Koniec w... - makabra_88
Proza » Obyczajowe » Koniec w...
A A A
W moim małym świecie Piękne jasnobłękitne letnie niebo powoli nabrało ciężkich wrogich ciemnogranatowych odcieni oraz pokryło się warstwą grubych poszarzałych chmur przytlamszajacych słonce emitujące wesołe promienie ogrzewające mą dusze miłym, przytulnym ciepłem beztroski i szczęścia. Szalone porywcze wichry tchnące już pomału mroźnym oddechem zimy pozbawiły liści piękne korony drzew pozostawiając je nagie puste przygnębiające swym widokiem. Nieprzyjemny wiatr chulajacy niepokornie przygnał za sobą ulewny deszcz nie mile tnący po mej twarzy pozbawionej uśmiechu skamieniałej w grymasie żalu i rozpaczy.-Wiedziałem, że tak sie stanie- wraz z twym odejściem z mego życia mój mały piękny poukładany światek, w którym żyliśmy razem pogrążył sie w szarej i ozięblej jesiennej aurze smutku. Gęsta siwa mgła rozpostarła swą pelerynę odcinając mnie od światełka nadzieji.Magia miłości uleciała rozprószyła sie gdzieś w powietrzu, zaczarowany świat będącym naszą ucieczką od pokręconego często nieprzychylnego losu bez ciebie stracił swój urok i zmienił się w mroczną krainę, której stałem sie więźniem skazanym na bezsensowną tułaczkę banicje w agonii z dala od szczęścia. Idę tak, więc poprzez życie okradziony z nadziei i miłości dwojga uczuć niezbędnych do normalnej i godnej egzystencji człowieka...Szukam gwiazdy na zachmurzonym wieczornym niebie, która wyprowadzi mnie swym srebrnym blaskiem z zagubienia i rozpaczy. Przywróci szczęście i sprawi ze lato ponownie zatriumfuje oraz przepędzi złą gnębiącą trwogą żalu jesień...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
makabra_88 · dnia 20.11.2008 16:39 · Czytań: 813 · Średnia ocena: 1,33 · Komentarzy: 4
Komentarze
Anaris dnia 20.11.2008 21:35 Ocena: Przeciętne
Pierwsze zdanie stanowczo za długie. Jest trudne w odbiorze - musiałam czytać kilka razy, żeby dobrze zrozumieć.
W dodatku brak przecinków razi po oczach... Zdania według mnie są bardzo dobre, choć czasami chaotyczne...

<<Idę tak, więc poprzez życie>>
W tym wypadku nie powinno być przecinka przed 'więc'.

I pilnuj też spacji - bo z przerwą wygląda to bardziej przejrzyście.

A ogólnie nawet mi się podobało ;]
Tomi dnia 20.11.2008 22:49 Ocena: Słabe
Pierwsze zdanie zdecydowanie do poprawki. Przesadne nagromadzenie epitetów miast barwnie przekazywać obraz jedynie drażni czytelnika.

Cytat:
świecie Piękne jasnobłękitne


dlaczego Piękne, a nie piękne?

Cytat:
Szalone porywcze wichry


jedno z tych określeń jest zbędne z uwagi na bliskość znaczeniową

Cytat:
Szalone porywcze wichry tchnące już pomału mroźnym oddechem zimy pozbawiły liści piękne korony drzew pozostawiając je nagie puste przygnębiające swym widokiem.


w sumie to całe zdanie brzmi nieładnie; "dziwny" szyk oraz umieszczanie "na siłę" określeń rzeczownika

Cytat:
chulajacy


ort. hulający

Cytat:
nie mile


powinno być "niemile"

Cytat:
-Wiedziałem, że tak sie stanie-


dywizy zbędne, lepiej zakończyć kropką i kolejne zdanie rozpocząć z wielkiej litery

Cytat:
nadzieji


nadziei

Cytat:
rozprószyła sie gdzieś w powietrzu


może "rozproszyła"?

Cytat:
zaczarowany świat będącym naszą ucieczką


będący

Cytat:
oraz przepędzi złą gnębiącą trwogą żalu jesień...


???

Wymieniłem tylko te najbardziej bolące miejsca. W zasadzie to cały tekst musiałbym zacytować, bo napisany jest nieporadnie.

1. Totalny nieład interpunkcyjny (!)
2. Masowe dokładanie epitetów - w myśl zasady "im więcej tym piękniej"? Niestety, w tym przypadku, poprzez swoją nachalność psuje tekst.
3. Zbyt długie, przekombinowane zdania.
Rada: przy krótszym łatwiej wyjść obronną ręką, a dodatkowo lektura takich jest strawniejsza.

Podsumowując: słabo.
ginger dnia 24.11.2008 21:41 Ocena: Słabe
Jeju... To nie dla mnie. Gdyby to było dłuższe, byłoby niestrawne absolutnie. Zdania są przekombinowane, tylu przymiotników to ja już dawno nie widziałam - i to nie jest plus. Całość skróciłabym do góra trzech zdań, niekoniecznie złożonych. Pod tym wszystkim już nawet sił nie miałam, żeby sensu szukać... Długa droga przed Tobą, Słoneczko.
DamianMorfeusz dnia 26.01.2009 12:12
Przeczytałem trzy Twoje teksty. Zmęczyłem się. Proza poetycka? To chyba najbliższe określenie. Teksty są przeładowane przymiotnikami, jakbyś odrabiał zadanie z języka polskiego, polegające na wyszukaniu jak największej ilości epitetów. Wygląda to na próbę zaczarowania czytelnika - ja poczułem się jak skąpany w gęstym syropie. Pracuj jak najwięcej, czytaj, pisz, myśl nad czystym przekazem. Po pierwsze zastanów się, co chcesz przekazać czytelnikowi.
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty