Pamiętasz... - Miroslaw Niepamietny
Poezja » Wiersze » Pamiętasz...
A A A

Pamiętasz jak u babci na wsi
jedliśmy jabłka w dzikim sadzie?
Byliśmy w tej krainie baśni,
nawet po kilka razy na dzień.

Pamiętasz jak zefirek z wdziękiem
subtelnie w twoje włosy zawiał?
Jak wtedy wyglądałaś pięknie,
a stary orzech w pas się kłaniał.

Pamiętasz jak jesienią liście
robiły pustkę w drzew koronach?
Słowiki - odlatując - w rytmie
tanga, wśród chmur, śpiewały o nas.

Pamiętasz ... to już stare czasy,
dawno minęły i nie wrócą.
Teraz te same barwne ptaki
nad twoim grobem treny nucą.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Miroslaw Niepamietny · dnia 13.06.2016 20:20 · Czytań: 649 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 24
Komentarze
mike17 dnia 13.06.2016 20:46 Ocena: Świetne!
Piękne i świetne, Mirek, bardzo ludzkie i nasze.
Jakbym cofnął czas i zobaczył pewną małą dziewczynkę, z którą bawiłem się w babcinym sadzie.
Bardzo lubię ten typ poezji, wracanie do złotych, przepięknych czasów, które już nigdy nie wrócą.
To jak sen, który chciałoby się śnić wiecznie, lecz zdarza się tylko raz na jakiś czas...

Na pochwałę zasługują rymy - pięknie uwypuklają treść.
A całość płynie i płynie i smutno się tylko robi, że na karku już tyle lat...
Smutny wiersz, ale w całej swej krasie piękny i pełny człowieczeństwem.
Bo każdy coś takiego przeżył lub przeżyje.
Dlatego treść choć z pozoru prosta, banalną bynajmniej nie jest.
wodniczka dnia 13.06.2016 20:52 Ocena: Świetne!
Co Ty robisz na dolnej? Ale dobrze- chociaż sięgać nie muszę. Wiersz moim skromnym bardzo dobry. Czyta mi się świetnie i nic bym nie zmieniła. Piękna opowieść, która kończy się smutnie. Tak napisana - że daje niesamowitą emocję po przeczytaniu ostatniego wersu. Bardzo na tak.
Pozdrawiam!
Miroslaw Niepamietny dnia 13.06.2016 20:59
Mike, naprawdę bardzo dziękuję. Bałem się, że nigdy już nie dopasuję twojemu gustowi. Aż miło przeczytać tak ciepłe słowa. Zawsze piszę prostą treść, mimo sprzeciwów, bo chcę, aby czytelnik zawsze wszystko rozumiał. Prostymi słowami też da się wskrzesić emocje :) Cieszę się, że zajrzałeś :)
Wodniczko - odpowiadam na pytanie - zamieszkałem tu na stałe :) Jestem zawsze tam, gdzie moje miejsce :) Bardzo się cieszę, że ci się podoba. Zaglądaj :)
Serdeczne wam dzięki :)
trawa1965 dnia 14.06.2016 04:53 Ocena: Dobre
stary orzech w pas się kłaniał... No, no, jakie to antropocentryczne. A powiedz mi tak szczerze: czy nie kłanialiście się w pas staremu orzechowi włoskiemu, jak byliście pod nim?

Czy słowiki są barwne? A co powiesz na fakt, że polska nazwa gatunku to słowik szary?

Ja wcale nie piszę tego po to, by Cię pogrążyć! Wierz mi, że utwór może się podobać. Idealnie, moim zdaniem, nadaje się na piosenkę(niech ktoś na PP skomponuje melodię). Bo rymujesz znakomicie(chylę czoła). Tylko dlaczego wiersze muszą być aż tak bardzo oderwane od rzeczywistości?
Nie obraź się- w takich przypadkach zaniżam oceny mimo iż wiersz jest przepiękny.
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 06:58
Dziękuję trawo za komentarz :)
Ja się nigdy nie obrażam :) Każda uwaga może wnosić coś cennego.
Jeśli mógłbyś sprecyzować, cóż takiego jest oderwane od rzeczywistości? Tutaj 7/8 wierszy oderwane jest od rzeczywistości :)
Cieszę się, że zajrzałeś. Pozdrawiam.
Usunięty dnia 14.06.2016 07:44 Ocena: Bardzo dobre
wiersz w dawnym stylu, który tak lubię
wystarczy czytać. georadar zbędny- tutaj jest liryka a nie złote pociągi pod Wałbrzychem.
teraz wklejenie takiego utworu wymaga odrobiny odwagi.
pozdrawiam
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 08:28
Dzięki Grain.
Nie boję się słów krytyki, a piszę zawsze tak, jak dyktuje mi serce. Zawsze ktoś coś znajdzie dla siebie :) Do złotych pociągów daleko, ale z klasą :)
Pozdrawiam. Dzięki za wizytę.
wodniczka dnia 14.06.2016 10:59 Ocena: Świetne!
Ja też muszę polubić literacką głębię ale jestem asertywna. Kiedyś byli tu lepsi merytorycznie redaktorzy i gorsze - z błędami wiersze trafiały nie do ''debiutów''. Ale to trzeba mieć pokorę do życia. Niektórym brak.

3.4 Zabrania się Użytkownikowi prowokowania sytuacji konfliktowych w komentarzach, prywatnych wiadomościach, na forum, w shoutbox, etc.
6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.
6.10 Zabronione są komentarze ad personam.
9.6 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Portalu.

przyp. red. EF
trawa1965 dnia 14.06.2016 11:37 Ocena: Dobre
Od rzeczywistości oderwane są fakty przyrodnicze, tak jak to objaśniłem. Stary orzech jest dużo wyższy od człowieka- jeśli jest rozłożysty, to przechodząc pod nim zginamy kark.
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 13:06
trawo, Ale mój się "kłaniał" od wiatru :) :)
Dziękuję za wyjaśnienie :)

wodniczko, nauczyłem się milczeć, nie warto :) Pozdrawiam.
Adelrak dnia 14.06.2016 13:24 Ocena: Bardzo dobre
Podobał mi się :) Nie było w tym jakieś szczególnej głębi, ba, powiedziałbym nawet, że był płytki i przewidywalny ale wcale nie odejmuje mu to uroku. Tak trzymać :)
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 13:30
Jestem mistrzem płytkości :) :) Dziękuję :)
trawa1965 dnia 14.06.2016 14:12 Ocena: Dobre
Skąd to wiesz, jeśli orzech był rozłożysty?
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 14:16
Mój nie był :) Trawo, nie filozofuj :) :)
Aronia23 dnia 14.06.2016 16:52 Ocena: Świetne!
Mirosławie, witam. Wiersz porusza najgłębsze zakamarki duszy mojej. Jest cudny. Delikatny jak jedwab. Tylko dotykać jego wersów sercem. Takie ludzkie uczucia są w nim, a mnie brakuje czasami człowieczeństwa na tym świecie "umaszynionym". Zrymowało mi się. Widzisz jak podziałała Twoja poezja na mnie - szarego człowieka. Nostalgia i tęsknota za dawnym światem. Urokliwym i bezpiecznym, choć i pokazującym umiejętność obserwacji mijającego czasu:
"Pamiętasz jak jesienią liście
robiły pustkę w drzew koronach?" i ...

"... to już stare czasy,
dawno mi­nę­ły i nie wrócą.
Teraz te same barw­ne ptaki
nad twoim gro­bem treny nucą."

Oraz ta babcia. Całokształt super. Wiesz, zajrzyj do mojego wiersza (a raczej mojej babci) pt. "Staruszki", jeżeli oczywiście masz na to czas i ochotę. Ciekawe, co nim myślisz? Pozdrawiam. Wiersza się prawie nauczyłam na pamięć. Poza tym to kawał takiej normalności. Dzięki. A23.
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 18:56
Aronio nie przesadzaj, to przeciętny wiersz :) :) :) Ale dziękuję, a do Twojego na pewno zajrzę :)
Pozdrawiam gorąco :)
Usunięty dnia 14.06.2016 19:01 Ocena: Bardzo dobre
Hej, Miru, bardzo fajny wiersz widzę ze gustujesz w rymach, sztuce starej i dobrze się w nich odnajdujesz. Treść jest zrozumiała i logiczna wszystko się układa perfekcyjnie. Mi się podoba ;) trochę nostalgicznie i smutno ale takie emocje tez należy przywoływać ;)

Pozdrawiam ;)
Aronia23 dnia 14.06.2016 19:05 Ocena: Świetne!
Nie przesadzam. Mówię prawdę. Bywaj Mirosławie.
Miroslaw Niepamietny dnia 14.06.2016 22:38
Dzięki czyngis i aroniu
DamianL dnia 15.06.2016 02:31 Ocena: Bardzo dobre
Mirosławie, piękne obrazy, piękne uczucia i na koniec kłujesz smutkiem niczym szpadą duszę czytelnika... W mojej skromniej, niewiele znaczacej opinii pieknie.
Te babcine sady... :)
Pozdrawiam, DamianL
Miroslaw Niepamietny dnia 15.06.2016 08:12
Dziękuję Damianie :) :) Każda ocena jest ważna, każdy komentarz, wiele to uczy. Pozdrawiam gorąco.
Margharet dnia 03.07.2016 01:47 Ocena: Świetne!
Łza się w oku zakręciła...
Ja coraz częściej myślę o przemijaniu,o niespełnionych marzeniach,niewypowiedzianych słowach i o tych chwilach ,które już nigdy nie wrócą. Jakie to straszne.
Miroslaw Niepamietny dnia 03.07.2016 12:06
Niestety, takie życie :) Dzięki za wizytę :)
Gregcem dnia 02.10.2019 07:48
Pięknie, na tą tęsknotę pomoże tylko powrót tam

gdzie dzikie jabłka w starym sadzie
na trawie leżą dziś w nieładzie
gdzie na mogile krzyż skrzywiony
tam ci pomoże znowu pamięć
przewrócić w księdze życia strony
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:74
Najnowszy:pica-pioa