Sadzenie drzew owocowych na wiosne - Porady i rozwiązywanie typowych rozterek - mintros
Publicystyka » Artykuły » Sadzenie drzew owocowych na wiosne - Porady i rozwiązywanie typowych rozterek
A A A
Od autora: Każdy z nas chciałby, żeby jego ogród wyglądał pięknie wiosną. Uroku dodadzą mu z pewnością drzewa owocowe. Jak jednak można uzyskać zadowalający nas efekt szczególnie, gdy nie jesteśmy doświadczonymi ogrodnikami? Na to pytanie odpowiemy w poniższym poradniku skupiając się na kategorii drzewa owocowe.

Sadzenie i pielęgnowanie drzew owocowych to zajęcie wdzięczne i dające wiele satysfakcji. Szczególnie, że  otrzymujemy owoce rok do roku. Niestety pielęgnacja drzew owocowych często bywa kłopotliwa dla początkujących ogrodników. Zobaczmy więc, jak możemy się ustrzec przed popularnymi błędami, które popełniamy.

 

Zaopatrz się w narzędzia i preparaty.

Pierwszym krokiem początkujących ogrodników w drodze do sadzenia drzew owocowych, jest zaopatrzenie się w niezbędne narzędzia pracy. Warto wybrać w tym celu m.in odpowiednie nożyce, sekatory, czy nawet rękawice. Wybór narzędzi ma ogromny wpływ na zmiany jakie wprowadzamy w glebie, na której sadzimy nasze drzewa owocowe.

Sprawdź najczęściej zadawane pytania

Wyszukaj pod frazą FAQ (Frequently Asked Questions) najczęściej zadawane pytanie przez początkujących plantatorów. Sprawdź jak bardzo pokrywają się z twoimi obawami i błędami i wyeliminuj je za pomocą podanych sposobów (zazwyczaj kilku). Przejrzyj też fora i grupy dyskusyjne będące idealnym źródłem informacji.

 

Zaplanuj sadzenie i miejsce w ogrodzie.

Drzewa owocowe należy sadzić według przyjętej ogólnie praktyki wczesną wiosną, więc powinieneś zaplanować sobie czas sadzenia w okresie marzec-kwiecień oraz sprawdzić, w którym miejscu w ogrodzie jesteś w stanie pozwolić sobie na umieszczenie drzewek.

Wymienione w artykule problemy to tylko niektóre zagadnienia, którymi musisz się zająć przy planowaniu ogrodu. Inne będziemy poruszać w kolejnych artykułach na tej stronie, więc obserwujcie nas i wyczekujcie kolejnych tekstów.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mintros · dnia 29.03.2018 13:26 · Czytań: 316 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
purpur dnia 29.03.2018 16:35
Drogi mintros, a czy przypadkiem portale się Tobie nie pomyliły?

Owszem lubię po spoglądać na motyczkę, jak każdy, zwłaszcza gdy leży odłogiem :) Ale to nie znaczy, że mam chętkę na czytanie o niej.

Tym niemniej potrafiłeś zaskoczyć :)
Dobra Cobra dnia 12.04.2018 11:26
Uważam, że to wielki, krótki artykuł, w którym Autor nęci czytelnika wizją posiadania pięknego owocowego ogrodu. Takie tera czasy, że nikt nie ma czasu, a tu w zadziwiajaco krótki sposób możemy nabrać chuci sadowniczej. W sam raz akurat artykuł nadaje się do internetu, gdzie wszystko ma krótką formę.

Jedyną wadą ogrodu owocowego są częste opryski, które zabijaja faunę oraz często florę, oraz tzw spady, w których gnieżdżą sie osy i inne takie.


Niemniej dziękuję za tak podrażniający wyobraźnię temat.


Ukłony,

DoCo
Jaga dnia 12.04.2018 22:36
Ku przestrodze: "Nigdy nie czytaj rzeczy, które nic nie wnoszą. Mogą cię ubawić, ale nigdy nic na nich nie wzrośnie"... a na pewno nie drzewa owocowe sadzone według tego "przepisu" ;)

Pozdrawiam,
Jaga
retro dnia 13.04.2018 08:42
Nie wiem, czy mam prawo się wypowiadać, bo na balkonie to tylko kwiatki typowo balkonowe posadziłam, ale otaczam je troskliwością i odwdzięczają mi się barwą oraz zapachem. Jest symbioza.

Dałeś to jako publicystykę, co za tym idzie jest to subiektywna wypowiedź na temat sadzenia drzewek, czyli ok.

Mam tylko jedno ale, jak już dajesz porady to wypadałoby uczynić to naprawdę dobrze: w ogóle nie wspomniałeś o zaopatrzeniu się w sadzonki, a uważam to za pierwszy krok.

Trzymam kciuki za owocowy sad pełen ciekawych tekstów i przy ich tworzeniu uwzględnij komentarze, gdyż każdy z nich zawiera cenne uwagi.

Pozdrawiam,
R.
Zbigniew Szczypek dnia 13.04.2018 11:23
Jako, do niedawna, ogrodnik-sadownik (30 lat praktyki), wkurzam się na takie "artykuliki", nic nie wnoszące, spóźnione, nawet nie porady lecz ich mgliste zapowiedzi. Po co, na co to, tym bardziej tutaj. Kicha!
Popieram sensowne teksty/porady literackie i mądre wprawki, początkującego pisarza-felietonisty.
Co do sadzenia krzaczków i drzewek, służę praktyczną radą.
Zbyś
Madawydar dnia 08.02.2019 12:49 Ocena: Słabe
Artykuł jest mało rzeczowy i tutaj raczej nie na miejscu. Na bazie tego wpisu nie można posadzić nawet drzewka, a co dopiero założyć sobie mały ogrodowy sad. Nawet początkującemu ogrodnikowi nie trzeba doradzać odwiedzenia fachowych portali internetowych w tym zakresie.
viktoria12 dnia 09.02.2019 12:09
Cytat:
Za­opatrz się w na­rzę­dzia i pre­pa­ra­ty.

Pierw­szym kro­kiem po­cząt­ku­ją­cych ogrod­ni­ków w dro­dze do sa­dze­nia drzew owo­co­wych, jest za­opa­trze­nie się w nie­zbęd­ne na­rzę­dzia pracy. Warto wy­brać w tym celu m.​in od­po­wied­nie no­ży­ce, se­ka­to­ry, czy nawet rę­ka­wi­ce.


Bez rękawic ani rusz, szczególnie jak ogrodniczka ma kilkucentymetrowe tipsy albo jej się takiej jednej umyślało, że będzie zakładać ogródek.Sorki. Ogród. Więc rękawice pierwsza i najważniejsza rzecz.

Pomyślałabym o ukorzeniaczu, ale skoro artykuł pisał Fachowiec, widocznie nie jestem na czasie. Zatem - najlepiej na wiosnę - drzewko: bach do ziemi i niech rośnie. Na jesieni wyda pierwsze owoce. Byleby tylko nie skusiły sąsiadki do grzechu, bo wtedy bida. Masz rację z wiosną. Tak, na wiosnę sadzimy wszystkie drzewka. Bez sięgania do FAQ, bo nie wszyscy mają dostęp do Internetu.Zresztą, Internet to już przestarzałe narzędzie informacji, więc może tylko praktyka? Ale nie chcę niczego sugerować.
Sadzonki najlepiej kupować w Biedronce albo u przewoźnego handlarza.

Ech, nie. Sorki. Ty dajesz porady. Tylko nie wprowadzaj w błąd.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty