Gnębiciele i Krzywdzeni (tytuł roboczy) Rozdział 9 - Kazjuno
Proza » Długie Opowiadania » Gnębiciele i Krzywdzeni (tytuł roboczy) Rozdział 9
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

 

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kazjuno · dnia 10.04.2018 14:03 · Czytań: 416 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 4
Komentarze
Usunięty dnia 10.04.2018 15:07
Hej, Kazjuno,

Jak już pisałem, to proza akcji. Ktoś zauważył, że napisana niemal jak scenariusz. I to mi się podoba. Owszem są książki inaczej skonstruowane, ale tamte mają inny cel. Więc Twoje pisanie mi się podoba, choć to nie do końca mój styl.
A teraz o wadach:
Cytat:
Jak mi po­mo­żesz, to mogę ci pomóc za­ła­twić tego uwo­dzi­cie­la.

Nie podoba mi się to zdanie. owszem, mógł ktoś tak mówić. powtarzając słowa, ale, jak to mi powiedziała pewna kobieta, sztuka to nie wierne odwzorowanie rzeczywistości - jeśli by tak było, mielibyśmy do czynienia z kiczem (tak, jak w przypadku malarstwa) - sztuka to pokazanie rzeczywistości nieco inaczej - czasem piękniej, czasem brzydziej, a czasem prawie nierozpoznawalnie. W tym konkretnym przypadku mamy do czynienia trzy razy z tym samym słowem, nieco inaczej przytoczonym. Zobacz po-możesz, mogę, po-móc. Uważam, że to zdanie jest okropne, nawet jak na wypowiedź. Moim skromnym zdaniem powinieneś nieco je upiększyć.
Cytat:
Nie tłu­macz się, też mam z ogniow­ca­mi na pień­ku.

Tu nie wiem, ale czy jesteś pewien, że słowo "ogniowcami" piszemy małą literą? Zresztą było też słowo "akowcami" pisane tak samo.
Cytat:
tam gdzie cho­wa­li­śmy się przed ogni owca­mi

Tu jest zbędna spacja.
Cytat:
wark­nął męż­czy­zna, któ­re­go twarz za­wie­ra­ła przy ustach bli­znę, jakby ktoś do­ko­nał za­bie­gu ma­ją­ce­go roz­sze­rzyć mu uśmiech.

Nie podoba mi się słowo "zawierała". A może to moje zdanie stricte subiektywne? Zastanów się.
Cytat:
miał ocho­tę par­sk­nąć z sie­bie śmie­chem.

Parskąć Z SIEBIE? To też mi nie pasuje. Ja wyrzuciłbym "z siebie". ps. Dopiero po długim czasie skumałem, o co w tym chodziło. Jest ok :)
Cytat:
żeby do Za­ko­pa­ne­go wje­chać ru­ski­mi czoł­ga­mi, roz­wa­lić z dział czoł­go­wych Mor­skie Oko

Dwa razy czołg/czołgowych. Wyrzuciłbym drugie.

Aha, i powtórzyłeś rozdział ósmy. Dbaj, aby się nie powtarzały.

To chyba tyle.
Pozdrawiam
Kazjuno dnia 10.04.2018 18:22
Jak zwykle serdecznie Ci Antosiu dziękuję.
Na razie nie mogę usiąść przy tekście, zrobię to później.
Oczywiście naniosę poprawki i odniosę się do Twoich uwag.
Serdecznie pozdrawiam, Kj

Wreszcie naniosłem poprawki na zauważone przez Ciebie błędy.
Podziwiam Twoje bystre oko, bo sam musiałem się naszukać swoich błędów.
Bardzo też mi miło, że mimo tak odległych tematycznie dla Ciebie tematów, masz cierpliwość czytać moje rozdziały i pomagasz w ich udoskonalaniu.

Pozdrawiam, Kj
Ania_Basnik dnia 13.04.2018 21:51 Ocena: Bardzo dobre
nie mogłam czytać o tej przemocy wobec piesków, rozumiem, że tak musiało stać się. Ale za to inne fragmenty były przyjemniejsze. Jest ciekawie, dobrze sie czyta i jak już pisałam wcześniej - gotowy scenariusz filmowy
Kazjuno dnia 13.04.2018 23:48
Ech, droga Aniu!
Psy to ja też bardzo lubię, chociaż przygody z nimi widywałem różne. Nie zawsze były osobiste. Raz jednak, mój skądinąd wojowniczy (ś.p.) husky Bojcio rozpoczął nierówny bój z bulterierem. Szczęśliwie właścicielka psa mordercy pozwoliła mi kopać centkowanego mocarza, który już Bojcia zagryzał. Jakimś cudem udało mi się uratować swojego czworonoga. Potem go zszywałem i leczyłem prawie śmiertelną ranę.
Więc pisząc o zwyrodnialcach, śmierdzących bernardynowatych potężnych kundlach z domieszkami diablich genów, miałem na myśli psa centkarza, którego cudem razem z jego właścicielką, udało się spacyfikować. Zresztą dowiedziałem się, że po kolejnych morderczych wybrykach centkarza, właścicielka z bólem serca zdecydowała się go uśpić.
Tyle tytułem psiego dramatu.

Jestem Ci bardzo wdzięczny za wpis. Dzięki Tobie czuję się pokrzepiony na duchu, bo tekst spadł jednak do gorszej kategorii.
Dziękuję też Aniu za bardzo dobrą ocenę.

Serdecznie pozdrawiam, Kj

PS. Właściwie to we wstępie powinienem przeprosić czytelników za pomyłkowe powtórzenie ósmego rozdziału.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty