Miniatura o uszczelnianiu - Ten_Smiertelny
Proza » Miniatura » Miniatura o uszczelnianiu
A A A

 

TEN ŚMIERTELNY

 

Miniatura o uszczelnianiu

 

Zebrali się państwo Miedziakowie za uszczelnianie okien. I uszczelnili jedno okno, i uszczelnili drugie okno, i uszczelnili trzecie okno, a czwartego uszczelnić nie mogli. I próbowali z całych sił; uszczelniali, uszczelniali, ale uszczelnić nie mogli.

 

I zafrapowali się Miedziakowie wielce, bo wprawdzie uszczelniać z całej siły uszczelniali, jednak uszczelnić nie dali rady. Dlatego zawołali eksperta. A ten przyjrzawszy przyjrzał się bacznie, a stwierdziwszy, że wprawdzie wiele uszczelniali, a jednak uszczelnić nie dali rady, wziął i wstawił okno nowe, a stare precz wyrzucił.

 

I następnego dnia znaleziono martwą rodzinę Miedziaków, byli się bowiem zaczadzili od spalin.

 

[KONIEC]

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Ten_Smiertelny · dnia 31.12.2018 13:30 · Czytań: 447 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 7
Komentarze
Darcon dnia 31.12.2018 13:35
Dobre to jest, Śmiertelny. Puenta zacna. :)
Dwa zdania tylko lekko mi zgrzytają:
Cytat:
bo wpraw­dzie uszczel­niać z całej siły uszczel­nia­li,

Cytat:
A ten przyj­rzaw­szy przyj­rzał się bacz­nie,

"bo wprawdzie uszczelniać z całej siły próbowali"?
"A ten przyjrzawszy się bacznie"?


Pozdrawiam.
Marek Adam Grabowski dnia 02.01.2019 13:35
Czy to znowu nawiązanie do jakieś ewangelii?

Pozdrawiam
mike17 dnia 02.01.2019 13:51
Myślę, że poza pointą dużą rolę odgrywa tu powtarzanie słowa "uszczelniali" co skutecznie nadało całości posmaku absurdu i abstrakcji.
Ponadto sam akt "uszczelniania" podniesiony jest do rangi sacrum, co śmieszy i nadaje historyjce wesoły wydźwięk.
Ogólnie podobało mi się, choć mogłoby by tego być więcej, ale w tak skondensowanej formie utwór i tak działa.
Kobra dnia 02.01.2019 14:42
Zaiste, niezłe :-)
Berele dnia 02.01.2019 15:27 Ocena: Dobre
Refleksja nad pewnym typem ludzi. Stylizacja językowa jest w miniaturze świadomym zabiegiem :)
Daniela Jadwiga Jarszak dnia 07.01.2019 14:29
Wniosek prosty: nigdy nie należy działać na siłę. Bardzo istotna puenta.
Ten_Smiertelny dnia 25.03.2019 10:06
Może trochę późno, ale dziękuję za te wszystkie liczne komentarze. Cieszę się, że ten bardzo krótki tekst przypadł wam do gustu. :)

//////Darcon
Darcon napisał:
Dobre to jest, Śmiertelny. Puenta zacna. :)

Cieszę się, że ci się podobało. :)
Dzięki za rady, naturalnie pewnie masz rację, ale chyba nie będę zmieniał…
Wspomniane przez ciebie fragmenty to również efekt świadomej stylizacji. Szczerze powiedziawszy lubię taką niby tautologię; tak się kiedyś pisało, bo i gdybym tak nigdy nie czytał, to bym zapewne i nie napisał. Nie bardzo chce mi się szukać jakiegoś przykładu, ale może to trochę jak np. tak: Iz. 22, 18. Koronując ukoronuję cię udręczeniem (ks. Wujka wer. 1935r.)
Zdrowia Darcon!

//////Marek Adam Grabowski
Marek Adam Grabowski napisał:
Czy to znowu nawiązanie do jakieś ewangelii?
Pozdrawiam

A cóż to za nieregulaminowy komentarz? ;)
Mam nadzieję, że ta miniaturowa humoreska ci się spodobała. Co do pytania: świadomie na pewno nie, a nie świadomie… kto wie? :)
Pozdr.

//////mike17
mike17 napisał:
Myślę, że poza pointą dużą rolę odgrywa tu powtarzanie słowa "uszczelniali" co skutecznie nadało całości posmaku absurdu i abstrakcji.
Ponadto sam akt "uszczelniania" podniesiony jest do rangi sacrum, co śmieszy i nadaje historyjce wesoły wydźwięk.

Masz rację; w tym powtarzaniu cała była siła i zamysł. A miało być lekkie i wesołe, acz z puentą :)
mike17 napisał:
Ogólnie podobało mi się, choć mogłoby by tego być więcej, ale w tak skondensowanej formie utwór i tak działa.

Cieszę się, że ci się podobało, twe słowa mają tym większe znaczenie, że wiem, że ty piszesz bardzo profesjonalnie. :)
Krótko być miało i chyba musiało, bo byłem zdesperowany i bardzo łasy na komentarze… Udało się. ;)

Pozdrawiam.
//////Kobra
Kobra napisała:
Zaiste, niezłe :-)

Zaiste dziękuję za komentarz. :-)

//////Berele
Berele napisał:
Refleksja nad pewnym typem ludzi. Stylizacja językowa jest w miniaturze świadomym zabiegiem :)

Niechętnie przyznaję, że o „refleksję nad pewnym typem ludzi” nieszczególnie mi chodziło… Choć pewnie również; w końcu mają na nazwisko „Miedziakowie”. W ogóle myślę, że jest miejsce na parę różnych refleksji.

Cieszę się, że dostrzegłeś, że stylizacja jest celowa. Cieszę się również z twego uśmiechu, czyżby to oznaczało, że miniaturka zabawiła cię choć przez chwilę? :)
Szkoda tylko, że tylko na tróję ją oceniłeś. ;)
Trzymaj się dobrze.

//////Daniela Jadwiga Jarszak
Daniela Jadwiga Jarszak napisała:
Wniosek prosty: nigdy nie należy działać na siłę. Bardzo istotna puenta.

Dziękuje Jadwigo za komentarz. Cieszę się, że uznałaś pointę za istotną.
Sam jeszcze zastanawiam się jaki jest jej faktyczny sens… ;)

Pozdrawiam serdecznie,

Ten Śmiertelny
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty