Nie bój się - GoldKate
Proza » Miniatura » Nie bój się
A A A

Jesteś już! Czekałem na ciebie. Przyszłaś z pracy. Wyglądasz na zmęczoną. Idź do kuchni, zjedz sałatkę, napij się herbaty…
Nie udawaj, że mnie nie widzisz, nie traktuj jak powietrze. Obruszasz się cała, a ja tylko przekomarzam się z tobą. No już… Kocham cię, przecież wiesz. Nie odejdę od ciebie. Jestem przy tobie i zawsze będę – taki cudowny mam dla nas plan. Nie zniechęcam się łatwo. Cały czas szukałaś przyjaciela, który utuli cię, ukoi twe lęki. Oto jestem. Stoję przed tobą, przy tobie, za tobą, czasem chowam się w kącie nie narzucając się ze swoim towarzystwem. Czasem sama mnie przywołujesz, wówczas podchodzę niespiesznie, z każdym kolejnym krokiem zbliżając się coraz bliżej. Ty, wpadasz w moje otwarte szeroko ramiona, a ja czekam. Przytulasz swój policzek do mojego policzka i tak trwasz z zamkniętymi oczyma. Wzdychasz głęboko, jakby z ulgą, a może z jakąś ukrytą głęboko troską, a spomiędzy przymkniętych powiek, zaczynają leciec diamenty. Te chwile lubię najbardziej. Wdycham twój zapach. Jestem przy tobie, spokojnie już.

Chodź posiedzimy sobie, tylko ty i ja. Podzielimy się swoimi tajemnicami, tak jak to zwykliśmy robić. Co? Mają cię za siłaczkę? To dobrze, choć ja wiem, jak jest naprawdę. Mają cię za dziecinną bo starasz się nie zgubić dziecka, które jest w tobie? Też dobrze. Dzieckiem trzeba być w tym świecie pełnym okrucieństwa i łez. Nie staraj się dorosnąć za wszelką cenę. Nie ważne jak cię widzą. Robisz nadgodziny, które nie istnieją? Uroki korporacji. Złamałaś paznokieć? Tam jest pilnik. Masz ochotę zapaść się pod ziemię? Tam jest łopata.

Nie gniewaj się. Przepraszam.

Hej… No dobrze, może czasem wyolbrzymiam niektóre fakty, ale to dlatego, że uwielbiam bawić się formą. Też to lubisz.
Moja droga, powtórzę to znowu: szukaj, musisz szukać… Nie raz udawało ci się odnaleźć okruchy radości i dzielić je z innymi. Równowaga musi być.

Tak, słyszę, co mówisz. Wiem, teraz jest troszkę gorzej. Niemniej musisz wierzyć, że znajdziesz. Przysłowie powiada, „kto szuka, ten znajdzie”. Ot cała prawda. Na razie ja muszę ci wystarczyć. Sama chyba przyznasz, że nie jest nam źle.

Ja też cię potrzebuję.

Śmiejesz się? Paradoks? Nie, tak jest. Bez ciebie nie istnieję.

Masz chusteczkę, wytrzyj nos.

Jestem jak narkotyk. Nienawidzisz mnie, to znowu do mnie lgniesz. Nie potrafisz ze mnie zrezygnować, nie możesz, a może nie pozwalam ci? Intryguję cię? Słucham…? Wcale? No dobrze, zostawmy to. Teraz połóż się i śnij.

Kocham cię. Jestem przy Tobie, nie bój się.

 


Twój Smutek.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
GoldKate · dnia 18.10.2017 14:51 · Czytań: 429 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 6
Komentarze
Dobra Cobra dnia 18.10.2017 21:39 Ocena: Bardzo dobre
Piękny kawałek prozatorski o smutku, który na początku dziełka jest Tajemniczym nieznajomym. I czytelnik może sobie myśleć, że chodzi tu np. o relację córki z matką. Ale nie! Sprytna Autorka serwuje nam smuteczek. I pisze o nim samą prawdę.


Dziewczęce. Słodkie. Naiwne. Czyli akurat w sam raz. MNie się podobało. Dziękuję, GoldKate.


Pozdrawiam,

DoCo
Usunięty dnia 18.10.2017 21:53
Dobry wieczór, bardzo ładny tekst, pięknie napisany. Bardzo przyjemnie się czytało, a nawet dało pomysły do rozmyślań. Pozdrawiam serdecznie :)
Jacek Londyn dnia 19.10.2017 07:44
Nie jest dziecięce, nie jest słodkie, nie jest naiwne. Jest w sam raz. :) Dla mnie zbędne ostatnie zdanie, niech czytelnik myśli, co chce.

Troszkę do poprawy:

"spomiędzy przymkniętych powiek zaczynają ciec diamenty" - raczej nie ciekną

"Zahaczyłaś paznokieć?" - może to potocznie, ale mnie się źle napatoczyło :)

Zerknij jeszcze na przecinki.

Naprawdę dobrze napisane.

Pozdrawiam
JL
GoldKate dnia 20.10.2017 17:03
Cześć Dobra Cobro, Dk721, Jacek Londyn
Przysporzyliście mi wielką radość swoimi komentarzami. Tyle różnych emocji wywołał mój tekst i nawet dał pomysł do rozmyślań! Cudownie, bardzo bardzo się cieszę!:)
Wprowadziłam małe poprawki „ciec->lecieć”, „zahaczyłaś->złamałaś”. Może teraz będzie ładniej.
Pozdrawiam
Infernus dnia 22.10.2017 20:27 Ocena: Świetne!
Czytając jednym tchem byłem przekonany, że mowa o miłości mężczyzny do kobiety; że chociaż dobrze się czyta, to jest kolejnym nudnym wyznaniem... Ale nie tym razem. Okazuje się, że słuchałem Smutku, innego niż znam: stanowczy, niezachwiany. Czytelnik traci nadzieję, że kiedykolwiek on nas opuści.
Krótki tekst, którego nie można zapomnieć. Brawo!
Pozdrawiam...
GoldKate dnia 27.10.2017 18:44
Dziekuję Infernus :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty