Powrót - Michael K
Poezja » Wiersze » Powrót
A A A
Od autora: Zuzanna i Powrót przyniosły mi drugie miejsce na konkursie poetyckim ,,Złote piórko"
A co wy o nich myślicie ? :) :)

Powrót

Znowu przywitały mnie cztery ściany

pustego pokoju. Drzwi powiedziały

,,Witaj" do smutnego serca.

Łóżko nie chciało dać mi snu.

Księżyc zniknął z nieba i zabrał ze sobą gwiazdy.

Gdzie mam szukać ukojenia dla serca?

Tylko przy Twoim sercu moje bije naprawdę.

Gdy Cię opuszczam, bić przestaje.

Krzyczę ,,wróć!!!", i słowa znikają

gdzieś daleko... A ja, sam, sam ze sobą,

błądzę myślami gdzieś...

Tam gdzie jesteś TY.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Michael K · dnia 23.04.2016 20:34 · Czytań: 552 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 13
Komentarze
Miladora dnia 23.04.2016 22:21
A w której byłeś klasie, gdy napisałeś ten wiersz? ;)
Przeczytałam poprzednie i widzę, że cały czas krążysz wokół tematu miłości.
To zrozumiałe w młodym wieku, ale dobrze jest także wiedzieć, że to najtrudniejszy temat, gdyż poruszano go już tyle razy i na tyle sposobów, że trudno wymyślić coś nowego, świeżego i oryginalnego. Natomiast bardzo łatwo wpaść w banał - zwłaszcza początkującym, którzy uważają, że pisanie sercem wystarczy za warsztat pisarski.
Otóż nie wystarczy. Bo tworzenie to nauka i praca. I wiedza.

W swoim wierszu posłużyłeś się zbyt ogranymi rekwizytami - sercem, które powtarzasz zbyt wiele razy, księżycem, gwiazdami, smutkiem - przez co nie jest on ani odkrywczy, ani nie zmusza do myślenia, gdyż po prostu poszedłeś w dosłowność, a klimat w poezji uzyskuje się w dużej mierze przez niedopowiedzenia, grając na wyobraźni czytelnika.
Masz też błędy:
Cytat:
bije na praw­dę.

- naprawdę -

I niepotrzebnie używasz wielkich liter w zaimkach osobowych - wiersze to nie listy.
Przy okazji - zwracaj uwagę w następnych wierszach na zaimki i powtórzenia.

Miłego :)
notoco dnia 25.04.2016 19:57
Ja myślę, że wiersz jest kiepski i sam o tym dobrze wiesz. Niechlujstwo w postaci wrzucania utworu z błędami ortograficznymi źle świadczy o autorze. Należy być staranniejszym nie tylko w artykułowaniu sensu ale i formy. Chyba nie muszę dodawać, że nie wierzę w żaden konkurs ozłotepiórko. Zwracam uwagę także i na błąd w tekście odautorskim na konkursie. Powinno być w konkursie.
Pozdrowienia!
Michael K dnia 26.04.2016 14:25
notoco
To wejdź sobie na stronę
http://www.gokplosnica.pl/wydarzenia/.../xiii-konkurs-tworczoci-wasnej-undefinedzote-piorkoundefined

Dla twojej wiadomości mam na imię Michał Kowalkowski. :p
Żebyś nie musiał długo szukać. :) pozdro :)
Szczepan Gender dnia 26.04.2016 15:01
Szymborska Wisława długo tłukła kicz, a jej mąż którego nikt nie będzie pamiętać lektury jej podtykał, by czytała i poprawiała warsztat. Ale i tak, gdyby nie Nobel, to by pies z kulawą nogą o niej nie słyszał - poza tym forum i jakąś wąską grupką ludzi na całym świecie. No! Z paroma innymi nazwiskami, które każdy z was zna jeszcze gorzej było. Zaś Mickiewicz mimo wyjątkowego fachu w pazurach nic nie miał z tego, tylko wydawcy na nim żerowali. Życie. Z malarzami jest jeszcze gorzej. Niektórzy z tych, których obrazy dziś chodzą w dziesiątkach milionów usd, z głodu i wycieńczenia zdychali. I nikomu do głowy nie przyszło, ile będą płacić za "Słoneczniki" i inne bohomazy. Trochę chłopak za młody jest, żeby takie pomyje lać na niego. Tak całościowo spojrzałem na komentarze w jego ogródku. Chceta mu wybić z głowy pisanie? Pisz Michael! Coraz lepsze będą twoje kawałki, pod warunkiem, że nie zaniechasz. To tak samo jak z każdą inną robotą. Trzeba się namordować, żeby błyszczeć.
Toya dnia 26.04.2016 15:15
Szczepan Gender ma rację. Młody jest. Trzeba mu pomóc, dać jakieś wskazówki
a nie od razu skreślać i to w taki sposób :(
Miladora dnia 26.04.2016 16:42
Toya napisała:
Trzeba mu pomóc, dać jakieś wskazówki

Dałam, ale autor nie odniósł się do nich. :)
Więc może mu nie zależy na poetyckim rozwoju?
Michael K dnia 26.04.2016 20:54
,,Nieprzychylne recenzje również są pozytywną reakcją.
Gorzej by było gdyby moje powieści nie wzbudzały żadnych emocji."
- Paulo Coehlo :)

Zniechęcenie? Nie znam takiego słowa :p
Ja piszę ponieważ sprawia mi to ogromną radość, przyjemność i zabiera mnie to w inny świat. Odrywam się myślami od wszystkiego, pozwalając im fruwać gdzie chcą. :)
Jeśli chodzi o wiersze, to przyznaję, nie mam do nich ręki. :p
O wiele bardziej wolę pisać opowiadania, i aktualnie piszę książkę. Wierszami zajmuję się od niedawna i za każdym razem gdy jakiś piszę, to piszę go pod wpływem pojawiającej się weny, lub po jakimś doświadczeniu przez które przeszedłem. I gdy piszę, piszę to co samo układa się w mojej głowie, a nie staram się układać tego w ramy i schematy podane w książkach typu ,,Jak nauczyć się pisać wiersze" hehe :)
Owszem, nie neguję całkowicie teorii, i nauki pisania. Ale w moim przypadku, jeśli chodzi o wiersze, to na papier wylewam moje myśli, a przede wszystkim uczucia. Ubierając je w taki sposób, jaki podsuwa moja wyobraźnia.
Dziękuję Szczepanowi za bardzo miły i pokrzepiający komentarz. :)
I również Mili za cenne wskazówki.
W najbliższym czasie postaram się wstawić pierwszą część opowiadania które po raz pierwszy opublikowałem na fb w zeszłym roku. :)
Jeszcze raz wszystkim dziękuję. Również "notoco" :)
Bardzo fajnie że jest taki portal w którym można sobie wzajemnie pomagać i zachęcać się wzajemnie do pisania. :)

Pozdrawiam :)
Toya dnia 28.04.2016 14:36
Mhm...
notoco dnia 28.04.2016 19:56
Michaelu. Wybacz. Stoi jak byk - Michał lat 22 - miejsce II. Konkurs był a ja nie uwierzyłam, że wiersz z błędem ortograficznym i naiwną treścią mógłby zająć drugie miejsce. A jednak takie historie się zdarzają.


Acha, notoco ma w profilu znaczek kółka i krzyżyka- czyli lusterko :). To symbol płci żeńskiej. Płeć męska ma kółko i strzałkę - to wizualizacja łuku. Pa!



Pozdrowienia!
Michael K dnia 28.04.2016 23:38
notoco.
Pomyśl, może (na pewno) w wierszach nie liczą się tylko poprawności ortograficzne i stylistyczne. Ale to co autor przeżył, czego doświadczył i tym właśnie dzieli się z innymi. W lepszy lub gorszy sposób. Jednym to się spodoba i odczują moc wiersza. Innym nie.
Są gusta i guściki. Ja nie trafiłem w Twój. A ty (gdy poczytałem Twoje wierszyki) nie trafiłaś w mój.

z uśmiechem :) Michael k.

Pozdrawiam :)
Szczepan Gender dnia 29.04.2016 00:46
Michael! Nie broń swoich tekstów. Czas przyjdzie, będą same się bronić. Reymont mawiał, że siłę człowieka mierzy się ilością jego nieprzyjaciół. To się niekoniecznie musi do pisarzy, czy poetów odnosić, ale w dzisiejszych czasach często się odnosi. Dlatego, że pisanie obnaża wnętrze autora, które jednym się podoba, a drugim nie. Poza tym dzisiaj wszyscy piszą, bo każdy chce dostać Nobla. Tylko że problem jest taki, że Nobla się po 50 latach tworzenia dostaje, a mało kto wytrzyma tyle lat pisać i znosić brak zainteresowania, krytykę itd. Nie obraź się, ale te szkolne nagrody są dla obcych gówno warte. Dla mnie też. Ale ty jesteś inteligentny i umiesz pisać. Tyle że na aplauz musisz jeszcze poczekać. Ja czekam dłużej od Ciebie, a mam o sobie jeszcze wyższe mniemanie, niż Ty o sobie. Po prostu musisz dużo pisać. I jeszcze jedna rzecz: co znasz Reymonta prócz chłopów? Przez całe życie tylko jedną książkę napisał? Zapytaj tysiąc ludzi na ulicy: co znają Reymonta, prócz borynowych zmagań? A potem pomyśl czy Reymont całe życie pisał chłopów, bo wiedział, że za to Nobla otrzyma? I nic prócz tego nie wymyślił więcej?
Twoje zdanie na temat własnej twórczości nie ma żadnego znaczenia dla nikogo więcej, prócz Ciebie samego. Takie życie. Stań pod pręgierzem i cierp jak Werter młody i pisz w cierpieniu - wtedy najlepsze rzeczy się lęgną. Rozbierasz się do naga przed ludźmi i chcesz się każdemu podobać? Tak właśnie jest. Po tym jak piszesz i co piszesz widać Cię nagim. Jedni widzą mniej, drudzy więcej. Ale musisz to wiedzieć, że się przed ludźmi rozbierasz i pokazujesz wszystko, co w Tobie jest. Doda się rozbiera, a wielu pisze, że ich kobita jakby tak wyglądała, to oni by się pocięli. Chyba te swoje cuda trzymają w piwnicach.




A i jeszcze te emotikony, czy jak im tam, to ja bym zlikwidował na Twoim miejscu. Wiele jest ludzi, co te słoneczka na nich wywierają silne działanie. Ja mam je w dupie, ale mówię Ci wielu ludzi je widzi inaczej niż Ty.
notoco dnia 29.04.2016 09:30
Nie przypominam sobie Michaelu, abyś zostawił jakiś komentarz pod moimi wierszami, toteż twoje zapewnienia o tym, że się nie podobają, wyrażanie w obecnej chwili brzmią jedynie odwetowo.
Poza tym widzę, że w dalszym ciągu nie poprawiłeś błędu ortograficznego w słowie naprawdę.

Dobrze piszesz, że wartością wiersza jest jego treść, odczucia, jakie chciał przekazać twórca, ale pamiętaj, że w pisaniu musi istnieć, jak we wszystkim, pewna kolejność działań i umiejętności – od rzeczy podstawowych do bardziej subtelnych. Ty podstawowych jeszcze nie opanowałeś, trzeba braki wyrównać. Mam nadzieję, że podejmiesz się tego z uśmiechem :).
Pozdrowienia!
monarchiawyobrazni dnia 12.05.2016 08:09
Witaj Mchael K,
Wskazówki, które mogę ci dać:
http://www.portal-pisarski.pl/forum/temat/269/leszek-zulinski-dekalog-dobrego-wiersza/strona:1
i można też pisać wiersz z małej litery i bez znaków interpunkcyjnych jak się nie zna.
Jak błędy są, to wkurzają czytelnikowi i się nie chce czytać, no chyba, że tekst jest naprawdę "wow".
Mam ważnię, że warto byś sobie zadał pytanie czy piszesz dla siebie, czy dla swoich czytelników? Czy znajdujesz kompromis pomiędzy zadowoleniem czytelnika, a swoim?

Tekst prosty, przebijają się przez niego jakieś emocje, ale tego co potrzebują twoje utwory to doświadczenia życiowego :)
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty