Rocznica wyrzutów sumienia - Zola111
Poezja » Wiersze » Rocznica wyrzutów sumienia
A A A

w środku wielkiego miasta w środku europy
pożegnał się ze wszystkimi,
przeprosił mało odpornych na wstrząs,
na swąd, na szok, nieestetyczny element miasta.
 
napisał list o krzywdzie i wstydzie,
niewiele wziąwszy z domu,
ot, kanister z benzyną
i poszedł śladem postaci z małej
apokalipsy konwickiego,
 
wrażliwszy niż ty czy ja,
z pewnością silniejszy.
 
skazał się na niewyobrażalny ból.
w środku wielkiego miasta w środku europy
zostawił podpis na murze
ZWYKŁY SZARY CZŁOWIEK,
 
nieszczęsny.
uznany przez państwowe media za nieistotny,
więc przemilczany,
bo wolność ukochał ponad wszystko,
jak kilku innych, przerażonych dżumą bezprawia.
 
skazał się na niewyobrażalny ból,
żeby świat się dowiedział.
 
miał poprzedników, o których świat
z podobną arogancją obszedł się per noga.
 
a we mnie ten krzyk trwa,
i nie ucichnie.
nie cichnie.
nie, ich…
 
nie!
 
19.10.2018.
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zola111 · dnia 30.10.2018 07:18 · Czytań: 673 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
mede_a dnia 31.10.2018 06:06 Ocena: Świetne!
I we mnie wciąż trwa ten krzyk, Zolu. I bunt, że tak mało tego krzyku w przestrzeni. Swoim wierszem wypełniasz tę pustkę. Przejmująco, prawdziwie, do bólu. Dziękuję Ci, Zolu.
Śpij w spokoju, SZARY CZŁOWIEKU. "Poeta pamięta".
Zola111 dnia 31.10.2018 23:52
Medeo,

no to teraz Ty mnie wzruszyłaś. Dziękuję bardzo, Serdeczności,

z.
pociengiel dnia 01.11.2018 20:42
Co za obłęb. Wykorzystywać ludzi rozchwianych emocjonalnie, popychając ich do samobójstwa.

Wyrzuty sumienia powinny dotyczyć nakręczacy i zapiewajłów walki o dobre samopoczucie.

Te jest i nie ma szans na inne myślenie.

Komuna i okres pomagdalenkowo-mafijny skundliła naród bardziej niż rozbiory.

Państwo przez to ledwo zipie, próbuje wyjść z zapaści.

A takie głosy pitolenie o demokracji, konstytucji, jak Pokłasie Ida i ten wierszyk tylko stwarzają i powodują, że nas nie szanują.

Rozgrywają jak babamio spod sklepu - jeszcze GS-u.

Na wybory nie chodzę.
BeNeK dnia 02.11.2018 13:02 Ocena: Świetne!
Bardzo mi się podoba to co przekazałaś tym wierszem. Często dzieje się tak, że ci zapomniani, szarzy ludzie, są wyciągani na świecznik jako przykłady do naśladowania, tylko nic się nie mówi o tym jak byli traktowani za życia... Będę tu wracał. Teraz już nie wiem co mógłbym dodać. Zaczytałem się i tyle :)
Abi-syn dnia 02.11.2018 20:07
Jolie, witaj.
Wybacz, rzadko mi się zdarza aby odnieść się do komentarza pod wierszem, wydaje mi się, że będzie to forma oceny Twojego:
Pocięgiel, sory, to co napisałeś to bełkot, co to jest obłęb, nakręczac, Pokłasie, babamio, Twój komentarz taki jakbym czytał agitkę pod informacjami dotyczącymi Ryszarda Siwca, które oficjalnie krążyły w latach głębokiej komuny, dziś można na Wikipedii dowiedzieć się więcej o nim i o historii listu do żony, bodajże otrzymanym po 22 latach od wysłania. podobnie było z drugim człowiekiem znanym mi z imienia - Jan Palach, Czech, o nim też służby pisały, że wariat, inni (mnisi buddyjscy a także ostatnie przypadki samospalenia - znam tylko z faktu (niektóre z inicjałów), o wszystkich warto pamiętać i wspomnieć zwłaszcza w Dniu Zadusznym.

Jolie, trzeba wspominać takie fakty, pisać, nie tylko rozprawki filozoficzne są esencją i solą poezji, poezja, zwłaszcza ta najtrudniejsza, to też wiersze zaangażowane.

Bardzo na plus

Abi-syn
Zola111 dnia 02.11.2018 21:38
BeNeK,

dziękuję Ci bardzo. We własnym imieniu i w imieniu bohatera lirycznego - serdeczności.

Abi,

serdecznie dziękuję i pozdrawiam, dziękując także za przypomnienie nazwisk Siwca, Palacha,

z.
pociengiel dnia 03.11.2018 09:12
Wykorzystywanie śmierci niezrównoważonego psychicznie Piotra S. i jego pośpieszna beatyficja przez ludzi Michnika do walki politycznej to normalka jak biały murzyn Bader.
Piotr S. nie był beneficjentem pomagdalenkowym, ani zawartości puszek Koderastów.

Łączenie tej smierci z innymi ofiarami /jak samospalenie na stadionie dziesięciolecia/ to podłość i poziom propagandy równy wysokości Pałacu Kultury.
Podejrzewam, że także poziom własnego banialuctwa użytkowego, pożytecznych klerków.
introwerka dnia 03.11.2018 13:55
Wstrząsający i świetnie napisany wiersz. Zastanawia mnie opór co niektórych wobec oddania godności zmarłej osobie. Nietrudno zauważyć w tym niebezpieczne zjawisko "sortowania" ludzi na lepszych i gorszych, charakterystyczne dla ideologicznych zapędów władzy o skłonnościach dyktatorskich. Tym ważniejszy staje się uchwycony w wierszu ludzki wymiar tej tragedii.

Serdeczności :)
Zola111 dnia 03.11.2018 20:31
Intro,

dziękuję Ci bardzo. Jestem serdecznie wdzięczna za wrażliwość i rozumienie wiersza, a także problemu.

z.
Nalka31 dnia 06.11.2018 01:16
Wiesz, że już czytałam ten wiersz w innym miejscu. Różnica kilku dni, ale wszak mam czas zadumy, nie tylko jesiennej. Jest właśnie tak jak napisała Mede_a

mede_a napisała:
"Poeta pamięta"


Bo któż jeśli nie poeta poniesie tę pamięć dalej.

Serdeczności. :)
Zola111 dnia 07.11.2018 01:13
Nalko,

serdecznie dziękuję. Jestem niezmiernie wdzięczna. Nawet nie wiesz, jak ten komentarz podnosi na duchu. Wdzięczności, z.
Dany dnia 07.11.2018 14:03 Ocena: Świetne!
ZWYKŁY SZARY CZŁOWIEK - pamięć o Nim nie zaginie, gdy znajdują się takie osoby, które uwieczniają Go w wierszach, pieśniach i innych przekazach.
Czytam go już któryś raz i treść tego wiersza, brzmi jak ballada. Piękny przekaz- Zola111 :)
Zola111 dnia 07.11.2018 15:33
Dany,

dziękuję Ci bardzo. Podnosisz mnie na duchu. Serdeczności,

z.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty