Imperium nie dla nas - Niczyja
Proza » Miniatura » Imperium nie dla nas
A A A
Od autora: Miniatura napisana na konkurs MUZO-WENY 3, w którym zajęła drugie miejsce:) Inspiracją muzyczną była piosenka "Empire" zespołu Of Monsters and Men.

„Imperium nie dla nas”

 

- Eshter, proszę…

- Nie!

- Dlaczego nie?

- Bo nie!!

Chichrające się, może czternastoletnie pannice oklapły na siedzenia  w wagoniku metra. Obok nich wpasował się chudy, znacznie od nich niższy nastolatek. W tym wieku dziewczęta dominują nad chłopcami rozwojem psycho-fizycznym, a często również i wzrostem. Dziewczyny rozmawiają o czymś cicho, pochylone ku sobie. Widzę, że chłopak czuje się nieswojo. Niepewnie. Przysuwa się do dziewczyny siedzącej obok, a ona delikatnie, jednak zauważalnie odchyla się od niego, z wyczuwalną niechęcią. On tego nie dostrzega, ja tak.

Dziewczyna jest jak róża, która rozkwitła tego lata. Z małego pączka rozwinął się rozkoszny kwiat. Długie, ciemne, puszyste, na końcówkach zafarbowane na żywą czerwień włosy, otaczają  jej bladą twarz. Czarny top z głębokim dekoltem podkreśla biust, króciutkie jeansowe szorty o postrzępionych brzegach ukazują pośladki. Czarne glany do pół-łydki. W ręku komórka. Drugą dziewczynę pominę, w opisie całej sceny jest tylko tłem. Chłopak - chudy, niski blondyn o prostych długich włosach, rozpuszczonych jak u niej. Stanowią ostry kontrast, gabarytami i wyglądem.

Chyba byli parą przed wakacjami, chyba jeszcze są, ale dziewczyna ewidentnie chce się z tego związku ewakuować. Nie pasuje jej. Jest niewygodny. Może spędzili wakacje osobno i poznała innego? Nie widzieli się zbyt długo, czar prysł… Może przyjaciółka siedząca obok była diabłem wcielonym wodzącym na manowce? Może czas dla nich już minął? Ona o tym wie, on jeszcze nie.

Dziewczyna pozwala mu kłaść rękę na swoim obnażonym udzie, głaskać ramię, obejmować plecy. Pozwala mu przytulać się do siebie z czułością i widocznym uczuciem, sama zaś siedzi jak zimna królowa na tronie w otoczeniu swoich dwórek i myśli, jak tu się pozbyć intruza. Nie chce być brutalna, coś jednak łączyło ich wcześniej. Kochała go, ale kochać przestała. Niewygodna jest dla niej ta sytuacja, przeszkadza jego uczucie. Maskotka się znudziła. Oziębła buźka, bez uśmiechu przyjmuje jego dowody miłości. Jest dla niej echem przeszłości, niechcianą pieszczotą. To widać.

Chłopak nic nie zauważa. Kocha, pragnie, pieści i całuje. Biedny on. Imperium miłości nie dla niego już, nie dla nich, dla niej tylko. Kiedy on to zrozumie? W jakiej sytuacji i jak to się stanie? Co wtedy poczuje? Jak się zachowa? Czy będzie walczyć z wiatrakami? Czy odejdzie ze zwieszoną głową, powłócząc nogami?

 

*****

Gdy pojawia się niechęć do drugiej osoby, nic już tego nie zmieni. Żaden cud. Żadna błyskawica przeszywająca czarne niebo. Gdy uczucie minie, wypali się - to koniec. Gdy jedno kochać przestanie, drugie może cierpieć obok lub odejść godnie. Nie można wzniecić z martwych tego, co umarło. Z popiołów ogniska, którego płomienie buchną wysoko w niebo.

Zrozumiałam, że jestem tym chłopakiem, a ty tą dziewczyną. Nie chcesz mnie, nie pragniesz, nie kochasz już. Jestem dla ciebie balastem, który chcesz odciąć i wzlecieć ku niebu lekko jak balon. Nie wiesz jak to zrobić, nie chcesz mnie zranić. Jestem delikatna, wiesz o tym. Potłukę się, upadając na ziemię. Nie jestem już motylem, za którym wytrwale goniłeś. Męczę cię, przeszkadzam, zabieram wolność.

Może ktoś patrzy na nas, jak ja patrzę na tę parę z metra. Oni są młodzi, przed nimi jeszcze całe życie, wiele związków, mnóstwo takich decyzji. U nas jest trudniej. Łączą nas więzy, wspólnie przeżyte lata, ciężkie doświadczenia, żywe uniesienia. Po prostu życie. Tak trudno być razem, osobno jeszcze gorzej. W twoim imperium nie ma dla mnie miejsca, wiem o tym. Twoje serce jest zimne, może nie bije jeszcze dla nikogo innego, ale też nie dla mnie. Imperium miłości jest tylko dla ciebie, nie dla nas.

Nie można zatrzymać kogoś, kto chce już odejść…

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Niczyja · dnia 04.11.2016 17:53 · Czytań: 540 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 5
Komentarze
mike17 dnia 04.11.2016 18:16 Ocena: Świetne!
Przede wszystkim fajnie, że mój konkurs stał się miejscem, gdzie zaistniał Twój tekst :)
Zasłużył.
Jest naprawdę intensywny, nie jest chłodną relacją, jest tym, o czym lubię czytać.
A więc o miłości, jaką by nie była.
Ale jeśli jest to opisane z emocjami i uczuciami, to ja to kupuję.

Krótkie to, ale treściwe.
"Ale co powiesz, co zrobisz, kiedy miłość się kończy..."

Świetnie zmieściłaś się w moich ramach i oddałaś tak wiele na tak małej powierzchni słownej.
Więcej Ci nie było potrzeba - tekst naprawdę działa i roztacza obrazy.
Oszczędność ekspresji wyszła Ci tym razem na korzyść.
A i w tym wszystkim ukazałaś emocje, a tego szukam w tekstach.

Podoba mi się też suspens: do końca trzymasz w niepewności.
Skutecznie.
I na koniec wychodzi naprawdę udana miniatura :)
skroplami dnia 04.11.2016 20:34 Ocena: Świetne!
Tak, jedna z możliwych sytuacji :).
Tylko miłość to nie tylko :) uniesienia. To trud, to wsparcie, to zrozumienie, wybaczanie. Czas działa oczywiście na miłość, różnie. Ważne aby rozum zrozumiał co czuje, czuło serce i podjął decyzję w odniesieniu do: że być z "kimś" to nie tylko romantyzm, seks, drżenie lecz też łzy, złość, dziecko, rodzina, i najważniejsze - wsparcie i obrona przed światem który mackami drapieżnymi dąży do rozdzielenia zakochanych. Nie spotkałaś się jeszcze z mackami :)? Są przeróżnie podstępne :).
Oczywiście, powyższe odnośnie sytuacji dorosłej bohaterki. I oczywiście, bywają sytuacje gdy rozum i serce wspólnie wrzeszczą: dość. Odnoszę do zwykłego życia i zwykłej miłości, mnóstwo takich :). Młodzi bohaterowie otrzymują doświadczenie, dorosła bohaterka otrzymuje podpowiedź. Tylko z "czyjej" strony? Czy jest pewna że partner na pewno wie co i dlaczego chce zrobić? Przyczyny jakieś?
To oczywiście na dłuższe opowiadanie :). W Muzo-Wenach zmieściłaś się doskonale. Pokazałaś jedną z żywych i odradzających się wciąż sytuacji :). Bardzo pięknie pokazałaś.
P.S. O czymś pamiętam :), będzie :). No tak, Ty zapomniałaś ;).
maak dnia 04.11.2016 23:57
Kolejny raz czytam Imperium. Za pierwszym razem podczas czytania słuchałem Rammstein - Rosenrot i wydało mi się naturalne, że dziewczyna odrzuca chłopaka, bo jest już przeszły, były.
Cytat:
Czar­ny top z głę­bo­kim de­kol­tem pod­kre­śla biust, kró­ciut­kie je­an­so­we szor­ty o po­strzę­pio­nych brze­gach uka­zu­ją po­ślad­ki. Czar­ne glany do pół-łyd­ki
. Wamp.
Za drugim razem słuchałem już "Of Monsters And Men - Empire" i wydało mi się naturalne, że to jej wybór i nic nikomu do tego. Wolna kobieta.
Za trzecim razem posłuchałem Cztery Refy - W drodze na Horn... i gdy coś odchodzi, to przychodzi coś. Ona i On mają wolny wybór i cały ocean przed sobą. Co by nie zrobili, to czekają ich chwile, razem czy osobno, piękne i straszne. " Po prostu życie". I to jest piękne, tak jak Twoje opowiadanie :). Maak
Niczyja dnia 05.11.2016 18:56
Witajcie: mike17, skroplami, maak,
Dziękuję bardzo za pozytywne komentarze. Bardzo się cieszę z tak ciepłego przyjęcia mojej konkursowej miniatury:)

mike17,
Twój konkurs, co już pisałam nie raz, był świetny. I udział w nim był czystą przyjemnością:)
Bez niego, bez tej piosenki, ten tekst by nigdy nie powstał.
Intensywny, hmm... z emocjami, no tak.
Cytat:
Krótkie to, ale treściwe.
"Ale co powiesz, co zrobisz, kiedy miłość się kończy..."

Lubisz emocje, powiadasz. Tak się składa, że moje 3 najnowsze teksty są bardzo emocjonalne. Pewnie kiedyś pojawią się tutaj lub na innym portalu. Może przeczytasz?;)
Dziękuję mike17 za wiązkę cennych uwag!

skroplami,
Bardzo lubię Twoje komentarze, wiesz o tym, prawda?:) Są takie inne. Są rozmową Czytelnika z Autorem. Powstaje dialog. Pojawiają się pytania, na które samemu nie zna się, jeszcze, odpowiedzi. A zadanie ich przez Ciebie wywołuje taką potrzebę...
Tak, tak czasem jest:
Cytat:
I oczywiście, bywają sytuacje gdy rozum i serce wspólnie wrzeszczą: dość.

Tak, Muzo-Weny to specyficzny konkurs, ograniczony liczbą słów/znaków, i dlatego jest nie lada wyzwaniem. I dlatego mi się podoba! Lubię wyzwania;)
Dziękuję skroplami za Twoje słowa i piękno, które dostrzegłeś.
PS. Nie wiem o co chodzi. Nie pamiętam. Jakieś przypomnienie?;)

maaku,
Twój komentarz zaintrygował mnie. Zaczęłam od wysłuchania pierwszej i ostatniej piosenki, nie znałąm ich. Potem prześledziłam Twój komentarz, w którym bardzo ciekawie pokazałeś jak zmienia się postrzeganie tekstu i relacji damsko-męskich.
Najbardziej podoba mi się Twój komentarz, w odniesieniu do trzeciej piosenki. Jest spokojnie ciepły, nie naiwnie optymistyczny, po prostu ciepły i realny. A tego mi bardzo potrzeba...
Dziękuję:)
Cytat:
i gdy coś odchodzi, to przychodzi coś. Ona i On mają wolny wybór i cały ocean przed sobą. Co by nie zrobili, to czekają ich chwile, razem czy osobno, piękne i straszne. " Po prostu życie". I to jest piękne, tak jak Twoje opowiadanie :).


Pozdrawiam gorąco, a teraz bięgnę się wymrozić;)
Niczyja
skroplami dnia 06.11.2016 18:18 Ocena: Świetne!
Absolutnie. Żadnego przypomnienia, tylko finał ;).
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty