Aborcja - Tnicu
Poezja » Wiersze » Aborcja
A A A
Skrobią
i skrobią,
a skrobią

ziemniaczaną
nie zagłuszysz
sumienia.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tnicu · dnia 08.12.2008 10:42 · Czytań: 1591 · Średnia ocena: 2,33 · Komentarzy: 24
Komentarze
TomaszObluda dnia 08.12.2008 10:51
myślę,że bardzo wielu nie ma wyrzutów sumienia, z tego powodu.ja prywatnie jestem raczej przeciwnikiem
zapomin dnia 08.12.2008 11:14
niezłe. jako hasło. ale czy to wiersz?
TomaszObluda dnia 08.12.2008 11:16
no rzeczywiście-- dobre pytanie. To wiersz?
TomaszObluda dnia 08.12.2008 11:16
no rzeczywiście-- dobre pytanie. To wiersz?
Asamur dnia 08.12.2008 11:43 Ocena: Dobre
chyba wiersz... rzeczywiście, dobre hasło. też jestem przeciw morderstwom... stawiam dobry, za aktualność tematu;)
Miladora dnia 08.12.2008 11:54 Ocena: Słabe
Same męskie wypowiedzi... No to teraz z drugiej strony.
Pewna góralka z Podhala, kobieta wierząca i praktykująca powiedziała na ten temat co następuje - "Moja dupa, moja sprawa".
Figurka dnia 08.12.2008 12:52 Ocena: Słabe
aborcja to bardzo trudny i bolesny temat, nie jest łatwo o nim pisać i napisać w taki sposób by go nie spłycić i nie zlekceważyć, tutaj nic mnie nie zatrzymuje, treść wydaje mi się daleka od problemu, a samo słowo: "skrobać" ma jednak perojatywny, ironiczny wydźwięk. Są to jednak moje osobiste wrażenia czytelnicze i mam nadzieję, że Autor je tak potraktuje? :) Pozdrawiam serdecznie i czekam na następny wiersz.
zapomin dnia 08.12.2008 13:03
Aborcja ma za to neutralny. kojarzy się z banalnym, łagodnym zabiegiem jak usunięcie wyrostka. I dlatego jest MANIPULACJĄ. Skrobanka ma silnie pejoratywny wydźwięk, ale o wiele lepiej pasuje do sytuacji.
Mniej więcej taka różnica znaczeniowa jest pomiędzy eliminacją przeciwnika a podcięciem gardła wrogowi. Eliminacjajest na ustach polityków, ma garnitur i białe rękawiczki. I pachnie wodą kolońską, podcięcie gardła ocieka krwią, nienawiścią i bólem. A znaczy mniej węcej to samo.
stary krab dnia 08.12.2008 13:31 Ocena: Przeciętne
A nie możecie sobie podyskutować na ten temat (skoro musicie) gdzieś indziej, na forum choćby? Uważam, że tu jest miejsce na prezentowanie utworów i ich literacką krytykę.:|
zapomin dnia 08.12.2008 13:33
Mówię o języku tekstu przecież. Poanalizowalem sobie znaczenie wyrazów. Jesli to nie na temat - wybaczcie.
Doktor Zawisza dnia 08.12.2008 13:35 Ocena: Przeciętne
Aborcja to morderstwo i nic tego nie zmieni. Rozrywanie dziecka szczypcami to zawsze morderstwo. Wiersz zbyt prosty jak dla mnie.
Tnicu dnia 08.12.2008 14:53
Moim zdaniem pewna hasłowość w poezji bywa wskazana, jeżeli mamy do przekazania jasny komunikat - oczywiście mogłem temat rozwinąć, pociągnąć frazę, lecz moim zdaniem mógłby w ten sposób stracić na autentyczności przekazu.
A co do pytań, czy to aby na pewno wiersz - miniatur ci u nas dostatek(zresztą nie tylko u nas - patrz "Manifestowanie" Świetlickiego).
Pozdrawiam!:)
alleluja con dnia 08.12.2008 15:59 Ocena: Dobre
Masz rację Tincu. Zresztą dziś nie da się jednoznacznie ocenić co jest poezją, a co nią nie jest, to temat rzeka. Co do wiersza, to pomysł ciekawy, lubię zabawę słowem. Tylko myślę, że w tym przypadku (mam na myśli temat), to dość ryzykowne - ta "skrobia ziemniaczana" jakoś tak spłyca. Ale to tylko moje odczucia.
Pozdrawiam serdecznie.
Usunięty dnia 08.12.2008 16:48 Ocena: Bardzo dobre
yymmm...

kompletna zagadka, wpadam w skrajności próbując ocenić ten wiersz.

zastanowię się.
Usunięty dnia 08.12.2008 18:53 Ocena: Dobre
Wiadomo, że w wierszu posłużył się autor zabawą słowem /skrobią ziemniaczaną, a skrobią w sensie czasownika przedstawiającego aborcję/, jest to pomysłowe, choć u mnie przynajmniej budzi pewne pytanie czy w takim temacie jeszcze "wypada" czy już nie grać słowem. Kwestia zapewne zależna od gustu i indywidualna. Dla mnie w takim temacie jakby nie bardzo. Aczkolwiek nie powiem, jest to dosyć mocne.
Alicja Wysocka dnia 08.12.2008 19:38
Gdyby nie tytuł, nie wpadłabym na trop. Zabawa słowem ale i duży skrót myślowy.
Tym razem bez oceny.
dwa_warkocze dnia 09.12.2008 00:04 Ocena: Słabe
Sprawdziłam, ile czytań mają wiersze pod tym, tj. publikowane wcześniej. Jakieś 100 - 120 mniej. Co z tego wynika moim zdaniem? Że wystarczy chwytliwy tytuł.
Można byłoby stworzyć wiersz typu:

Aborcja

dupa
dupa
dupa


A i tak pewnie miałby ze dwie setki odsłon (tak naprawdę nie należy ich mylić z czytaniami) a komentatorzy rozważaliby kwestię aborcji, bo to jeden z tych tematów, przy których pokłócić się można.

Bardziej konkretnie o wierszu: słaby. Zbyt moralizatorsko, za mało poetycko. Słowo "ziemniaczaną" zupełnie zbędne, zabija grę słów (jak gdyby autor/ka założył/a, że czytelnicy się nie domyślą).

p.s. Jakbym czyjeś wrażliwe uszy dupą uraziła, to z góry przepraszam - nic mi innego nie pasowało do wiersza.
Tnicu dnia 09.12.2008 00:12
Tytuł jest bardzo ważnym składnikiem dzieła literackiego, dziennikarskiego, generalnie dzieła, z tego moim zdaniem zarzutu zrobić nie można.

Słowo 'ziemniaczaną' - cóż, jeśli tekst traktuje(dość oględnie, ale jednak) o skrobance, to mimo wszystko ziemniaki nie są przesadnie oczywistym skojarzeniem, myślę, że zastosowanie tego wyrazu było konieczne.
KenG dnia 09.12.2008 01:52 Ocena: Przeciętne
"Aborcja to morderstwo i nic tego nie zmieni. Rozrywanie dziecka szczypcami to zawsze morderstwo."
Zawiszo, naoglądałaś się chyba za dużo pierdół i filmików propagandowych i nie wiesz na czym dokładnie owa aborcja polega. Tu nikt żadnych dzieci żadnymi szczypcami nie rozrywa. Odsyłam do lektury czegoś mądrzejszego niż broszurki i filmiki pokazywane na religii.
Ale fakt - zaczęła się tu dyskusja o aborcji, a sam wiersz jakoś zszedł na bok. Czy o to chodziło? Mnie osobiście nie poruszył tą skrobią. Pisałeś dużo lepsze utwory. Pozdrawiam późną nocą
zapomin dnia 09.12.2008 08:35
wg mnie ziemniaczana pełni te sama funkcję co skumbrie w tomacie pstrąg w słynnym wierszu Galczyńskiego.

Cytat:
Zawiszo, naoglądałaś się chyba za dużo pierdół i filmików propagandowych i nie wiesz na czym dokładnie owa aborcja polega.

W niektórych krajach aborcji dokonuje sie w bardzo zaawansowanej ciąży. "Zabieg" polega na prebiciu karku dobrze już ukształtowanego "płodu" metalowym szpikulcem. Czysto - sterylnie - higienicznie :(
KenG dnia 09.12.2008 16:13 Ocena: Przeciętne
Mnie konkretnie chodzi o tę idiotyczną wystawę, która nie tak znowu dawno narobiła strasznego zamieszania. I o film, który pokazywano dzieciom w gimnazjum - zakrwawione gabinety i sterty małych ciałek, porozrywanych na kawałki. Dobrze, że nie popłakiwały w tych koszach albo podczas zabiegu nie trzymały się kurczowo macicy krzycząc "Nie zabijaj mnie, mamo!" Może brzmi drastycznie, ale to naprawdę robiło ludziom wodę w mózgu. Nie chodzi mi o patologię, tylko o zabieg polegający na usunięciu zapłodnionego jajeczka. Taki wykonywany do 2 mca. Jeśli ktoś uważa to za morderstwo, a kobietę za zabójczynię - jego prawo. Ja tak nie uważam. To temat do długich dyskusji i zawsze budził kontrowersje. Nie wyobrażam sobie, że w takiej sytuacji każdy ma większe ode mnie prawo do mówienia co mogę zrobić ze swoim ciałem, a co nie. Może ktoś stworzy/albo już stworzył? specjalnie temu poświęcony temat na forum?
Doktor Zawisza dnia 09.12.2008 17:08 Ocena: Przeciętne
To nie jest twoje ciało, to jest ciało dziecka (drugiego człowieka) nie zależnie od tego, w którym momencie. Dzecko JUŻ jest w momencie zapłodnienia. Rozwija się.
Wiktor Orzel dnia 09.12.2008 17:41 Ocena: Bardzo dobre
Podoba się. Ogólnie przepadam za taką formą.

bdb.
soczewica dnia 25.12.2008 19:15 Ocena: Przeciętne
ogólnie piszesz duże wiersze [czasem bywa to po prostu słowotok, ale dobry słowotok] i chyba lepiej to wychodzi, bo tutaj brak czegoś. niby wszystko jest na swoim miejscu, proste logiczne i jednocześnie... nijakie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty