Piąty.

WYCZEKIWANIE

 

więc poznałeś największą tajemnicę

którą mnie jeszcze nie dano

się zachłysnąć

a przecież martwa chodzę

od przeszłości

bluźniąc bez słów

 

to tak  jakbyśmy byli razem

tyle że po dwóch stronach widnokręgu

 

zimno mi

coś ciśnie w pierś i nie daje oddychać

 

popijam kawę bez smaku

podlewam kwiaty w ogrodzie

wiosenne niebo przyzywa

tęsknym pomrukiem burzy

 

poczekaj, już niedługo

 

 

 

Portal Pisarski 4.04.2016

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
notoco · dnia 07.04.2016 04:35 · Czytań: 558 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 13
Komentarze
Wiktoria Mossakowska dnia 07.04.2016 06:16
Cytat:
więc


Wyrzuciłabym spójnik "więc", bo bardzo niepoetycko wygląda :)

Cytat:
po­cze­kaj, już nie­dłu­go


Zaplątał się przecinek :)

Wiersz bardzo dobry, niebanalny, dający do myślenia :)
przem dnia 07.04.2016 10:46
wiersz bardzo dobry :) tak to prawda; poznałem'tajemnice :)
mam taki dar :) ale nikomu nie powiem bo tajemnica to tajemnica :)
notoco dnia 07.04.2016 15:29
Witam Wiki oraz przem po raz kolejny pod moim wierszem. Wdzięczna jestem, że przeczytaliście, zostawiając komentarze.
Wiki. To więc uważam za bardzo ważne w wierszu, tak to czuję, dlatego zostawię. Wiem, wiem, autor jest zawsze uparty i samolubny :). Przecinek w poczekaj, już niedługo musi zostać. Ma bowiem swoje znaczenie. Po niedługo winien być kolejny czasownik, którego specjalnie nie dałam, toteż oddzieliłam przecinkiem. Serdecznie dziękuję ci za pochwałę :).

Przem - tej tajemnicy na szczęście jeszcze nie poznałeś i nigdy bym ci jej poznania nie życzyła :). Ale fakt, jak masz jakąkolwiek tajemnicę, to lepiej ją zachowaj dla siebie :). Dziękuję ci, widzę, że zawsze towarzyszysz mi przy wierszu miłosnym :).
Toya dnia 07.04.2016 15:48
Mnie tam, to "więc" jakoś specjalnie nie razi;) Tekst rzeczywiście niebanalny, dobrze napisany
z tzw. przestrzenią na dowolną interpretację czytelnika.

Pozdrawiam:)
notoco dnia 07.04.2016 15:51
Dziękuję, Toya, za miły komentarz. Do wieczorka :).
Hallam dnia 07.04.2016 22:13
Jest w tym wierszu coś, co mnie zatrzymało, to chyba dobrze. Pozdrawiam ( :
Wiktoria Mossakowska dnia 08.04.2016 05:52
Notco, to Twój wiersz i Ty decydujesz :) Z uwagami można się zgadzać albo nie :)
notoco dnia 08.04.2016 10:37
Wiki. też tak mi się wydaje :). Ale po to tutaj dajemy swoje utwory, by uzyskać informację zwrotną od innych użytkowników. Dlatego tak mnie cieszy, kiedy coś skrobniesz pod spodem - ty i inni czytający. To jest drogocenne dla autora, nawet, jeżeli się z czymś nie zgadza. Jeszcze raz dziękuje ci za wizytę!

Najgorzej jest, gdy autor ignoruje wpisy pozostałych czytelników. Po co w takim razie do niego pisać, skoro nawet nie podziękuje choć jednym słowem. Wiele osób ma tutaj taką manierę, która, moim zdaniem, zniechęca pozostałych do zaglądania w jego twórczość. Może brak komentarzy otrzeźwi taką osobę ;p.
Pozdrowienia!
Wiktoria Mossakowska dnia 09.04.2016 14:21
Też tak myślę, po to się publikuje, żeby mieć orientację, czy wiersz się podoba, czy nie :)

Miłe, że cieszą Cię moje odwiedziny, aczkolwiek ja nie jestem wylewna :) Odnośnie do zachowania, to cóż... są ludzie i ludziska, za to chamstwa tu nie widzę :)
notoco dnia 09.04.2016 15:26
Wiki, dokładnie - każdy chce wiedzieć, czy się podoba, a najbardziej, że się podoba :).
W drugiej części postu podnosiłam jedynie, że wielu autorów na portalu po prostu nie odpowiada na żadne komentarze kierowane pod ich twórczością. I to uważam za wielce nieeleganckie.

Pozdrowienia!
Aronia23 dnia 03.06.2016 21:29 Ocena: Bardzo dobre
Cześć notoco. Wiersz już przyciąga samym tytułem. Naprawdę wyczekiwałam niespodzianki w jego treści i nie zawiodłam się. Przede wszystkim podoba mi się, ot co. Wiersz tak naprawdę ukazuje straszną rzecz, raczej może sytuację:

"...przecież martwa chodzę
od przeszłości
bluźniąc bez słów"

Taka martwota to dziwny stan umysłu -

"to tak jakbyśmy byli razem
tyle że po dwóch stronach widnokręgu

zimno mi
coś ciśnie w pierś i nie daje oddychać".

Enigmatyczne słowa. Są razem, ale jednak po dwóch różnych stronach. Przewija się, moim zdaniem, wątek śmieci. Uczucie zimna, niemożność oddychania, ucisk - jakby nagrobka.
Osoba mówiąca w wierszu żyje, ale jakość jej funkcjonowania przygnębia, aż... brak oddechu.
Życie nijakie, kawa bez smaku. Dobrze, że daje chociaż wodę spragnionym kwiatom. Ale to też trochę bez sensu, bo zbliża się burza, czyli spadnie deszcz. Bohaterka tego utworu, spogląda w niebo i stwierdza, że już niedługo. Ale co niedługo? Myślę, że niedługo przyjdzie moment i będą znów razem po jednej stronie widnokręgu.

Nie wiem, czy dobrze odczytałam Twoje intencje. Ale tu jest możliwości interpretacji. Ja akurat tak widzę treść tego wiersza. Podoba mi się. To tyle. Pozdrawiam serdecznie Aronia23.
notoco dnia 03.06.2016 21:57
Blisko Aronio byłaś mojemu zamysłowi, oj blisko:). Bardzo spodobało mi się twoje odkrywanie sensu tego wiersza i mogę powiedzieć: ciepło... coraz cieplej:) Staram się tak pisać, by każde słowo miało znaczenie i dawało się odszyfrować czytającym. Nie kręcą mnie zagadki, w których jedynie autor sam wie o co chodzi a jeszcze się z tego cieszy :D.

Rzeczywiście, podlewanie kwiatów w ogrodzie może wydawać się niesensowne, ale szukałam takich prostych czynności do wykonywania, by podkreślić, że bohaterce właściwie wszystko jedno, co robi. Może mogłam wybrać lepiej ? Dziękuję za odwiedziny i pomocny komentarz!

Pozdrowienia!
Aronia23 dnia 03.06.2016 22:11 Ocena: Bardzo dobre
I tak też pojęłam. Bohaterce jest wszystko jedno. Ona po prostu trwa - tak nazwę stan jej duszy i serca. Smutne to bardzo, ale żyje czasami dopiecze, aż do bólu. A wtedy stajemy się jak automaty. Mnie też "Nie kręcą zagadki, w których jedynie autor sam wie o co chodzi a jeszcze się z tego cieszy". Pozdrawiam i życzę dobrej nocy. A23
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty