Siedemnasta rano - bassooner
Proza » Miniatura » Siedemnasta rano
A A A
Józek z Mietasem siedzieli pod mostem. Siedemnaste wino o siedemnastej rano nastrajało Józka filozoficznie. Patrzyli w przepływającą wodę. Dniało. Zaczynały wesoło śpiewać wróble kontynuując ostatki melancholijnych arii słowików.

Czy kobiety zazdrosne o mężczyzn to te bardziej kochające, czy też te, które znając swą słabość do zdrady, zdradzając, poprzez swoją zazdrość, starają się zdradzonymi nie być? - pomyślał Józek.

- Tej kurwa, Mietas!!! Słuchaj no, słuchaj!!! - wybełkotał tarmosząc przysypiającego Mietka za kurtkę.

- Co jest?!! Co jest kurwa?!! - odpowiedział.

- Słuchaj mnie, kurwa, Mietas!!! Słuchaj!!! Czy kooobiety, kurwaaa, zazzzdrosne o mężczyzn to te, kurwaaa, bardziej kochające, kurwaaa, czy też te, które znając swą słabość, kurwa, do zdrady, zdradzając kurwa, poprzez swoją, kurwa zazdrość, starają się zdradzonymi, kurwa, nie być..., Mietas? - Józek spojrzał szczerze i wylewnie swoimi smutnymi oczętami w oczy Mietka.

- Ale, kurwa, o so chodzi, Józek?!! O so chodzi?!! - obruszył się niespodziewanie Mietas.

- Słuchaj mnie, Mieciu!!! Słuchaj uważnie!!! Se kurwa tak pomyślałem, że kooobiety, kurwaaa, zazzzdrosne o mężczyzn to te, kurwaaa, bardziej kochające, kurwaaa, czy też te, które znając swą słabość, kurwa, do zdrady, zdradzając kurwa, poprzez swoją, kurwa zazdrość, starają się zdradzonymi, kurwa, nie być... Jak myślisz, Mieciu ?!! - a łza zrosiła lico Józka.

- Ale Józek, o so chodzi, kurwa?!! Baby to chuje!!! Nie płacz Józiu!!! Nie płacz!!! - Mietas wysilił wszystkie zwoje mózgowe i powtórzył po Józku - znaczy się jeśli kooobieta, kurwaaa - znaczy się nie kurwa, ino na ten przykład kurwa żona, zazzzdrosna o mężczyznę to ta, kurwaaa, bardziej kochająca, kurwaaa, czy też ta, która znając swą słabość, kurwa, do zdrady, zdradzając kurwa, poprzez swoją, kurwa zazdrość, stara się zdradzoną, kurwa, nie być...???

- Tak Mieciu!!! Tak!!! O to mnie się rozchodzi!!! Jak to kurwa z nimi jest?!! - ucieszył się smutny Józek z faktu zrozumienia tej skomplikowanej kwestii przez Mietasa.

Mieciu zamyślił się, pociągnął łyk prostego wina, spojrzał w czasoprzestrzeń i odwrócił się z stronę zmarszczonej mordy Józka, po czym powiedział szczerze jak na pierwszej spowiedzi:
- Kurwa, nie wiem stary, nie wiem... na pohybel wszystkim...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bassooner · dnia 30.11.2008 14:08 · Czytań: 1365 · Średnia ocena: 2,75 · Komentarzy: 30
Komentarze
milla dnia 30.11.2008 14:31
Vodka connecting people zawsze jak by nie było:)
Lubię takie teksty, choć przy pijackich wynurzeniach brakuje mi sił. Drugi akapit, czyli roztrząsane zagadnienie, mnie, trzeźwej nie weeszło do głowy:)
BArdzo zmęczyły mnie te gwiazdki. No, won z nimi. Kłują w oczy, rozwalają tekst. Jak musisz użyć wulgaryzmów, to użyj.
Koniec przemawia do mnie najbardziej. na ocenę reszty, póki co, brakuje pomysłu.
pozdro:)
SzalonaJulka dnia 30.11.2008 16:52
Lepszy tekst nierozgwieżdżony - lepiej się przyswaja. Na trzeźwo chyba nie da się go ocenić. Jakbym była ciut wlana to może złapałabym rytm wypowiedzi Józka a możne nawet zrozumiała o co mu chodzi.
Cytat:
jeśli kooobieta, kurwaaa - znaczy się nie kurwa, ino na ten przykład kurwa żona,
- Nie mów do mnie kurwa...
- Sorki ale to nie jest określnik tylko emocjonalnik :)
Usunięty dnia 30.11.2008 17:13 Ocena: Dobre
Więcej niż pięciogwiazdkowe teksty także mnie odpychają. Można niby zrozumieć, że to rozmowa dwóch upitych ludzi, ale naprawdę te wulgaryzmy kłują w oczy, jak powiedziała milla... tekst ogólnie śmieszny, z przesłaniem, ale nieprzyjemny.
Nathien dnia 30.11.2008 17:29 Ocena: Dobre
Wulgaryzmy trochę mnie od tego tekstu odrzucają, jednakże całośc jest bardzo życiowa.
Db!
valdens dnia 30.11.2008 17:58 Ocena: Dobre
Troszkę za długo wałkowałeś (tzn. nie Ty, a postać) w kółko to samo i tym samym dałeś mi czas na przeciągłe ziewnięcie w samym środku akcji. Tekst powinien być odrobinę (może o jedno kółko) krótszy. Wówczas byłby do przyjęcia, a tak... B) Nie, nie, żarcik. :D Nie martw się, nie wykasuję go.
Tomi dnia 30.11.2008 22:42 Ocena: Dobre
Aaale, o so kurwa chodzi? :uhoh:
Scenka rodem z Rancza (o ile dobrze kojarzę):D Tam kompani od butelki mają podobne problemy.
Jack the Nipper dnia 30.11.2008 23:00 Ocena: Dobre
To jest takie prawdziwe :smilewinkgrin:
Usunięty dnia 01.12.2008 08:09 Ocena: Dobre
Cytat:
Zaczynały wesoło śpiewać wróble kontynuując ostatki melancholijnych arii słowików

To zdanie ze zmienionym szykiem nie bardzo pasuje do całego tekstu.

Dużo tu "kurew".:D Rozumiem stylizację na język meneli ale można by z wielu "słów na k" tutaj zrezygnować. Opowiadanie zaczęło się bardziej ciekawie a potem zjechało na łeb na szyję w dół. Spodziewałem się coraz to ciekawszych wynurzeń "wstawionych obywateli" a tu prawie same przekleństwa i jedno pytanie powtarzające się wkoło. Pociągnąłbym scenkę dalej, wstawił więcej "filozofii na procentach" i byłoby spoko.
ginger dnia 01.12.2008 14:30 Ocena: Dobre
Też sądzę, że mógłbyś to nieco urozmaicić... Bo tak w kółko to samo nieco męczy... Przynajmniej mnie.
Ale problem ciekawy, nie powiem ;)
bassooner dnia 01.12.2008 14:51
Tekst powstał na bazie pewnego kawału, który polegał na powtarzaniu w kółko pytania degustatora prostych win do drugiego degustatora prostych win:
- Tej - znasz Piechotuszczyka?...po następnym winie: Tej - znasz Piechotuszczyka?...po jeszcze jednym winie:Tej - znasz Piechotuszczyka?
- A kto to jest???
- Kto?
I tym się sugerowałem... ;-)))
Ale fakt życiowo można by coś dalej pociągnąć... musicie poczekać, aż się nawalę i coś pokombinuję... ;-)))
Miladora dnia 01.12.2008 17:31 Ocena: Słabe
Ale dlaczego Basooniu odgrzewasz stare, idiotyczne kawały? I to na bazie kurwy z nędzą pijackiego życia? Mogłabym napisać, po chuja nam taka proza, to słyszymy gdzie bądź i niczego nowego nie wnosi. Żonglerka kurwami jest po prostu nudna. Słabo.
A teraz komentarz dobrej Cioci - kochany, za dużo powtórzeń.
Temat monotematyczny, nudny i bez jakiegoś usprawiedliwiającego użyte środki wyrazu zakończenia. Słaby.
Proszę wybrać jedną z wersji.
PS. Nie szkoda Ci talentu Basooniu na te wszystkie - "kurwy, dupy, chuje, gówna, pierdzenia, obciągania i cipki", którymi częstujesz nas od początku Twojej kariery na portalu? :D
Pozdrawiam serdecznie
PS. Przepraszam, zapomniałam o "pierdoleniu" (hi, hi)
bassooner dnia 01.12.2008 18:11
:(:(:(:(:(:(:(
Miladora dnia 01.12.2008 18:32 Ocena: Słabe
No dobrze, nie płacz już, Basooniu.
Tak zupełnie na poważnie - masz dobre pióro. Piszesz swobodnie, na luzie, dajesz sobie radę zarówno z opisami, jak i dialogami.
Słyszałam, że jesteś muzykiem i inteligentnym facetem.
To co jest z Tobą? Nie potrafisz wyjść z tego "gówna"?
Czy aż tak Cię bawi. A może bawi Cię szokowanie ludzi?
Tutaj na dobrą sprawę nikogo właściwie nie zaszokujesz. Raz na jakiś czas można sobie pozwolić na shit-story, ale raz za razem nudzi i zobojętnia. Chętnie przeczytałabym coś fajnego w Twoim wydaniu. Doczekam się, zanim umrę??? :D
TomaszObluda dnia 02.12.2008 07:45 Ocena: Przeciętne
Znam ludzi przeklinających.Swego czasu licealnego pracowałem nawet w firmie budowlanej, nikt tak nie mówi. Nie powiem,e przeklinam dużo ;) ,ale zdarza mi się i według mojej wiedzy tak się mówić nie da.To nie jest zabawne tylko trudne do przeczytania i nienaturalne, a nawet jeśli jest naturalne, to nie chodzi o to aby czytelnika zamęczać.Literatura to fikcja.

ostatni post Miltadora - posłuchaj go.

pozdrawiam
tequila dnia 02.12.2008 12:13 Ocena: Bardzo dobre
Co do języka, jak najbardziej odpowiedni i wcale nie "przekurwiony". Bardziej mi się podoba niż to, o czym Miladorka wspomniała. Jak chcesz to potrafisz:D
bassooner dnia 02.12.2008 15:39
naprawdę nie wiem skąd moje ciągoty do kupy, sików, kurew, pierdów... i spółkowania z białuchą... bo nie chwaląc się jestem miłym, skromnym, przystojnym, wykształconym, zdolnym, wysportowanym, wydolnym, seksownym facetem... ;-)))
zapomin dnia 02.12.2008 15:43
potwiedzam wszystko poza seksownym wydolnym i przystojnym - tycgh walorów kolegi nie potrafie ocenić :D
Miladora dnia 02.12.2008 16:03 Ocena: Słabe
Uważaj, Basooniu, bo któraś z pań może zechcieć sprawdzić te (z dużą dozą skromności zareklamowane) - słowa "seksowny i wydolny" :D
Firewarrior dnia 02.12.2008 17:06 Ocena: Przeciętne
Średnio mi to podeszło... Za dużo kurew (mimo że sama kurwami czasem sypię jak wkurwiona/upita jestem, to nigdy aż taka nakurwiałość kurw się nie skurwia ;D)
valdens dnia 02.12.2008 17:11 Ocena: Dobre
haha
valdens dnia 02.12.2008 17:17 Ocena: Dobre
Łaził chuj chujową drogą. Spotkał chuja z chujową nogą.
- Sie masz chuju?
- Po chuju - wziął chuja pod chuj i poszedł w chuj.
Miladora dnia 02.12.2008 17:25 Ocena: Słabe
Valdens, wierszyk Ci wyszedł:
"Łaził chuj chujową drogą
spotkał chuja z chujową nogą
- Sie masz chuju?
- A po zbóju!
I poszli dalej drogą. :D
valdens dnia 02.12.2008 17:55 Ocena: Dobre
A dlaczego "po zbóju"? Przecież mówi się, że się czuję "po chuju" jak się człowiek źle czuje. Widać, że mieszkasz daleko od budki z piwem :D

A ten wierszyk i tak nie mój. Zasłyszałem go w dzieciństwie.
Miladora dnia 02.12.2008 18:33 Ocena: Słabe
Kiedyś mieszkałam blisko... ;)
A gdzieś Ty się obracał w dzieciństwie na litość boską?! :O
valdens dnia 02.12.2008 18:37 Ocena: Dobre
No miałem beztroskie dzieciństwo i się obracałem, gdzie chciałem. :)
SzalonaJulka dnia 02.12.2008 19:19
przy okazji mojego opowiadanka nasunęła mi się pewna myśl a tu wróciła - istnieje problem nie tylko samego faktu czy stosowności użycia wulgaryzmów - chyba sporo robią nam też różnice lokalne - pewne słowa użyte całkiem naturalnie w moim tekście śmieszyły Tomiego a mnie z kolei u bassonera te kurwy nie "płyną", bo jak mi się zdarzy nimi przetkać wypowiedź, to są w innych miejscach / tworzą inna melodię (ale ja płynnie klnę tylko po podkrakowsku ;))
bassooner dnia 02.12.2008 21:20
Wiecie co... przeczytałem na głos... jeszcze po raz chuj wie który i wiecie co... tam jest o kilka kurew za dużo... ino nie wiem których... ale później na spokojnie je wykasuje...:)
tequila dnia 03.12.2008 22:20 Ocena: Bardzo dobre
I co Ty z tymi paniami lekkich obyczajów zrobisz? Bedziesz trzymał pod łóżkiem? a wolnych chwilach trenował bycie "sexownym i wydolnym"?:)
Krzysztofpnowak dnia 26.10.2009 17:32 Ocena: Dobre
ze tak powiem Pikne kurwa
bassooner dnia 26.10.2009 19:02
ooo!!! odkurzyłeś ten historyczny, pokacowy tekścior?!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty