Telegram do Pana Boga cz. 2 - Artur131313
Dramat » Scenariusze » Telegram do Pana Boga cz. 2
A A A

Jacek: Artur, co robisz?

Artur: Przygotowuję telegram do Pana Boga lub do kogoś, co ,,coś’’ może w sprawie zatrzymania postępującej degradacji człowieczeństwa.

Jacek: Przepraszam, czy mógłbyś powtórzyć, do kogo ten telegram?

Artur: Tak jak już wcześniej powiedziałem, do Pana Boga.

Jacek: Ok, po prostu myślałem, że jaja sobie ze mnie robisz. Ale wyjaśnij mi proszę, jak chcesz go wysłać? Przecież nie pójdziesz z nim na pocztę?

Artur: To akurat jest proste. Zwyczajnie odczytam go na głos. Jeżeli Bóg jest wszechmocny, a zakładam, że jest, to go bez trudu usłyszy.

Jacek: Niby racja. Może usłyszy, a może nie albo co gorsza, usłyszy, ale jak zwykle nic z tym nie zrobi. Wiesz, co?  Lepiej najpierw odczytaj go nam.

Artur: Nie ma sprawy. Słuchajcie: ,,Ten Świat zwariował. Stop. Rządzą nami przestępcy bez zasad, a co gorsza bez idei. Stop. Ludzkość weszła w fazę wszechobecnej nienawiści. Stop. Proces samozagłady gatunku na ostatniej prostej. Stop. Pomoc potrzebna od zaraz. Stop. Prosimy kierować się na 3-cią planetę od Słońca. Stop. Akwizytorom oraz łowcom niewolników, czyli wszelkiego rodzaju korporacjom, mówimy zdecydowane NIE! Stop. ”

Jacek: Dobre. Ale wątpię, że ktoś to, tam wysłucha. A, o bezinteresownym niesieniu pomocy, to Ty zapomnij. 

Michał: Oby tylko nikt nas nie usłyszał, bo rzekoma pomoc może okazać się naszym największym koszmarem. Pamiętacie jaki los spotkał Indian, po odkryciu przez Kolumba…Ameryki? To samo może spotkać i nas.

Artur: Cóż, taki scenariusz jest jak najbardziej prawdopodobny, ale tak czy siak, trzeba coś z tym zrobić. Ja mam dość tego wszechobecnego syfu.

Michał: I dla tego chcesz nam ściągnąć na głowę obcych? Artur, czy ty naprawdę chcesz zagłady gatunku ludzkiego? Dlaczego ty, tak nas nienawidzisz?

Artur: Ja nie mam nic przeciw ludziom, ale jestem wściekły, z powodu tego co zrobiliście z ideą człowieczeństwa.

Jacek: Chodzi Ci zapewne o to, że ten genialny twór Boga, zamiast stać się aniołem z filozoficznym zacięciem, okazał się bestią bez jakikolwiek zasad. Dodajmy jeszcze, że stał się bestią nie mającą swojego odpowiednika w przyrodzie.

Artur: Dokładnie tak.  Człowiek stał się bestią, i to mnie w tym wszystkim najbardziej przeraża, bo, jeżeli człowiek został stworzony na boskie podobieństwo, to jak okrutny musi być Bóg? Gdyby okazało się prawdą, że jesteśmy podobni, to mamy centralnie przejebane w kratkę.

Michał: Nie martw się. Patrząc na ten cały ziemski syf, szczerzę wątpię, że ktoś tym kieruje. A tzw. Wielki Plan to tylko mrzonki.

Jacek: Kto wie, a może w tym chaosie jest metoda?

Artur: Jedyne, co wiemy i czego jesteśmy pewni to śmierć.

Michał: …i podatki.

Artur: Milion lat temu nie było podatków i za jakiś czas, wraz ze zniknięciem rodzaju ludzkiego znów ich nie będzie.

Jacek: A ja mam nadzieję a nawet jestem pewien, że Bóg nie jest podobny do człowieka.

Artur: A skąd to wiesz? Przecież wszystkie święte księgi, tak twierdzą.

Jacek: Jestem pewien, że to musi chodzić o coś innego.

Michał: I ja skłaniam się do myśli, że nie chodzi tu o fizyczne podobieństwo.

Jacek: Załóżmy, że nie jesteśmy stworzeni na podobieństwo Boga, ale to nie znaczy, że nie jesteśmy identyczni jak nasz stwórca. Zrozumcie to, naszym stwórcą niekoniecznie musi być Bóg. Wielu naukowców i pisarzy wręcz twierdzi, że człowieka mógł stworzyć jakiś szalony genetyk, przedstawiciel innej cywilizacji, których jest we wszechświecie bez liku. Po prostu przyleciał na naszą planetę i stworzył to coś, co nazywa się człowiekiem.

Michał: Ale, po co miałby tworzyć tak niedoskonałą istotę? Pytam się Was, w jakim celu?

Jacek: W tym tkwi największa tajemnica. Po pierwsze człowiek z jednej strony jest ciekawą konstrukcją i na pewno nie dziełem przypadku. Popatrzcie chociażby na układ krwionośny, kostny itp. Stworzenie czegoś takiego od podstaw, wymagało dużej wiedzy medycznej. Z drugiej strony jakże niedoskonały to twór, chociażby z powodu licznych chorób, defektów czy krótkiego ,,okres przydatności” kończącego się zawsze tym samym, czyli śmiercią.

Artur: Tylko śmierć na tym świecie, czyni nas równymi, wobec siebie.

Jacek: Myślę, że nie o to, w tym wszystkim chodzi. Naszemu stwóry wisi równość, sprawiedliwość i inne tego rodzaju bzdety. On stworzył nas w jakimś konkretnym celu.

Michał: Niby po co?

Jacek: A na przykład na organy, ale nie chodzi mi tylko o organy w sensie fizycznym. Gdzieś tam na innej planecie lub może w równoległym świecie, żyją istoty biologicznie identyczne jak my, ale będące na zdecydowanie wyższym poziomie rozwoju. Gdy któraś z tych istot zachoruje i potrzebuje jakiegoś organu, a być może energii, która po śmierci opuszcza nasze ciało. Energii, którą my nazywamy duszą. Wtedy ktoś od nich decyduje, że dana osoba, w naszym świecie musi umrzeć. Dla nich człowiek, to tylko dawca, a dla nas śmiertelników to ktoś bliski i to jest tragedia. Jesteśmy w ich oczach niczym innym, jak tylko trzodą chlewną, hodowaną w konkretnym celu.

Artur: Cóż, tego nie możemy wykluczyć, ale jest to straszna perspektywa. Jeżeli nasz stwórca jest genetykiem podobnym fizycznie od nas, choć stojącym na wyższym poziomie, to kto jest jego stwórcą?

Jacek: Kolejny szalony genetyk, który stoi w hierarchii rozwoju kilka poziomów nad nim.

Artur: Ciekawe, ile jest tych stopni hierarchii i gdzie się ona kończy?

Jacek: Tego nie wiem, ale myślę, że tam na samym szczycie stoi Bóg i to ten prawdziwy, wszechmocny.

Artur: Ale, kto stworzył Boga?

Jacek: Tego to już nikt nie wie i lepiej się nad tym nie zastanawiać, bo najlepszym wypadku zwariujemy jak wielu innych przed nami.

Michał: Zawsze myślałem, że jesteśmy wyjątkowi, że zostałem zesłany na ten świat w jakimś konkretnym, wzniosłym celu. Żal…

Jacek: A tu okazało się, że jesteś tylko dawcą czegoś tam, dla kogoś, który znajduje się gdzieś tam. Wiesz czym zwykłe świnie mają nad nami przewagę?

Michał: W czym?

Jacek: W tym, że one na własne oczy mogą zobaczyć istotę, która zgotowała im los kotleta schabowego…a my nie.

 

                       

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Artur131313 · dnia 03.12.2019 15:00 · Czytań: 373 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 4
Komentarze
Madawydar dnia 08.12.2019 09:04 Ocena: Przeciętne
Bardzo pesymistyczny tekst. Zupełnie nieprawdziwy. Nienawiść, owszem, jest obecna na świecie, ale nie powszechna. Czasami jakimś społeczeństwem (czyt. narodem) rządzą przestępcy, ale nawet ci mają jakieś zasady. Z jedną tezą tego scenariusza się zgodzę: człowiek zmierza do samozagłady i być może rzeczywiście jest na ostatniej prostej wskutek niszczenia planety Ziemia zalewając morza i oceany toksycznymi odpadami, zatruwając gazami atmosferę, degradując lasy i skażając glebę chemią. Bóg stworzył świat pięknym i dosłownie w czystej postaci. Taki właśnie podarował człowiekowi we władanie. Człowiek zepsuł świat i bezczelny ma pretensje do Pana Boga, że planeta jest tak mało odporna na jego barbarzyńskie wybryki. Interwencja boska może być tylko jedna - koniec świata i Sąd Ostateczny. W niebie już wszystko będzie "po Bożemu". Jeśli to jest ostatnia prosta, to ja schodzę z bieżni i będę trwał w oczekiwaniu na przyjście Pana . W końcu mamy Adwent i Nowy Rok Liturgiczny, który w przeciwieństwie do tego świeckiego, nie ogląda się wstecz za tym co było, ale wybiega w przyszłość jaką jest życie wieczne, Amen.

Pozdrawiam

Madawydar
marzenna dnia 08.12.2019 09:26 Ocena: Świetne!
Cytat:
Gdyby oka­za­ło się praw­dą, że je­ste­śmy po­dob­ni, to mamy cen­tral­nie prze­je­ba­ne w krat­kę.

Tu widzę cały sens opowieści. Tak bardzo próbujemy utożsamić się z inną siłą, która nami kieruje.
Nawet łatwo przychodzi nam obwinianie jej z nasze czyny. A przecież mamy wolną wolę.
Kto nam zabroni zadbać o swoje podwórko, niekoniecznie zaraz o cały kosmos. :)
Zaczynamy od siebie, od segregacji śmieci i zjadania skórki od jabłka. A obierki od ziemniaków wykorzystujemy na chipsy, wystarczy przyprawą posypać. :)
Nie wolno zabijać mrówek i pszczół, ewentualnie kleszcze, ale trutka nie powinna szkodzić innym owadom i dżdżownicom, bo są pożyteczne i dzięki nim cały ekosystem jest sprawny i ziemia nasza matka nas kocha, bo jej nie niszczymy, w domu też matka nas kocha, bo sprzątamy i jeszcze obiad.
dziękuję Arturku, napisałeś dramat romantyczny, bo mnie poniosło, czyli warto :)
Artur131313 dnia 08.12.2019 14:58
Dziękuję. Piszę często i dla siebie. Zwykle teksty kasuję. Raczej nie liczę na popularność ponieważ nie lubię ,,cukrzyć". Teksty wg. mnie nie są pesymistyczne. Pozdrawiam bardzo serdecznie
marzenna dnia 08.12.2019 18:53 Ocena: Świetne!
Artur nie kasuj tekstów, po prostu pisz. Popularność :) dobre, pamiętaj zawsze miło jeśli sprawisz komuś przyjemność, sprowokujesz do myślenia, działania lub pomożesz. Czy to mało?
Ja czekam na kolejne ,,cukrzenie" i kolejną kratkę, lubię takie fenickie słówka :)
ciebie lubię
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty