Chemia mózgu - gerard
Proza » Obyczajowe » Chemia mózgu
A A A
Nie myślałem o tym nigdy. A raczej - myślałem, że nigdy mnie to nie spotka, że takie rzeczy zdarzają się tylko innym, że ja, taki racjonalny i logiczny, nie poddam się jakiejś idei która nie ma żadnych logicznych podstaw... Przyszła ta myśl nagle, bez żadnego związku, jak błyskawica rozświetliła mroki mojego umysłu, kiedyś rozjaśniane tylko przez jednoznaczne wyniki przeprowadzanych analiz matematycznych. Była tak jasna i nie pozostawiająca wątpliwości, jak to że dwa i dwa to cztery, jak dowód twierdzenia matematycznego, ukazujący się przed oczyma niespodzianie, w momencie, gdy najmniej się spodziewasz rozwiązania. Zapytasz: co w tym dziwnego? Że olśnienie, że nagle, niespodziewanie? Że to normalne, każdemu się tak zdarza? Może masz rację. Może w tym nic dziwnego nie ma, że dla mojego chłodno-analitycznego umysłu nie ma w tym żadnej logiki. Może to normalne, że takie myśli mogą pojawiać się podczas picia porannej kawy, mimo że nie ma żadnego bodźca, który może ją wywołać, bo w moim racjonalnym świecie schemat Pawłowa powinien także i tutaj mieć miejsce. Lecz myślę, że nie jest istotne w jaki sposób przyszła, lecz czego dotyczyła i co uczyniła w moim umyśle, skołatanym i zmęczonym nieustanną walką idei-myśli-wrażeń, wykończonym przerabianiem impulsów elektrycznych wywołanych przez bodźce zewnętrzne. Może była efektem wcześniejszych spotkań, zapachu jej włosów, uśmiechu dyskretnego lecz na tyle wyrazistego, że zaczął pojawiać się w moich myślach coraz częściej? Blasku jej oczu, rozświetlanego dziwnym wewnętrznym impulsem, pojawiającym się zawsze wtedy, gdy mój wzrok zatrzymywał się dłużej niż zwykle na jej twarzy? A z drugiej strony może jednak doświadczenie Pawłowa także tutaj wykazałoby prosty schemat bodźca i reakcji, wpływu chemii feromonów, wytyczając algorytmy częstości spotkań, tych przypadkowych oraz rzadszych, zaplanowanych perfekcyjnie z tygodniowym wyprzedzeniem, dzieląc licznik złożony z ich iloczynu przez mianownik sumy wypitych kaw i wspólnych kroków stawianych podczas powrotu do domu. Może jednak powinienem wytyczyć granice błędu i zobaczyć, jak ma się to do rozkładu normalnego w populacji, może to tylko złudzenie lub przemęczenie? Może da się to jakoś wytłumaczyć i wykazać, że szanse na powodzenie są bardzo małe, bo analiza statystyczna wykazuje, ze współczynnik korelacji jest zbyt niski i nic z tego nie będzie?
Ale chyba nie chcę wiedzieć, czy ma to wszystko jakieś racjonalne podstawy. Od dziś wiem jedno: nie jestem już tym samym człowiekiem... Moje życie nabrało innych, niematematycznych barw, których nie można zamknąć w zbiorze dwuelementowym, lecz jest o wiele bardziej barwne. I jest mi z tym dobrze...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
gerard · dnia 14.11.2008 09:43 · Czytań: 635 · Średnia ocena: 3,75 · Komentarzy: 8
Komentarze
ginger dnia 14.11.2008 09:59 Ocena: Bardzo dobre
Podoba mi się. Choć momentami może się zgmatwane nieco wydawać. Ja jestem oczarowana, bo lubię taki sposób o miłości mówienia... Na końcu zamiast trzykropka postawiłabym kropkę. Jakoś z taką intonacją mi to lepiej brzmi.
Hyper dnia 14.11.2008 18:40 Ocena: Bardzo dobre
Tak to jest, jak zakocha się chłodny kalkulator :) Zgadzam się, co do trzykropka. Fajnie napisane, fajne analizy i porównania.
tequila dnia 14.11.2008 21:26 Ocena: Bardzo dobre
"Z punktu widzenia na kąt patrzenia wychodzę z założenia, że" Twój tekst mi się podoba, chociaż musiałam się bardzo skupić na czytaniu, żeby nie zgubić wątku:). Ostatnie zdanie tchnie czystym optymizmem:)
ginger dnia 14.11.2008 21:30 Ocena: Bardzo dobre
Hyper - co do trzykropka zgadzasz się ze mną czy z Autorem...? ;)
gerard dnia 14.11.2008 21:44
W takim stanie to nawet matematykowi i milczkowi słowotok i gonitwa myśli się z ust wymknie :) Że trudno się skupić... to fakt, ale chciałem oddać przez to stan ducha osoby w ww. okolicznościach życia ;)
tequila dnia 14.11.2008 21:58 Ocena: Bardzo dobre
Ale to, ze tekst wymaga skupienia nie jest jego wadą. Udowodniłeś, że z języka, który dla mnie jest odpowiedni do np. instrukcji obsługi kalkulatora, po ułożeniu słów w odpowiedniej kolejności można zrobić dobry i oryginalny tekst, mimo że przecież "piosenki o miłości są takie banalne", Twój tekst nie.:)
Tomi dnia 14.11.2008 22:25 Ocena: Dobre
Cytat:
Lecz myślę, że nie jest istotne w jaki sposób przyszła, lecz czego dotyczyła, lecz co uczyniła w moim umyśle,


za dużo "lecz"; być może to zamierzony zabieg, jednak rezygnacja z pierwszego i trzeciego byłaby słuszną korektą

Sprawnie napisany tekst. Mimo zawiłości przyjemny w lekturze.
gerard dnia 15.11.2008 08:33
Fakt, przeoczyłem to drugie "lecz". Dzięki! :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty