Hodowla - Carlos
Proza » Miniatura » Hodowla
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

Hodowla

 

Stało się. Myślę, że wszystko zmierzało w tym kierunku od samego początku. Ta hodowla jest nielegalna i nie powinno jej nigdy być. Bardzo długo ją ukrywałem pośród wszystkich innych podobnych aczkolwiek całkowicie regularnych plantacji, które były pod moją opieką. Ta jest w pewnym sensie wyjątkowa. Pojawiła się z dnia na dzień. Pamiętam ten dzień, gdy pierwszy raz odwiedziłaś moją część ogrodu. Początkowo rachityczna ledwie potrafiąca zwalczyć siłę grawitacji przygniatającą jej delikatne pędy do ziemi. Ale jednak pomimo braku nawadniania, nawożenia, oraz jakiejkolwiek pielęgnacji przemogła tę pierwszą niepewną fazę wzrostu i uzbrojona w szczątkowe listki poczęła piąć się ku słońcu. Owoc nieuwagi i roztargnienia, bo przecież zgodnie ze wszystkim regułami tego ogrodu kwalifikowała się do nieużytecznych bylin i chwastów a więc powinna zostać usunięta zanim dała pierwsze nasiona. Ty nie zwróciłaś na nią uwagi a ja, ja przyznaję szczerze, że gdy ujrzałem pierwsze pędy wiedziony ciekawością postanowiłem czekać na rozwój wypadków. Myślę, że przetrwanie zawdzięcza temu, że upodobniła się do innych roślin. Dawała plony podobne do tych, które były legalne, ale jej owoce, które czasem spożywaliśmy były inne. Owoce sprawiły, że ja uwierzyłem, że trzeba dać jej szansę na rozkwit. Ty czasem kosztując sałatki, w których były przestałaś kompletnie odróżniać je od całego bogactwa pozostałych plonów. Smakowała pozornie jak zwykła sałata, ogórek, marchewka, ale miała ten drobny pierwiastek, który począł wszystko odmieniać. To prawda, ja głównie byłem beneficjentem rozkosznego smaku, który zawierał niestety często dużą dawkę goryczki. Ty smakując sporadycznie pewnie się zastanawiałaś jak to jest, że zwykła rzodkiew smakuje trochę inaczej, trochę ciekawiej. To sprawiło, że zacząłem eksperymentować. Kombinując z twoimi recepturami i odżywkami pobudzałem jej rozwój i coraz bujniejszy wzrost. Wiem, powinienem był zapytać czy wolno. Możesz mieć pretensję o to czy zachowałem się etycznie. Jednak nieświadoma wszystkiego podsuwałaś mi coraz to kolejne pomysły jak sprawić, aby jeszcze bujniejsze dawała plony. Myślę, że czasem musiało cię zastanawiać jak to się dzieję, że moja hodowla nabrała takiego rozpędu. Plantacja zaś zaczęła wypierać inne rośliny i stała się dominująca. Owoce stawały się coraz pełniejsze, smaczniejsze, nabierały nowych nietuzinkowych barw. Sama niejednokrotnie dawałaś temu wyraz uznając, że wreszcie coś się dzieje w mojej części ogrodu. Zmiana była coraz bardziej widoczna, ale niezwykła zdolność do wtopienia się w tło sprawiała, że nadal nie zwracała uwagi postronnego obserwatora.

Nastąpił moment, w którym nie musiałem już jej nawozić i podlewać. Hodowla sama poczęła dbać o swoje potrzeby. Myślę, że gdyby nie była tak zachłanna nadal rosła by sobie w regularnych grządkach udając pomidory ogórki i rzodkiewkę. Ale nie, ona zapragnęła poznać to, co zakazane. 

No, więc przejdźmy do konkretów.

Wiesz, nie mamy wyjścia. Musimy to unicestwić. Twoja część ogrodu jest poważnie zagrożona. Moja hodowla staje się coraz bardziej zaborcza i chce się rozpanoszyć w każdej części całego kompleksu.

Dopiero teraz to zauważyłaś?

Widzę, że stosujesz różne środki, ale wierz mi one nic nie dadzą. Ten intruz, bo wreszcie przejrzałaś jest niesamowicie odporny. Potrafi trwać w uśpieniu tygodniami i gdy wydaje się, że został zwalczony odrasta ze zdwojoną siłą. Normalne środki nic tu nie dadzą. Ale chyba znam sposób jak się z tym uporać. Muszę prosić cię o pomoc, sam nie dam rady.

Pytasz o przyczynę?

Otóż ja tę hodowlę bardzo lubię, mało powiedziane ja ją uwielbiam. Tkwimy w symbiozie. Nie wyobrażam już sobie mojego ogrodu bez niej. Każde spojrzenia na nią zasila mnie potężną dawką entuzjazmu i witalności. Jej obecność jest mi niezbędnie potrzebna do życia.

Wszystko przygotowałem i opisałem , przeczytaj, zastosuj, reszta stanie się sama. Potem zapomnij i staraj się unikać mojej części ogrodu.

Niebawem znów zacznę hodować normalne marchewki, sałatę i rzodkiew.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Carlos · dnia 12.11.2017 11:09 · Czytań: 357 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 5
Komentarze
Jacek Londyn dnia 12.11.2017 15:58
Przeczytałem tekst w poszukiwaniu zwierzęcości, ale nie znalazłem. :) Trzeba będzie chyba dokonać poprawek - zwierzaki się hoduje, rośliny uprawia.

pzdr
JL
Carlos dnia 12.11.2017 19:24
Hodowla – zespół zabiegów i procesów w wytwarzanych sztucznie optymalnych warunkach dla rozwoju hodowanego zwierzęcia bądź rośliny, mający na celu otrzymanie w warunkach stworzonych przez człowieka organizmów żywych
ale dziękuję za przeczytanie oraz za uwagi :)
Jacek Londyn dnia 12.11.2017 20:28
Tak to wejść na hodowlane poletko, nie mając specjalistycznej wiedzy. Pierwszy krok i mina. Nauczka - trzeba pozostać przy starych przyzwyczajeniach i uprawiać. Seks. :)
Carlos dnia 12.11.2017 21:04
:)
Kazimierz Siluch dnia 14.11.2017 09:19
Ten portal to też takie poletko doświadczalne. Niestety życie to nie bajka.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:38
Najnowszy:pica-pioa