Zostań - Kushi
Poezja » Wiersze » Zostań
A A A
Od autora: https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE

Nie oddałam ci przecież parasolki

która otworzyła drogę

rozproszonym myślom

 

gdzieś w kroplach deszczu

rozpłynął się nieuchwytny dotyk

jak cisza zrodzona z ognia

 

słowa zgubiły klucz

do tej jednej chwili

 

w której chciałaby zatrzymać cię na zawsze...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kushi · dnia 25.01.2019 21:10 · Czytań: 482 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 19
Komentarze
mike17 dnia 26.01.2019 13:19 Ocena: Świetne!
Kasiu, to jest po prostu piękne :)
Taką poezję najbardziej lubię i sam czasem pisuję.
Wersy pełne czułości, ale także smutku, bo w życie wkradło się niespełnienie.
Coś ich od siebie oddaliło...

Bo czasem jest tak, że im bardziej czegoś pragniemy, tym bardziej to się oddala od nas, a kiedy na nic nie czekamy i niczego od Losu nie oczekujemy, wtedy spada na nas miłość, często od pierwszego wejrzenia.
Wiem coś o tym :)

Pięknie piszesz, Kasiu, prosto od serca i to się czuje - to nie wymyślne karkołomne metafory-potworki, a zwyczajna, prosta w swym pięknie liryka miłosna.

Tak piszą zakochani :)

Każdy Twój wiersz gdzieś mam w pamięci i cieszę się, że nadal idziesz swoją drogą.
Nie zmieniaj się :)

:yes:
Nuria dnia 27.01.2019 10:28
Nie oddałam ci przecież parasolki...czyli JA nie oddałam. Na końcu masz:

w której chciałaby zatrzymać cię na zawsze.......czyli ONA. Brak tu konsekwencji.
Wers zapisany kursywą. Dlaczego? Jeśli to cytat to z czego?. A może ja nie rozumiem.........

Podoba mi się ten nastrój spokojnej rezygnacji, bez spazmów a jednak sięgający głęboko.
Usunięty dnia 27.01.2019 11:40
Bardzo dobry wiersz, świetne metafory, ta cisza zrodzona z ognia, bardzo mnie poruszyła. Trochę jak przeszywający dotyk lodowatej dłoni, rozpalający gdzieś po ciemnej stronie oczu, płomyk czyjegoś piękna.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 27.01.2019 11:55
Nie wiem czemu, ale tekst kojarzy mi się ze słowami wypowiedzianymi przez znajomego aspergerowca.

Bo większość z nich jest przywiązana do jakiejś rzeczy materialnej i bez niej nie potrafi żyć, myśleć, czuć.
Jak nieuchwytny dotyk, który znaczy więcej, niż dla przeciętnego człowieka.
I tak często ludzie ci nie znajdują ani słów, ani nawet myśli, aby okiełznać aktualną chwilę.
I o ile autyści raczej nie potrzebują bliskości, to aspergerowcy bardzo.

Takie jest moje skojarzenie. Może nietrafne? Ale słuchając tekstów znajomego aspergerowca, tak to czuję.

Pozdrawiam.
ps. Dzięki za tego chłopinę,o, przepraszam, za Chopina :) Poważnie, super!
Kushi dnia 27.01.2019 12:00
Witajcie kochani:)

Mike, jak zawsze odnajdujesz wiele moich myśli, dziękuję, że zaglądasz i zawsze zostawisz dobre słowo:) Pozdrawiam ciepło :)

Nuria witaj serdecznie:) Czy brak tu konsekwencji... raczej nie ;) Ostatni wers zapisany kursywą to nie cytat:) a bardziej myśl, refleksja bohaterki, która wraca do chwil, które były dla niej ważne i które chciałaby wtedy zatrzymać, a jednak nie potrafiła, nie była w stanie tego zrobić...
Cieszy mnie jednak , że mimo wszystko zajrzałaś i że się spodobało:)

2227 witaj miło:)
Cieszę się, że wiersz Ci się spodobał:) Dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam uśmiechem:)

Antoni witaj serdecznie:)
Przyznam się szczerze, że takiej interpretacji się nie spodziewałam:) Wiersz jest po prostu zapisem uczuć po czymś co było bardzo ważne, a czego już nie ma, co zniknęło...
Ale każda interpretacja mile widziana:):)
Cieszy mnie Twoja wizyta, pozdrawiam Niedzielnie :):)
I cieszy też , że Chopin się podoba :), jakoś tak już w moim stylu, że lubię ubierać swoje wierszydła również muzycznie ;) :):)
Arkady dnia 27.01.2019 20:19 Ocena: Świetne!
Pięknie używasz metafor... Milczenie będzie chyba najlepszym komentarzem... Pozdrawiam.
Kushi dnia 27.01.2019 22:19
Witaj Arkady :)
Cieszy mnie Twoja wizyta:)
Bo i czasem milczenie bywa największym przyjacielem poezji;):)
Pozdrawiam uśmiechem :)
kamyczek dnia 27.01.2019 22:39
Witaj, Kushi,

piękna liryka przy równie pięknej muzyce - to musi się podobać, mnie się podoba.

Cytat:
Nie od­da­łam ci prze­cież pa­ra­sol­ki która otwo­rzy­ła drogę roz­pro­szo­nym my­ślom
(...)
Cytat:
słowa zgu­bi­ły klucz do tej jed­nej chwi­li w któ­rej chcia­ła­by za­trzy­mać cię na za­wsze...


Myślę, że to są słowa tego samego podmiotu lirycznego, więc poprawiłabym na: oddałam/chciałabym
albo na: oddała/chciałaby
ale to tylko moje czytanie i oczywiście nie musisz nic zmieniać.

I jeszcze, jeśli pozwolisz taka ciekawostka dotycząca linku od Autora: Mariage d'amour to utwór z francuskiej solowej muzyki fortepianowej, skomponowany przez Paula de Senneville`a w 1979 roku, a po raz pierwszy wykonany przez pianistę Richarda Claydermana z jego albumu "Lettre À Ma Mère" w 1979 roku. Później, George Davidson wykonał ten utwór z albumu "My Heart Will Go On" z nieco inną wersją. Ta wersja jest czasami błędnie przypisywana Fryderykowi Chopinowi jako "Spring Waltz" z powodu przesłania na YouTube niewłaściwego tytułu, który osiągnął ponad 34 miliony wyświetleń, zanim ostatecznie został usunięty. Od września 2018 r. Kilka nowych kopii z tym błędnym tytułem jest dostępnych w YouTube, a jeden z nich osiągnął ponad 64 miliony wyświetleń.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mariage_d%27amour
https://www.youtube.com/watch?v=FoCG-WNsZio
https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE
Jedno jest pewne – utwór jest piękny, bez względu na to kto skomponował. I Twój wiersz także, zwłaszcza czytany przy tej muzyce w tle.

Pozdrawiam serdecznie.
Kushi dnia 27.01.2019 22:48
Witaj Kamyczku kochany:)
Bardzo się cieszę, że wiersz się spodobał i, że zajrzałaś :)
Tak, to są słowa tego samego podmiotu lirycznego, ale chciałam je ukazać w tzw retrospekcji...;)
O widzisz, a tego nigdy bym się nie domyśliła jeśli chodzi o Spring Waltz, dziękuję za wyprowadzenie z błędu jeśli chodzi o kompozytora:)
Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku :)
Blanche dnia 28.01.2019 08:22 Ocena: Świetne!
Bardzo mi się podoba. Tak subtelnie, romantycznie - normalnie jak we śnie.
Kushi dnia 28.01.2019 12:18
Witaj Blanche
I o to właśnie mi chodziło :);) Ogromnie cieszy taki odbiór:)
Pozdrawiam uśmiechem:)
Hubert Z dnia 28.01.2019 12:32 Ocena: Świetne!
Witaj Kushi
Piękny wiersz, bardzo mi się podoba jako całość.
Pozdrawiam ciepło :)
Kushi dnia 28.01.2019 12:46
Witaj Hubercie:)
Odpozdrawiam uśmiechem i bardzo, bardzo cieszy, że się podoba:):)
wodniczka dnia 27.02.2019 22:07 Ocena: Świetne!
Piękne zakończenie. Smutne ale jakże wymowne.
Jak zwykle delikatnie i subtelnie.
Pozdrawiam serdecznie.
Kushi dnia 05.03.2019 19:14
Dziękuję Wodniczko:):)
Friday dnia 21.03.2019 16:37 Ocena: Świetne!
Bardzo romantycznie i delikatnie. No pięknie.
Kushi dnia 21.03.2019 21:16
Witaj Friday:) Uśmiech posyłam i cieszę się, że się spodobało:)
ajw dnia 21.03.2019 21:50 Ocena: Świetne!
Pięknie, ulotnie i delikatnie :)
Kushi dnia 21.03.2019 23:19
ajwu dziękuję za ciepłe słowa i za wizytę:)
Serdeczności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty