oćma - ajw
Poezja » Wiersze » oćma
A A A

 

liczą się tylko błyski
- ulotne nie wiadomo co,
kiedy przestaje działać grawitacja
i tylko chmury gęste
od niedomówień unoszą
tam, gdzie gorączkowo spada się
na drugie ciało.
 
słodka niepoczytalność bez orzeczenia
o winie. w gładkim szkle
odbita z każdej strony.
niecierpliwym powietrzem
drgająca fatamorgana.
 
a ty na sen zażywasz noc
i dziwisz się rano, że świat siwieje, gdy śpimy.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 03.01.2017 07:11 · Czytań: 669 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 25
Komentarze
phoenixia dnia 03.01.2017 12:07
Przyjemna nocna migawka, aż nie chce się spać :) To jak gorączka nocy zimowej, a za oknami faktycznie świat cały siwieje i mieni się bielą ;)
ajw dnia 03.01.2017 13:02
phoenixia - po raz pierwszy chyba u mnie - zatem witam serdecznie i zapraszam częściej :) Dziękuję za miły komentarz.
introwerka dnia 03.01.2017 13:50 Ocena: Świetne!
Przepiękny wiersz, skojarzył mi się z greckimi bogami, którym wystarczy się przespać, by zaczerpnąć źródeł wiecznej młodości. Cudne (nie tylko) na zimę! :)

Serdeczności :)
Barbara K.W. dnia 03.01.2017 15:16
Mistrzowsskie wykorzystanie wieloznaczności słów. Jestem pod dużym wrażeniem. Piekne:
"słodka niepoczytalność bez orzeczenia
o winie w gładkim szkle
odbita z każdej strony".
Porywa mnie głębia tego wiersza. Zostawia pole dla wieloznaczności. Nieudolnie opiszę jaki obraz eksplodował w mojej głowie: zanim świat ogarnie czarna ćma taplamy się w pólmroku oćmy uczeni od najmłodszych lat, że liczy się sukces. To jedyny czas na błyski fleszy i celebryckie spędy, aby udowodnić sobie nawzajem swą wartość- ten stan to zaćma. Chore widzenie.
a zakończenia nauczyłam się na pamięć:
"a ty na sen zażywasz noc
i dziwisz się rano, że świat siwieje, gdy śpimy".
Dziękuję za wiersz.
Serdecznie pozdrawiam
Pallas dnia 03.01.2017 15:56 Ocena: Świetne!
Cześć ajw,
całość odczytuję jako chwile, która jest błyskiem. Migawką z życia dwóch ludzi, kochających się.
A także powtarzających się, może każdej nocy, zdarzeń. Dziwimy się często, że chwile mijają, bo nie umiemy na nie czekać czy się nimi cieszyć. Bardzo plastyczny obraz. Podoba mi się fraza:
Cytat:
nie­cier­pli­wym po­wie­trzem drga­ją­ca fa­ta­mor­ga­na.


Jedyne, co mi się nie podoba to małe litery po kropce, ale ty moje zdanie na ten temat znasz.

Piotr :)
Opheliac dnia 03.01.2017 16:54
Ponoć na sen rzeczywiście najlepsza noc, ale czy zawsze? Piękne są zwłaszcza te dwa ostatnie wersy, ale i reszta. Podoba się!
ajw dnia 03.01.2017 17:12
introwerko - dopiero dzięki Tobie zobaczyłam tych bogów. Dzięki za pokazanie wiersza z innej strony. To niezwykle cenne doświadczenie :)

Barbaro - to cudowne móc oglądać wiersz oczami Czytelnika. Dzięki takim zabiegom dostrzegamy jego nowe "szaty". Ciekawa interpretacja :)

Pallas - tak jak nawet najwieksze morze składa się z kropel, tak szczęście z błysków :) Warto doceniać chwile, żyć nimi, celebrować je. Wtedy naprawdę jest się szczęśliwym i nic po drodze nie ucieka :) Przepraszam za te małe litery po kropce, ale przyzwyczaiłam się do tej 'maniery'..

Opheliac - wiele nam ucieka podczas snu .. :)
kamyczek dnia 03.01.2017 17:14 Ocena: Świetne!
I ja pozostaję pod urokiem Twojego wiersza, Ajw. Piękny erotyk. Podoba mi się.

Pozdrawiam.
ajw dnia 03.01.2017 17:18
Dziękuję bardzo, kamyczku :)
Usunięty dnia 03.01.2017 17:44 Ocena: Świetne!
a ty na sen zażywasz noc
i dziwisz się rano, że świat siwieje, gdy śpimy.

bardzo to ładne
Iwonko wywaliłbym na zbity pysk, albo zastąpił słowo grawitacja

autorzy różnego autoramentu nadużywają tego wyświechtacza - mam osobistą awersję
do coraz mniej nośnego wektora lirycznego

bardzo wysoko oceniając Twoje pisanie ( całokształt ) apeluję o powyższe - nie musisz się ze mną zgodzić
ajw dnia 03.01.2017 19:51
No i zabiłeś mi ćwieka, bo czym mam zastąpić tę grawitację? Brakiem przyciągania? To zmieniłoby sens wiersza. A użycie "powszechnego ciążenia" budziłoby zabawne skojarzenia jako, że od tych działań można "zaciążyć" ;) No i co ja mam zrobić, no co? No nie wiem..
Usunięty dnia 03.01.2017 20:08 Ocena: Świetne!
liczą się tylko błyski
- ulotne nie wiadomo co,
kiedy nie przestaje działać
ich poblask w chmurach gęstych
od niedomówień


zum beispiel

sorry ale jak na początku jakiegoś tekstu mam, okno, ściany drzwi, klamki tęsknię za teściową
Lilah dnia 03.01.2017 20:14
Oćma - świetnie, że przywołałaś to dawne słowo, brzmi pięknie.
Zastanawiam się, czy końcówka nie mogłaby się obyć bez gdy śpimy. Broń Boże, nie namawiam do zmiany, po prostu głośno myślę.

Piękny wiersz. Pozdrawiam serdecznie, ajw. :)
ajw dnia 04.01.2017 10:38
Grain - wciąż nad tym intensywnie myślę :)
Lilah - może i mogłaby, też muszę przemyśleć :)

Dzięki :)
al-szamanka dnia 04.01.2017 10:47 Ocena: Świetne!
Oj nie myśl intensywnie i zostaw tę grawitację, ona jak najbardziej tu pasuje.
W końcu wszystkie słowa mają za sobą po wielokroć bilionowe zużycie ;)

Jak zwykle wtopiłam się we wszystkie słowa - u Ciebie nie da rady inaczej.
Wszystko piękne, a końcówka najlepsza.
Jesteś mistrzynią, Ajw.

Pozdrawiam ciepło :)
mike17 dnia 04.01.2017 18:17 Ocena: Świetne!
Kawałek jest tak wieloznaczny, że nie sposób podać jedną właściwą interpretację, bowiem może być ich multum, jako że gra słów ma w sobie tak wiele znaczeń, że trudno tu coś "wyrzeźbić".

Tradycyjnie podobało mi się, choć do końca nie złapałem wszystkiego istotnego, jakby wiersz miał za dużo treści jak dla mnie, zwykłego zjadacza wierszy :)

Jako poezja jest w deskę, no i tak trzymaj.
Zawsze dajesz dobre wiersze, i to mnie cieszy, grunt to poziom, a ten masz jak się patrzy :)
retro dnia 05.01.2017 22:29 Ocena: Świetne!
Tyle razy ile czytałam wiersz (sporo) zaczynałam pisać te kilka słów po przeczytaniu i wersji było bez liku i różnych (zachwyt w każdej). I nie wiem dlaczego, ale czytałam za pierwszym razem:"w gładkim szkle obita z każdej strony", ale fatamorgana może się tylko powielać właśnie poprzez odbijanie, czyli mój zez zadziałał;):).
Wszystkiego najlepszego w 2017.
Dobra Cobra dnia 06.01.2017 00:02 Ocena: Świetne!
Kolejna piękna odsłona najulubieńszej Poetki na tem Portalu. Dzięki Twej słodkiej i zarazem gorącej poezji ufam, ze kiedyś dostanę sie przez portal do innego wymiaru. Wymiaru bosskiej prossy.


Ukłaniam, gdyż piękne.

DoCo
JOLA S. dnia 06.01.2017 09:34 Ocena: Świetne!
Piękny... czytając nasuwają się bardzo ciepłe obrazy i prostota z wiersza bijąca - zajmujący!
Ania_Basnik dnia 06.01.2017 09:44 Ocena: Świetne!
Piękny, zwłaszcza końcówka - "świat siwieje gdy śpimy", a mężczyzną rosną brody :-) Bardzo podoba mi się!
ajw dnia 08.01.2017 11:46
Ojej, ile tu wpisów. Bardzo, ale to bardzo dziękuję wszystkim, życząc dobrego roku 2017 :)
purpur dnia 10.01.2017 11:20
O cholender, ależ to fajnie wyszło!

Cytat:
a ty na sen zażywasz noc
i dziwisz się rano, że świat siwieje, gdy śpimy.


Czytałem i Twoje nowsze dzieło - czyli "nie jestem...", ale to, powyższe, dużo bardziej mi odpowiada. To ma cudowny, niemal psotny rytm.

Zawsze jak Ciebie czytam, widzę obrazy, widzę zdarzenia. Mimo tej Twojej wieloznaczności ( którą również sam lubię ), obrazy są realne, ja je znam :) Pewnie są inne, zresztą na pewno są :), niż te które Ty widziałaś siadając do kartki, ale to mi w ogóle nie przeszkadza. Lubię je oglądać...

Wszystkiego naj, troszeczkę oj i naprawdę ciuńkę nooo Nieee w obecnym już roku.

Pozdrawiam,
Pur
ajw dnia 10.01.2017 12:07
Jak miło Cię widzieć, purpurku, na dobry początek 2017-tego! :) Buziaki
Ula dnia 11.01.2017 16:01 Ocena: Świetne!
Ajw,
Zmysłowo, wieloznacznie i do tego z rewelacyjną puentą. Tylko chwalić :)
Buziaki :)
ajw dnia 11.01.2017 21:56
Dziękuję bardzo, Uleńko :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty