Polowanie na Wendigo część 1 - StalowyKruk
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Polowanie na Wendigo część 1
A A A
Od autora: Rewolwerowiec Joe powraca! W zasadzie nie chciałem napisać tego tak szybko, ale kumpel nalegał, więc jak na razie napisałem krótkie wprowadzenie do opowiadania. Tytuł nie jest spoilerem, bo to samo pojęcie pojawia się na samym początku. Nie będzie tu też rozwiązań wątków z "Pociągu przez pustynny kocioł". Nie tym razem. Zachowuję niepoważny format. żadnego moralizowania, żadnej "duchowej uczty", żadnych wartości. Mimo to, może niektórzy z was znajdą w tej prostocie i akcji (poniższy fragment nie zawiera owej akcji) kawałek niezłej zabawy. Trzymajcie się (liczba mnoga domyślna; liczę, że te wszystkie przeczytania, to nie tylko ja sprawdzający ile ich już jest).

– Kanibal, tak? – zapytał Joseph Edward Lee.

– Nie do końca – wysoki, umięśniony mężczyzna o indiańskich rysach twarzy wstał zza kolosalnego biurka i podszedł do jednego z licznych regałów, całkowicie zasłaniających ściany gabinetu. Z jakiegoś powodu uznał, że do doskonale dopasowanej granatowej marynarki i białej koszuli będą pasować dzwony, mieniące się tęczowo, niczym benzyna rozlana na asfalcie[1]. Nosił przy tym mokasyny i długi warkocz. Z całą pewnością nie można było odmówić mu oryginalności.

Wreszcie znalazł książkę, której szukał i postawił ją przed najemnikiem.

– Strona dwieście dziewięćdziesiąta czwarta – powiedział.

Joe posłusznie otworzył tomiszcze we wskazanym miejscu.

– „Wendigo” – przeczytał na głos, rzucając rozbawione spojrzenie znad okładki. – „Stworzenie powstałe, jak wskazują podania, z człowieka odrzuconego przez ukochaną osobę. Znane jest ze swojego zamiłowania do ludzkiego mięsa. Zdarza się, że zamiast zabijać ofiary na miejscu, Wendigo trzyma je w zamknięciu, choć i to w celu późniejszej ich konsumpcji.” Możemy dać sobie z tym spokój?

– Czytaj dalej.

Joe przewrócił oczami i wrócił do lektury.

– „Stworzenie to w dzień zachowuję ludzką postać, zaś nocą przyjmuję swoją właściwą formę (ryc. 316).” Czy to są rogi? Bardzo hmm… ładne. „Wendigo według legend ma posiadać serce z lodu (brak potwierdzających to obserwacji).” Tutaj jakieś gadanie o szponach i kłach. Bla bla bla. O tu chyba jest coś ciekawego. „Te same legendy, które przypisują jego sercu lodową budowę, mówią, że jedyną zdolną go zabić rzeczą jest ogień…” – rewolwerowiec podniósł wzrok na swojego rozmówcę. – Może po prostu poczekamy na cieplejsze lato?

Nie doczekawszy się reakcji wrócił do książki.

– „Jakkolwiek prawdziwość tego twierdzenia jest niesprawdzona, bestia wykazuje wyraźny strach przed płomieniami. Unika również symbolu…” Tego nie dam rady wymówić. „… o wyglądzie zbliżonym do słońca.”

Zatrzasnął księgę.

– Nie mówcie, że wszyscy tutaj wierzycie w te bzdury. Jeden kanibal z uwarunkowaną kulturowo psychozą[2] i wszystkim odpierdala na punkcie legendarnych demonów.

Indianin spiorunował go wzrokiem.

– Te wszystkie srebrne kule, chyba nie są dla ozdoby – stwierdził.

– Punkt dla ciebie.

– Więc przyjmujesz zlecenie?

Joe odchylił się na krześle.

– Jaka byłaby moje rola? – zapytał.

– Prawie cała drużyna jest kompletna. Uznaliśmy, że w sytuacji kryzysowej kluczowa może się okazać mobilna jednostka walki na średni dystans. Słyszałem, że jesteś w tym dobry.

– Dzięki – rzucił rewolwerowiec. Pomyśleć, że przyjechał tu, bo słyszał, że sprzedawali fajne poncha.

– Czy w takim wypadku mogę uznać naszą umowę za zawartą? – zapytał Indianin zachowując nieodmiennie kamienną twarz. Może lubił grywać w pokera.

– Jak najbardziej.

***

[1] Rzadki widok od czasu wyczerpania niemal wszystkich zasobów ropy naftowej na ziemi.

[2] Pojęcie to znajdowało się obok opisu Wendigo w książce. Nie był pewien, co mogło znaczyć.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
StalowyKruk · dnia 28.01.2019 15:44 · Czytań: 528 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 11
Komentarze
MarcinD dnia 29.01.2019 08:13
Napisałbym, że to tylko bardzo dobry wstęp, ale boję się, że słowo "tylko" sprawi zaniżenie odbioru komentarza ;P.

Napiszę więc, że każdy tekst potrzebuje wstępu, a ten tutaj jest bardzo dobry. Powściągliwy Joe, który, jak odczytałem, przypadkiem trafił na możliwe zlecenie, ciekawie zarysowany indianin-zleceniodawca oraz tajemniczy Wendigo, stwór-potwór-człowiek.

Nie jestem pewien czy pasują mi w tekście adnotacje z numerkami w kwadratowych nawiasach, muszę to jeszcze przemyśleć.

Ogólnie - bardzo mi się to podoba i czekam na kolejne części ;-).
StalowyKruk dnia 29.01.2019 09:07
Dzięki. Numerki same ubierają się w nawiasy kwadratowe. W miom tekście były to po prostu adnotacje.
MarcinD dnia 29.01.2019 09:54
No tak, ale chodzi mi o to, czy w ogóle takie adnotacje są potrzebne, czy nie można ich jakoś "włożyć" w tekst.

Na przykład:
Cytat:
– Nie mów­cie, że wszy­scy tutaj wie­rzy­cie w te bzdu­ry. Jeden ka­ni­bal z uwa­run­ko­wa­ną kul­tu­ro­wo psy­cho­zą[2] i wszyst­kim od­pier­da­la na punk­cie le­gen­dar­nych de­mo­nów.

"...demonów. – Joe nie znał co prawda znaczenia słowa "psychoza", ale domyślał się, że miało to jakiś związek z brakiem poczytalności." <- ot, taka moja luźna sugestia.
StalowyKruk dnia 29.01.2019 10:21
Lubię adnotacje, bo uważam, że pasują do tego stylu i przypominają mi o moich inspiracjach twórczością sir Terrego Pratchetta.
MarcinD dnia 30.01.2019 23:17
Ok, to Twój styl, indywidualny gust. Chyba nie zrobiłbym takich adnotacji "u siebie", ale to właśnie jest kwestia konwencji i "znaków rozpoznawczych" autora ;-). Indywidualizuje tekst.
Skuul dnia 31.01.2019 20:45 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
– Może po pro­stu po­cze­ka­my na cie­plej­sze lato?
też czekam na lato, póki co czytam, dzięki spoko tekścik ;) czekam na więcej,
Canulas dnia 07.02.2019 00:05 Ocena: Świetne!
Ok. Se pozwoliłem obadać.
Klimat bardzo mój, choć to ledwie zarys. Lubię historie w szeroko pojętej tematyce westernowej, a jeśli na dodatek zwiastują szczyptę przygodowego horroru, to tym bardziej. Jak rozkminię portalową nawigację, przyjrzę się czy nie natłukłeś następnych części. W tej chwili to wygląda obiecująco.

Jedna kwestia.

"– Nie do końca – wysoki, umięśniony mężczyzna o indiańskich rysach twarzy wstał zza kolosalnego biurka i podszedł do jednego z licznych regałów, całkowicie zasłaniających ściany gabinetu." — się mi wydaje, że jeśli podialogolo lub między dialogowe wtrącenia nie odposzą się bezpośrego do stosobu wpowiedzi, zapisujemy je z wielkiej litery po kropce.

Ogólnie, całkiem zacne.
StalowyKruk dnia 07.02.2019 05:54
Muszę to sprawdzić, bo jeśli masz rację, może czekać mnie sporo roboty.
DanielKurowski1 dnia 23.02.2019 13:02
Wybacz, że czytam Twój tekst dopiero teraz, ale lepiej późno niż wcale.

Na razie jest to krótki wstęp, ale bardzo mi się podoba — zaciekawił mnie, a to ostatnio rzadko się zdarza.

Jeśli chodzi o samo czytanie, to czyta się bardzo dobrze, nie widzę żadnych potknięć czy błędów. Oby tak dalej, bo na pewno przeczytam całość.

Mitologiczne klimaty Ameryki Północnej też na plus, bo to jakiś powiew świeżości.

Pozdrawiam i powodzenia w dalszym pisaniu ;)
TomaszObluda dnia 25.06.2019 05:43
Zapowiada się ciekawie. Napisane bardzo sprawnie, forma nie odrywa uwagi od treści, więc dla mnie idealnie.
Interesujące postacie, mimo, że wcześniej nie znałem Joe.
Zajrzę oczywiście do kolejnych części.

Poza tym, im więcej Wendigo w kulturze tym lepiej.
StalowyKruk dnia 26.06.2019 23:35
Dziękuję. Oczywiście, że im więcej Wendigo, tym lepiej.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty