Nowy rok, nowe możliwości! - Andy Rutheford - Andy_Rutheford
Publicystyka » Felietony » Nowy rok, nowe możliwości! - Andy Rutheford
A A A
Otrzymałem e-mail z zaproszeniem do publikacji w tym serwisie. Jak na szanującego się prostytutka felietonowego przystało, nie mogłem odmówić. Ponieważ jednak, szczerze się do tego przyznam, nie wiem za bardzo o czym napisać, napiszę o nadchodzących 12 miesiącach naszego wspólnego życia nad Wisłą. Jak wszyscy się zapewne domyślają, 2009 rok nie będzie bowiem rokiem normalnym. O nie! Za 12 miesięcy, dokładnie 365 dni, więc przeczytajcie ponownie ten felieton. I powiecie wtedy "A więc jednak miał rację!". Ponieważ za 12 miesięcy:

- Kubica albo zostanie mistrzem świata, albo przejdzie do Ferrari, albo do Torro Rosso, albo nie wygra żadnego wyścigu, albo pokona Heidfelda na punkty, albo też nie. Przepraszam, ale jako egocentryk nie mogę dopuścić do sytuacji, w której może się okazać, że nie będę miał racji. Dlatego tyle opcji. Muszę się zabezpieczyć!

- Pan Prezydent Kaczyński będzie się szykował do nadchodzących wyborów, w silnym pragnieniu bycia wybranym na drugą kadencję. Odwiedzi więc każde miasto oraz wieś, o populacji powyżej 3 mieszkańców, w Polsce. Głównym punktem wizyt będzie granie w koszykówkę na nowo-wybudowanych boiskach "orlik", oraz pokazy prawidłowego jedzenia bezów widelczykiem przez Prezydencką Parę. W ramach kampanii również, Pan Prezydent weźmie udział w Tańcu z Gwiazdami, tańcząc w każdym programie tylko, i wyłącznie, do piosenki wyborczej, napisanej i zaśpiewanej przez zespół Boys w duecie z Ewą Sonnet. Nie wygra.

- Jolanta Rutowicz zostanie w nadchodzącym roku aresztowana i skazana na dożywocie, co umocni naszą wiarę w Polskie Sądownictwo. Powód? Pani Jola, w poszukiwaniu bajkowego jednorożca, zostanie oskarżona o włamanie do ponad 20 prywatnych stadnin w całym kraju. Dożywocie nie powinno być tutaj wymierną odpowiedzialnością, ale sąd przychyli się do podań 38 milionów Polaków.

- Na polskiej scenie muzycznej dokona się cud. Zespół Feel nagra singiel z Rubikiem! Piosenka będzie utrzymywała się przez 48 tygodni na pierwszym miejscu wszystkich dostępnych list przebojów. Płyta sprzeda się w 38 milionach egzemplarzy. A duet podbije cały świat, wyrastając na większe gwiazdy niż Madonna i The Beatles.

- A Polską gospodarkę kryzys ekonomiczny ominie. Wszyscy Polacy zostaną zatrudnieni przy budowie stadionów oraz infrastruktury na turniej Euro 2012. Stadiony nie powstaną, ale liczba domków jednorodzinnych w kraju wzrośnie dwukrotnie. I to bez wzrostu sprzedaży materiałów budowlanych! A UEFA i FIFA odbiorą nam wreszcie turniej, i odbędzie się on w Chinach. Co? To nie jest w Europie? A czy Dakar jest w Ameryce Południowej, do cholery?

Andy Rutheford
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Andy_Rutheford · dnia 07.01.2009 10:19 · Czytań: 958 · Średnia ocena: 3,29 · Komentarzy: 7
Komentarze
gabstone dnia 07.01.2009 12:30 Ocena: Bardzo dobre
Fantastyczne masz spojrzenie na polską rzeczywistość. Ironiczno-szydercze, ale jakie przenikliwe. Jednak wyrażę ze swojej strony pobożne życzenie: żeby Twoja przepowiednia się nie sprawdziła. Przeraził mnie Twój "wizjonerski" pan Prezydent w "Tańcu z gwiazdami":)
bassooner dnia 07.01.2009 13:22 Ocena: Bardzo dobre
;-)

regulamin portalu:

2.6.2. Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.4. Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.


przyp. red.
Miladora dnia 07.01.2009 18:22 Ocena: Bardzo dobre
Ubawiłam się,Andy, Twoimi karkołomnymi (mniej lub więcej) przepowiedniami, ale będąc urodzoną sceptyczką powinnam ocenę wystawić Ci za 12 miesięcy... Gdy przeczytam je powtórnie...
Poczekasz? :D
Nie?
Szkoda...
Samuel Niemirowski dnia 08.01.2009 05:40 Ocena: Przeciętne
......................................


regulamin portalu:

2.6.2. Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.4. Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.


przyp. red.
ginger dnia 08.01.2009 08:54 Ocena: Dobre
Cytat:
Jak wszyscy się zapewne domyślają, 2009 rok nie będzie bowiem rokiem normalnym. O nie! Za 12 miesięcy, dokładnie 365 dni, więc przeczytajcie ponownie ten felieton.

To więc ewidentnie psuje ten fragment :yes:

Całość niezła, ale mam nadzieję, że pataletą się nie okażesz ;)
HongKong dnia 09.01.2009 23:36 Ocena: Słabe
W ramach polemiki ogłaszam, że przyszły rok nie będzie wyglądał tak jak pisze Andy_R, a przydarzy się jeden z dwóch scenariuszy:

1. Finansowa kryzysowość pokaże oznaki swojej przemijalności.
2. Finansowa kryzysowość utrwali się otwierając drogę czterem jeźdźcom apokalipsy.

W przypadku opcji pierwszej majątek HongKonga zbliży się do około czterech milionów, co nie ma znaczenia dla wielu ludzi, ale interesuje HongKonga i kilka innych osób.
Dla ogółu ludzkości scenariusz numer jeden oznacza, że będzie można w końcu rozwalić Himalaje, które nie są nikomu potrzebne, a ci co tam mieszkają i tak ich nie lubią. Rozwalenie Himalajów zaskutkuje zmianą klimatyczną, monsuny dadzą deszczem na Saharze i na Bliskim Wschodzie.

Dzięki regularnym opadom w tych regionach, tubylcy przestaną być tacy wkurzeni na wszystko i konflikty się zdezaktualizują. Na Saharze będzie ładnie i zielono, tak samo w Dubaju gdzie jest teraz betonowa pustynia, nie mówiąc już o Arabii Saudyjskiej czy Palestynie.

Jak się radość w regionie zakorzeni na dobre, bracia Amerykanie wrócą do swego pięnego kraju i skonstruują kosmiczną windę. Nie trzeba będzie latać w kosmos tymi durnymi wahadłowcami co się rozpieprzają raz na sto czy dwieście lotów. Każdy kto będzie miał około 700 USD będzie mógł sobie pojechać windą kosmiczną na wieżę widokową i popatrzeć na nasza piękną Ziemię.
A jak skupi się wzrok na Saharze to się okaże, że jest zielono.
Na dodatek będzie nam wszystkim łatwiej podbijać i eksploatować układ słoneczny.
Podsumowując scenariusz numer 1 jest OK i tak ma być.

Może się jednak przytrafić scenariusz numer dwa. I wtedy będzie gorzej dla HongKonga, Mojmira, Jaśminy i wielu innych.
Dla bardzo wielu innych.
Kryzys jak się zadomowi, to spotęguje wkurzenie na świecie i wszyscy umrzemy, bo będzie totalna wojna.
Pojawi się jakiś faszyzm, totalitaryzm lub inny syf.
Jedno jest pewne umrzemy.

Może nie w 2009, ale umrzemy.
TomaszObluda dnia 10.01.2009 08:21 Ocena: Świetne!
Rewelacja. Po prostu lałem ze śmiechu. Najlepszy był fragment z Feelem i Boys z Sonetką. Co do Sonet Ewy bardzo ją lubię ;) nie powiem dlaczego :D
Pozdrawiam i życzę podobnych tekstów.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty