Jestem - Imes
Publicystyka » Eseje » Jestem
A A A
Stoję oparta o krawędź drewnianego parapetu. Z ludźmi, ale bez ludzi. Wśród ludzi, ale nie pośród nich. W myślach dotykam ostrej igły niebytu. Czuję ból przenikania dwóch światów.
Jestem okropnie idealnie idealna z wierzchu. Idealna dla rzeczywistości podobnego sobie szeregu sylwetek. Mam ręce, nogi. Mam doskonałe lub mniej doskonałe ciało, własną linie papilarną-zbawienną linię Merkurego, niehedonistyczną linię Apolla, rozkosz linii Neptuna i gorącą linię miłości. Synkretyzm w samobójczej ręce kochającej życie.
Czytaj mnie...od środka. Jak nieskończoną ilość run, magiczną głębię pragnień. Nieznane wydawnictwo o nazwie twej interpretacji. Igraj z losem, pogrążaj się ze mną w płomieniach ciał, nieba komunii dusz, spojrzeniach ust. Wtedy będę istnieć.
Jestem niewidzialna pod szklanym kloszem rzeczywistości, a ON jest magikiem, szatanem mego serca, przenikającym moje głęboko skrywane ja.... Latawiec na niebie marzeń i trzymajacy sznurek, by nie odleciał. Wystarczy nieopatrzny ruch dłoni, chwila nieuwagi. Latawiec znika w przestworzach NIEBYTLANDII.
Oddalam się od parapetowego peronu przemyśleń. Poruszam kończynami- fantastyczna postać biegnie w słuchawkowym maratonie jesiennego spaceru. Moje kroki głucho odbijają się od płyt chodnika odciśniętych kiedyś na mokrym, niezastygniętym betonie stóp. Mam ten domniemany zaszczyt, że żyję w świecie zrobionym, ulepionym na potrzeby konformistów i blaszanych dziewic. Dla mnie nie ma już jednolitości mokrego betonu wymagającego REWOLUCJI. Jestem obywatelką -demokratką. Mogę być inna, ale... "lepiej nie"- mówią dostawcy viagry do poselskich biur.
Jestem. Mimo wszystko. Jestem. Poetyką, różą dusz, drewnianym płotem przed opinią tłumu. Jestem....jestszej...JESZCZE JESTSZEJ. Jeszcze jestszej jestem...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Imes · dnia 05.01.2009 16:06 · Czytań: 997 · Średnia ocena: 1,67 · Komentarzy: 12
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
valdens dnia 05.01.2009 16:51 Ocena: Przeciętne
Powinnaś trochę przy interpunkcji podłubać, aczkolwiek w moim odczuciu i tak niewiele by to pomogło. Nie jest to tekst w moim typie, ale nie jest wykluczone, że innym się spodoba.
Miladora dnia 05.01.2009 17:30 Ocena: Przeciętne
Niestety, dla mnie ten tekst brzmi pretensjonalnie i jest jakby nadmuchany znaczeniami, które mnie osobiście nie dają w zasadzie nic do myślenia...
ginger dnia 05.01.2009 17:38 Ocena: Słabe
Dużo ładnych słów zlepionych w niezrozumiałą - przynajmniej dla mnie - całość. Nie mam pojęcia, co chciałaś tym osiągnąć... I co przekazać. Może następnym razem ;)
bassooner dnia 05.01.2009 17:42 Ocena: Dobre
pierwsza połowa ok, druga mi umyka... może dlatego, że jestem przeziębiony i ktoś w nocy zrobił mi lewatywę w czoło... ;-)))

trochę denerwuje brak spacji przed "-", albo brak spacji za "-" albo i przed, i za - zważywszy, że czasami bywa i przed, i za... ;-)))
SzalonaJulka dnia 05.01.2009 18:44 Ocena: Słabe
... ale o co chodzi??? przeczytałam i ni cholery nie wiem :(
bassooner dnia 05.01.2009 20:02 Ocena: Dobre
SzalonaJulka
... ale o co chodzi??? przeczytałam i ni cholery nie wiem
______________________________________________________________
przeszkadza zapewne ten "drewniany płot", który to autorka wznosi przed opinią tłumu... ;-(((
Jack the Nipper dnia 05.01.2009 21:28 Ocena: Słabe
Cytat:
Poruszam kończynami- fantastyczna postać biegnie w słuchawkowym maratonie jesiennego spaceru.


Tu bym zmienił: Poruszam nogogłaszczkami - mikroskopijna istota płynie w sztafecie pokoleniowej wiosennego przemienienia.

Inaczej to jest trochę niejasne.
andro dnia 05.01.2009 22:20 Ocena: Przeciętne
praca, praca, praca... i może prościej, bez JESTSZEJ, i jeszcze jestszej.
lubię takie słowotwórstwa ale trzeba dla nich znaleźć przytulne miejsce...
powodzenia, mimo to... :)
Usunięty dnia 06.01.2009 07:59 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Jestem okropnie idealnie idealna z wierzchu. Idealna dla rzeczywistości podobnego sobie szeregu sylwetek

Myślę, że zamierzony zabieg powtórzenia ale tutaj zgrzyta.

Cytat:
(...)własną linie papilarną-zbawienną(...)

"własne linie" lub "własną linię". Błąd gramatyczny.

Cytat:
(...)nieba komunii dusz(...)

pogmatwane trochę.:yes:

Cytat:
Latawiec na niebie marzeń i trzymajacy sznurek

"trzymający"

Cytat:
Jestem....jestszej...JESZCZE JESTSZEJ. Jeszcze jestszej jestem...

Uff.. to jestszej nie brzmi na zgrabny neologizm. Nawet po wielokrotnym przeczytaniu pozostanie niezrozumiały.

Tekst ociera się poezję, mnóstwo metaforyki ale mało treści. Trudno mi ocenić.
milla dnia 06.01.2009 09:05 Ocena: Słabe
tekst krótki i od razu przyciągnął moją uwagę własnie gabarytem. i tylko tym, bo reszta jest niezrozumiała i nieprzetrawialna. wzniosłaś się gdzieś na "wyżyny" tworzenia i tekst wyszedł, jak dla mnie, pretensjonalnie.
Cytat:
rozkosz linii Neptuna
a co to znaczy na przykłąd?
wiecej nie będę cytowała, bo trzeba byłoby przekleić większość tekstu.
mam wrażenie, ze o coś Ci chodzi, więc napisz to normalnie, bez tych pretensjonalnych górnolotów, i
czekamy na inne kawałki. pozdrawiam
Imes dnia 08.01.2009 18:13
Trudno zrozumieć tekst, nie znając mnie.Mam tego świadomość. Jak i tego,że czas zejść z "wyżyn". Będę dalej pracować. Niedługo coś prześlę.
TomaszObluda dnia 09.01.2009 09:29
Świadomość to postawa.
Niestety, ja także muszę zgodzić się z przedmówcami trudny do połknięcia. Jednak skoro wiesz, dlaczego tak jest to wszystko w twoich rękach.Powodzenia :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:35
Najnowszy:pica-pioa