Nocna jazda - Melock
Proza » Miniatura » Nocna jazda
A A A

(jeśli ktoś to przeczyta, to prosiłbym o jakieś porady czy uwagi, bo po to publikuje te miniaturki, by zebrać wiedzę, jeszcze specjalnie takie krótkie, bo nie śmiem zawracać komuś głowy długim czytaniem. Z góry dziękuję)

 

------------------------ 

Podświetlony reflektorami samochodu pas drogi przewijał się monotonnie, nużąc mnie straszliwie. Noc była późna, nikogo do towarzystwa a radio zepsute. Jechałem przez zupełnie niezamieszkałe okolice, same pola, raz na jakiś czas ciemny zarys lasu. Niemal zasypiałem.
Nagle z odrętwienia wyrwał mnie ostry blask światła. Odbicie w lusterkach? Coś przede mną czy za mną? A może nade mną?
  Tak. To bardzo możliwe. Jako dziecko lubiłem czytać o zjawiskach nie z tej ziemi. Słyszałem o przypadkach porwań przez Ufo. Zaczynało się tak samo, w takich samych warunkach jak teraz. Noc, pustkowie, samotny kierowca, snop światła z nieba i za chwilę kroją cię na stole operacyjnym, tylko że potem nic nie pamiętasz.
Implant w czaszce, pobranie DNA, wypalenie znamion na skórze.
Nie dam się!

  Światło znów błysnęło. Wcisnąłem z całej siły hamulec a potem raptownie skręciłem w drogę gruntową. Koła zachrobotały na polnym szutrze, samochód zaczął podskakiwać na wybojach. Mimo tego przestraszony pędziłem teraz szybciej niż po asfalcie. Kolejny błysk światła, chwilę później następny, potem jeszcze jeden. Wydawało mi się, że światło jest wszędzie, za samochodem, nad nim, odbija się w bocznych lusterkach. Otacza mnie ze wszystkich stron. Nie myliłem się, chcą mnie porwać!
  Kolejne uderzenie podwozia o wybój na polnej drodze, samochodem zarzuciło w bok, zakręciłem kierownicą próbując kontrować. Wpadłem w poślizg. Głośne przekleństwo, odgłos szorujących po szutrze opon i tępe uderzenie.

  Światło. Ostre, oślepiające światło zbliża się do unieruchomionego samochodu. Mają mnie.
Co robić? Gdzie uciec? Próbować uruchomić silnik? Przód samochodu uszkodzony, wygięta maska zasłania całą przednią szybę, samochód raczej nie ruszy. Jeśli już, to uciekać na piechotę, nie poddawać się! I co wtedy, paniczna ucieczka przez pole, a może z powrotem na drogę asfaltową? Jeśli uda się do niej dobiec mógłbym też dotrzeć do lasu, i może wtedy, przy odrobinie szczęścia..

- Co pan do cholery wyrabia?! Zwariował pan?! - ktoś szarpnięciem otworzył drzwi od strony kierowcy i wydarł się na mnie.
- ?
- Dajemy panu sygnał do zatrzymania się od kilku minut, dlaczego wjechał pan na pole, nie widział pan świateł koguta?
- ... Ja ... tylko....
- Funkcjonariusz Piotr Międlarek, kontrola drogowa, poproszę prawo jazdy i dowód rejestracyjny samochodu.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Melock · dnia 25.11.2017 09:13 · Czytań: 451 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
purpur dnia 28.11.2017 17:50
Witaj Melock-u.

No przeczytałem Twoje maleństwo. Generalnie nie za bardzo mam się do czego przyczepić. Czytało się sprawnie, nie zgrzytały wyrazy...

A po przeczytaniu. Mówiąc szczerze - a taką mam niestety przypadłość, no nie wyrwało mnie z fotela :) Ot takie.. cóż...

Wybacz, ale może zabrakło budowania napięcia, może to jest za krótkie, ale nic we mnie nie zostało po przeczytaniu. Nie twierdzę, że każde opowiadanie ma zmienić sposób w jaki zakładam skarpetki, ale coś jednak warto by było poczuć.

Czuję się jak po przeczytaniu kwaśnego dowcipu, na ostataniej stronie regionalnej gazety...

No mam nadzieję, że się na mnie nie obrazisz, wolę powiedzieć tak, jak powyżej, niż nic nie znaczące: bardzo dobrze, bardzo dobrze, pała!

Tymaczsem,
Pur
Melock dnia 28.11.2017 18:40
Dzięki wielkie za komentarz! Jest dla mnie bardzo cenny i dokładnie zrozumiałem o co ci chodzi i jaki miałeś odbiór całości. O takie szczere komentarze mi chodzi.
Generalnie rzecz powstała jako wprawka szybkiego wymyślania rozwoju akcji, dlatego takie krótkie. Rzucam pierwsze lepsze hasło (tutaj "droga mnie nużyła...";) i zabawa polega na rozwijaniu tego szybko, tym co wpadnie do głowy. Akapit, dwa, koniec i następne hasło. Ćwiczenie po prostu. Ale czasami wpadają takie dziwaczne pomysły i rzecz sama się puentuje, że aż sam się z siebie śmieję. Tak było właśnie tutaj, ja nie zaplanowałem wcześniej puenty, historia sama się rozwinęła. Mam tutaj też drugie mini opowiadanie, które powstało w ten sposób ("Facet otwiera drzwi i...." bawimy się co dalej).
Naturalnie kiedy już wyszło co wyszło i historyjka się zamknęła, to edytowałem tekst wielokrotnie i starałem doszlifować zanim pokazałem tutaj.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
purpur dnia 29.11.2017 11:46
Świetnie rozumiem i idee wprawki i sposób napisania powyższego.
Trzeba ćwiczyć :)

Chętnie dorzuciłbym do Twoich założeń element - daj czytelnikowi "coś". "Coś" co jednak przykuje jego uwagę, coś co zaskoczy ( zwłaszcza że piszesz miniaturki ), coś co spowoduje że pomimo jakiś niedociągnięć tekst może być oceniony poztywnie ... Wiem, że to trudne, ale kto powiedział, że ma być łatwo :)

Postaram się do ciebie zerknąć i spojrzeć moim kaprawym okiem, jak tam poszło w kolejnych, ale obiecać nie mogę. Tym niemniej postaram się, bo lubię gdy ktoś zdrowo podchodzi do swojego pisania :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty