Bliskie spotkania III stopnia - Madawydar
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Bliskie spotkania III stopnia
A A A
Od autora: Opowieść, jakich wiele w "Tawernie Pod Wrakiem".

- Aaaa! Powitać kapitana! A gdzież to twoja dziewoja?

- John, ja właśnie w tej sprawie. Powiedz mi coś o tej kobiecie. Później ci to wyjaśnię, ale na razie musisz wiedzieć jedno, ja nic nie pamiętam.

- Na Boga, kapitanie! Aż tak źle z tobą?

- Przestań, John! Mów!

- No to była kobieta naprawdę nie z tej ziemi....

- Skąd wiesz, że była nie z tej ziemi?

- Kapitan, tak się tylko mówi. Ona była po prostu cudownej urody, jak anioł. Wszyscy żeśmy tobie zazdrościli takiej znajomości. Była niezwykła jeszcze pod innym względem: piła piwo z tobą, jak równa z równym, tylko że to ty byłeś coraz bardziej pijany, a ona zaś, jakby wodę w siebie lała. Nic po niej nie było poznać. No i jeszcze ten pies. Zawsze przychodziliście w towarzystwie wielkiego bernardyna.

- Wiem,ten pies tu jest. Siedzi za drzwiami tawerny.

-A gdzie ona?

- Znikła.

- Znikła?

- Tak, John. Powiedz mi, czy mówiła, gdzie idziemy, kiedy już wychodziliśmy?

- Nie, nigdy. Myśleliśmy, że idziecie do twojej barki. Ona po prostu brała cię pod ramię i wychodziliście mówiąc nam wszystkim "do widzenia". Dziwne było tylko to, że pomijając ten pierwszy raz, ty również pomimo tego, że wypijałeś po parę piwek byłeś równie trzeźwy jak ona. Nawet sobie pomyślałem, że jak człek się zadurzy kobiecie, to w alkoholu już zadurzyć się trudniej.

- Tylko raz byliśmy na barce razem. Tylko raz, w pierwszą noc. Później nie mam pojęcia, gdzie byliśmy, ale zacznę od początku.

- Zamieniam się w słuch, kapitanie.

-Pamiętam, jak zacumowałem barkę przy nabrzeżu. Cieszyłem się, że po trzech tygodniach żeglugi zejdę na ląd, że niebawem zobaczę żonę i dzieci, no i że jak każdy marynarz schodzący ze statku zawitam do swojej ulubionej tawerny, czyli do ciebie John.

- Miło mi to słyszeć, kapitanie i właśnie przyszliście, ty , ona i ten pies. Wszystkich nas to zamurowało. Zamurowała nas jej nieziemska uroda, ale nade wszystko nie mogliśmy wyjść ze zdziwienia widząc ciebie z kobietą inną niż twoja żona. Zresztą, z żoną również nie przychodziłeś do tawerny. Raczej sama przychodziła, żeby cię zabrać do domu. A tymczasem wy o, siedzieliście tu, przy tej ławie i piliście piwo, jedliście, śmialiście się, żartowaliście. Byliście w siódmym niebie, kapitanie. Ty mówiłeś, że pójdziesz do domu, że masz dwa tygodnie urlopu, że w domu na mnie czekają, ale ona mówiła: "nie, nie kochasiu, te dwa tygodnie to ty spędzisz ze mną". Sam byłem ciekaw, co z tego wyniknie. Wychodzi na to, że miała rację. Przychodziliście do tawerny codziennie wieczorową porą. Oczywiście chciałeś za wszystko płacić, ale ona stanowczo zapowiedziała, że funduje cały pobyt w tawernie razem z wszelkim jadłem, napitkiem i napiwkiem dla Johna. Szczerze mówiąc zbytnio nie protestowałeś, a napiwki znacznie przewyższały twoje, o ile jakikolwiek kiedyś były. Potem, jak już mówiłem wychodziliście.

- A ja budząc się wczoraj w niedzielę poczułem na twarzy mokry ciepły i szorstki jęzor tego bydlęcia. Krzyknąłem z przerażenia i wstałem na równe nogi. Ja tego psa widziałem wtedy po raz pierwszy w życiu. Stałem jak wryty i za nic w świecie nie mogłem sobie przypomnieć skąd to zwierzę się u mnie wzięło. No nic, myślę sobie, jakoś się to wyjaśni. Włączyłem radio, moją ulubioną "trójkę" i poszedłem do łazienki. Z nadmiaru wrażeń musiałem wziąć prysznic. Prawdziwy zimny prysznic popłynął jednak z radia. Podali datę i godzinę. Wynikało z niej, że przespałem dwa tygodnie, John.

Powoli docierała do mnie ta straszna świadomość utraconego czasu. Nie mogłem jednak zrozumieć, dlaczego nikt mnie nie szukał. Mam przecież rodzinę znajomych, przyjaciół. Nikt nie przyszedł na barkę. Musieli przecież widzieć barkę. Nikt, naprawdę nikt się mną nie zainteresował.

Potem poszedłem do łazienki dokończyć procesu golenia i wtedy w ramie lustra zobaczyłem kartkę. Rozwinąłem papier i przeczytałem wiadomość "na obroży psa jest pendrive z wyjaśnieniem dla ciebie".

Podszedłem do komputera. Pierwsze ,co mnie zaskoczyło, to informacja o pojemności pamięci...trzycyfrowa. Wydrukowałem list.

- Masz go?

- Mam, John. zaraz ci przeczytam. Posłuchaj!

"Nie jestem człowiekiem. Pochodzę z planety Santori. Tak, tej samej, którą twój rodak opisał w książce i wcale on sobie tej planety nie wymyślił. On na niej był, bo my Santorianie go tam zaprosiliśmy. Jak wiesz potrafimy przybierać różne formy życia, a nawet upodabniać się do martwej materii. Tu, na ziemi przybrałam postać kobiety, żeby cię uwieść. To było niezbędne do realizacji naszego planu badawczego waszej planety i was samych, czyli ludzi. Pierwszą noc spędziłam z tobą na barce, bo ci chciałam jakoś wynagrodzić to >>porwanie<<, zresztą sama byłam ciekawa jak to jest, ale nic z tego nie wyszło, gdyż byłeś tak pijany, że zaraz po wejściu do kajuty ległeś na tapczanie i zasnąłeś w ubraniu. Następnej nocy musiałam cię już zabrać na nasz statek, gdzie zostałeś dokładnie mikron po mikronie zeskanowany razem z ciałem i całą pamięcią intelektualną. Twoja wierna kopia pozostała na ziemi razem ze mną i psem,który wcale nie jest psem, tylko po prostu moim kolegą. Miał nas chronić. Trochę udoskonaliliśmy twoją replikę. Tak jak, my Santorianie stałeś się niewrażliwy na alkohol. Po prostu  nie działał. No i w twojej czaszce zamontowaliśmy nadajnik, który rejestrował wszystko, co widziałeś, słyszałeś, mówiłeś, a nawet myślałeś. Tak więc pod względem formalnym wszystko było normalne. Cały urlop spędziłeś razem z żoną i dziećmi, a wieczorem spotykałam się z tobą w tawernie i ściągałam z ciebie te wszystkie dane z rejestratora. Prawdę mówiąc czułam się jakbym ciebie rozbierała. Na Ziemi nie jestem sama. Jest nas wielu. W ten sposób poznajemy wasze zwyczaje, wasze życie, myśli, doznania, również te zmysłowe, intymne...po prostu wszystko. Twój oryginał pojechał na Santori, gdzie w waszym ziemskim rozumowaniu posłużył do zapłodnienia rozumnej materii. W całym wszechświecie poszukujemy nowego materiału genetycznego. Jest on naszym pokarmem. Dzięki niemu możemy żyć. Znamy kulturę, poziom i historię wielu dziesiątek cywilizacji we wszystkich niemalże znanych nam galaktykach. Oczywiście po dwóch tygodniach dokonaliśmy ponownej wymiany. Zwróciliśmy ziemskiemu bytowi twój oryginał, a kopia, jak wy to nazywacie poddana została utylizacji służy teraz jako polepszacz gleby w twoim ogródku. Wybacz, ale masz wymazaną pamięć z ostatnich dwóch tygodni...."

- John, pomimo tego listu ja dalej nie mogłem w to uwierzyć i ze strachem opuściłem pokład i poszedłem do domu. Niepotrzebnie. Żona objęła mnie za szyję, ucałowała i podziękowała za urocze dwa tygodnie,które razem żeśmy spędzili, a nade wszystko za niezapomniane noce. Wybaczyła mi nawet te wieczorne eskapady do "Tawerny Pod Wrakiem". Mówię ci John,poczułem się nawet zazdrosny o tę moją kopię i szczerze powiedziawszy nie żałuję, że skończył jako polepszacz gleby. Dzieci również były zadowolone, bo "tata" finansował im wszystkie wyjścia, imprezy, wyjazdy... ale przede wszystkim były wdzięczne, za to, że po prostu byłem.

- Całe szczęście kapitanie, że to się tak skończyło. Trudno w to uwierzyć, ale lepiej wierzyć już w to, aniżeli wiedzieć żeś postradał zmysły, a w najlepszym przypadku pamięć.

- To jeszcze nie wszystko, John.

- Coś jeszcze?

- Ona mi w tym liście napisała dalej, że tam na Santorii naprawili w moim ciele parę rzeczy, które mogłyby być dla mnie niebezpieczne dla życia. Tak więc, udrożnili kanały odpływowe zmniejszając prostatę, wyremontowali  zakład utylizacyjny, czyli usunęli zwyrodniałe komórki wątrobowe, oczyścili kanał spustowy usuwając polipy w jelicie grubym, poprawili zaopatrzenie w paliwo dla pompy ssąco-tłoczącej, czyli poszerzyli i uszczelnili naczynia wieńcowe, usprawnili moją reakcję jądrową, by przedłużyć działanie rdzenia reaktora, czyli....

- No i co, działa, kapitanie?

- Jasne, jak działo, John, jak działo.

- Mówiłeś kapitan, że ta przenośna pamięć jest tak obszerna. Po co?

- Bo tam były plany rakiety.

- Co? Wielkie nieba!

- Tak, John. Wysłałem już je do NASA.

- Do NASA?

- A co może miałem to dać Rosjanom?

- Polakom, kapitanie. Polakom!

- Wybacz John, ale Polaków nie stać na wybudowanie takiej rakiety. To statek międzyplanetarny o unikalnym napędzie i Amerykanie już zwiększyli swój budżet dla Nasa o dwa miliardy dolarów po to by tą rakietą polecieć na Marsa. Oczywiście pytali skąd mam ten projekt.

- No i co im powiedziałeś?

- A co miałem powiedzieć? Prawdę, przecież by mnie wyśmiali.

- Co prawda, to prawda.

- Powiedziałem im, że ukradłem Rosjanom.

- Uwierzyli?

- Z początku nie, ale jak im powiedziałem, że co, jak co, ale Polacy potrafią wykradać Rosjanom tajemnice i przypomniałem im Bitwę Warszawską oraz postać płk. Kuklińskiego. Wtedy uwierzyli, ale powiedzieli, że szkoda, bo w takim wypadku nie należy mi się gratyfikacja za opatentowanie projektu, a to John, ustawiłoby moją rodzinę nawet na pokolenia.

- Nie masz kasy kapitan, ale masz zdrowie. Wypijmy za to.

- Kufle w dłoń John, a swoją drogą to szkoda mi tej mojej kopii. Mogłaby się przydać.

- No jasne kapitanie, przynajmniej mogłaby chlać bez umiaru i bez konsekwencji bo zachowując trzeźwość. Taki dar mógłby się przydać w niejednej sytuacji.

- No tak, ale powiedz mi John, co to za frajda chlać i się nie uchlać.

- Frajdy w tym nie ma, ale sztuka to wielka.

- John, daj trochę strawy dla tego psa. W końcu to forma życia i żarcie mu się należy.

- Zaraz mu wyniosę.

John otwarł drzwi tawerny, wyszedł na zewnątrz i powiedział:

- Kapitanie, tu nie ma żadnego psa.

- Odprowadził mnie i wrócił na Santori, John.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Madawydar · dnia 25.06.2019 17:15 · Czytań: 583 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 9
Komentarze
al-szamanka dnia 25.06.2019 19:38
Cytat:
- (Z)za­mie­niam się w słuch, ka­pi­ta­nie.

Cytat:
na­pit(w)ki znacz­nie prze­wyż­sza­ły twoje, o ile ja­ki­kol­wiek kie­dyś były.

Cytat:
wy­re­mon­to­wa­li j(?) za­kład uty­li­za­cyj­ny

Cytat:
Mogła by(mogłaby) się przy­dać.


No i przejrzyj interpunkcję, bo sporo potknięć przecinkowych dojrzałam.

Co do tekstu mam mieszane uczucia.
Myślę, że z założenia miał być zabawny.
Niemniej czegoś w nim zabrakło, aby rzeczywiście zarechotać pełną piersią.
A może to moje poczucie humoru kuleje gdzieś z boku tekstu.

pozdrawiam :)
Madawydar dnia 26.06.2019 08:29
Dziękuję za przydatny komentarz i cenne uwagi. Rzeczywiście tak jakoś wyszło, że w tekście pojawiają się zaledwie pojedyncze zabawne nutki, a do pełnej melodii daleko. Chyba dlatego opowiadanie nie jest w kategorii humoreski.

pozdrawiam.
Kazjuno dnia 27.06.2019 21:06 Ocena: Bardzo dobre
Madawydarze
Jak zwykle, jako pożałowania godny korektor, przelatuję nad usterkami z rozpędu, choć gdzieś widziałem literówkę. Przeleciałem, bo tekst mnie wciągnął, a jako że jestem babiarz, byłem ciekaw, co dalej?
Gdy zaczął się wątek SF, trochę byłem zawiedziony, zwłaszcza, że pomysł o super lasce, a na dodatek bernardynie (uwielbiam duże psy), zapowiadał interesującą dramaturgię.
I choć nie jestem miłośnikiem Science Fiction, muszę przyznać Twoja narracja była pomysłowa.

Zazwyczaj do utworów SF odnoszę się sceptycznie, często też do bajek. Nawet kiedyś napisałem felieton, tłumacząc się, skąd u mnie ta niechęć.
Może jestem niesprawiedliwy, ale w przeszłości, autorom wymienionych gatunków przypisywałem rodzaj asekuranctwa. Wręcz bojaźliwości przed cenzorami, którzy krytykę otaczającej rzeczywistości i przeszłości traktowali jako agresję przeciwko temu, co jest w dobrym tonie. Na przykład, do dobrego tonu w trzeciej RP należało relatywizowanie komunistycznej przeszłości - czyli zabarwianie jej na różowo.

W drugiej części, gdy wkroczyłeś na tory SF, główny narrator zdecydowanie wkracza na tory krytyczne wobec sympatyków przyjaźni polsko-rosyjskiej, kooperuje z USA, więc odcinasz się od autorów koniunkturalnych. Więc mój zarzut Ciebie nie dotyczy!
Opowiadanie zaliczam do ciekawych i oceniam je jako bardzo dobre.

Pozdrawiam, Kaz
Madawydar dnia 28.06.2019 10:49
Witaj Kaz

Dzięki za obszerny i ciekawy komentarz ( jak zawsze ). Nie ukrywam, że na niektóre komentarze oczekuje z niecierpliwością, bo są rzeczowe, konkretne i często krytyczne, co sobie szczególnie cenię. Uważam, że kooperacja z USA i sojusz z armią Stanów Zjednoczonych jest w naszej polskiej sytuacji jedynie słuszną doktryną obronną. Same Stany też mogą na tym skorzystać, bo nasza polska fantazja i pomysłowość połączone z odwagą i bohaterstwem niejednokrotnie przeważały szalę zwycięstwa na nasza korzyść pomimo wielokrotnie spotęgowanej przewagi przeciwnika. Amerykanie o tym doskonale wiedzą i coraz szerzej otwierają swoje arsenały zbrojeniowe dla naszych żołnierzy, bo jeśli przegraliśmy jakąś bitwę, to najczęściej tylko dlatego, że zabrakło nam amunicji.

Pozdrawiam

Madawydar.
Kazjuno dnia 28.06.2019 12:07 Ocena: Bardzo dobre
Madawydarze
Dwoma rękoma podpisuję się pod Twoją wizją doktryny obronnej Polski. Już sporo ponad dwa wieki cierpieliśmy od dwóch sąsiedzkich płyt tektonicznych: Rosji i Niemiec. One na siebie nachodziły druzgocząc Polskę i zmazując z mapy świata.
Ci, którzy nie dostrzegają tych wrogich zakusów w czasach obecnych bywają:

1. Zmanipulowani przez propagandę mediów z przeważającym kapitałem zagranicznym.

2. Brakuje im elementarnej wiedzy historycznej i przez to są niezdolni do ogarnięcia banalnych pojęć.

3. Są kompletnymi durniami.

4. Mogą też być umysłowymi kalekami jako nosiciele mieszanki cech, które wymieniłem w poprzednich trzech punktach.

Choć na wszelki wypadek, przepraszam osoby, które mogą się poczuć dotknięte. Wielu twórców ma totalnie gdzieś politykę i nie interesuje się historią. Najzwyczajniej inspirują się innymi sferami życia, nie wymądrzając na tematy polityczne, Wbijanie ICH w poczet osób mieszczących się w trzypunktowej klasyfikacji (którą wydumałem powyżej) byłoby krzywdzące. Ponadto wystawiłbym sobie nieprzychylną ocenę, jako osobnika szufladkującego ludzi łopatologicznie - więc w istocie durnia.

Pozdrawiam, Kaz
TomaszObluda dnia 30.08.2019 18:04
Do pewnego momentu fajne, ale później przekombinowane moim zdaniem. Te wysyłanie planów rakiety Nasa, jakieś ulepszanie ciała. No nie wiem, nie przekonuje mnie to, bardziej by mi to grało jakby na samym końcu wyszło, że kapitan po prostu opowiada bajki w jakimś celu.
Ale nie było źle :)

Pzdr
Madawydar dnia 01.09.2019 07:40
Dzięki Tomasz za komentarz. Po trochu tak jest: To morskie tawernowe opowieści, w których nie wszystko jest prawdziwe.
Pzdr
Marek Adam Grabowski dnia 02.07.2020 11:04
Jakkolwiek bardzo lubię twoją serię, tym razem się zawiodłem. Temat pijanego faceta, który stracił babę jest sztampowy.

Pozdrawiam!
Madawydar dnia 03.07.2020 12:23
Dzięki Marku za przeczytanie.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty