kadry - faith
Poezja » Wiersze » kadry
A A A
Od autora: Publikuję ponownie...

krzyk przebił ptaki w locie

 

na biodrze miałam napiętą cięciwę
zadrżała

zbudzone niebo odchyliło rąbek pierzyny

kilka piór
chmurnieje między płatkami
rozkwitają maki
gdy moknę
mając cię na końcu języka

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 02.09.2016 20:11 · Czytań: 996 · Średnia ocena: 4,88 · Komentarzy: 31
Komentarze
Usunięty dnia 02.09.2016 21:53 Ocena: Świetne!
Śliczny erotyk.I jak napisany.
faithnie.
Zazdrościć źle , nie zazdrościć jeszcze gorzej.
skroplami dnia 03.09.2016 08:02 Ocena: Świetne!
No, mnie też zatkało :).
Tak mało a tak dużo :).
Gdybym był dzieckiem (czyli młodszy ;) ) powiedziałbym "mniam" :).
Ponieważ jestem starszy, zamknę oczy i więcej zobaczę ;).
Nalka31 dnia 03.09.2016 08:12
Wydaje mi się, że pamiętam ten wiersz, ale chyba raczej się wydaje. Tak czy tak obrazek jest bardzo sugestywny, Można smakować. :)

Cytat:
roz­kwi­ta­ją maki
gdy moknę
mając cię na końcu ję­zy­ka


Cudna końcówka

Serdeczności. :)
faith dnia 03.09.2016 16:17
Grain, miło, że się spodobał. Nie ma co zazdrościć, pióro w dłoń i do boju ;)

Skroplami, dawno Cię u mnie nie było. Cieszę się, że wpadłeś ze słówkiem. Zamykaj, zamykaj, niech wiersz osiada powoli, kto wie jakie obrazy może odsłonić :)

Nalko, bardzo możliwe, że już go widziałaś, ponieważ to nie jest mój najnowszy wiersz. Publikowałam go tutaj już jakiś rok temu. Potem przypadkowo go usunęłam, a teraz stwierdziłam, że przyszła pora, by znów zagościł na półce... Baardzo się cieszę, że Ci się spodobał.

Kłaniam się, dziękuję za każde ciepłe słowo i życzę miłego popołudnia! :)
Zola111 dnia 04.09.2016 22:29
Oj, to jest odważne, śmiałe... i dobrze! Smakowitości, Faith.
I jak tu teraz zasnąć? Pozdrawiam,

z.
gaga26111 dnia 05.09.2016 21:52
brakowało mi takiego wiersza :) cóż mogę dodać jak i mi smakuje :) oryginalnie tak w twoim stylu pięknie... :)
faith dnia 06.09.2016 09:18
Zolu, odwaga czasami popłaca. Cieszę się, że tym razem tak się właśnie stało i wiersz przypadł do gustu ;)

Gabrysiu, ogromnie mi miło, że smakowało. Brakowało mi Twoich wizyt :)

Dziękuję, Dziewczyny!
Kłaniam się :)
mike17 dnia 08.09.2016 13:17 Ocena: Świetne!
Ulotność obrazów urzeka, wnika we wnętrze, a gdzieś między wierszami dyskretny erotyzm nuci swoją finezyjną melodię.
Bardzo to nienachalne, lekkie i subtelne.
Lubię, kiedy wiersz oddycha własnym niedopowiedzeniem, jawi się jako seria obrazów, rzuconych niejako od niechcenia, ale z rozmysłem, bo razem tworzą zgrabną i przemyślaną układankę.

I jak u Ciebie, inaczej się zaczyna, a inaczej kończy - trzeba to razem powiązać i dodać to, co w środku, i wówczas pojawia się sytuacja liryczna - on i ona, może po wspólnie spędzonej nocy, kto wie...

Masz tą lekkość pióra, która natychmiast rzuca się w oczy, i subtelność w rysowaniu obrazów - razem daje to wizje ulotne i finezyjne.
Coś jakby fragment wyrwany ze snu... :)

:yes:
JOLA S. dnia 08.09.2016 13:36
Jestem tu drugi raz. Po pierwszym już widziałam, że potrzebuję ciszy do czytania i namysłu. Nie czytałam komentarzy i nie wiem, czy czegoś nie powtarzam, ale uznaję to moje czytanie za prywatne, urzekające spotkanie z Twoją poezją :)
faith dnia 08.09.2016 18:06
Michale, niezmiernie mi miło, że pojawiłeś się pod tym wierszem i pokazałeś, jak go czujesz. A czujesz właśnie tak jakbym sobie tego życzyła. Cieszę się, że "kadry" nie wydają się zbyt od siebie odległe, ale przy odrobinie inwencji można je ze sobą połączyć. Istniała obawa, że taka możliwość będzie zbyt trudna. Ale przegoniłeś tę niepewność :)

Bardzo Ci dziękuję za tak przychylne słowo na temat mojego pisania. Będę sobie czytać ten komentarz w chwilach zwątpienia i upadku morale ;)

Jolu, cieszę się w takim razie, że mogłam Cię tutaj spotkać i ugościć. Mam nadzieję, że nie po raz ostatni, bo było mi bardzo miło :)

Pozdrawiam Was, Kochani i ściskam popołudniowo!
introwerka dnia 08.09.2016 20:10 Ocena: Świetne!
Podobnie jak Nalka, mam wrażenie, że czytałam już ten tekst, jednak jego świeżość sprawia, że powracam do niego z prawdziwą przyjemnością :) Podoba mi się bardzo Twoje kadrowanie, wywołujące wrażenie dynamiki obrazu, niezwykle urokliwego, złożonego z szeregu ulotnych i pięknych szczegółów - symboli... Choć nie widziałam jeszcze (ani nie czytałam) "Ptaśka", powierzyłabym Ci bez wahania reżyserię jego żeńskiej "odpowiedniczki" :)

Serdeczności :)
faith dnia 09.09.2016 09:20
Werko, wiersz był publikowany już rok temu, więc wielce prawdopodobne jest to, że miałaś okazję się już z nim zapoznać :) Cieszę się jednak, że wydał się świeży i sprawił przyjemność.

introwerka napisała:
Choć nie widziałam jeszcze (ani nie czytałam) "Ptaśka", powierzyłabym Ci bez wahania reżyserię jego żeńskiej "odpowiedniczki"

Czuję się zaszczycona :D A lekturę "Ptaśka", jak i film serdecznie Ci polecam. Właściwie to sama przymierzam się do kolejnego podejścia do tej książki :)

Pozdrawiam porannie!
Aronia23 dnia 24.09.2016 20:11 Ocena: Bardzo dobre
faith, wiersz bardzo intrygujący i jakże tytuł pasuje do treści, tylko jeszcze brak kliknięcia, że zaczyna się kolejne ujęcie. Np. "Ostatnie ujęcie 'Kadru'", no wiesz o co mi chodzi. Prawda?

Treść bardzo intymna, ale tak poprowadzona wypowiedź, że nie czuje się człowiek zażenowany, czytając powyższe. Choć ogólnie wiersz jest (moim zdaniem) trudny w odbiorze. Trzeba być bardzo uważnym na każde słowo. Tu pierzyna - zwykła rzecz a tu
"krzyk przebił ptaki w locie". Biegać trzeba od realizmu do nie realizmu - tak skonstruowałaś wypowiedź. Ten utwór pokazuje, jak można piękno miłości czystej połączyć z wyrafinowaniem. Podoba mi się. A23
Usunięty dnia 24.09.2016 21:09
Cytat:
krzyk prze­bił ptaki w locie
tak sie czasami dzieje
Cytat:
zbu­dzo­ne niebo od­chy­li­ło rąbek pie­rzy­ny
może ciut wiecej, daj Boże
Cytat:
roz­kwi­ta­ją maki
czasami i one kwitną
Fajnie, jestem pod wrażeniem. Podlizują się. Nie wiem tylko dlaczego. Pozdrawiam ciepło. Dla mnie na nie.
faith dnia 27.09.2016 18:39
Aronio, bardzo Ci dziękuję, że przeczytałaś ten wiersz z taką uwagą. Szczególnie cieszy mnie to zdanie:

Aronia23 napisała:
Ten utwór pokazuje, jak można piękno miłości czystej połączyć z wyrafinowaniem.

Bo właśnie taki efekt chciałam uzyskać.

Kłaniam się, wdzięczna za każde słowo.

Hopless, trudno mi zrozumieć z Twojej wypowiedzi, czy coś Ci się spodobało, czy jednak nie. Ale jest mi miło, że wpadłeś i zostawiłeś ślad.

Pozdrawiam Was serdecznie!
Aronia23 dnia 27.09.2016 22:20 Ocena: Bardzo dobre
faith, lubię Twoją poezję, w ogóle jakaś poetycka się zrobiłam. Proza też mi odpowiada, ale już zaczęłam pisywać wiersze.
Wiesz, ja bardzo lubię czytać i analizować sobie teksty wszelkiego rodzaju. Pisze komentarze zawsze "na gorąco", wynika też z tego jedna rzecz - nie chwaląc się. Lepiej odczytuję i rozumiem słowo pisane, niż umiem pisać. Jednak, mam nadzieję, dojdę do wprawy. Lubię pisać, lubię PP. Nie jestem nawet na FB, nie potrafię buźki wstawić, ale i tak jest fajnie. Do następnego razu, hejta - to "z norweska" mojego ukochanego kraju. PA, A23.
faith dnia 30.09.2016 14:56
Aronio, cieszę się, że lubisz i okazujesz to w komentarzach. To bardzo podbudowujące, kiedy ktoś zechce zostawić ślad, podzielić się opinią i poświęcić swój czas :)

K
Aronia23 napisała:
Do następnego razu, hejta - to "z norweska" mojego ukochanego kraju. PA, A23.

Możemy sobie przybić piątkę! Odkąd przeczytałam "Sagę o Ludziach Lodu" Margit Sandemo, zakochałam się w tym kraju :)

Serdeczności, Aronio!
Aronia23 dnia 30.09.2016 15:03 Ocena: Bardzo dobre
faith, ja nie czytałam tej sagi, ale wiele innych książek i legend. Jeszcze ciekawsza jest Islandia, choć Nord Cap, też nielichy - tam nigdy nie wschodzi Słońce ani nie zachodzi. Ciekawe. Dziękuję za zdanie:
"Możemy sobie przybić piątkę! Odkąd przeczytałam "Sagę o Ludziach Lodu" Margit Sandemo, zakochałam się w tym kraju :) ". Też wszystkiego dobrego, faith. Ale super jest na tym świecie. Miłego dnia, ja idę spać, bo zasnęłam dziś o piątej rano. W nocy się uaktywniam. Pa, 23
faith dnia 01.10.2016 09:56
Aronia23 napisała:
Jeszcze ciekawsza jest Islandia

Zgadzam się. I mimo, że nie znoszę zimna, bardzo chciałabym ją kiedyś odwiedzić.

Wszystkiego dobrego, Aronio. Twój optymizm jest zaraźliwy. Dziękuję za niego!

Serdeczności! :)
Aronia23 dnia 01.10.2016 10:27 Ocena: Bardzo dobre
Tam znajdziemy prawdziwych potomków Wikingów. Kraina Lodu. Cudzik - Miodzik (znam psa o tym imieniu - Miodzio).
Ja też za zimnem nie jestem, ale Skandynawowie może dzięki niemu są tak niezależni i zorganizowani. Przed nimi padł "na kolana" ciepły klimat południowej Europy. Ja piszę teraz o tym opowiadanie. Ciekawe, jakie będzie? Muszę nad nim trochę jeszcze podumać, jednak aż już się cieszę na samą myśl o tym.
A mój optymizm? Kiedyś byłam malkontentką niesamowitą, ale nie teraz. Szkoda życia na choć czasami mam trudniejsze dni. Ty mi dodajesz dużo siły, faith. I nie ściemniam, Słońce zawsze potrafi świecić - Nord Cap. Miłej soboty. A23.
ajw dnia 06.10.2016 10:21 Ocena: Świetne!
Bardzo, bardzo na tak. Lubię w Twoich wierszach tę sensualność.
faith dnia 08.10.2016 10:40
Iwonko, cieszy mnie to, tym bardziej, że ja w Twoich lubię dokładnie to samo :rol:

Pozdrawiam!
Lilah dnia 08.10.2016 11:18
Świetny erotyk, faith.

Z serdecznym pozdrowieniem :)
faith dnia 12.10.2016 19:49
Dziękuję, Lilu :)

Pozdrawiam również!
Usunięty dnia 15.10.2016 02:39
Dawno nie czytałam tak intensywnego erotyka :)
faith dnia 15.10.2016 10:09
Ustiuszo, miło mi bardzo :)

Pozdrawiam serdecznie!
Hallam dnia 27.10.2016 17:25 Ocena: Świetne!
Bardzo elegancki ten erotyk, zwięzły, ale wyrazisty, podoba się, ciekawie zestawione metafory. Pozdrawiam serdecznie ( :
faith dnia 27.10.2016 19:23
Dziękuję, Hallamie :)

Bardzo mnie cieszy, że zajrzałeś i spodobało się.

Pozdrawiam wieczornie!
al-szamanka dnia 13.11.2016 12:19 Ocena: Świetne!
Hej, faith, dobrze, że mam dzisiaj nocny dyżur, więc i tak nie mogę spać.
W przeciwnym wypadku zrzuciłabym całą winę na Ciebie ;)
Niewiele słów, ale podane w taki sposób, że wciskają się pod skórę i nie dają spokoju.
Mocne, intensywne, nabrzmiałe erotyzmem jak soczysty klaps(gruszka) ;)
Świetne.

Pozdrawiam serdecznie :)
faith dnia 13.11.2016 14:14
Szamanko, ogromnie dziękuję za docenienie. Przy pisaniu erotyków zawsze istnieje obawa, że przekroczymy tę cienką granicę dobrego smaku, chcąc nadać opisanej chwili odpowiednio intensywny klimat. Cieszę się, że udało mi się wyważyć ten wiersz w odpowiedni sposób, tak by był zarówno soczysty jak i smaczny :)

Dziękuję za odwiedziny :)

Pozdrowienia!
Silvus dnia 06.02.2018 17:05
Cytat:
Zazdrościć źle , nie zazdrościć jeszcze gorzej.

Też tak uważam. O, tak. I nie chodzi mi jedynie o słowa przelane na ekran.

Pozdrawiam Cię.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty