Proza » Inne » Bestia
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

 

Każdy topił się w gównie, ale nikt w nim jeszcze nie utonął. W trybie incognito, na rozładowanej baterii, po ośmiogodzinnej zmianie. W ostatni ruch wprawiam ciało opancerzone warstwą potu, żeby szczęśliwie złapać autobus miejski na kwadrat. Najlepiej po przekątnej.

 

Siedemnasta.

 

Szoruję zwłoki, zataczając fragmentaryczne kółka porowatą częścią gąbki. Nasączam ją połową butelki płynu do kąpieli. Cząsteczki fetoru bestii odbijają się rykoszetem od wszystkich rzęsek skatowanych nozdrzy. Ich celem jest zajęcie mózgu. Każdy centymetr zwłok spryskuję decylitrem dezodorantu. Ale wlokąc się do bujanego fotela nie bije ze mnie zapach, a ciągnie zgniła czeluść nieprzerąbanych sęków. Narodziły się w drewnianym krzyżu, który po raz pierwszy ufundował na komunię. Bestia poczęstował mnie w mordę dziewiczym chlaśnięciem. Bo rzygami zalałem obrus. Tak naprawdę, zobaczyłem jak wytarł mięsistego gila o galaretowatej strukturze w wewnętrzną część białej koszuli. Był delikatnie zeschnięty z wierzchu. Dlatego zdołał go zahaczyć przerośniętym pazurem. Nigdy nie obcinał szponów. Tylko od czasu do czasu, na warsztacie, przeleciał je obcęgami. Gongapod okiem wytłumaczył gościom obżarstwem, jakobym wpierdalał na potęgę i się przy tym zaczerwienił. Później policzył kasę. Jak to robił, to z nerwów ściągnął całego szluga naraz. Tę akcję mam na kasecie, ale wideo wolę odpalać w głowie. Często zagryzał wąsa. Łapał go dolną wargą i puszczał. Potem odstrzeliwał jak końcówka wędki nagiętej do granic możliwości. Ścieżkę do ścięcia chaszczy pod nosem wyznacza mi pianka do golenia. Układa się w poziomą linię litery „T”. Czytałem, że nawet w sosnowej skrzynce mógłbym mieć pod nosem, zupełnie jak bestia, ten pierdolony żywopłot. Odpycham się, ale asekuruje mnie bujany fotel i potem próbuję spieprzyć od podręcznego słowniczka ortograficznego, lecz nie wystarczy go zwyczajnie odłożyć, bo nie istnieje, a kartki zapodziały się między zwojami mózgu, półkę niżej od smrodu, z którym tworzą zależności – szukałem ich, kiedy „kształt” napisałem przez er zet. Skurwiel nie powiedział, że to wyjątek, tylko rozkazał czytać głośno, od pierwszej do ostatniej kartki.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Krzysztof Konrad · dnia 18.08.2017 23:18 · Czytań: 544 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
al-szamanka dnia 19.08.2017 00:19 Ocena: Świetne!
Nie rozumiem, dlaczego wy, faceci, ciągle o tych szpilkach, jakby to było nie wiadomo co.
To jedno.
Natomiast jeśli chodzi o drugie, to zapytam: o czym piszesz?
Po wstępie i sześciu zdaniach siedemnastej wydawało mi się, że wiem. A potem to już tylko spadałam w coraz ciemniejsze kolory.
I nie przydała mi się moja wyobraźnia, ani w miarę logiczne myślenie.
Już myślałam, że może osiemnasta da jakiegoś cynka, ale niestety, czerwony dywan rzucił mnie w jeszcze większe niewiadome, a szpilki skutecznie mu w tym pomogły.
Jeśli zależy Ci na spokoju ducha czytelniczki, daj ściągę.

Pozdrawiam :)

PS.Czy bestia to choroba?
Krzysztof Konrad dnia 19.08.2017 09:54
Przepraszam z całego serca, Szamanko. Ta druga połowa to okropny babol. Poprawiłem tekst podmianka i zapomniałem usunąć ten fragment. W ogóle nie miało go być. Już go nie ma.
al-szamanka dnia 19.08.2017 10:30 Ocena: Świetne!
No dobra, ale powiedz mi o czym piszesz od siódmego zdania siedemnastej... bo nie zaznam spokoju. Co prawda świta mi, ale nie jestem pewna.
Krzysztof Konrad dnia 19.08.2017 10:50
To opowieść o moim wujaszku. Hmm, to chyba zły tekst, skoro muszę go tłumaczyć.
Maru dnia 19.08.2017 14:37
A ja zrozumiałem bez najmniejszego problemu. Najwyraźniej trzeba mieć różne złe rzeczy w głowie, żeby przyswajać takie teksty. ;)
al-szamanka dnia 19.08.2017 15:29 Ocena: Świetne!
No to teraz wiem, gdzie stoję.
Brałam pod uwagę jakiegoś psychopatę, albo ojca. Jedno nie wyklucza drugiego.
A sam tekst, czy jest zły?
Nie :)
Doskonale opisałeś bestię, prawdziwie po bestialsku, chyba "gorzej" już nie można.
Cytat:
Czę­sto za­gry­zał wąsa. Łapał go dolną wargą i pusz­czał. Potem od­strze­li­wał jak koń­ców­ka wędki na­gię­tej do gra­nic moż­li­wo­ści.

Ha, widzę to! Mogło być zabawne dla kogoś z boku, dla Twojego bohatera na pewno powodem do odruchu wymiotnego.
No i teraz mogę Ci wystawić ocenę, do tej pory powstrzymywały mnie przed tym szpilki ;)

Pozdrawiam :)
Krzysztof Konrad dnia 19.08.2017 15:50
Szpilki byłby alternatywnym projektem. Mam tendencje do kombinowania z tekstem. Dodawania i odejmowania. Przez przypadek wrzuciłem pierwotną wersję tekstu i stad te nieszczęsne szpilki.
Jaga dnia 09.10.2017 22:38
Przemiły typ :| Aż się spinają mięśnie, a oko zaczyna niedostrzegalne przez innych drgania. Teraz poradziłabym sobie z nim bez problemu, lecz będąc dzieckiem, umarłabym ze strachu. Twoja miniatura wyzwala we mnie wspólczucie dla bohatera, niesmak w stosunku do opisanego zwyrodnialca. Dobra robota. Strach, że to mogło się wydarzyć naprawdę.
Pozdrawam ciepło,
Jaga
Krzysztof Konrad dnia 21.10.2017 16:51
Dzięki, Jago. To się wydarzyło naprawdę. Uwierz mi, że nie poradziłabyś sobie nawet teraz. Facet jest wielki, silny i nie akceptuje żadnych argumentów. To on jest argumentem i sędzią. Może niszczyć kiedy chce, a od innych oczekuje posłuszeństwa. Jest tak okropny, że nie stanęłabyś przed nim w sądzie. Nie odważyłabyś się. Brutal, tyran, człowiek, którego psychika oddziałuje na innych. Zaraża swoim humorem. Kiedy wchodzi do pomieszczenia zły, inni też muszą być przytłoczeni i zdołowani. Prawdziwa bestia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:72
Najnowszy:wrodinam