Uwięziony w Serze - rozdział X - MP642
Proza » Inne » Uwięziony w Serze - rozdział X
A A A
Od autora: Tytuł rozdziału nie znalazł się w tytule ze względu na kwestie techniczne (niemożliwość skopiowania przekreślenia, bez którego wstawianie tytułu nie ma sensu).

MI TO L’OTTO OGGIA

Na początku był Cha! Os, ossis czyli Kość. Któż zdoła powiedzieć czym był Kość? Niektórzy widzieli w nim jakiś Narząd, rzekomo budujący Układ Kostny, inni znowuż Pokarm dla Wielkiego Indyga, co się indydżył dzień cały póki mu nie wlały w czerwone te gały dwa pedały pewnej skały… Inni znowuż w ogóle nic nie widzieli, bo byli niewidomi... Inni znowuż widzieli w Kościu Gościa nie lada, Szefa Wyjelkiego, co go trza szanować i mu buty całować… Inni znowuż nic w nim nie widzieli, bo im oczy zasłoniono, jak ich porwano na kawałeczki również też, aleć może nie, choć chodź i sam zobacz, czego nie widzieli. Inni znowuż twierdzili, że w Kościu jest Twierdza, w której, jak twierdzili jest żona Kościa, czyli Kość, a w niej, jak twierdzili, Twierdza znowuż i znowuż i z NO włóż…

W każdym mądź razie, mądź, dużo mąć a będziesz mądą.

Z Kościa wyłoniła się pierwsza para bo-głów: Hurra! Nos i Geja, naczy tfu! Gaja, co miała kawał Gaja. W tym Gaju tym rosło Drzewo Giszlaszoffonjakkurjajjossoooon, rodzące jabłka tylko o 16:23:44 i 45 seteknych w Dzień Jutrzni Wu. Z pierwszego jabłka wynurzył się Wielki Groblin, za-łożyciel (za łożem siedzi) Wielkiej Loży Grobli w Pakaszy na Alei Surykatek 14, zaraz obok wieży Ei-fla!, czyli Jajkowiej. Pierwsze Jajkowieje odbyło się tam z inicjatywy Klubu Przyjaciół Misia El-Ronda Kapelusznika, dowódcy bojarów w Powstaniu Antygalicyjskim w Bierlinie, które odbyło się w 1567 Jarze przy drodze leśnej do Grünwaldsteinu, a także Wielkiego Generała MMMDCCCXXXVIII Dywizji Piechoty Dolnych Głuchołazów w Bitwie pod Stokrotką w 1635. Drugie Jajkowieje odbyło się w rocznicę pierwszego z inicjatywy samego Herr AK-lessa Poi-wrota, Naczelnego w 16 Komórce Stowarzyszenia Tajnych Mnichów Styropianu i Selera, którzy tajnie wspierali Mroczne Jedenastki w Bitwie na Bowlstreet w 332 w Lon-dyni, dostarczając im wom-baty ogniste. Trzecie Jajkowieje nie odbyło się, gdyż zakłócili je Dżuharowie, rzucając dyniami i mlekiem Sad-damy. Z drugiego jabłka wynurzyła się Wielka Jedenastka, czyli pierwszy Elf, dając początek temu dumnemu rodowi. Miał on z żółwicą Wisznią 12 synów i 7 córek: Tarzana, który ciągle się tarzał, kwicząco śpiewając przy tym XII Arię Międzygwiezdną; Oriona, ojca Thora, konstruktora pierwszych pociągów i przedciągów; mera Kurego, władcę Ośmiogrodu oraz Wyspy Sorny; Sat-uryna, ojca Wielkiego Śik-ty, demona Gór, Kur, Rur i wszelkich innych Dziur, których chór śpiewa pełno różnych bzdur, a bzdur tych wór; wielkiego artystę Dziełusa, twórcę pisma Pio-runicznego; potwora morskiego Tykoona, wiecznie gubiącego swoją tykę z powodu przekleństwa jego ciotki Mulan, pół-siostrzenicy Asklepiosa oraz krewnej po kądzieli Sherlocka Holly-messa, jak również teściowej fauna Smreka, przodownika pracy w kopalni srebra na Atlantydzie; jednokamienistego szejka Al-Berta, który dał początek rodowi Mistrza Jodu; fara-ona Mestofelyjka z Laos nad Orgonem, wielkiego budowniczego domów z matelitalu i gryppyny; Hazdrubala z Sunoos, ojca Freda Williamsa, rockmana z przedmieść Ojczakawary; Johna Guligamma, ojca słynnego czarownika Hannibala, osierociciela Marysi oraz dowódcy Rzymian w bitwie z Rosjanami pod Gułogańskiem za czasów Hadriana Flawiusza, wynalazcy pierwszej machiny latającej; wujka Fido, wiecznie ganiającego za swoim zaczarowanym psem Ghandim Alfem z Muzzaryny, mającego zdolność fruwania na stokrotce oraz przewidywania czy grzyby urosną w lesie czy też nie a w końcu Wuja Toma, pradziadka teściowej ciotki po mieczu Tomasza Sawyeara, który jako pierwszy zobaczył Rok. Zaś 7 córek to: słonica Mokoreta, Wielka Matka Czterech Słoni; księżniczka Pokahomtas, żona Buddy oraz matka żółwia Franklina i Dubajczy; Rusałka Dżawdojewa, Pramatka rusałek na Kaukazie oraz w Boholcu Miętnym w Kar-matach; Muslimmi de Bouracque z.r. de Ziemniacque z.d. Kowalskich-Sawdojewów, primo voto Murakhesz – słynna miss świata i pani na Garnczanach, która po śmierci męża przeszła na islam, ożeniła się z księciem Iraku i Prawantu, po czym umarła z przejedzenia, lecz jej duch wyleciał do Alfa Centauri i spowodował powstanie pierwszej Czarnej Dziury, która wciągnęła do siebie planetę Om, powodując powstanie buddyzmu zen; Jaskółka Duszycielka, Wielka Pramatka południc i północnic oraz upiorów suszy na Saharze; Czerwona Kapuza, zwana też Kapturkiem – słynna seryjna morderczyni, matka Magneta i doktora Do-little oraz teściowa zięcia matki Nimroda, a w końcu sławetna Molly Flanders, pierwsza prostytutka i matka Robinsona Cruzoe, tudzież krewna Piętaszka, Stopaszka i Dłoniaszka po kądzieli. Wszyscy oni byli wspaniałymi elfami i dali początek dumie i wspaniałości tej rasy, która trwa aż do dnia dzisiejszego.

Z trzeciego jabłka wyskoczył dżin, gdyż była to butelka.

Z czwartego jabłka wychynęło nieśmiało 777 jaj. Z pierwszego wyszła prasmoczyca Draga, twórczyni pierwszych narkotyków; z drugiego prażołwica Terra, twórczyni planety Ziemi; z trzeciego żółw Ter, jej pierwszy mąż i założyciel Rasy Panów; z czwartego Ogień; z piątego Woda; z szóstego Zając, który siedzi na kołku w dołku; z siódmego morze, w którym jest ten dołek; z ósmego Ojciec Braci Lee; z dziewiątego dziadek Konrada Wallenroda i Ali-Baby; z dziesiątego Wkołodymir, pierwszy Car Wszechrusi Kijowsko-Nowosybirsko-Grenlandzkiej, który wywołał wojnę napadając na Nową Gwineę w 1233; z jedenastego Jedenastek, założyciel konkurencyjnego wobec Elfów plemienia Mocznych Elf, które żyły w dorzeczu Amazonki i pozbawiały się piersi, aby lepiej strzelać z łuku; z dwunastego Wielki Mistyk Ghandi Alf, zamieniony później w psa za zamordowanie żony Sołowjowa; z trzynastego Niepotrzebny Starzec, przynoszący pecha każdemu kto usłyszy jego szyderczy śmiech; z czternastego Pierwszy Hop-bit, twórca hip-hopu i rapu, praprapraprapradziadek słynnego Chlippa Haggisa, włamywacza i odkrywcy Piersicienia, który spowodował przełom w karmieniu niemowląt i upadek firm zajmujących się produkcją i sprzedażą następnego mleka; z piętnastego Krasnolud Glumordat’, założyciel Twierdzy Bagdad; z szesnastego Sznutu, twórca pierwszej voody oraz voodu; z siedemnastego Atlanta Hysperyd, założyciel Atlantydy; z osiemnastego bożek Bożek, pierwszy ekolog; z dziewiętnastego Syryjusz, twórca Galaktyki z planetą Es, na której I Mleczarz Bob zbudował najpilniej strzeżone i najcięższe więzienie Wszechświata Wu – Ser; z dwudziestego Xi-Ji-Xiuix, pradziad Huzaha-Hah-Hahha, Wielkiego Czarodzieja, Szewczyka i Poławiacza Pereł, a także krawca i pazia królowej Kasandry; z dwudziestego pierwszego PraOczko; z dwudziestego drugiego Matatjasz Grünewaldein, prapradziad wielkiego Jana Kammonda, Mistrza Słowa Pisanego; z dwudziestego trzeciego bracia Ra, Fa i El, z których pierwszy był założycielem Sahary i Nilu, drugi twórcą mydła i najbardziej szczodrym multimiliarderem w dziejach Wszechświata Wu, a trzeci twórcą Żydów, zaś każdy z nich był ojcem wielkiego malarza; z dwudziestego czwartego Doba, zbiór opowiadań pewnego Dziada; z dwudziestego piątego Neo, odkrywca Świata bez Klamek; z dwudziestego szóstego Agatka z Krainy Grzybów, pramatka Wielkiego Świra; z dwudziestego siódmego RAZ, z dwudziestego ósmego DWA, z dwudziestego dziewiątego Iti, słynny kosmita, milioner i lewak, założyciel imperium medialnego, zastrzelony przez Abrahama Johna Lincolna z.r. Kennedych – afrykańskiego imigranta i emigranta oraz agenta UOP, NSA i PPPPPP; z trzydziestego PraFaun, twórca Fauny i gwiazdozbioru koziorożca; z trzydziestego pierwszego Wilczyca Jawa, twórczyni wyspy na Morzu Snu; z trzydziestego drugiego Mik – praojciec komarów, twórca libertarianizmu i popularyzator minarchizmu, praojcicec Wielkiej Myszy i Johna Hammonda, zastrzelony zdradziecko przez Wuja Toma z karabinu J33 w Chacie KOR-u, przy picu wina; z trzydziestego trzeciego – Wielki Mistyk Schod; z trzydziestego czwartego Anonim, kronikarz i praprapradziad Mikkewicza; z trzydziestego piątego Nosferatu, ojciec Marsysieński i Dudajewa, dziadek pp. Twardowskiego i Tadeusza, pradziadek Ojca Wergiliusza, twórca Hymnu Kataborów; z trzydziestego szóstego Bułkakow – ojciec Małgorzaty, piekarz; z trzydziestego siódmego Maciuś, król Wallhallu, I Sekretarz Partii Dziecinnistycznej, twórca Unii Socjalistycznej, dyktator; z trzydziestego siódmego Ego; z trzydziestego ósmego Nic – twórca Nilu i Nihilu – dwóch najdłuższych i największych rzek Jowisza; z trzydziestego dziewiątego Mist-er, największy Mglarz Wszechświata Wu, twórca 777 rodzajów mgły oraz języka mgłowego, a także Pan Mgły i twórca pierwszego savoir-vivre’u, z czterdziestego Karibu, powodujące wypadki samochodowe, z czterdziestego pierwszego.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MP642 · dnia 06.09.2018 21:13 · Czytań: 232 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty