Gnębiciele i Krzywdzeni - kolejny fragment - Kazjuno
Proza » Długie Opowiadania » Gnębiciele i Krzywdzeni - kolejny fragment
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kazjuno · dnia 31.12.2018 14:12 · Czytań: 547 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 16
Komentarze
Usunięty dnia 01.01.2019 13:42
Chciałem przeczytać, naprawdę! Ale po wstępie mi się odechciało...

Pozdrawiam
Kazjuno dnia 02.01.2019 12:27
Antosiu, zrobiło mi się przykro. Byłem przekonany, że Ty, który w swoim logo umieściłeś krzyż - symbol chrześcijan, nie staniesz po stronie środowisk kojarzonych z gnębicielami narodu. Bo komu służyli następcy ubeków, esbecy? Czy nie rozumiesz, że stanowili zbrojne ramię podporządkowujące Polskę moskiewskiemu okupantowi? Czy nie pojmujesz, że aparat sądowniczy, w stanie nienaruszonym przeniesiony z Peerelu, stanowi pustą atrapę wyobrażenia o sprawiedliwości? Osobiście doświadczyłem wyroku, który mógłbym zdefiniować jako niesmaczny żart oślepłej Temidy.
Nawiązując do publikowanej w PP awanturniczej powieści, opisuję prehistorię powstających po wojnie „elit”, próbuję pokazać, skąd się wywodziły, staram się być rzetelny.
W podobnych poczynaniach nie jestem odosobniony. To za rządów PO (które, pewnie Twoim zdaniem były lepsze od władzy obecnej), ustanowiono Święto Żołnierzy Wyklętych. W roku 2008 Telewizja Polska (wówczas pod nadzorem władzy /PO-PSL/) zaprezentowała mechanizm, jak powstawały elity kulturalne za czasów PRL. Pokazał to Teatr Telewizji, więc zachęcam Cię do obejrzenia sztuki „Tajny Współpracownik” - zobaczysz, jak można było zostać poetą uznanym za wybitnego:
https://www.youtube.com/watch?v=UADsLiVEJuo

Pozdrawiam Kj
Usunięty dnia 02.01.2019 17:20
Również przeczytałem tylko wstęp i również mnie zniechęcił. Jest w tym dużo prawdy jeżeli chodzi o elity, które zamieszały w naszych umysłach, ale elity jakie by nie były zawsze sobie układają wszystko pod siebie. Czy to będą Włochy i ichnie rządy z błogosławieństwem mafii, czy nawet w takim kraju jak Japonia również świat przestępczy ma dużo do powiedzenia. W naszym kraju za Pisu dochodzi do parodii, gdzie odpowiedzialni za reformę sądownictwa są tacy ludzie jak Piotrowicz, a doradcami ministra sprawiedliwości Andrzej Kryże syn Romana. Nie wiem czy czytałeś "Państwo" Platona, jeżeli nie, to polecam.
mike17 dnia 02.01.2019 17:41 Ocena: Świetne!
Bravo, Kaziu, za odważny, adekwatny do czasów wstęp :yes:
Podzielam Twoje poglądy w 100%.
KODomici i Obywatele RP to nic innego jak pokłosie komuny.
Stare ubeki albo ich synalkowie tudzież wnusie.
Ohyda...
Donosić do brukselskich pedałków na własny kraj???
To już poziom poniżej dechy klozetowej.
I zwykła zdrada własnej ojczyzny.
Obecna władza jest najlepszą jak się trafiła po 1989.
I nic tego nie zmieni, żadne ujadanie.
A ujadają ci, co przegrali a naród pokazał im FUCKA.
I gdyby mieli choć trochę honoru, to zamknęliby się na amen, ale to postsowiecka retoryka, i możesz gadać, a on dalej swoje, co świadczy o ograniczeniu umysłowym, bo świat poszedł już dawno do przodu, i Kodomici powinni o tym wiedzieć i zapaść się pod ziemię.
Ale jak się nie ma honoru, to ma się mordę od ucha do ucha.

Co do tekstu, to znasz już moje zdanie i nie ma sensu go tu powtarzać.
Wiesz, o czym piszesz i dobrze Ci to idzie.
Bez trudu można przenieść się w stare, podłe czasy i poczuć ów syf.
Ja go poczułem.
Więc robota dobrze wykonana i oby tak dalej :)

Howgh :)
Kazjuno dnia 02.01.2019 19:36
Bardzo mnie cieszy, że właśnie Ty Mike podzielasz mój światopogląd.

Czasem trudno mi pojąć, jak ludzie o aspiracjach intelektualnych, bo piszący i dokonujący kreatywnych intelektualnych wysiłków, ulegają tak grubymi nićmi szytej propagandzie i dają się manipulować.
Muszę przyznać, że TVN działa sprawnie - ta tuba propagandowa lewactwa, wspierająca zdrajców godzących się dla utrzymania egoistycznych przywilejów i możliwość rozkradania naszego kraju, dewastowania polskiej gospodarki - wpycha nasz kraj w łapska mocarstw ościennych.
Także wzmacnia zwolenników likwidacji Polski - tych świadomych i nieświadomych zachodzących wokół nas procesów - posiadający prawie 80% udziałów w polskich mediach koncern Axel Springer.

Mogę rozumieć zadeklarowanych sprzedawczyków, co nie znaczy, że im to wybaczam. Ci dbają tylko o swój status materialny i wynoszące ich ponad innych przywileje. Im nie zależy na istnieniu Polski. Zdemoralizowani przez zdemoralizowanych przodków, zdradę i pokrętną filozofię (aczkolwiek z pseudonaukowym zacięciem tłumaczącą ich postawy) wessali z mlekiem matek.

Nie jestem wyrozumiały wobec osób, które dały się zmanipulować. Dostrzegam w nich słabość typową dla społeczeństw, których mózgi ulegały sprawnie prowadzonej inżynierii socjotechnicznej.
Później, jak to bywało w społeczeństwa krajów totalitarnych, budziły się z dłońmi w nocnikach.
Podać przykład? Proszę bardzo: choćby Niemcy w roku 1945 - jeszcze kilka lat wcześniej wrzeszczący Sieg Heil!

Jeszcze raz Ci Mike dziękuję za wpis i Życzę Ci Zdrowego i pełnego WENY TWÓRCZEJ, AD 2019.

Także życzę sobie, Twórcom i Czytelnikom PP, aby zrealizowała się polityka obecnego rządu, wzmacniająca bezpieczeństwo Polski. Mam tu na myśli powstanie u nas baz wojskowych USA na pohybel ruskim i szwabskim zakusom.

PS. Cóż mogę Ci odpisać 22227? Tak zgadzam się, nazwisko sędziego Kryży, czy prokuratora Piotrowicza w szeregach PiSu, dla wielu może wydawać się czymś nagannym. Osobiście wierzę, że prok. Piotrowicz jest nawróconym grzesznikiem, nie znam przyczyny powołania sędziego Kryży. Jednak sądzę, że zachodzi tu podobny kazus jak z prokuratorem Piotrowiczem.
Jednak trudno szukać tak soczyście nasączonych ubecką agenturą środowisk jak KOD i i Obywatele RP.
Poprzecieraj oczy 22227 i zamiast czerpać wyłącznie wiedzę o otaczającym Cię świecie z TVNu, rozejrzyj się za źródłami alternatywnymi.
Pozdrawiam.
Marek Adam Grabowski dnia 03.01.2019 12:31 Ocena: Bardzo dobre
Cześć! Osobiście mam trudności z czytaniem długich opowiadań; zwłaszcza w formie elektronicznej. A, że mam uszkodzoną drukarkę nie mogłem wydrukować. Nie mniej jednak twoje jest dobrze napisane i umiejętnie oddające klimat tamtych mrocznych czasów. I pomyśleć, że widząc 18+ obawiałem się jakiegoś obleśnego porno. ;)

Nawiązanie do obecnej sytuacji politycznej jest jednak moim zdaniem niepotrzebne. Skoro już jednak pojawiła się taka dyskusja to polecam biografię Rajmunda Kaczyńskiego https://pl.wikipedia.org/wiki/Rajmund_Kaczy%C5%84ski To też jest resortowy rodowód. Zarówno komitet Obrony Debili jak i Populizm i Socjalizm nawiązują do tej samej tradycji -KOR-u! Czyli tradycji reformowania komunizmu. Prawdziwa opozycja to byli KPN, Ruch młodej polski, Stronnictwo polityki realnej, Solidarność Walcząca czy Pomarańczowa alternatywa.

Pozdrawiam

Ps. Mój dziadek był więźniem stalinowskim. Być może kiedyś upublicznię jego wspomnienia.
Kazjuno dnia 03.01.2019 15:15
Szanowny Marku
Dziękuję Ci serdecznie za wpis. Z uwagą przeczytałem życiorys Rajmunda Kaczyńskiego i nie zgodziłbym się z określeniem jego rodowodu jako resortowy. Jednak miał zasady - nie wstąpił do PZPRu.
Gdyby tak postrzegać służalczość wobec pro moskiewskiej władzy, należałoby całą inteligencję z okresu 49 lat okupacji sowieckiej określić mianem resortowej. Ja także musiałbym się określić mianem resortowego dziecka. (Ojciec - jako inż chemik był jedynym bezpartyjnym dyrektorem wałbrzyskiej koksowni, a matka - jako lekarka - dyrektorką sanatorium dziecięcego). Nie mniej zdaję sobie sprawę, że obydwoje nie byli krystalicznie czyści. Musieli się godzić na zgniłe kompromisy, (Świecić twarzami na pierwszomajowych przemarszach, uczestniczyć w akademiach z okazji sowieckiej rewolucji itp, itd.
A tak w ogóle, uważam, że polska inteligencja niestety w 99%, a nawet 99,9%, była w okresie komunizmu skalana i prawie każdy inteligent miał coś za uszami. Oczywiście, włącznie z kadrami dydaktycznymi w szkołach i na wyższych uczelniach (które jak i aparat sądowniczy - nie zostały zlustrowane).
Rzeczywiście sprowokowałem temat rozległy jak morze pod dyskusję.

Teraz się spieszą, muszę coś załatwić, ale później jeszcze coś dopiszę.
Dzięki Marku za wpis i pozdrawiam Cię serdecznie, Kj
JOLA S. dnia 03.01.2019 15:26
Cześć, Kazjuno,

przyznam się bez bicia, że niektóre odcinki Twojej opowieści mi umknęły. Nadrobię.
Dziś przeczytałam bez nerwowego pośpiechu.
Skończyłam czytanie syta na ciele, ale dusza skręcała się. :(
Niektóre wątki pociągnęłabym dalej, dokładniej, niejedno jeszcze bym dorzuciła, na pewno zmieniła.
Wiem, że Cię stać na to. Nie brakuje Ci wiedzy, pisarskiego talentu ani wyobraźni.
Twoja historia mogłaby być świetnym przewodnikiem po ówczesnych czasach. Jej ubarwienie fikcją dobrze jej robi.

Swędzi mnie język , żeby Ci powiedzieć po przyjacielsku - przysiądź Bracie na czterech literach, bo naprawdę warto :) :)

To byłoby na tyle. ;)

Serdeczności i do siego 2019 roku. :)

Jola
Marek Adam Grabowski dnia 03.01.2019 16:12 Ocena: Bardzo dobre
Spoko. Czy był członkiem PZPR tego nie wiem, ale pełnił funkcje, które były raczej zarezerwowane dla partyjnych (znacznie lepsze niż dyrektorka sanatorium). I dostał mieszkanie (w najlepszej dzielnicy) kiedy innym odbierano. Nie chcę do specjalnie atakować, ale kilka spraw należałoby wyjaśnić. Myślę, że to iż Kaczyńscy zaczynali razem z Kuroniem jednak nie jest przypadkowe.

Pozdrawiam i czekam na twój dalszy komentarz.

Ps. Planuję na 1 Marca napisać coś o WIN-e.
Kazjuno dnia 03.01.2019 18:34
Wielkie dzięki Jolu
Masz rację, czasem też sobie myślę, że nie zaszkodziłoby mi smagnięcie batem przez plecy. Twoja reprymenda jest prawie pieszczotliwa. Odczuwam ją zamiast kijka, jako smakowitą marchewkę. Chrup, chrup, chrup. Jednak to też potrzebne.
Spróbuję zwalczać w sobie śmierdzące lenistwo, obiecuję.

Tobie życzę Weny twórczej, no i Zdrowia, jednak potrzebnego do samorealizacji, także Ci życzę Pomyślności w życiu osobistym w tym nowym AD 2019, Kj

Marku,
jesteś znacznie ode mnie młodszy i nie możesz pamiętać realiów głębokiej komuny. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych postaci typu Michnik, Kuroń, Wałęsa wydawały się przeciętnym Polkom bohaterami chcącym obalić komunę. Sądzę, że Kaczyńscy nie mieli pojęcia, że Wałęsa - Bolek jest tajnym agentem zarówno esbecji jak i wojskowego wywiadu.
Powiem Ci rzecz paradoksalną, ponieważ zadawałem się z szemranym towarzystwem. Po latach zdałem sobie sprawę, że niektórzy kolesie mający za sobą wyroki, ci których uważałem za chojraków, współpracowali z ówczesnymi władzami. Kaczyńscy nie byli w więzieniu, tymczasem jak się okazało wielu internowanych poszło na współpracę. Później nastąpił okrągły stół - czyli wielka zdrada ideałów Solidarności. Porozumienie (najczęściej) tajnych współpracowników pozyskanych z ludzi Solidarności (de facto - kapusi) z komuchami.
Mieszkanie w najlepszej dzielnicy nie od razu musi dowodzić bycia człowiekiem komuny. Może były jakieś rodzinne koligacje i znajomości? Wiem, że w Warszawie wspierali się byli żołnierze AK. W wydanej powieści "Kłamać, aby żyć" opisałem taki przypadek.
Zdecydowanie pozytywnie oceniam rolę Jarosława Kaczyńskiego w polityce. Ma szalenie trudne zadanie dokonania zmian w nasączonym wrogą agenturą państwie. Tak tłumaczę jego karkołomną drogę we wprowadzaniu "dobrych zmian".

Ciekaw jestem twojej opowieści o Żołnierzach Wyklętych.
Pozdrawiam, Kj
Marek Adam Grabowski dnia 03.01.2019 19:26 Ocena: Bardzo dobre
Odróżniłbym Bolka od Kuronia. Bolek oszukał społeczeństwo, a Kuroń wprost pisał w liście do partii co sądzi o socjalizmie. Przepisy o mieszkalnictwie w stolicy były jednak bezwzględne. Ta (paradoksalnie) tak jak z I RP gdzie ziemie miała tylko szlachta. Ale to trudne tematy i nie chcę upraszczać w żadną że stron.

Pozdrawiam

Ps. Mam nadzieję, że opowiadanie ci się spodoba.
JOLA S. dnia 03.01.2019 20:47
Kazjuno,

dobrze odczytałeś mój komentarz.

Tak, moją intencją było udzielenie Ci przyjacielskiej reprymendy.

Kultura to swoista sztuka uwodzenia. Do niej należy niewątpliwie pisarstwo.
Bez względu na światopogląd powinien je cechować obiektywizm historyczny.
Moim zdaniem nikomu nie wolno naginać faktów historycznych do swoich potrzeb i interpretować ich po swojemu, tak jak mu akurat jest wygodnie.
Jeżeli tak się dzieje to nie jest dobra zmiana i na taką się nie zgadzam.
Podobnie nie zgadzam się na usiłowania ograniczania już zdobytych praw polskich kobiet i łamanie naszej Konstytucji. Brałam udział w Czarnym Marszu i wezmę udział w następnych, jeżeli taka będzie potrzeba.
Nie uciekam od żadnych pytań i gorących tematów, ale mam świadomość, że PP nie jest dobrym miejscem do politycznych dyskusji.

Piszę te parę słów, bo nie chcę być opacznie przez nikogo zrozumiana.



Wszystkim Portalowiczom życzę do siego 2019 roku.

JOLA S.
Kazjuno dnia 04.01.2019 10:42
Dziękuję Jolu za wpis.
Choć nie byłem i nie jestem zwolennikiem czarnych marszów, uważam, że wolność polega na tym, że każdy ma prawo wyrażać swoje poglądy. Obrzydliwe wydają mi się tęczowe marsze z całującymi się namiętnie homoseksualistami na oczach dzieci. Przeciwko takim demonstracjom seksualnej wolności zdecydowanie bym protestował. (Zresztą mój niesmak wzbudzają także namiętnie całujące się pary heteroseksualne w miejscach publicznych - wszak także obserwują je dzieci).

Polemizowałbym z Tobą Jolu co do kwestii "łamania" konstytucji. Jestem zdania, że sądownictwo stanowczo należy reformować i to radykalnie! Konstytucję z 1997 roku układał ze swymi doradcami komuch Kwaśniewski. Nie jestem prawnikiem, wierzę jednak prawicowym autorytetom, że jej zapisy są ponaginane do potrzeb postkomunistycznych elit. (Sam jestem jedną z ofiar postkomunistycznego sądownictwa. Będąc poszkodowanym, wystąpiłem na drogę sądową wobec postkomunistycznego korporacyjnego krzywdziciela - nie będę się rozpisywał na temat wyroku, który określę jako chichot z elementarnego poczucia sprawiedliwości). Współczuję obecnemu rządowi, któremu "apolityczni", chodzący pod rękę z politykami, pokonanymi w demokratycznie przeprowadzonych wyborach, sędziami sądu najwyższego, rzucają kłody pod nogi, blokując dokonanie jakichkolwiek zmian. Czy nie wzbudza twojej pogardy skompromitowany noblista - były donosiciel esbecki i człowiek wojskowego wywiadu PRL - paradujący w koszulce "konstytucja"?

Zgadzam się z Tobą, że nie należy manipulować faktami historycznymi.

Skoro piszę o historii i mimochodem trącam do dziś nie wyjaśnione kwestie, często poprzednio zakłamywane - jestem w jakimś sensie pismakiem wkręconym w politykę. Więc nie uważam, że na Portalu Pisarskim dyskusja dotycząca polityki jest nietaktem.

Pozdrawiam Cię Jolu i Wszystkich, którym leżą na sercu kwestie polityczne.
Marek Adam Grabowski dnia 04.01.2019 14:15 Ocena: Bardzo dobre
Drodzy Kazjuno i Jolu; jeśli mógłbym się wtrącić do waszej dyskusji. Każdy (oczywiście oprócz nazioli, maoistow ect.) ma prawo do manifestacji. Mnie jednak osobiście bardziej rażą marsze czarne niż tęczowe. Co ciekawe w USA istnieje organizacja LGBT pro life. Ale amerykanie są specyficzni.

Co do sądów; reforma jest niezbędna, ale pomysły rządu były słabe. Ja osobiście popieram wybranianie sędziów w głosowaniu. Konstytucje też trzeba zmienić na system prezydencki. W prawdzie najlepsze są rządy królewskie, ale ich racje już nie jesteśmy w stenie przywrócić.

Pozdrawiam
Kazjuno dnia 04.01.2019 18:17
Cieszy mnie, Marku Adamie Grabowski, że w dużym stopniu podzielasz moje poglądy. Nie przychylałbym się do wspierania organizacji LGBT pro life. Czyżbyś był zdania, że pary homoseksualne powinny mieć prawo wychowywać dzieci? To już uważam za zenit paranoi!
Natomiast, nie miałbym nic przeciwko powrotowi władzy monarchów.
PS
Pozwolę sobie zwrócić Ci uwagę na rażące błędy gramatyczne w twoim komentarzu.
Cytat:
marsza czarne niż tęczowe

Cytat:
pomysłu rządu były słabe

Cytat:
Prawdzie najlepsze są rządy królewskie

Twórcy portalu PP wyposażyli nas w urządzenie "edytuj" (to taki żółty ołóweczek) - które daje Ci możliwość korekty błędnie napisanego tekstu.
Pozdrawiam, Kj
Marek Adam Grabowski dnia 04.01.2019 21:22 Ocena: Bardzo dobre
Dobrze poprawie błędy.

Ja bym też takiej organizacji nie spierał takiej organizacji, ale doceniam dobry uczynek u każdego człowieka. Co do wychowywania dzieci- pary gejowskie nie powinny mieć prawa do adopcji dzieci, ale mogą wychowywać własne biologiczne. Jednak z wiadomych przyczyn rzadko je mają.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:46
Najnowszy:wrodinam