Biała Dziura. Część 1. - PrzemeK155J
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Biała Dziura. Część 1.
A A A
Od autora: Witajcie. To mój pierwszy, umieszczony na tym portalu tekst. Chciałem podzielić się z publiką moim opowiadaniem, w którego włożyłem całkiem dużo pracy i zdaje sobie sprawę, że w ów tekst do genialnych nie należy. Jeśli znajdziecie jakiś błąd, po prostu napiszcie o nim.
Jest to pierwsza część opowiadania pt. ,,Biała Dziura''. Krótko mówiąc o fabule: Pewnego ranka w osobliwym miejscu, we wiosce, gdzie szczęście panuje zawsze, odmieniec o imieniu Yard odkrywa coś mrocznego, podczas gdy jego życie zmienia się w piekło. Odkrywa Białą Dziurę. Karty owej historii macie przed sobą, więc jeśli jesteście zaciekawieni, czytajcie.
  • Yard.

Dźwięk zagrzmiał, niczym piorun przecinający niebo.

Barwy i światło dotarły do moich oczu. Kalejdoskop ułożył się w obraz:

Stary buk rosnący obok naszego domu. O jego pień opiera się postać, pozbawiona jednej nogi, z czaszką skierowaną ku dołu. Wiatr zawodzi. Dłonie postaci, smagane jego porywami, wydawają odgłosy muszelek, zderzających się o siebie.

  • Yard, musisz mi pomóc. Znalazłem tam coś. To coś im pomaga. - zęby człowieka zastukały, głowa uniosła się, podtrzymywana sztywnym, strzelającym co  chwilę kręgosłupem.

Zapadła cisza, jakby całe to miejsce przykryła trumna. Oczy, które wyglądały niczym dwie wydrążone w czaszce jaskinie, spoczęły na drodze mojego wzroku i wwierciły się we mnie.

Dominująca w nich ciemność zlała się jasnością i pochłonęła ją. Światło i barwy zniknęły. Ja zniknąłem. A wraz ze mną ów człowiek. Chociaż… słyszałem jeszcze echo owego głosu.

Jakby dobywało się spod trumny.

 

  • Pora wstawać. - zbudził mnie cichy szept. Zawsze mnie ogrzewał, zawsze koił, po złej  nocy. Uśmiechnąłem się. - Już poranek, kochanie.

Otworzyłem oczy.

Uśmiechnąłem się jeszcze szerzej, na widok, jaki ujrzałem.

  • Yardzie… musimy już wstawać. - powtórzyła, mimo to, miałem jeszcze ochotę trochę poleżeć w łóżku. - Czeka nas dziś praca…, wczoraj słyszałam, że plony są wyjątkowo liczne.
  • Już. Zaraz wstanę.
  • Wyspałeś się? 
  • Niestety nie. Wiesz...ciągle myślę o Tirecku. I o tym, co mogło mu się stać. Miewam koszmary.

Milczała. Spoglądała w moje oczy, gładząc mnie dłonią po klatce piersiowej. Wsłuchiwałem się w jej oddech. I huczące za oknem gradobicie.  

Ta chwila trwała długo. Lecz dla mnie trwała wiecznie. Po tej wieczności oboje wstaliśmy.

  • Weź gitarę ze sobą. Ja wezmę skrzypce. Zagramy trochę, jak co dzień, później pójdziemy do pracy. - zaproponowała, nakładając trzewiki. Chwyciła dłońmi leżący na parapecie instrument. Jej twarz skurczyła się, ostało się na niej uczucie podobne do melancholii, kiedy spojrzała na ten przedmiot. - Ale on jest stary. Dziwne, że jeszcze się nie popsuł. - stwierdziła, ostrożnie

obejmując go w obu dłoniach.

  • Pamiętasz, jak przygrywałem te melodię, kiedy jeszcze mieszkaliśmy na zachodzie? Zanim łucznicy…  

Przytaknęła.

Zawiesiłem na ramieniu pas, przypięty do gitary.

Wyszliśmy na zewnątrz i zasiedliśmy na krzesłach.

Z tarasu rozciągały się nierówne przycięte połacie trawy, które pokrywały swoim dywanem strzechy, zbudowane z pogniłego od deszczu drewna. Pomiędzy nimi trakt   wyznaczały błotniste dróżki, wzdłuż których ciągnęły się bezlistne, przechylone ku dołu drzewa, sprawiające wrażenie wystających spod ziemi, wyschniętych,

pozaginanych pazurów.

Niebo tonęło w morzu chmur, cały czas płacząc mżawką. Zaczęliśmy grać wesołą melodię. Melodia ta płynęła, docierając do wnętrz i budząc mieszkańców wioski Sarein.

Szarpałem struny, przesuwałem palcami po gryfie i obserowałem tych, co wychodzili na zewnątrz, uśmiechnięci, niczym dzieci.

Cieszyli się, mijając kości zmarłych na zarazę, mijając groby swoich bliskich, radowali się, zmierzając w kierunku pastwisk, by tam pracować do omdlenia, orając polę i sprzątając zwierzęce odchody. Radowali się, nie zdając sobie sprawy, że za niedługo sami zmienią się w to czym teraz są ich bliscy.

  • Aaaa…!  Ała!!! Jak boli!! - ochrypły wrzask sprawił, że

automatycznie przerwałem grę, niemal odrzuciłem gitarę na bok i...

Melisa, przechylona na bok i tak czerwona, jakby ktoś wylał na nią wiadro krwi, wyła z bólu. Łzy ciekły jej z oczu. Skrzypce ze zgrzytem stoczyły się na podest.

Zbliżyłem się do niej. Ściskała się za skronie i wbijała w

skórę pazury. Pomiędzy jej palcami widniała czarno czerwona, przecinająca wzdłuż jej skroni, od okolic karku, blizna, która teraz nabrzmiała, jakby wypełnia się jakimś żrącym płynem.

  • Już...ci… spokojnie…- wypowiadałem słowa delikatnie, tak jak ona, kiedy budziła mnie ze snu. - To minie. Zawsze mija. Zobaczysz…- gładziłem ją po włosach.

Wciąż wyła.

Jedyne, co mogłem teraz uczynić, to patrzeć. I czekać. Jak na zachodzie, kiedy ją postrzelili.

Minęło pół minuty. Minuta. Półtorej.  

Ból dźgał ją, ściskał i gryzł. Jej włosy wydawały się jakoś dziwnie gorące, przesiąknięte tym bólem.  

  • Dzień Dobry panie Yard! Jak się pan miewa?

Zignorowałem głos jakiegoś dziecka, albo niezwykle szczęśliwego, bezrozumnego dorosłego i dalej wpatrywałem

się w Melisę. Nadzieja na to, że atak przeminie, gasła.

  • Yard…. - wydusiła z siebie. Przypominało to raczej charkot, niż wypowiadane słowa.  - Odelź...odejdź.. od-e m-nie. Ni-c już nie por-adzisz...Pójdź po… po…

Jej oczy zamknęły się. Padła na ziemię, wydając przy tym pusty dźwięk, zawierający tyle życia, co belka drewna, zrzcuona ze schodów.

Uniosłem jej dłoń. Przez chwile wydawało mi się, że trzymam kostkę lodu. Jednak uczucie to minęło, wraz z tym, jak zacząłem myśleć racjonalnie. Zaczerpnąłem głęboki oddech. Jeszcze nigdy wcześniej to się nie wydarzyło.  Nigdy wcześniej.

Zmierzyłem jej puls. Sto osiemdziesiąt. Ile czasu brakowało jej do zera?

Rzuciłem się w bieg, do domu.

Wewnątrz naszej chaty, szczególnie w kuchni, znajdowało się wiele lekarstw, których obróbką zajmowała się głównie Melisa. Ja wiedziałem tylko tyle, że niektóre specyfiki leczyły, inne zaś mogły uśmiercić człowieka po minucie od chwili zażycia.

,,Na Paraliż Mięśni Kręgosłupa’’, ,,Na Częściowy Zanik Pamięci’’, ,,Na bezsenność’’. Szperanie po szafkach tylko pogorszyło sprawę.

Przybiegłem do Melisy. Było z nią...cóż, źle. Czoło miała zimne. Zimne, jak  powierzchnia zamarzniętego jeziora.

Uklęknąłem i powoli uniosłem ją do góry, czując jak ona dygocze, razem ze mną. Zabrałem ją do chaty. Ważyła równie dużo, ile waży gałąź krzewu. Mimo tego, ledwo zdołałem ją przenieść, bo ręce przestały działać, jak należy.

Położyłem w łóżku, przykryłem wszystkimi kocami i kołdrami, jakie chowaliśmy w szafie i usiadłem obok niej.

W kuchni tykał zegar. Minęło pięć minut odkąd jej kojący głos przerwał mój sen. Odkąd gładziła mnie swoją dłonią, zdrowa i wesoła.   

A teraz jej oddech jednoczy się z sapaniem maszyny parowej, jej skóra wyschła, upodabniając się do kartki pergaminu.

A ja myślę, co mógłbym w tej chwili uczynić. Czy mam jakiś wybór? Ludzie z wioski i tak nic nie poradzą. Oni jedynie potrafią się uśmiechać. I mówić dzień dobry.

Nagle w mojej głowie odzywa się głos.

  • Yardzie. Tam, w ciemnościach, znalazłem coś. To co

sprawia, że oni są tacy szczęśliwi. To coś leczy ludzi.

Podnoszę się na równe nogi. I zaczynam zmierzać w kierunku miejsca. Tam, gdzie Tireck znalazł to coś.

 

Pędziłem na przód, choć w tym wieku moje stawy cierpiały katusze, nawet po krótkim maszru.

- Gdzie się pan tak spieszy, panie Yard? - zawował jakiś mężczyzna, chyba Gard, kierujący się boczną stroną dróżki. - Niech mi pan powie, czy widział pan gdzieś moją córkę? Cały dzień jej szukam! - rzekł wesoło, na dodatek cicho rechocząc.

Pastwiska, zapracowani chłopi, wozy konne, budowle, gdzie kowale wytwarzali stal i pałace należące do szlachty niknęły za polem mojego widzenia, jakby do świat gonił mnie, a nie ja jego. Melisie zostały jakieś dwie minuty, licząc na oko.

Skręciłem przysłoniętą cieniem alejkę.

Hałas i gwar ucichły. Wytężyłem wzrok. Byłem pewien, że cel czeka na mnie właśnie tutaj.

Pomiędzy zwężającymi się budynkami ujrzałem snop światła, przebijający się przez cienką szczelinę, wydrążoną w  ścianie jednej z ceglanych budowli. Nosił białą barwę i iskrzył się, przywodząc na myśl promyk ognia.

Przyspieszyłem. Tireck tydzień temu powierzył mi mapę, z drogą prowadzącą do tego miejsca, które nazwał, Białą Dziurą. Oznajmił wtedy, że znalazł tam coś bardzo groźnego, ale niesamowitego. Coś, co może pomóc. To było ostatnim, co mi w życiu powiedział. Minęła noc i już zniknął.

Mapa w chwili obecnej okazała się dla mnie zbędnym

bagażem. Zapamiętałem dosłowne każdy wyraz, jaki mi przekazał. Poza tym, nawet gdybym zabrał ją ze sobą, to by przemokła i zmieniłaby się w szmatkę.  

Więc, kierując się własnym umysłem, trafiłem dokładnie tam, gdzie on.

Potem, według jego nakazów, podszedłem do szpary i dotknąłem jej. Nawet przez moment się nie wahałem.

Moja żona wciąż leżała w łóżku i dławiła się własną śliną. Lecz w tamtym momencie wiedziałem tylko jedno. Otóż, byłem pewien, że właśnie zniknąłem.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
PrzemeK155J · dnia 02.07.2019 16:07 · Czytań: 434 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Komentarze
Skuul dnia 20.07.2019 23:42
Cytat:
Za­pa­dła cisza, jakby całe to miej­sce przy­kry­ła trum­na.
czy wieko trumny?
Cytat:
Do­mi­nu­ją­ca w nich ciem­ność zlała się ja­sno­ścią i po­chło­nę­ła ją.

mocno poetyckie opisy, w całym tekście trochę to mi nie brzmi w prozie,

Cytat:
Pę­dzi­łem na przód, choć w tym wieku moje stawy cier­pia­ły ka­tu­sze, nawet po krót­kim ma­szru.
naprzód razem, maszru literówka, proponuje jakiś darmowy program do sprawdzania pisowni, np openoffice,

Cytat:
Już...​ci… spo­koj­nie…- wy­po­wia­da­łem słowa de­li­kat­nie, tak jak ona, kiedy bu­dzi­ła mnie ze snu. - To minie. Za­wsze mija. Zo­ba­czysz…- gła­dzi­łem ją po wło­sach.


brak poprawnych zapisów dialogowych co mocno bije po oczach przy czytaniu,

Ale zobaczymy co będzie dalej, dzięki za podzielenie się o/
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:65
Najnowszy:emilikaom