urazy - Wiolin
Poezja » Wiersze » urazy
A A A

 

zaciągnę oczy na bezchmurne pola
żeby umieć policzyć z ilu strachów kpią wróble
skoro wiatr korzenie ma we włosach wierzby
czas się ośmiela szybciej żyć - urodzony złodziej
choć ściszył oddech nie powiedział słowa
 
najdłużej we mnie jest noc  
taka ulica gdzieś na koniec świata -
czeka aż wzejdę by wrócić po resztę
 
każdy ma swoje "Pożegnanie z Afryką"
więc by nie powielać żałowań pójdą nowym
jak światło za światłem
 
sam raz w niezapóźno 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 19.07.2016 20:21 · Czytań: 734 · Średnia ocena: 4,86 · Komentarzy: 13
Komentarze
al-szamanka dnia 19.07.2016 20:51 Ocena: Świetne!
Cytat:
czas się szyb­ciej żyć ośmie­la

a może tak bez inwersji?
* czas się szyb­ciej ośmie­la żyć
* czas się ośmie­la szybciej żyć
* czas się ośmie­la żyć szybciej

Onieśmielasz mnie.
Bo ilekroć czytam Twoje piękne wersy, tylekroć zdaję sobie sprawę z własnego poetyckiego beztalencia :(
A Tobie przychodzi to tak łatwo - wrzucasz wiersz za wierszem, czyli wszechmocna wena opanowała Cię na dobre i gdybym nie wiedziała, żeś stateczny pan, to pomyślałabym, że jesteś zakochany ;)

Kpiące ze strachów wróble - wyśmienite!

Pozdrawiam słonecznie :)
Aronia23 dnia 19.07.2016 21:47 Ocena: Bardzo dobre
Cześć, Wiolinie. Jestem kolejny już raz przy urzekającym Twoim wierszu. Zacznę może od 1. wersu wrotki. mogę tak? - mogę. Czyli : "naj­dłu­żej we mnie jest noc". Wiem z kontekstu wyrwane, ale że znam już całość, to rozumiem o czym traktuje powyższy. O bardzo delikatnym podejściu do przyrody - znać jej potrzeby i pomagać. Tez jest wiatr w Twoim wierszu, jak w moim. Tutaj taki dziwnie ukorzeniony we włosach wierzby, czyli stałości brak.
Je obserwator - czarodziej, który umie "organizować", ze się ta wyrażę, przyrodę. Jednak nie włazi z buciorami w urokliwe piękno, np. nocy, z którą jest bardzo blisko.
Jednak Twoje "wzejście", zmieni obraz świata - będzie jasno, taką ma moc opowiadacz, ale musi iść długą ciemną ulicą na jej koniec. Oczekiwanie czy wrócisz po resztę, zostawioną nocą.

I ostatnia zwrotka. Już znowu pożegnanie a dopiero wracałeś. Trochę tak to zrozumiałam, że świat jest ruchomy, czas mija, ale tak to już jest.
Powitania, pożegnania, powroty i bliskość oraz przewidywanie zmian "pójdą nowym
jak świa­tło za świa­tłem". Tutaj też można zawoalowaną myśl odnaleźć - żal po stracie. Postać z wiersza (chyba mówi się o niej peelka na PP?) nie chce przegapić odpowiedniej chwili, aby mieć je "Pożegnanie z Afryką".
No nie wiem czy przypadła Ci do gustu moja interpretacja a raczej odkrywanie wiersza warstwa po warstwie.
O wróblach nie napisałam i ich przewrotności - to one straszą tych, których zadaniem było pilnowanie pola, a tu nagle" z ilu stra­chów kpią wró­ble". Kończę tę mam nadzieję, nie nudną wypowiedź. Masz talent.
Przeszkadza mi tu jedna rzecz. Różna długość wersów. Ale to mnie, może tak musi być.
Gorgiasz dnia 20.07.2016 09:39
Cytat:
zaciągnę oczy na bezchmurne pola(...)
skoro wiatr ko­rze­nie ma we wło­sach wierz­by

Bardzo ładne frazy! www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/g015.gif
faith dnia 20.07.2016 13:00
Ta poezja kołysze się i płynie z prądem moich myśli. Nic nie haczy i nie uwiera.

Dawno Cię nie czytałam, Wiolinie, i już wiem, że brakowało mi takiej liryki...

Cytat:
naj­dłu­żej we mnie jest noc  

To sobie wezmę po cichutku...


Pozdrawiam serdecznie!
Wiolin dnia 20.07.2016 20:56
Witaj Al.

Widzę że ciche marzenia czasem się spełniają - bardzo się cieszę że już na dobre wróciłaś na pp. :) :)
Czegoś mi właśnie w owym zdaniu brakowało - teraz wiem że je zinwerszczyłem...
Bardzo proszę abyś tak o mnie nie mówiła, ujmując przy tym cokolwiek sobie. Bardzo Ciebie proszę. Raz na jakiś czas uda mi się coś ułożyć, zagrać kilkoma słowami. Każde z nas ma zresztą podobnie - mamy venę i bezvenie, więc nie mówmy tu o czym szczególnym. Sama piszesz świetne opowiadania, którymi też można się zachwycać...Serdecznie dziękuję za to ciepełko słów. Pozdrawiam.

Witaj Aronio.

Zacznę od końca.
Ta sama długość wersów najczęściej wymagana jest w wierszach rymowanych,choć też niekoniecznie... zresztą zależności jest o wiele więcej. Białe wiersze są bardziej przyjazne bezregułom, czyli taka słowna "wolna amerykanka".
Widzę że lubisz rozbierać...super. Potrzebny jest na portalu ktoś taki jak Ty - wierszowy rozbieracz treści :) Tylko się nie obraź - a przecież rozbieranie wierszy, to wcale nie taka łatwa sprawa. Bardzo dziękuję za owe rozkawałkowanie. Pozdrawiam.

Witaj Gorgiasz.

Ano dziękuję za zauważone. Pozdrawiam.


Witaj Faith.

Aż mi się ciepło zrobiło od Twoich słów. Przyrzekam pobyć częściej...Serdeczności.
kolbertyna dnia 20.07.2016 21:27 Ocena: Świetne!
Dawno mnie tu nie było, zaglądam - i już wiedziałam, że nieprzypadkowo odczułam potrzebę zalogowania na portalu. Wiolinie, to że piszesz olśniewająco, że masz potężny talent, to wiesz, więc nie będę powielać tych faktów. Ciekawa jestem tylko, czy zdajesz sobie sprawę, że piszesz wiersze zbójeckie, które poruszają to, co dawno zepchnięte na samo dno serca. Ten utwór chce się chłonąć wszystkimi nerwami, chociaż wywołuje rosę na oczach i naraża na bezsenność. Biorę w całości, jakby napisany właśnie dla mnie, na dziś, na tę godzinę... Serdeczności!
Aronia23 dnia 20.07.2016 22:10 Ocena: Bardzo dobre
Wiolinie, dziękuję za stwierdzenie: "Widzę, że lubisz rozbierać... super". Cieszy mnie też to, iż uważasz, że taka osoba, jak ja, potrzebna jest na PP. Nie obraziłam się. Rozumiem Twój sposób
wypowiadania się, taki super dla mnie. Tak, ja lubię wypowiedzieć się, ze użyję tu słowa "analitycznie". Myślę, ze tak można się najlepiej nauczyć pewnych rzeczy. Relacja pisarz - ja i odwrotnie, jest dla mnie bardzo ważna. Tzn. utwór, ale ten, najczęściej pokazuje "wnętrze i wrażliwość".
Dziękuję też za wyjaśnienie zasady budowania wierszy białych. Jak to fajnie tak sobie wymieniać spostrzeżenia. Pozdrawiam Aronia23
Zola111 dnia 21.07.2016 00:33 Ocena: Świetne!
Wiolinie,

jestem pod wrażeniem. Świeżość metafory i niezwykła spostrzegawczość w obserwacji świata, nazywanie tego, co wszyscy widzimy, a nie umiemy tak pięknie ująć. Wielkie ukłony.
Powtórzę za Alą, że inwersja w tym miejscu nie bardzo mi się podoba. Jednak jest tobardzo muzyczne, rytmiczne.

Cytat:
czas się szyb­ciej żyć ośmie­la - uro­dzo­ny zło­dziej


Zrób coś z tym, może zupełnie surrealnie:

czas mnie szybciej onieśmiela...

Sam najlepiej wiesz, jak to zmienić. I tak jest to cudko.

z.
ajw dnia 21.07.2016 10:13 Ocena: Świetne!
Nie za często tu bywasz ostatnio, ale jak już przychodzisz to przynosisz słowa , które nie stoją przed oczami, ale falują, kołyszą, sfruwają z nieba i odlatują z wiatrem, by ponownie powrócić i zagnieździć się w mózgu. To NIESAMOWITE uczucie, bo jeszcze czegoś takiego nie miałam przy czytaniu jakiegoś wiersza. Są jak animacje. Piekne metafory, piękny sposób przedstawienia tematu. Jestem pod wielkim wrazeniem :) Pisz tak do mnie, pisz..
kamyczek dnia 22.07.2016 23:07 Ocena: Świetne!
Myślę, że trzymanie w sobie urazy nie uszczęśliwia nikogo. Z urazami jest jak z perzem, msz, to, że zwalczanie perzu jest trudne, wcale nie oznacza że walka z nim musi być przegrana
za­cią­gnę oczy na bez­chmur­ne pola
żeby umieć po­li­czyć z ilu stra­chów kpią wró­ble...
- tak, mądry wiersz, Wiolinie.
Podoba mi się, bardzo.

Pozdrawiam serdecznie.
Wiolin dnia 22.07.2016 23:42
Witaj Kolbertyno.

100 lat świetlnych!
Jak zwykle jesteś nieśmiertelnie miła. Niejednokrotnie moje wiersze zajmowały dolną półkę, więc z ta doskonałością jest rożnie. Chwała tym wierszom, które działają na nasze zmysły, bo przecież tak naprawdę piszemy je po to aby wywoływały emocje, by zaciągały nas w te miejsca, w których tak rzadko bywamy. Jeżeli są antidotum na nasze rozterki, potrafią uskrzydlić, to nic tu po mnie. Niech one same się odradzają samonapędzającą siłą:). Ja ufam wierszom - wierzę poezji, bo dzięki niej, jestem na chwilę kimś lepszym...Serdecznie Tobie dziękuję. Pozdrawiam.


Aronio.

Za jakiś czas, mam nadzieję że i Ty będziesz dobrym nauczycielem. Pp jest mądrym portalem - można się nauczyć, na pozór rzeczy błahych, ale b potrzebnych, by nauczyć się dobrze pisać. Reszta należy do wrażliwości - trzeba ją tylko umiejętnie zapisać słowem. Pozdrawiam.

Zoleńko.

Jak miło Ciebie widzieć. Tak sobie myślę że jesteś jedną z niewielu, tak do końca wierną pp.
Nieprzerwanie mimo deszczu i mgły...Podziwiam.
Co do wierszy...znów mnie uskrzydlasz. Wierzysz we mnie bardziej niż ja sam. Stokrotne dzięki. Pozdrawiam.

Witaj Ajw.

Oj, Ty to też potrafisz. Zapchało mnie. Bbb dziękuję. Pozdrawiam.
Kameadore dnia 23.07.2016 00:15 Ocena: Świetne!
A Ty Wiolinie nic się nie zmieniłeś.
Jak zawsze dotykasz mnie swoim pisaniem jak takim pędzlem broczącym rosą, o miękkości skrzydła.

Strasznie mi się podoba druga zwrotka!

Kamea.
Wiolin dnia 23.07.2016 00:31
Witaj Kameadore.

Ale Ty to napisałaś. Po co Tobie pisać wiersze, skoro Ty piszesz takie obfite komentarze....:)
Bardzo się cieszę że mnie tak czujesz. Poezja to coś bardzo wyjątkowego, więc chyba nie da się jej inaczej jak tylko lirycznie. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:35
Najnowszy:pica-pioa